Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • LUISA

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ziua buna tuturor!
Poate cineva ma poate lamuri ce este CAMSHAFT SENSOR, ce rol are si daca este greu de schimbat. Am un Opel Vectra din 1999 / 1.8 / benzina. Mi s-a spus la servis ca acest CAMSHAFT SENSOR ar trebui schimbat, dar mi-au cerut o suma fabuloasa. Imi puteti da va rog cateva indicii, unde este situat, cum ar trebui schimbat si cat de grav este? Am un bec galben aprins la bord de ceva vreme. Este complicat de inlocuit?
Mi-au spus la servic ca mai am defect si IDLE CONTROL VALVE - DEBIMETRUL DE AER. Are vre-o legatura cu senzorul?
Multumesc! Luisa
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
CAMSHAFT SENSOR - Senzor pozitie axa cu came ,un senzor magnetic care sesizeaza pozitia axei cu came in functie de care calculatorul regleaza avansul.Se afla sub capacul de plastic care protejeaza cureaua de distributie si este relativ usor de schimbat,cu conditia sa se lucreze cu grija prin preajma curelei de distributie.In momentul in care nu mai trimite informatii calculatorului,in mod normal nu mai porneste motorul,altceva nu are ce sa se intample.
IDLE CONTROL VALVE - Electrovalva de relati,in momentul in care se imbacseste cu mizerie,apar fluctuatii de relanti..Se mai si curata cateodata cu conditia sa se vrea,dar cand este arsa se schimba.
DEBITMETRUL DE AER - Controleaza volumul de aer aspirat in motor functie de care se fac si corectiile pentru injectia de benzina.
E important daca s-au sters initial erorile si dupa care sau dat respectivele piese ca defecte sau pur si simplu este prima citire care intotdeauna mai contine si erori stocate aiurea.Sfatul meu este ca inainte de purces la schimburi sa se faca o diagnoza mai amanuntita si anume stergere si dupa aia mers cu masina si recitite erorile abia atunci sunt sigure erorile ramase si de cele mai multe ori din 3 sau 4 erori sa ramana doar una singura.
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
LUISA a scris:Ziua buna tuturor!
Poate cineva ma poate lamuri ce este CAMSHAFT SENSOR, ce rol are si daca este greu de schimbat. Am un Opel Vectra din 1999 / 1.8 / benzina. Mi s-a spus la servis ca acest CAMSHAFT SENSOR ar trebui schimbat, dar mi-au cerut o suma fabuloasa. Multumesc! Luisa


cerut o suma fabuloasa? senzorul asta e maxim 130 Ron...cat tia-u cerut?(stiu perfect findca l-am schimbat si eu iar manopera a fost 35 lei)


Ultima modificare făcută de deleted-8071 la Mie 26 Dec, 2007 2:04 pm
  • ANSWERS

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2004

  • Mesaj Privat
senzorul este imi pare putin mai scump ,.. anul trecut am dat si eu de buba cu el ....... oricum nu ceva fabulos... pe la 2.5 mil ...... manopera pt schimbat insa este ceva ..... trebuie scos capacul de plastic ce acopera distributia ........ si acesta e prieten bun cu suruburile ... in sensul ca are destule si bine ascunse .. trebe atentie si grija mare sa ti le puna pe toate la loc ..........
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
bun... imi cer scuze ca reactivez topicul dar am si eu o problema cu acest idiot camshaft sensor si deja incepe sa ma enerveze...
acu vreo 3 saptamani mi s-a aprins vestitul bec la bord, mers la diagnoza la maiandrei, rezulta cod eroare p0340 - camshaft sensor incorrect signal...
bun azi plecat de la mecanic dupa revizie (distributie, ulei, filtre, etc.) cu senzor camshaft NOU si totusi acel bec e tot aprins... stiu ca e posibil sa fie alta eroare dar cum motorul nu trage si nema turatie peste 4500 e tot senzoru ala...
are cineva vreo idee ce as putea sa fac?
mecanicul meu nu se pricepe la electrica asa ca nu si-a dat cu parerea!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danny1ro,
1. Verifica mufa la care e conectat senzorul. Ar putea fi contactul prost in mufa sau sa fie cumva rupt vreun fir pina in mufa. Vezi daca nu sint slabite lamele in mufa mama. Daca e asa, mai ridica-le. Da cu un spray de contacte pe acolo.
2. Ce firma e senzorul? Daca nu e Siemens, ai cam dat banii degeaba pe el.
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu ce firma e senzorul... a costat 80 de ron! si de ce am dat banii degeaba pe el? nu sunt stas astea?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danny1ro, nu chiar degeaba. Ar trebui sa functioneze toate la fel, dar in cazul senzorilor camshaft (ax came) si crankshaft (arbore cotit) e bine totusi sa le iei originale, Siemens. Acesti senzori functioneaza in conditii destul de grele si daca nu sint bine facuti, se strica repede. Senzorul camshaft original costa vreo 45-50 Euro, adica dublu fata de cit ai dat tu. Senzorul original te va tine mai mult.
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
hhmmm tre sa vad ce si cum fac pana la urma ca daca nu rezolv problema fac senzoru ala stecher ca si asa are pinii aia 2
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danny1ro, verifica intii fire, contacte. E mare probabilitatea sa fie acolo problema. Abia dupa aia verifici senzorul.
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
bun... hai sa mai adaug ceva! am observat ca afurisitu` ala de bec se aprinde doar cand e motorul rece... daca s-a incalzit pe la 80 de grade asa si opresc si pornesc motoru nu mai face...
any ideas?
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca nu e Siemens, ai cam dat banii degeaba pe el ?


Eu am senzorul produs de o firma italianea. si am 38 de mi de cand l-am pus

se aprinde doar cand e motorul rece...

Tind sa cred ca are dreptate cand zice ,,vecinu" murzick ca ai vre-un contact imperfect!
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
nu mai zic nimic... am venit acu de la ploiesti la bucuresti si mi-a scos peri albi... ori iau ciocanu si rezolv cu ala ori...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
danny1ro de ce te mai plangi daca nu tii cont de sfaturi?
Ti-am zis si eu, ti-a zis si murzick: verifica mai intai cablaraia! Probabil vechiul senzor e mai bun decat asta nou, dar ai contacte imperfecte!
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
@maiandrei am verificat alea p`acolo ieri de mi-a venit rau! pur si simplu nu stiu de unde poate sa fie... m-am luat pe firele alea, dar nu e nimic in neregula! o sa ma duc la mecanic sa vad el ce zice!
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
da... in seara asta am fost la service dandon la vali si mi-a schimbat senzorul cu unul original siemens si mi-a disparut eroarea si nici nu am mai vazut-o pana acum Smile sper sa fie toate bune!
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu problema asta de doua zile si iata simtomele mele :pornesc si plec ,dupa un anumit timp se aprinde becul galben cu motorasul(mai ales in frana de motor)si deseori se opreste motorul dupa care nu mai porneste decat daca il las cateva minute (2-3) si dupa aceea porneste si nici becul nu mai este aprins...dupa un timp din nou face...ce sa fie?Oricum o sa ma duc sa o pun pe tester dar as vrea si o opinie de la voi.
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
pai da mai multe detalii... cand merge morotul trage? se tureaza peste 4500? oricum sfant e testerul ca sigur ai stocat cod de eroare!
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Remus Cristea, vezi ca pe masina ta merge testul cu agrafa:
http://www.google.com/searc...a&btnG=Search
http://www.topbuzz.co.uk/in...s/fault_codes.htm

Fa testul si posteaza aici codurile de eroare.
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai cand se aprinde becul nu mai creste in ture mai sus de 4500 si nu mai trage dar cand se stinge din nou rupe asfaltul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR