booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Va salut!
Se da urmatoarea problema:
Opel Astra Classic Z14XEP achizitionata in 08.2007 de la Gold Platin Galati! De la venirea iernii am observat ca atunci cand temperatura scade pe la -1 / -2 grade porneste ceva mai greu (nu intotdeauna) si acul de la benzina oscileaza la pornirea masinii (mai mereu - 3-4 ori pe zi)! Deranjat de aceste probleme m-am prezentat la cei de la GP Galati.
La prima verificare facuta mi-au spus ca la ei totul este in regula, ca pe tester e ok si ca masina porneste normal! Am plecat si normal ca problemele au continuat sa apara! Mi-am facut o a 2 a programare la ei, am cerut in mod expres sa vorbesc cu cineva de la Electric ca sa-i pot explica direct problema! Dupa o ora de verificari a venit nenea electricianul si mi-a zis ca bateria are cam cu 30 de Amperi mai putin decat ar trebui sa aiba si de aici si problemele mele! M-a intrebat daca am redresor acasa sa o pun eu la incarcat, sau sa las masina la ei sa o puna ei la incarcat! Am vociferat normal si am intrebat daca nu e normal ca bateria sa se incarce in mers. Mi-a zis nenea electricianul ca in mers mai am si consumatori si ca nu apuca sa se incarce complet (am 10.000 km facuti cu masina) si ca nu poate sa o schimbe ca pe tester nu zice ca trebuie schimbata, ci doar incarcata! Mi-am calcat pe inima si acum masina e la ei cu bateria pusa la incarcat!
Intrebarea/intrebarile mele ar fi urmatoarele:
- O fi problema de la baterie ? sau nu incarca suficient (redresor prost)?
- s-a mai lovit cineva de aceasta problema ? si daca da care a fost rezolvarea?
Sunt deschis la orice sugestii si alte intrebari de lamurire! Scuzati daca am scris ceva grestit mai sus, dar chiar nu ma pricep la masini!
Multumesc!
Se da urmatoarea problema:
Opel Astra Classic Z14XEP achizitionata in 08.2007 de la Gold Platin Galati! De la venirea iernii am observat ca atunci cand temperatura scade pe la -1 / -2 grade porneste ceva mai greu (nu intotdeauna) si acul de la benzina oscileaza la pornirea masinii (mai mereu - 3-4 ori pe zi)! Deranjat de aceste probleme m-am prezentat la cei de la GP Galati.
La prima verificare facuta mi-au spus ca la ei totul este in regula, ca pe tester e ok si ca masina porneste normal! Am plecat si normal ca problemele au continuat sa apara! Mi-am facut o a 2 a programare la ei, am cerut in mod expres sa vorbesc cu cineva de la Electric ca sa-i pot explica direct problema! Dupa o ora de verificari a venit nenea electricianul si mi-a zis ca bateria are cam cu 30 de Amperi mai putin decat ar trebui sa aiba si de aici si problemele mele! M-a intrebat daca am redresor acasa sa o pun eu la incarcat, sau sa las masina la ei sa o puna ei la incarcat! Am vociferat normal si am intrebat daca nu e normal ca bateria sa se incarce in mers. Mi-a zis nenea electricianul ca in mers mai am si consumatori si ca nu apuca sa se incarce complet (am 10.000 km facuti cu masina) si ca nu poate sa o schimbe ca pe tester nu zice ca trebuie schimbata, ci doar incarcata! Mi-am calcat pe inima si acum masina e la ei cu bateria pusa la incarcat!
Intrebarea/intrebarile mele ar fi urmatoarele:
- O fi problema de la baterie ? sau nu incarca suficient (redresor prost)?
- s-a mai lovit cineva de aceasta problema ? si daca da care a fost rezolvarea?
Sunt deschis la orice sugestii si alte intrebari de lamurire! Scuzati daca am scris ceva grestit mai sus, dar chiar nu ma pricep la masini!
Multumesc!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da are dreptate domnul ELECTRIC in globul lui de cristal pe post de tester apare incarcat nu schimbat,spune-i doar specialistului ca trebuie masurata densitatea electrolitului si daca e sub( 1.30 pentru climat rece si 1.28 pentru temperat) e normal sa scada puterea bateriei cu cat este mai frig afara,la 1.26 e deja la 50% din capacitate la 1.24 e descarcata .Oricum trebuie ori schimbat electrolitul ori schimbata bateria cu totul...si ar trebui invatata lectia si ceva mai mult tupeu ca altfel vei avea parte de explicatii din ce in ce mai savante pana cad ati vei cumpara singur o baterie si nu e normal ca la ce bani ai dat sa ai parte de acest tratament.
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
1. ai facut o mare .... ca ai lasat masina la ei .
2. bateria este "fara intretinere" adica nu ai posibilitatea sa verifici densitatea electrolitului pe fiecare element , singurul mod de a verifica bateria in regim "utilizator" este sa te uiti la "ochiul magic" de pe capac . Iarna datorita temperaturilor scazute reactia ce are loc in baterie este inhibata de aici si randamentul mai scazut , implicit timpul de incarcare mai lung . Daca nu folosesti pe timp de iarna masina mai mult de 3 saptamini atunci e bine sa depozitezi bateria la 20grade C , altfel ai s'o gasesti descarcata .
Deci cumpara'ti un redresor ce furnizeaza curentul de incarcare pentru acumulatori de 55Ah de la Metro/Selgros/ ... si verifica o data la maxim doua saptamini "ochiul magic" - densimetrul de pe capac .
Succes !
2. bateria este "fara intretinere" adica nu ai posibilitatea sa verifici densitatea electrolitului pe fiecare element , singurul mod de a verifica bateria in regim "utilizator" este sa te uiti la "ochiul magic" de pe capac . Iarna datorita temperaturilor scazute reactia ce are loc in baterie este inhibata de aici si randamentul mai scazut , implicit timpul de incarcare mai lung . Daca nu folosesti pe timp de iarna masina mai mult de 3 saptamini atunci e bine sa depozitezi bateria la 20grade C , altfel ai s'o gasesti descarcata .
Deci cumpara'ti un redresor ce furnizeaza curentul de incarcare pentru acumulatori de 55Ah de la Metro/Selgros/ ... si verifica o data la maxim doua saptamini "ochiul magic" - densimetrul de pe capac .
Succes !
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
1. oricum masina era lasata la ei pt. o lucrare de vopsitorie, adica nu am lasat-o special pt. baterie
2. -1 / -2 grade nu prea mi se par a fi temperaturi scazute si masina sta nefolosita cel mult o zi pe saptamana. Ochiul magic e verde, ca ma tot uit la ala cand mai pun zeama de spalat parbrizu, dar redresor nu-mi voi cumpara, pentru ca nu-i vad rostul sincer! Cand nu mai face bateria fata ma duc si -mi cumpar alta! Inainte de Opel am avut o dacie care pornea impecabil si nu mi-a facut probleme de genul asta si nu am de gand ca acum la Opel sa ma apuc de facut mizerii de astea! Masina e in garantie, bateria la fel...... deci sa se spele pe cap cu ea cei de la GP!
2. -1 / -2 grade nu prea mi se par a fi temperaturi scazute si masina sta nefolosita cel mult o zi pe saptamana. Ochiul magic e verde, ca ma tot uit la ala cand mai pun zeama de spalat parbrizu, dar redresor nu-mi voi cumpara, pentru ca nu-i vad rostul sincer! Cand nu mai face bateria fata ma duc si -mi cumpar alta! Inainte de Opel am avut o dacie care pornea impecabil si nu mi-a facut probleme de genul asta si nu am de gand ca acum la Opel sa ma apuc de facut mizerii de astea! Masina e in garantie, bateria la fel...... deci sa se spele pe cap cu ea cei de la GP!
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
iso a scris:@booghi , dupa ce mai studiezi un pic bilantul energetic pentru Dacia 1300 si Astra ai sa constati ca si din acest punct de vedere sint foarte diferite , poate atunci ai sa concluzionezi ca bateria are nevoie sa fie incarcata full macar o data pe luna , pentru "sanatatea" ei si a buzunarului tau .
Sa inteleg ca tu iei bateria in casa o data pe luna si o pui pe redresor ca sa fie incarcata full? Ma indoiesc ca faci acest lucru! Pentru "sanatatea" ei ar trebui sa se incarce in mers asa cum fac toate celelalte baterii de pe celelalte Opeluri pe care le stiu eu! Eu nu stiu pe nimeni sa ia bateria in casa sa o mai puna nitel la incarcat! Si nu prea am inteles ce ai vrut sa zici cu "bilantul energetic"! Nu cred ca Astra are nevoie de un curent de pornire mult mai mare decat are dacia!
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Masina o tin in garaj unde temperatura nu scade sub 7-8grade si chiar daca "ochiul magic" e inca verde atunci cind tensiunea la borne scade spre si sub 12v o pun la incarcat - si nu dureaza mai mult de 15sec s'o conectez la redresor .
O baterie incarcata complet are 12,6 - 12,8V masurati la 1/2 ora dupa ce a fost scoasa de la incarcare .
... discutia este prea lunga s'o insir aici si desi implica cunostinte de fizica si chimie elementare cei ce le poseda ii pot intui "parcursul" ...
O baterie incarcata complet are 12,6 - 12,8V masurati la 1/2 ora dupa ce a fost scoasa de la incarcare .
... discutia este prea lunga s'o insir aici si desi implica cunostinte de fizica si chimie elementare cei ce le poseda ii pot intui "parcursul" ...
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Daca alternatorul incarca bine poti verifica tu cu ajutorul unui instrument de masura. Cu motorul pornit trebuie sa ai pe bornele bateriei 14,4 V.
Dar sa stii ca sfaturile pe care le-ai primit mai devreme sunt pertinente. Daca tu in fiecare dimineata mergi doar 15 minute pana la servici (cu luminile aprinse, CD-ul pornit, eventual putina dezaburire etc) si seara alte 15 minute inapoi acasa in aceleasi conditii, bateria nu apuca sa se incarce niciodata. Combinatia mers putin si frig este fatala bateriei tale.
Dar sa stii ca sfaturile pe care le-ai primit mai devreme sunt pertinente. Daca tu in fiecare dimineata mergi doar 15 minute pana la servici (cu luminile aprinse, CD-ul pornit, eventual putina dezaburire etc) si seara alte 15 minute inapoi acasa in aceleasi conditii, bateria nu apuca sa se incarce niciodata. Combinatia mers putin si frig este fatala bateriei tale.
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Astazi am sa pun si eu aparatul de masura pe ea! Merg destul peste zi, nu doar de la munca pana acasa! Acum bateria a fost incarcata marti si deja astazi dimineata mi-a pornit prost, de marti si pana astazi nu a fost asa frig afara si chiar am mers cu masina! Mai am o cunostinta care si-a luat masina cu o luna inaintea mea si care a ramas cu masina pe undeva pe la tara si a trebuit sa vina cu platforma sa-l aduca in galati Cand a ajuns la Opel cei de acolo i-au zis ca ei nu au gasit nimik si ca totul e ok si l-au sfatuit la fel sa mai puna bateria la incarcat! Daca statea masina nefolosita cu saptamanile mai ziceam si eu, dar merge saraca in fiecare zi! Eu raman la pararea mea ca sunt bateriile cu probleme ca nu mi se pare normal sa faca asa! Oricum zilele astea ma duc la ei sa o schimbe sau sa identifice problema, ca nu am dat 12000 de euro pe masina ca sa car in fiecare zi bateria in casa sa o pun la incarcat!
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Tensiunea de incarcare la bornele bateriei trebuie sa fie de 14,1V standard .
Daca bateria este incarcata si totusi ai pornirea grea atunci verifica/schimba :
- filtrul de aer si traseul pina in admisie , in Galati trebuie sa schimbi filtrul de aer de la motor la cel mult 5000Km daca vrei ca debitmetrul sa te tina .
- verifica vizual debitmetrul sa nu fie prafuit , foloseste spray special pentru curatare debitmetre
- starea bujiilor
- ce benzina folosesti ?
- indeparteaza capacul pe care scrie "Ecotec" pentru o mai buna racire a modului de aprindere
Chiar daca nu vei face tu toate operatiunile cere'le celor din service sa le faca .
Daca bateria este incarcata si totusi ai pornirea grea atunci verifica/schimba :
- filtrul de aer si traseul pina in admisie , in Galati trebuie sa schimbi filtrul de aer de la motor la cel mult 5000Km daca vrei ca debitmetrul sa te tina .
- verifica vizual debitmetrul sa nu fie prafuit , foloseste spray special pentru curatare debitmetre
- starea bujiilor
- ce benzina folosesti ?
- indeparteaza capacul pe care scrie "Ecotec" pentru o mai buna racire a modului de aprindere
Chiar daca nu vei face tu toate operatiunile cere'le celor din service sa le faca .
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cu verificatul/schimbatul la ce mi-ai sugerat tu o sa merg la GP ca sunt pafarist in ceea ce priveste mecanica auto! Benzina (95) pun de la OMV-ul de pe Centura! Multumesc pt. sfaturi, am sa le pun pe toate intr-un document si cand o sa ma prezint la GP o sa le dau de studiat problema! Multumesc pt sfaturi si ne mai auzim dupa ce rezolv problema, pentru ca o voi rezolva intr-un fel sau altul!
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cred ca ar fi mai bine sa mergi la Radacini Braila cu programare prealabila , daca ai avut de'aface numai cu G&P cred ca ai sa sesizezi diferenta ... in bine desigur , sint mai cooperanti decit cei din Galati .
Si daca ai facut in 6 luni 1o.oooKm fa'i si revizia .
Esti preluat urgent si nu cred ca dureaza mai mult de 1 - 1si1/2 ora , la Astra H la revizie a durat 3ore cu tot cu gresat punte spate(data jos) , schimbat cap de bara + geometrie roti . Ai posibilitatea sa te uiti in capul mecanicului ...
Succes !
Ultima modificare făcută de iso la Joi 07 Feb, 2008 10:37 pm
Si daca ai facut in 6 luni 1o.oooKm fa'i si revizia .
Esti preluat urgent si nu cred ca dureaza mai mult de 1 - 1si1/2 ora , la Astra H la revizie a durat 3ore cu tot cu gresat punte spate(data jos) , schimbat cap de bara + geometrie roti . Ai posibilitatea sa te uiti in capul mecanicului ...
Succes !
Ultima modificare făcută de iso la Joi 07 Feb, 2008 10:37 pm
booghi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat