- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
macleod
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2007
- Mesaj Privat
- ssblackened
- *
- 31 mesaje
- din 30 Jun 2005
- Astra 2005
- Iasi
ssblackened
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2005
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
macleod, ti-am pus aici http://rapidshare.com/files...a_H_Fuel_Tank.pdf instructiunile din TIS pentru a ajunge la sonda de benzina din rezervor.
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
comialarm
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
comialarm, cred ca ai contactele reostatului de pe sonda foarte murdare sau uzate.
Ai acces la sonda pe sub roata din dreapta, spate. Uite aici http://rapidshare.com/files...l_Tank_sensor.pdf instructiunile din TIS cum sa ajungi la el. Si niste poze, ca sint mai sugestive:
Sa ai grija sa faci operatiunea cu rezervorul gol. Pentru a desuruba sonda, foloseste o surubelnita lata, pozitionind-o in locasul special (poza 2). Aplica o forta constanta si roteste cam 20 de grade. Curata contactele (poza 3) cu spray de contacte sau acetona. Este indicat sa schimbi garnitura de cauciuc cu una noua.
Succes la demontat.
Ai acces la sonda pe sub roata din dreapta, spate. Uite aici http://rapidshare.com/files...l_Tank_sensor.pdf instructiunile din TIS cum sa ajungi la el. Si niste poze, ca sint mai sugestive:
Sa ai grija sa faci operatiunea cu rezervorul gol. Pentru a desuruba sonda, foloseste o surubelnita lata, pozitionind-o in locasul special (poza 2). Aplica o forta constanta si roteste cam 20 de grade. Curata contactele (poza 3) cu spray de contacte sau acetona. Este indicat sa schimbi garnitura de cauciuc cu una noua.
Succes la demontat.
- ludi_f
- **
- 363 mesaje
- din 17 Jul 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
ludi_f
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2007
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
ludi_f, aici m-ai nimerit. La Vectra B am facut si eu operatiunea. Din pacate n-am facut poze. Uite instructiunile din TIS: http://rapidshare.com/files...l_Tank_sensor.pdf
- Ai acces pe sub bancheta din spate. Pentru siguranta e indicat sa ai cit mai putina benzina in rezervor inainte de a te baga in el.
- Pina sa te bagi la rezervor, depresurizeaza sistemul de alimentare cu benzina ca sa nu-ti curga benzina prin masina. Sub capota ai intr-o cutiuta 1-2 relee de culoare roz. Le scoti pe amindoua si dai cheie pina se opreste motorul. Scoate cheia din contact.
- Ridici bancheta. Scoti capacul de plastic.
- Sub capacul de plastic vei vedea furtunele de tur si retur si un conector. Desfa conectorul si furtunele. La furtune trebuie sa apesi simultan pe ambele parti prin gaurile alea. Iti dai seama cind vezi.
- Partea cea mai complicata este scoatere inelului care tine capacul de metal. Iti trebuie o surubelnita sanatoasa. Cred ca ar fi util si un ciocan mic. Nu mai tin minte in ce directie trebuie rotit acel inel. Te prinzi tu.
- Dupa ce ridici capacul, ai grija la fire, sa nu tragi tare, sa nu le rupi.
- Sonda e bagata intr-un locas. Ca sa o scoti trebuie sa apesi pe o chestie care o blocheaza. Ai grija cum detasezi conectorul sondei de pe capacul rezervorului.
- Dupa ce o scoti, cureti bine (eu am folosit spray de contacte) lamele alea fine pe care se plimba contactul de pe bratul flotorului. Resturile de grafit care se depun in timp le-am curatat cu o radiera. In plus, in timp, lamelele alea se unesc intre ele cu fire foarte subtiri de metal de la trecerea repetata a contactului mobil. Cureti bine cu un ac spatiile dintre lamele. E o munca migaloasa, vei avea nevoie si de o lupa probabil.
- Ai grija cum pui garnitura de cauciuc cind pui capacul rezervorului la loc.
- Pune releele la loc.
- Ai acces pe sub bancheta din spate. Pentru siguranta e indicat sa ai cit mai putina benzina in rezervor inainte de a te baga in el.
- Pina sa te bagi la rezervor, depresurizeaza sistemul de alimentare cu benzina ca sa nu-ti curga benzina prin masina. Sub capota ai intr-o cutiuta 1-2 relee de culoare roz. Le scoti pe amindoua si dai cheie pina se opreste motorul. Scoate cheia din contact.
- Ridici bancheta. Scoti capacul de plastic.
- Sub capacul de plastic vei vedea furtunele de tur si retur si un conector. Desfa conectorul si furtunele. La furtune trebuie sa apesi simultan pe ambele parti prin gaurile alea. Iti dai seama cind vezi.
- Partea cea mai complicata este scoatere inelului care tine capacul de metal. Iti trebuie o surubelnita sanatoasa. Cred ca ar fi util si un ciocan mic. Nu mai tin minte in ce directie trebuie rotit acel inel. Te prinzi tu.
- Dupa ce ridici capacul, ai grija la fire, sa nu tragi tare, sa nu le rupi.
- Sonda e bagata intr-un locas. Ca sa o scoti trebuie sa apesi pe o chestie care o blocheaza. Ai grija cum detasezi conectorul sondei de pe capacul rezervorului.
- Dupa ce o scoti, cureti bine (eu am folosit spray de contacte) lamele alea fine pe care se plimba contactul de pe bratul flotorului. Resturile de grafit care se depun in timp le-am curatat cu o radiera. In plus, in timp, lamelele alea se unesc intre ele cu fire foarte subtiri de metal de la trecerea repetata a contactului mobil. Cureti bine cu un ac spatiile dintre lamele. E o munca migaloasa, vei avea nevoie si de o lupa probabil.
- Ai grija cum pui garnitura de cauciuc cind pui capacul rezervorului la loc.
- Pune releele la loc.
- ludi_f
- **
- 363 mesaje
- din 17 Jul 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
ludi_f
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2007
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru indicatii. Zilele astea imi fac curaj si incerc. Spune-mi te rog la ce folosesc acele relee roz pe care le scot.
De fapt la mine indicatorul de benzina de pe bord ori indica corect, ori arata nivel de benzina 0 cu becul clipind, ori nici macar nu se misca, cu becul stins. De aceea m-am gandit ca e de la un contact. Posibilitate ar fi chiar de la sonda sau de unde altundeva?
De fapt la mine indicatorul de benzina de pe bord ori indica corect, ori arata nivel de benzina 0 cu becul clipind, ori nici macar nu se misca, cu becul stins. De aceea m-am gandit ca e de la un contact. Posibilitate ar fi chiar de la sonda sau de unde altundeva?
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
@murzick - Daca esti amabil, poate imi poti furniza si mie ceva informatii din TIS(pe care nu-l detin) . Masina in cauza e cea din semnatura. Am incercat in acest week-end dupa cum urmeaza : scos sezut pasager spate dreapta, am scos un capac negru cu garnitura pe margine, am desfacut colierele furtunelor tur/retur, implicit am scos furtunasele, am scos mufa, am desfacut acel capac metalic cu ajutorul unei surubelnite late in care am batut cu patentul(neavand ciocan la indemana ) .
De aici m-am impotmolit (ramanand cu acel capac in mana ), din cate am vazut eu, sunt ceva fire firave si furtunasele care sunt prinse pe interiorul capacului si habar nu am cum sa scot acel ansamblu cu tot cu pompa de benzina. Am vazut ca are un fel de carlig de plastic, am tras de el, insa banuiesc ca mai trebuie facuta si alta operatiune . Stiu ca ar trebui sa iasa foarte usor, i-am vazut pe cei din service mai demult cand au scos-o in 2 minute insa nu am vazut exact ceea ce au facut pe acolo .
Ca idee, am aceeasi problema ca si restul lumii, acul de la carburant indica eronat, atunci cand botul masinii este in vale acesta revenind la normal pana se ajunge pe o suprafata plana cand o ia din nou razna (in principiu, pe suprafata plana, cu rezervorul plin(46l) acesta indica intre 5-10 L ) .
Iti multumesc anticipat !
De aici m-am impotmolit (ramanand cu acel capac in mana ), din cate am vazut eu, sunt ceva fire firave si furtunasele care sunt prinse pe interiorul capacului si habar nu am cum sa scot acel ansamblu cu tot cu pompa de benzina. Am vazut ca are un fel de carlig de plastic, am tras de el, insa banuiesc ca mai trebuie facuta si alta operatiune . Stiu ca ar trebui sa iasa foarte usor, i-am vazut pe cei din service mai demult cand au scos-o in 2 minute insa nu am vazut exact ceea ce au facut pe acolo .
Ca idee, am aceeasi problema ca si restul lumii, acul de la carburant indica eronat, atunci cand botul masinii este in vale acesta revenind la normal pana se ajunge pe o suprafata plana cand o ia din nou razna (in principiu, pe suprafata plana, cu rezervorul plin(46l) acesta indica intre 5-10 L ) .
Iti multumesc anticipat !
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
ludi_f, din cite stiu, alea doua relee sint "Main relay" si "Fuel pump relay". Nu stiu sa-ti spun exact care dintre ele e "Main" si care e al pompei de benzina, asa ca le scoti pe amindoua. S-ar putea sa-ti ramina stocata eroarea "P1230 Main Relay Circuit Voltage High", da nu-i grav, se sterge automat in timp.
Fa un experiment. Dupa un drum cu masina, cind opresti undeva (fara sa opresti motorul) vezi cita benzina iti arata in bord. Ia contactul si dupa aia pune-l din nou. Daca indicatia difera mult, atunci de vina e sonda. Exact asa imi facea si mie. Cind am luat masina primavara trecuta m-am speriat la inceput, crezind ca am vreo gaura in rezervor. La drum lung in schimb nu mai scadea benzina conform indicatorului. In drum spre mare asta vara am facut vreo 150 km cu ~2litri. Am curatat-o si merge mai bine acum, dar sint vizibil mai uzate lamelele in zona 0-30 litri. Pina la urma o sa-mi iau o sonda noua probabil, daca ma supar. E vreo 250 lei.
Fa un experiment. Dupa un drum cu masina, cind opresti undeva (fara sa opresti motorul) vezi cita benzina iti arata in bord. Ia contactul si dupa aia pune-l din nou. Daca indicatia difera mult, atunci de vina e sonda. Exact asa imi facea si mie. Cind am luat masina primavara trecuta m-am speriat la inceput, crezind ca am vreo gaura in rezervor. La drum lung in schimb nu mai scadea benzina conform indicatorului. In drum spre mare asta vara am facut vreo 150 km cu ~2litri. Am curatat-o si merge mai bine acum, dar sint vizibil mai uzate lamelele in zona 0-30 litri. Pina la urma o sa-mi iau o sonda noua probabil, daca ma supar. E vreo 250 lei.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
cozmino a scris:De aici m-am impotmolit (ramanand cu acel capac in mana ), din cate am vazut eu, sunt ceva fire firave si furtunasele care sunt prinse pe interiorul capacului si habar nu am cum sa scot acel ansamblu cu tot cu pompa de benzina. Am vazut ca are un fel de carlig de plastic, am tras de el, insa banuiesc ca mai trebuie facuta si alta operatiune . Stiu ca ar trebui sa iasa foarte usor, i-am vazut pe cei din service mai demult cand au scos-o in 2 minute insa nu am vazut exact ceea ce au facut pe acolo.
Are un mic blocaj de plastic care trebuie apasat si-l scoti tragind de acel cirlig (cel putin asa e la Vectra B). Vezi daca te ajuta descrierea din TIS http://rapidshare.com/files...l_Tank_sensor.pdf
- ludi_f
- **
- 363 mesaje
- din 17 Jul 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
ludi_f
- Mesaje scrise: 363
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2007
- Mesaj Privat
Inca o data multumesc.
In ceea ce priveste acel experiment, eu nu am decat 3 variante: merge bine/nu merge deloc (indicator benzina clipind)/nu merge deloc(indicator benzina stins). Deci eu cred ca e un contact aiurea care deruteaza indicatoarele.
Nu vreau sa ma reped sa achimb sonda - am facut greseala asta la alta piesa care s-a dovedit a fi buna (la indicatia unui "mecanic").
Si inca ceva, eu nu am computer de bord, deci nu stiu acea eroare unde ramane. Esti sigur ca se sterge fara alte interventii?
In ceea ce priveste acel experiment, eu nu am decat 3 variante: merge bine/nu merge deloc (indicator benzina clipind)/nu merge deloc(indicator benzina stins). Deci eu cred ca e un contact aiurea care deruteaza indicatoarele.
Nu vreau sa ma reped sa achimb sonda - am facut greseala asta la alta piesa care s-a dovedit a fi buna (la indicatia unui "mecanic").
Si inca ceva, eu nu am computer de bord, deci nu stiu acea eroare unde ramane. Esti sigur ca se sterge fara alte interventii?
cosmin21
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2008
- Mesaj Privat
- laurica
- **
- 106 mesaje
- din 17 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Constanta
laurica
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
nu prea ai ce sa vezi pe acolo, totul este digital, dar daca totusi vrei
tragi volanul in jos maxim
tragi de bandouri(bandourile sunt alea care vin pe bord si continua pe usi nichelate sau pe mahon) stinga/dreapta volanului tagi mai tare de la unul din capete si iese, nu se rupe ,
scoti imitatia aceea de piele care vine deasupra volanului tragi de ea spre tine,vezi ca are 2 cleme situate la margine chiar in capete ,
dupa care se vad siuruburile 2 la numar ,le desfaci dar trebuie sa ai imbus cheie soricel sau cum so numi, gasesti la rusi 10/15 lei setul ,
si gata, dar vezi ca are o mufa in spate nu tragi ca ala
spor la treba
tragi volanul in jos maxim
tragi de bandouri(bandourile sunt alea care vin pe bord si continua pe usi nichelate sau pe mahon) stinga/dreapta volanului tagi mai tare de la unul din capete si iese, nu se rupe ,
scoti imitatia aceea de piele care vine deasupra volanului tragi de ea spre tine,vezi ca are 2 cleme situate la margine chiar in capete ,
dupa care se vad siuruburile 2 la numar ,le desfaci dar trebuie sa ai imbus cheie soricel sau cum so numi, gasesti la rusi 10/15 lei setul ,
si gata, dar vezi ca are o mufa in spate nu tragi ca ala
spor la treba
cosmin21
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2008
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
ma agat si eu de acest topic in speranta ca voi rezolva problema mea cu ajutorul colegilor
masina in cauza: vectra A, motor 1.7DR. Aseara in timp ce defilam linistit mi-a "cazut" acul de la turometru si nici nu s-a mai ridicat; am suspectat instalatia de incarcare, dar e in regula; a mai ramas sa verific cablajul, mufa din panoul de bord si turometrul; cablajul si mufa le verific usor dar turometrul habar nu am cum se verifica.
- stie cineva ce domeniu de tensiune trebuie aplicat pe intrarea turometrului?
- poate sa se strice turometrul asa dintr-o data, fara nici un simptom preliminar?
- s-a mai lovit cineva de ceva asemanator?
masina in cauza: vectra A, motor 1.7DR. Aseara in timp ce defilam linistit mi-a "cazut" acul de la turometru si nici nu s-a mai ridicat; am suspectat instalatia de incarcare, dar e in regula; a mai ramas sa verific cablajul, mufa din panoul de bord si turometrul; cablajul si mufa le verific usor dar turometrul habar nu am cum se verifica.
- stie cineva ce domeniu de tensiune trebuie aplicat pe intrarea turometrului?
- poate sa se strice turometrul asa dintr-o data, fara nici un simptom preliminar?
- s-a mai lovit cineva de ceva asemanator?
MirC
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am un Opel Omega B 2.0i X20SE din 1995 si o mica problema, turometrul si indicatorul de benzina imi cad la zero simultan la anumite intervale dupa ce pornesc motorul. Motorul functioneaza fara nici o problema, nu observ nici o modificare in turatia motorului cand imi cade acul turometrului si al indicatorului de benzina la zero.Nu stiu ce are, va rog ajutati-ma.