Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • criss_slc

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Urmare a conditiilor meteo nefavorabile de la ultimul drum, am avut o discutie cel putin aprinsa cu "copilotul" (a se citi "jumatatea") legata de modul de conducere in conditii de vizibilitate extrem de redusa (valuri de ceata 10-20 metri). Va rog sa ma ajutati cu raspunsurile voastre si atunci voi sti urmatoarele:
1. sunt inca un cretin pe sosele si e doar o chestiune de timp pana o patesc;
sau
2. ma incadrez la categoria soferilor "oropsiti" de sfaturile "bune" ale sotiei.

V-as ruga sa nu radeti si sa imi spuneti sincer punctul vostru de vedere. Ce am facut eu voi spune la sfarsit pentru a nu influenta obiectivitatea respondentilor.
Skip ads

  • comnic5

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Spania
  • Masina: Omega 2001 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai interesant fapt cu condusul pe timp de ceata la romani este urmatorul:
1. cand nu este ceata merg toti cu farurile de ceata aprinse
2. cand este ceata merg cu pozitii sau chiar cu farurile stinse.
Asta-i o treaba criminala. Sa nu se inteleaga ca toti procedam asa. Cei mai multi i-am intalnit in zona Caracal in urma cu o saptamana cand pe o ceata de nu vedeai la 50m am intalnit multi inconstienti din categoria de la punctul 2.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu am votat ptr ca nu ma incadrez in nici o categorie.
Aici sunt mai multi facori, ceata densa sau mai putin densa,zi sau noapte, ceata in valuri , asta este cea mai periculoasa si extraordinar de obositoare, te deruteaza, iti distrage atentia , iar daca mai esti si obosit esti la pamant.
Pe o ceata foarte densa(viz. 10-20m)
-circul cu toate luminile aprinse, faza scurta , lampi de ceata fata spate si avarii,
-viteza 20-30 pe h
- nu merg prea aproape de marginea soselei ptr ca pot da peste vreun biciclist, pieton
-mai dau cu claxonu si cu luminile lunga-scurta din cand in cand
-nu depasesc decat daca trebuie neaparat sa o fac ptr a -mi continua drumul
-nu ridic ochii de pe sosea ptrr alte activitati(radio, tel etc) ptr ca asta poate fi fatal in astfel de situatii
-daca cineva ma depaseste nu ma tin dupa el , ptr ca in caz de accident voi fi si eu angrenat
- ma feresc pe cat pot sa circul in coloana de masini in astfel de conditii , ptr a evita sa fiu prins intr-un carambol
Cam asa circul eu , si mai iau si cate o pauza mica cam la juma de ora si beau cafea la greu.
Prefer sa ajung acasa la familie intreg , deci nu are importanta timpul pe care il fac in asemenea conditii meteo.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
personal caut sa ma tin dupa unu, chiar daca merge cu 120, dar pastrez o distanta foarte mere de siguranta, chiar mi s-a intamplat ca cel din fata sa loveasca (era un autotractor) o alta masina, dar datorita distantei de siguranta, nu am patit nimic
  • dr
  • **
  • 98 mesaje
  • din 06 Nov 2007
  • Astra 2008 Z14XEP
  • Bucuresti
  • dr

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In conditii de ceata aleg varianta doi din chestionar.
Incerc sa merg dupa un camion sau autocar deorece se vad mai bine, au stopurile mai sus, plus luminile de gabarit. Soferii acestora vad mai bine drumul, avand pozitia de condus mai sus decat a noastra.

Pastrez o distanta de siguranta de 3-4 secunde.
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
nu numai la caracal sunt dintre cei care circula fara lumini pe timp de ceata, vad foarte multi inconstienti si pe centura bucuresti.
nu cred ca de sus din camion se vede mai bine pe timp de ceata.
cred ca fiecare are un "limitator" in el care ii spune cu cat sa mearga in fct. de cat de densa este ceata si in fct de acest "limitator" ii numeste pe cei care merg mai incet decat el melci si pe cei care merg mai repede inconstienti.
daca vizibilitate extrem de redusa inseamna sub 30 metri, atunci nu prea cred ca exista cineva care sa mearga cu 120km/h, chiar si autostrada fiind.
sa te tii dupa cel din fata ta, te si obliga sa-l schimbi, adica sa-l depasesti si "sa mai iei si tu greul" mergand in fata. asa mi se pare corect. pentru mine ceata este mai "naspa" ziua decat noaptea.
daca sunt cu familia(sotie+copil) in masina, merg super prudent.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
votat varianta 2.
acum 3 ani, venind de la Bucuresti, m-a prins intunericul in Brasov. Si de la Brasov la Turda am prins o ceata, de sa iti sprijini motoreta in ea. Norocul tutror au fost niste soferi pe camioane mici (de alea de 3-4 tone) care stiau drumul, si mergeam baietii frumos cu 60-80 km/h. Si noi toti coada dupa ei, unul nu a depasit. Adevarul e ca nici nu aveai cum, ca nu vedeai in fata stopurile la mai mult de 2 masini in coloana...

Cat despre faza cu sotia, si a mea imi baga de vina. Si, desi stiu ca se supara si apoi sta imbufnata, de fiecare data ii zic "vrei sa conduci tu? ca eu te las...."
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
dintre variantele oferite, a doua e cea mai apropiata.

am avut o aventura asemanatoare cu jE acum citiva ani, de la Giurgiu la Bucuresti. Prima jumatate de drum am mers cu 20 si cu frica in sin. noaptea, nu se vedea nimic, nici marcaje nu erau. in spate coloana, nici cind am oprit nu au vrut sa ma depaseasca. a doua jumatate de drum m-am agatat de un camion care mergea cu ~70. am fost doi pe care ne-a dus frumos pina in Bucuresti. amindoi pastram distante de siguranta, cit sa vedem stopurile celui din fata. restul coloanei a reactionat mai greu si s-a pierdut.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Eu votez 3, asemeni lui @db77aaa. Precizez ca din 22 decembrie pana azi am facut 6.500 km pe ceata, in ro si afara din ro, aplicand varianta 3. Inca nu am murit. Very Happy

@LE: lumini - faza scurta, proiectoare si faza lunga la maxim in jos.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
din fericire am un "copilot" destul de indulgent cu faptele soferesti ale mele,adica pana la 160km/h este calm,dupa,devine "vorbaret"..daca sunt pe A-uri...i-i place chiar si cu 200...deh
tre sa recunosc ,chiar daca nu mi-au murit laudatorii,ca majoritatea pasagerilor avuti pana acu in masina (conduc de la varsta de 12 ani) legal de 13ani,au fost multumiti de prestatia mea de sofer.

cand este ceata rulez exact pe mijlocul drumului....asta in cazul in care nu vine masina din fata....daca drumul este si marcat cu atat mai bine,pt o mai buna orientare...
recomand acest stil in special pe drumurile judetene sau comunale....astfel se evita pietoni,biciclistii iar carutele(nesemnalizate) sunt evitate mai repede, dat fiind ca manevra de evitare este mai "dulce"(am patit-o)daca eram cu toata masina pe banda mea nu reuseam sa evit si cracile care erau pe caruta.....
am fost de multe ori antemergator pt alti...nu ma deranjeaza....la vectra am parbriz heliomat si antireflex
daca gasesc un "iepure"cum i-mi place sa le spun...no problem...ma tin de el...fie ca e ceata fie ca e noapte.. Laughing
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Hmmm ceata ... in nici un caz varianta 1, ca te lovesc altii din spate imediat,
Varianta 2 am votat, merg cam 80-90 daca sunt antemergator, exact intre benzi (daca e drum cu 2 benzi) astfel poti evita si o masina de pe banda 1 care merge incet de tot sau e parcata si si un dobitoc care depaseste pe banda ta (aici ma refer la e 85 Bucuresti Buzau pe care l-am fact de 4-5 ori pe ceata tur-retur si de fiecare data am vazut masini prin copaci si pe marginea drumului, cea mai tare faza a fost cand la un moment dat ceata aveam 80 la ora pe banda 2 si m-am trezit la 50 de metri in fata cu 3 perechi de faruri, instantaneu am blanit frana si am tras d e volan dreapta direct pe banda 1,( eram singur pe sosea pe sensul meu si ma asigurasem mai demult c a nu am pe nimeni in dreapta) am tras de volan dreapta fara sa mai clipesc si am evitat un dobitoc care depasea pe o ceata groasa depasea pe contrasens in loc sa astepte eliberarea benzii nr 2, prietena mea in drepata s-a speriat groaznic eu nu eram speriat de fapt nici nu stiu ce am facut ... din reflex,
Varianta 3 am folosit-o dar pe ceata rezonabila si avand masini in fata, distanta exact pana i se vad stopurile de ceata ...
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am votat varianta 2 fiind cel mai des aplicata, in anumite cazuri fiind necesara aplicarea primei variante .
In conditii de vizibilitate redusa (10-20m) , daca agat vreun "iepure" ma tin dupa el, dar la distanta pentru a avea timp sa evit vreun incident neplacut . Insa de multe ori, abandonez iepurele , din cauza faptului , ca la randul meu devin iepure ptr altul , iar ala sta la 3-4m in spatele masinii . In aceste cazuri ma retrag pe banda 1(daca exista) , il/ii las sa treaca dupa care reiau drumul .
Oricum , consider foarte obositor condusul atunci cand este ceata de densa sau cand ploua cu galeta .
  • T@V

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am votat varianta 3. E cea mai sigura, daca iti lasi o distanta mai mult decat rezonabila fata iepure. Cat sa ii vezi stopurile - clar. Asta inseamna, variind in functie de "grosimea cetii" minim 40 m! Daca nu e asa de "groasa", poti sa stai linistit in coada omului ruland cu 120 km/h si avand o distanta de el mai mult decat rezonabila (peste 100 m!).

Am vazut ca cineva a spus ca aprinde si avariile. Fratilor, e cea mai mare greseala, si fac un apel pe aceasta cale sa renuntati la aceasta metoda. O masina decenta are acum standard prin dotare acel STOP de ceata, mult mai luminos, si mai mult decat suficient. Credeti-ma, ca mi s-a intamplat de mai multe ori sa franze si io si iepurele si restul din spatele meu, pentru ca erau participanti la trafic care mergeau cu avariile.
Avariile inseamna probleme, stationare, franare brusca (ca a intalnit omul la randul lui un obstacol), inseamna mult mai multe alte lucruri.
PE CEATA NU FOLOSITI AVARIILE ! Ca induc in eroare restul participantilor la trafic, si pot creea probleme. Evil or Very Mad
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am votat 2.

Si in orice conditii, daca ma satur, las pe doamna la volan, stiind ca are experienta buna si inca n-a avut nici un eveniment de ani buni.

Un big thanks soferilor de camioane sau tiruri care vad ca in spatele lor este coloana si circula ca atare, semnalizand cum pot mai bine eventualele obstacole de pe drum.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
T@V a scris:Am votat varianta 3. E cea mai sigura, daca iti lasi o distanta mai mult decat rezonabila fata iepure. Cat sa ii vezi stopurile - clar. Asta inseamna, variind in functie de "grosimea cetii" minim 40 m! Daca nu e asa de "groasa", poti sa stai linistit in coada omului ruland cu 120 km/h si avand o distanta de el mai mult decat rezonabila (peste 100 m!).

Am vazut ca cineva a spus ca aprinde si avariile. Fratilor, e cea mai mare greseala, si fac un apel pe aceasta cale sa renuntati la aceasta metoda. O masina decenta are acum standard prin dotare acel STOP de ceata, mult mai luminos, si mai mult decat suficient. Credeti-ma, ca mi s-a intamplat de mai multe ori sa franze si io si iepurele si restul din spatele meu, pentru ca erau participanti la trafic care mergeau cu avariile.
Avariile inseamna probleme, stationare, franare brusca (ca a intalnit omul la randul lui un obstacol), inseamna mult mai multe alte lucruri.
PE CEATA NU FOLOSITI AVARIILE ! Ca induc in eroare restul participantilor la trafic, si pot creea probleme. Evil or Very Mad


Asa este , avariile inseamna mult mai multe lucruri in conditii normale de trafic si meteo, dar in conditii de ceata cu viz 10-20m nu mai este acelasi lucru, esti mult mai bine vazut de ceilalti participanti la trafic. acum fiecare conduce dupa cum crede mai bine, dar eu pe viz ff redusa asa asa circul , asta ca sa evit sa ma loveasca vreo masina care merge cu 120 pe asemenea vreme , si nu s-a plans nimeni de mine pana acu.

Iata aci si distanta de oprire ptr diferite viteze, asta calculata in conditii normale, fara ceata, iar cu ceata distanta creste considerabil datorita viz reduse ce duce la intarzierea reactiilor soferului.

http://hr.politiaromana.ro/index.php?ru=44
  • criss_slc

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Asta nu o mai cred nici in ruptul capului: "iar cu ceata distanta creste considerabil datorita viz reduse ce duce la intarzierea reactiilor soferului". ce legatura are ceata cu viteza de reactie? ba chiar mai abitir reactioneaza orice sofer pentru ca e infinit mai atent la drum decat in conditii normale. distanta de franare stiam ca depinde de starea masinii, de starea pneurilor, de starea drumului. Ma insel?
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
criss_slc a scris:Asta nu o mai cred nici in ruptul capului: "iar cu ceata distanta creste considerabil datorita viz reduse ce duce la intarzierea reactiilor soferului". ce legatura are ceata cu viteza de reactie? ba chiar mai abitir reactioneaza orice sofer pentru ca e infinit mai atent la drum decat in conditii normale. distanta de franare stiam ca depinde de starea masinii, de starea pneurilor, de starea drumului. Ma insel?

Vrei sa spui ca vezi stopurile celui din fata ta cand franeaza in conditii de ceata densa , in aceleasi interval de timp ca atunci cand nu este ceata? daca este asa inseamna ca esti prea aproape de cel din fata ta. Dar starea de oboseala, asta nu este un alt factor? cel ce conduce pe o ceata densa de vreo 5 ore(exemplu) mai are aceleasi reactii ca cel ce merge de doar o jumatate de ora? eu cred ca nu, si aici intervine interzierea in reactii, sunt niste factori care se leaga unul de altul. Aici vorbim de ceata foarte densa .
Probabil esti mai agil decat mine in aceste conditii meteo.
Da depinde si de starea masinii, drumului , peurilor, eficacitatii franei, dar si de reactiile celui de la volan, parca asa stiam eu.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu am avut cum sa votez fiindca lipseste obtiunea: De obicei sunt cap de coloana.
Merg atat de repede cat imi permite ceata fara a sta dupa altii si nici nu alerg dupa sinucigasi.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu ca orice om cit vad cu ochi dar ultima data constanta bucuresti 7 m vizibilitate noroc ca se lumina si cum 80 la ora si sa dea naiba la -9 grade era o ceata de taiai cu cutitu la -5 era ok chiar mam mirat ceea ce pot sa spun este ca ma rupt drumu de ochi plus ca am mai mers inca 600 de km in ziua aia doua zile am zacut imi plesnea capu de durere, de votat nu votez poate ca mas incadra la toate cine stie Smile)
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La mine viteza variaza invers proportional cu densitatea cetii. Cea mai densa ceata am prins-o acum 8 - 9 ani. M-am ratacit deoarece nu se mai vedeau nici indicatoarele, era noapte si m-am oprit la un moment dat sa ma orientez, sa gasesc un reper. Cand am vrut sa cobor din masina am observat doua faruri care veneau direct spre mine din stanga: oprisem chiar in mijlocul unei intersectii! Noroc ca motorul era pornit si am zbughit-o. Asta se intampla pe centura la Pitesti, incercam sa ajung pe autostrada. Dupa cca 30 - 45 de minute de orbecaiala am iesit pe autostrada si in timp ce mergeam la un moment dat un Cielo o trecut la 1 m prin fata mea. El mergea spre Pitesti, dar nu stiu din ce motiv, a iesit de pe sensul lui, a intrat pe contrasens si a iesit pe camp. Avea viteza cca 80 - 100 poate chiar mai mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Chestionar

Mod de conducere in conditii de vizibilitate redusa (ceata)
Merg cu 20 km/h, pe partea dreapta 10%
Merg incet, iar daca ma depaseste cineva care merge mai repede o iau dupa el si ma orientez dupa stopurile lui - in masura posibilitatilor 74%
Fac tot posibilul sa nu il pierd pe cel din fata, chiar daca acesta goneste cu 120 km/h 14%
74 voturi

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR