Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pe scurt :

Defect : Se aude un cloncanit in spate de vreo 3 luni, pe ambele parti, la denivelari.

Incercari:
1) Scos tot din protbagaj (prima banuiala), nimic
2) Fost la un prieten "mecanic" : diagnostic bucsi sus la amortizor. Cumparat+schimbat = degeaba. (cele vechi intr-adevar erau uzate dar nu de-acolo cloncanea)
3) Fost la service cel mai "serios" din Ploiesti, urcat pe elevator : diagnostic -bucsi spate la roata. Cumparat+schimbat = degeaba. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Concluzie :

Mecanicii tot "mecanici" raman... am pierdut ceva timp, ceva mai multi bani, si mai multi nervi pe chestia asta si am decis sa vad singur ce are.

Cum verific si eu ce cloncane ca ma exaspereaza?
Skip ads

  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
a aparut odata in ambele parti ?

ma gandesc sa nu fie toba de ex. si sa ai impresia ca se aude in ambele parti cand de fapt e doar intr-o parte. stiu pe cineva care a avea un trancanit ( acum ca e cloncanit sau altceva... ) la tigra si era de la o toba.

eventual cand o mai urci pe rampa te uiti si tu la tot ce ar putea sa joace.

de verificat bucsile, din cate am vazut, se face cu un levier, o surubelnita mai serioasa. tre sa te uiti si sa nu fie taiat cauciucul ala.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am eu la Vectra mea din 1997, 1,6 16 valve. Exact cum o descrie Slick. Am schimbat vreo 4 bucse, 2 oscilante si 2 nu mai stiu de care...am fost pe la vreo 4 service-uri, si mai pe atatia mecanici privati si.... acelasi cloncanit etern care apare doar la denivelari. Daca cineva gaseste solutia, il felicit si il rog sa o puna pe forum sa vada si ceilalti suferinzi.
Aici pe forum spunea cineva ca e defect de fabricatie la prima serie de Vectre B, in sensul ca puntea spate nu e bine echilibrata si calibrata si nu mai stiu eu ce....
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si chiciuc are aceeasi problema, si am mai auzit la vanzatorul de piese opel, ca tot asa unul avea un cloncanit de-asta, tot la Vectra B si tot nu scapa de el. Cica a schimbat si rulmentii spate (4 mil bucata) tot degeaba..

Sambata o ridic sus, si inspectez pe-acolo. Daca are cineva vreo metoda ce anume sa verific si cum se face e rugat sa posteze aici
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
votez si eu...
am remarcat ca daca e ud pe jos (zapada, plouat din plin) troncane mai putin... poate sa confirme cineva ?

o solutie din tis (neincercata / neconfirmata)

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Adica sa strangem bine toate piulitzele nu ? Smile
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
stan patitu' Smile aceeasi pb ca voi. deasupra puntii spate (la mine vectra a) este intalnirea celor 2 cabluri de la frana de "mana". un manson mai gros de otel su piulite suruburi etc. fiind lasat din cauza vechimii, la gropi si denivelari - tronca tronca !! l-am invelit cu un material rezistent la intemperii si burete si...nu ai am bubuieli. incercati.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:votez si eu...
am remarcat ca daca e ud pe jos (zapada, plouat din plin) troncane mai putin... poate sa confirme cineva ?


Intr-adevar, in anotimpul umed/ploios nu se mai aude chiar atat de tare si de des, ceea ce ma duce cu gandul ca ar putea fi ceva de la niscai bucse....

Eu am verificat aproape toate piulitele de la puntea spate, dar pe cele de la bara stabilizatoare nu, o sa incerc si asta; la Vectra B, cablurile de la frana de mana ies chiar pe dedesuptul locului unde e prins manerul de la frana de mana, locul fiind chiar intre scaunele din fata, asa ca nu cred ca va merge solutia cu mansoanele cablurilor franei de mana.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Confirm ce spune chiciuc. Aseara a plouat, si nu se mai auzea cloncanitul aproape deloc. Se mai auzea, mult mai rar si mai incet...

Ce poate fi ???
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
A incercat careva sa faca ce scrie in TIS (adica sa stranga piulitele de la capetii de bara)?
Eu inca nu am avut timp, dar incerc cu prima ocazie. Sunt tare curios de rezultat
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu nu am incercat, dar cred ca trebuie schimbate si bucsile (?!) ca daca au joc, s-au dus... Trebuie stranse cu masina suspendata sau nesuspendata ?


Ultima modificare făcută de chiciuc la Joi 16 Jun, 2005 2:35 pm
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 325
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@chiciuc: nare conteaza:)
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am gasit un mecanic painea lui D-zeu! pensionar si cu mare dragoste pt. masini; l-am abordat vis-a-vis de problema cloncanitului la puntea spate; am pus masina pe groapa, a luat omu' o surubelnita mai mare si a verificat toata puntea (vreo 10 bucse); si, da, a descoperit bucsa cu pricina care are un joc peste limita si mai si scartaie, cloncane, pacane, etc; este "bucsa scartzietoare" (auzisem de asa ceva de la un amic care are mercedes, se pare ca si opelul a intrat in clasa producatorilor de masini premium astfel Smile))) luni merg sa ii las masina si i-o las vreo cateva zile sa-mi desfaca toata puntea sa verifice, curete, unga, etc,...

Ce mi-a placut la el este indignarea cu care a observat ca galeria mea (de la toba intermediara pana la capat am galerie inox cu finala powerful) nu are toti suportii de prindere si mi-a zis ca imi rezolva si chestia asta. super.

Va spun rezultatul operatiunii cand scot masina.

P.S. - cica o practica de a scapa de cloncanitul bucselor este sa le stropesti cu o seringa cu ulei (tine pana se usuca) - smecherie folosita de samsarii de masini.
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Inainte de a-mi cumpara masina, am cerut un sfat de la vanzatorul unui magazin de piese masini import de la mine din oras. El mi-a spus ca Vectra B are puntea spate independenta si ca bucsele de la acele brate se duc repede, chestie specifica.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
BAC a scris:Inainte de a-mi cumpara masina, am cerut un sfat de la vanzatorul unui magazin de piese masini import de la mine din oras. El mi-a spus ca Vectra B are puntea spate independenta si ca bucsele de la acele brate se duc repede, chestie specifica.


Da, corect, mai ales la cele fabricate inainte de revizia din septembrie-octombrie 1997; ce pacat ca n-am stiut asta cand mi-am cumparat masina Evil or Very Mad
a mea e fabricata in august 1997!
  • cristinic

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Sal baieti, sunt nou pe forum asa ca scuze daca nu sunt chiar familiarizat cu termenii vostrii.
Eu am o Vectra B 1.7TD si am aceeasi problema cu troncanitul aspate. Am schimbat initial bucsile de la bara stab si a mai disparut o parte din zgomot. Apoi bucsile de la bascule si iar a mai disparut zgomotul. Cel mai recent am schimbat amortizozarele, din pacate am pus Monroe Reflex/gaz, dar zgomotul a mamas.
Am ridicat masina pe elevator de nenumarate ori, nu ar mai fi nici un joc. Rulmentii nu troncane, ei huruie, am schimbat si eu unul (4,5 mil/ cam scump dar are si butucul).
Concluzia unor mecanici ar fi ca amortizoarele sunt de vina, pentru ca nu sunt facute pentru gropile noastre ci pentru stabilitate pe viraje- sa-mi pun pe ulei.
A pus vreunul dintre voi amortizoare pe ulei? Ce marca?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se pare ca intradevar Vectra B are problema asta cu zgomotele ciudate la puntea spate.Este normal sa apara dupa ceva timp si km. discutabil este de ce nu se prind in timp util mecanicii? foarte simplu este destul de greu de diagnosticat sursa si....aici vine dificultatea maxima trebuie stiut cum lucreaza respectivele piese. In primul rand nu suspendati masina arcurile destinse vor presa atat de bine bucsile incat nu aveti sanse mari sa gasiti nimic in neregula,deci masina pe roti de preferat o rampa ingropata si verificat fiecare brat spate.Mentionez ca bucsa oscilobatanta cum i se spune face joc in nuca din interior si atunci apare zgomotul respectiv,ca pret e aprox 600.000 BOGE nu vaporul srl si mare mare atentie la bucsile de la bara stabilizatoare spate, iar ideea geniala cu uns bucsile abandonati-o.Produsul petrolier descompune cauciucul in timp, formeaza pe piesa metalica o suprafata lucioasa si va reapare scartaitul din ce in ce mai des si mai tare,de noi se monteaza cu praf de grafit in locurile in care intra in contact cu metalul sau alt material.Praful de grafit se gaseste la AUGSBURG nu stiu pretul in cantitati destul de mici suficiente pentru cateva bucsi montate.
Geometria poate avea un rol in distrugerea prematura a respectivelor bucsi,deci de preferat ,piese originale ,montate corect ....Apropos strangerea definitiva se face numai si numai in pozitia de lucru deci masina nesuspendata,protejate cu un strat de grafit, si obligatoriu verificate unghiurile dupa aceea.
In rest pentru ce performante are respectiva punte nu-i deloc nici grea nici scump de intretinut...conditia sa stim ce facem.
Astept si alte pareri,sau probleme legate de acest subiect.
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Aceeasi problema am intalnit-o la masina cumnatului meu (Vectra B). Troncanitul era produs de bucsile de la bara stabilizatoare. Se poate verifica destul de usor inainte de a da banii pe ele: se desfac bucsile si se pune un manson de cauciuc (eu l-am decupat dintr-o camera de bicicleta) intre bucsa si bara stabilizatoare, apoi se strange bucsa la loc. Daca zgomotul dispare inseamna ca de acolo provine.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu inteleg cum pui masonul de cauciuc intre busca si bara. bucsa aceasta intra pe pozitia ei cu presa (metal pe metal). unde pui masonul.


uite aici.:
http://82.34.52.15/sytemsan...pensionBushes.htm

oricum, daca ajung sa desfac puntea spate, nu mai stau sa probez tot felul de improvizatii, ca apoi sa montez la loc doar sa vad daca ajuta. odata desfacauta suspenia, montez bucse noi si nu ma mai gandesc. nu sunt prea scumpe oricum.
  • biker

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ofofof oare cum sa scap si eu de troncanitul asta ? mecanicul meu spune ca sunt rulmentii dar cum sa fie ei ? vb colegului mai sus , ei huruie nu troncane , daca rezolva cineva sa ne anunte si pe noi
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR