- broschi2002
- OP
- 36 mesaje
- din 24 Feb 2005
- Astra
broschi2002
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- broschi2002
- OP
- 36 mesaje
- din 24 Feb 2005
- Astra
broschi2002
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2005
- Mesaj Privat
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
De obicei, acesta e unul dintre simptomele degradarii garniturii de chiulasa.
Nu ai observat cumva, inaintea constatarii prezentei urmelor cenusii in vasul de expansiune, daca motorul a tins sa se supraincalzeasca la un rulaj cu viteza mica (urban) in genere?
Fenomenul (ulei in apa) apare in cazul in care ventilatorul e cuplat in retea mai tarziu, ceea ce duce la "puscarea" garniturii de chiulasa prin ardere usoara. In momentul in care apare si reversul (apa in ulei) problema e deja foarte grava si necesita atentie imediata.
Am avut aceeasi problema si am schimbat garnitura de chiulasa (am pus una de cota 1) si prezoanele. La vechea garnitura se observa, intr-adevar, o urma de arsura intr-o zona mai delicata (f. ingusta) a unei laturi.
Daca depunerea din vas nu are un usor aspect de spuma ci apare doar ca un sediment, problema tine de antigelul care l-ai pus si care oxideaza aluminiul.
In ceea ce priveste capacul vasului de expansiune - asta deoarece a adus cineva vorba despre el mai sus. Nu trebuie strans deloc as zice, doar atat cat sa stea pe vas, sa nu se desfileteze singur. Asta deoarece, in primul rand, tararea supapelor de suprapresiune din interiorul capacelor de la Opel e facuta din topor (nu o sa vezi niciodata supapa care sa tina relativ constanta suprapresiunea de 1 bar necesara evitarii cavitatiei pompei), iar in al doilea rand, acestea se degradeaza foarte rapid in timp si risti sa prajesti motorul datorita suprapresiunii din instalatie (furtune "beton", pompa functionand in cavitatie).
Cam asta ar fi. Multa bafta!
Nu ai observat cumva, inaintea constatarii prezentei urmelor cenusii in vasul de expansiune, daca motorul a tins sa se supraincalzeasca la un rulaj cu viteza mica (urban) in genere?
Fenomenul (ulei in apa) apare in cazul in care ventilatorul e cuplat in retea mai tarziu, ceea ce duce la "puscarea" garniturii de chiulasa prin ardere usoara. In momentul in care apare si reversul (apa in ulei) problema e deja foarte grava si necesita atentie imediata.
Am avut aceeasi problema si am schimbat garnitura de chiulasa (am pus una de cota 1) si prezoanele. La vechea garnitura se observa, intr-adevar, o urma de arsura intr-o zona mai delicata (f. ingusta) a unei laturi.
Daca depunerea din vas nu are un usor aspect de spuma ci apare doar ca un sediment, problema tine de antigelul care l-ai pus si care oxideaza aluminiul.
In ceea ce priveste capacul vasului de expansiune - asta deoarece a adus cineva vorba despre el mai sus. Nu trebuie strans deloc as zice, doar atat cat sa stea pe vas, sa nu se desfileteze singur. Asta deoarece, in primul rand, tararea supapelor de suprapresiune din interiorul capacelor de la Opel e facuta din topor (nu o sa vezi niciodata supapa care sa tina relativ constanta suprapresiunea de 1 bar necesara evitarii cavitatiei pompei), iar in al doilea rand, acestea se degradeaza foarte rapid in timp si risti sa prajesti motorul datorita suprapresiunii din instalatie (furtune "beton", pompa functionand in cavitatie).
Cam asta ar fi. Multa bafta!
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
la mine, daca nu strang capacul incepe sa-mi scoata apa din circuit dupa ce merg prin oras, in aglomeratie. mai mult, dupa ce scoate destul lichid, incepe sa-mi sara temperatura peste 90, adica ajunge la 95-100. daca merge 3-4 zile asa prin oras raman fara lichid in borcan...
daca e strans, nu pierde deloc lichid si nici nu trece de 90-95, iar termocupla pleaca normal, tot pe la 90.
oricum, o sa ma uit si eu la lichid, sa vad cum se prezinta.
singura problema ar fi ca nu mai pot sa deschid capota cred ca am deranjat manerul ala de care se trage de la locul lui.
daca e strans, nu pierde deloc lichid si nici nu trece de 90-95, iar termocupla pleaca normal, tot pe la 90.
oricum, o sa ma uit si eu la lichid, sa vad cum se prezinta.
singura problema ar fi ca nu mai pot sa deschid capota cred ca am deranjat manerul ala de care se trage de la locul lui.
- alinarmand
- *
- 35 mesaje
- din 20 Jan 2005
alinarmand
- Mesaje scrise: 35
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- broschi2002
- OP
- 36 mesaje
- din 24 Feb 2005
- Astra
broschi2002
- Mesaje scrise: 36
- Locatie:
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2005
- Mesaj Privat