alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea!
Am si eu o problema si anume: acum nu de mult timp mi-am schimbat cauciucurile de pe fata cu cele de pe spate intrucat acestea din urma aveau dintii mai mari si aveam de facut si un drum la munte, iarna fiind... Problema e ca in timpul mersului, mai ales pe un astfalt fin, am o bataie regulata care creste in frecventa odata cu viteza de rulare. Mentionez ca acele cauciucuri care imi erau pe fata(si care le-am pus acum pe spate) sunt uzate ambele pe partea interioara. Acum dupa ce am schimbat cauciucurile intre ele, imi aduc aminte ca parca aveam si inainte o usoara senzatie de vibratie de genu asta dar se simteaa foarte putin(probabil cum s-au uzat cauciucurile?). Oare datorita faptului ca rotile din fata imi stau in asa fel incat sa tinda sa imi uzeze partea interioara a caucicurilor(la fel cum a facut si cu cele care imi sunt pe spate acum), iar cauciucurile care sunt acum pe fata sunt neuzate, sa fie cauza bataii respective?
Ce ar trebui sa fac? Geometrie? unghi de fuga, inclinare?
Mersi anticipat tuturor pentru sfaturi!
Am si eu o problema si anume: acum nu de mult timp mi-am schimbat cauciucurile de pe fata cu cele de pe spate intrucat acestea din urma aveau dintii mai mari si aveam de facut si un drum la munte, iarna fiind... Problema e ca in timpul mersului, mai ales pe un astfalt fin, am o bataie regulata care creste in frecventa odata cu viteza de rulare. Mentionez ca acele cauciucuri care imi erau pe fata(si care le-am pus acum pe spate) sunt uzate ambele pe partea interioara. Acum dupa ce am schimbat cauciucurile intre ele, imi aduc aminte ca parca aveam si inainte o usoara senzatie de vibratie de genu asta dar se simteaa foarte putin(probabil cum s-au uzat cauciucurile?). Oare datorita faptului ca rotile din fata imi stau in asa fel incat sa tinda sa imi uzeze partea interioara a caucicurilor(la fel cum a facut si cu cele care imi sunt pe spate acum), iar cauciucurile care sunt acum pe fata sunt neuzate, sa fie cauza bataii respective?
Ce ar trebui sa fac? Geometrie? unghi de fuga, inclinare?
Mersi anticipat tuturor pentru sfaturi!
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Adyta- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bujuxp
- **
- 145 mesaje
- din 02 Mar 2007
- Vectra 2001 Y22DTR
- Dambovita
bujuxp
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca ai huruit la vit. mai mare,cred ca e de la profilul cauciucurilor,pt.ca daca sunnt de iarna si mergi mult pe asfalt inainte sa vina zapada(2-4 luni),ele se "ascut",adica se tocessc intr-un anumit sens,si daca vei continua vor face mai rau,dar nu ai nici o pb.(afara de zgomot) Uzura laterala(int. sau ext.) nu produce zgomot,e un efect,nu o cauza.Daca e uzura pe int,stau cam asa //-----\\ si invers pe ext.\\----//
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cauciucurile sunt din acelea "all seasons" sau cum le zice... Le am tot pe alea de vreu an si ceva. Iar acum 3 saptamani le-am schimbat intre ele ca am mers la munte si am zis sa fie cele mai neuzate(spate) pe fata. Dar dupa schimbare, a aparut sunetul respectiv. E o bataie repetata care creste in frecventa odata cu viteza. Si tot la schimbare am observat ca caucicurile ce erau pe fata erau uzate pe interior.
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ceea ce am figurat eu este unghiul de convergenta. Afara de asta mai este unghiul de cadere figurat de Superdragos35 si unghiul de fuga sau de inclinare fata spate al axei pivotului. Uzura interioara (sau exterioara), apare datorita unuia (sau amandurora) din primele doua unghiuri.
Unghiul de convergenta:
La auto cu tractiune fata, unghiul este divergent (-), deoarece cand "trag" planetarele, tind sa aduca rotile paralele. La tractiune spate este invers, adica rotile din fata sunt convergente (+), deoarece atunci cand trag rotile din spate, rotile din fata tind sa se deschida.
Unghiul de cadere:
Unghiul de fuga:
Afara de acestea mai exista si unghiul Kingpin:
Unghiul de convergenta:
La auto cu tractiune fata, unghiul este divergent (-), deoarece cand "trag" planetarele, tind sa aduca rotile paralele. La tractiune spate este invers, adica rotile din fata sunt convergente (+), deoarece atunci cand trag rotile din spate, rotile din fata tind sa se deschida.
Unghiul de cadere:
Unghiul de fuga:
Afara de acestea mai exista si unghiul Kingpin:
alex1.7
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 1.7 Turbo Diesel Isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2007
- Mesaj Privat
Super descrierile din mesaj! Asadar pana la urma va trebui sa merg la un service sa-mi faca geometria, nu? Astfel imi vor corecta unghiurile respective la roti. Aa, inca ceva! Sa las caucicurile astea pe fata care imi bat, sau sa le pun pe celelalte? Si daca le las pe astea, dupa ce merg la service, imi va disparea bataia respectiva? Cand am facut schimbul de cauciucuri le-am si echilibrat cand le-am pus pe fata...dar bataia tot a aparut.
Mersi!
Mersi!
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
In primul rand verifica daca acele cauciucuri care bat nu sunt uzate in valuri. Uzura in valuri apare la anvelopele folosite pe spate si se datoreaza amortizoarelor uzate.
Problema a mai fost discutata aici: https://www.clubopel.com/vie...;highlight=valuri
Problema a mai fost discutata aici: https://www.clubopel.com/vie...;highlight=valuri