Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut

Am luat masina de curand, probleme majore nu sunt, dar am si eu cateva intrebari la care sper sa gasesc raspunsuri aici, am vazut multe persoane foarte bine informate

In primul rand, am o astra f 1997 diesel, si am ceva intrebari :

Becurile din bord - am cam multe arse (si la ceasuri si la consola) - dar aici am gasit raspunsul, sper sa nu stric ceva la acu kilometraj.

Aeroterma - Toate bune, merge bine, se incalzeste destul de repede, dar prin grilele de aerisire centrale intra aer rece... e normal sau are cineva idee cum sa rezolv asta ?
Ah, si inca ceva - la primavara o sa vreau sa pun o instalatie a/c... cat de greu e si ce implica o astfel de operatie ? Motor a/c, curele, fulie, furtune, buton in bord... ?

Temperatura apa - Cand am luat maisna credeam ca e stricat indicatorul din bord... nu s-a ridicat deloc, dar dupa ce am dat de autostrada si am mers cu ~130-140 o perioada mai mare, a crescut putin, dar nu a iesit de pe albastru. Acum creste doar in trafic, si foarte rar sare de prima linie dupa albastru.

Trepidatii relanti - Doar la rece, pornesc motorul, se stabilizeaza imediat pe la 800-900 rpm, dar tremura putin volanul, parca se mai amelioreaza putin cand calc ambreiajul, e o problema sau e normal ?

Si acum problema... Am venit ieri, cam 95-100 km cu 80-120 km/h, si cand am ajuns in oras, am lasat-o pe liber la un semafor, turatia la relanti a scazut la ~500 rpm si motorul vibra rau, si nu se accelera. Am lasat-o putin si-a revenit turatia la 900 si a mers ok. La urmatoarea intersectie a facut la fel, am oprit 20 min sa las pe cineva, si dupa nu a mai facut probleme. Pe bord nu s-a semnalat nimic suspect (de fapt nimic in afara de martorul de faza lunga din cand in cand), temperatura nu a crescut deloc. Aceeasi problema o are un amic cu astra G benzina, doar ca lui i se mai si opreste... e prima si singura data cand mi-a facut asa. erau cam -3 -4 grade.

Multumiri anticipate pentru cei ce vor raspunde >Very Happy< (in a non gay matter, of course)

Pentru poze si descriere a masinii, look here : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22034

Cu stima,

Razvan


Ultima modificare făcută de IeD3vil la Vin 21 Dec, 2007 3:05 pm
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pentru problema cu temperatura,schimba termostatul,poate fi si asta cauza caderii de turatie.de montat AC,e mult mai dificil decit crezi,se schimba multe,inclusiv aeroterma in totalitate.


Ultima modificare făcută de CATA26BCN la Vin 21 Dec, 2007 5:45 pm
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns!

Ma gandeam ca doar butonul de recirculare difera, restul sunt mici modificari... sa vad la ce pret gasesc si la cat ajunge manopera...

Pana acum am ~2000 km facuti cu masina, si nu am avut problema asta. La plimbari prin oras nu face... a facut doar cand am fost 95 km pana la tara, am stat 1/2 h si am venit inapoi, cu 80-120 constant.

Sa inteleg ca in mod normal ar trebui ca temperatura sa fie tinuta de termostat ceva mai sus ?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
exact.temperatura de lucru pentru diesel e mai ridicata ca la benzina.la diesel trebuie sa fie in jur de 90C,depinzind de termostat.poate fi si 85,dar nu mai jos de 80.
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Mie imi sta tot timpul pe minim, nu creste acul deloc ma duc azi la furnizor sa vad cat e termostatu si poate il si schimb... Azi, dupa cam 45 min de trafic intens, bla bla... iar scazu turatia mult, mai mai sa se opreasca, chiar se opri cand trasai pe dreapta. Din auzite trebuie sa verific EGR...
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
da...e posibil..
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic... azi, masina calda-mersesem prin oras, la un vw meet, plec la tara. dupa ~65 km (mai aveam 1km pana la destinatie), iarasi... nu se mai tura, si cand am lasat pe liber, a scazut turatia la 400-500 si a murit eventual. apasarea pedalei nu facea nimic.
Stau 5 min pe dreapta, pornesc (tin sa precizez ca a invartit foarte mult sa porneasca... 5-6 secunde), si merge ok. dupa 1 ora, plec iar... fac ~18-20 km, iarasi se intampla... opresc 5 min, plec, ajung la cealalta tara... la intoarcere, m-am oprit de 3 ori pe drum.

De la ce poate fi ? serviceurile sunt in vacanta, si as face un munte zilele astea... Ma gandesc ca e de la motorina de la baieti... desi daca era de la asta, facea tot timpul... o fi de la caldura ? sa se incalzeasca ceva ? Motorul ar avea simptome ca e gatuit, ca nu are aer... o sa verific clapeta de aer si motorasul de relanti, si EGR, asta daca il gasesc. De asemenea sper sa gasesc pe cineva sa-mi verifice turbina, sau sa gasesc un tutorial de curatare, filtrul de aer insa e curat.

Ma dispera problema asta... ~X(
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Schimba-i filtrul de motorina URGENT!Daca il lasi asa,strica pompa,la fel de urgent!
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
O sa il schimb maine, odata cu termostatul. Am verificat si termocupla, nu e pornita aiurea, de fapt acum nu e pornita deloc ceea ce e ok.

Filtrul il schimb maine... daca e din cauza lui, de ce face doar din cand in cand ? ma gandisem ca e de la caldura, timpul cat stau e direct proportional cu timpul pana imi face iar probleme...

Mersi mult pt ajutor, sper sa fie asta.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vezi dc e cineva prin zona sa te ajute cu un test,sa vezi parametrii si poate afli si problema.egr-ul la tipul asta e vacumatic.iar la turbina acea supapa este actionata doar de presiunea de supraalimentare.ar fi fost foarte bine dc se citeau si parametrii sa vezi care e problema.
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am sunat un mecanic, a zis ca nu poate sa imi zica fara sa vada prin telefon nimic, sa nu zica vreo prostie, si e cam in concediu de sarbatori... acum caut interfete obd2 si softuri aferente, vreau demult sa cumpar una... o sa ma ajute, ca sunt cam in domeniu... sa vad unde fac un test maine, dupa ce schimb termostat + filtru motorina. o sa fac o poza sa va intreb ceva, nu stiu ce e o chestie de la motor... caut acum in manualul service, am o presimtire ca e eliminata, ca e un loc unde nu vine niciun furtun unde evident ar trebui sa fie unul.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vezi ca la F mufa de diagnoza e diferita de G.de soft uite aici,https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=418
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
O sa fac maine vreo 2 poze sa va intreb... filtrul motorina e ala din partea sus putin spre dreapta (masinii), nu ? Confused si la pompa de motorina, cred, nu vine mufa originala, ci fir tras de acolo... posibil sa fie schimbata... fac maine poze si va intreb.

Thx loads for your answers.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
schimba tot! filtre motorina,aer,ulei+filtru de ulei.....
din cauza filtrului de motorina imbacsit....risti sa gripezi pompa....fenomenul de care zici,este exact cauza murdariei din filtru...scade turatia pt ca ramane fara motorina...
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Mersi mult pt raspunsuri, ma duc in cam o ora. filtrul aer l-am verificat ieri si e ok, e chiar foarte curat, si cel ulei e schimbat odata cu uleiul, 5w40 mobil 1, in ~2000 km nu a mancat niciun gram.

o nelamurire am... daca e de la filtru, nu ar trebui sa faca asa tot timpu ? adica plec cu ea rece face dupa 60km, dupa o las 5 min mai face peste 10-20 km... oricum il schimb. sper sa se rezolve

later edit : cum verific daca turbina e curata si merge ok ? Confused desi a fost foarte bine intretinuta masina, si motorul vreau sa stiu o treaba Smile
  • esco

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ptr. ca sa vina aer cald in zona centrala a bordului ,apasa pe butonul care are a masina inscrisa pe el....este deasupra de scrumiera......sper sa te aute raspunsul meu.....cu stima.
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu se simte mare diferenta nici cu nici fara recirculare. Mai mult se vede ca nu mai da vaporii de aer respirati afara si se aburesc geamurile.

Am rezolvat problema, in proportie 80%. Am apelat la sorinosu, ca se pricepe Very Happy si mi-a zis ca aveam filtrul original bypassed cu unu dala mic capsat. Cum trebuie alt capac la cartusul filtrului si e 30 decembrie, pusai alt filtru, decantor si culmea, no more problem. Vrusei sa iau motorina din vechiul filtru sa il amorsez pe cel nou (si asa o luase benzina in jos, spre pompa)... si cursa 1/2 nisip 1/2 motorina.

Anyway, o lasai 1 minut, dar se amorsa instant si e ok acum. dupa sarbatori o sa schimb si capacul la cartusul de la filtru si returul.

Mersi celor care au raspuns, mai ramane de schimbat becurile din bord, cand o sa am chef si o sa fie masina calda.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,360
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
multumeste-le si celor care ti-au raspuns la telefon Laughing Laughing Laughing
  • IeD3vil

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 1.7TDL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sorin e principalu` raspunzator pt asta, si 34kla are un loc aparte in inima mea Very Happy de obicei e primu sunat pt informatii >Very Happy< :* (not gay)


Ultima modificare făcută de IeD3vil la Dum 30 Dec, 2007 11:12 pm
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,360
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
aici sunt 34kla bey Smile ( mondeo a disparut in lumea lui) Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR