- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
Postez aici datoritã faptului cã am aceiași motorizare...A14XER
Am Opel Meriva B 2011, motorizare A14XER, 5+1 trepte, mașinã cumparatã de nouã,
Sunt de acord cu absolut tot ce a zis #alex2014, este un motor slab, la drum intins când este supus la regim greu, greutate, poate și un pic de vânt, 4-5 inși si cu ceva bagaje, gâfâie. Cei 100 cp nu sunt suficienți pentru o mașinã incãrcatã, singurul atu al acestui motor ar fi consumul redus, și asta doar la un condus decent, adicã nesportiv.
Câteva exemple cu minus la cei 48.000 km
- probleme cu pompa de apã care supura, am schimbat-o la doar 46.000 km,
- bucșãraia pe dedesupt troncãne, în condițiile in care cu mașina de din înainte pe exact aceleași drumuri am fãcut 67.000 km și nu troncãnea nimic pe dedesupt,
- capacul de deasupra bobinei de inducție datoritã sistemului de prinere tãmpit și prost gândit troncãne in mers,
- pata aceia de ulei de transmisie pe cutia de viteze la o mașinã îngrijitã cu un motor curat aratã ca naiba,
- spioler-ul fațã s-a lãsat, diferențã care se observã cel mai mult sub faruri,
- acum aflu ca A14XER nu are distributia pe lanț, wauuuuu, ce o sã mai aflu ? mã sperie acest gând, sunt multe de zis și de povestit.
Din pãcate o spun cu pãrere de rãu, dar brand-ul ãsta nu mai ce era cu mulți ani în urmã, sunt dezamagit si voi renunța la el.
Pãrerile și opțiunile sunt impãrțite, la fel și buzunarele... dar ca o concluzie, pãrerea mea este cã o mașinã normalã trebuie sã aibã minim 140-150 cp, si obilgatoriu 6+1 trepte (pãrere prsonalã)
- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
- AIoanFlorin
- *
- 1 mesaje
- din 28 Jul 2018
AIoanFlorin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2018
- Mesaj Privat
- SCatalin920
- *
- 1 mesaje
- din 07 Aug 2018
SCatalin920
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2018
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
http://www.automobile-catal..._ecoflex_100.html
Fara sa intru in detalii(cititi tot ce scrie pe pagina aia si va veti lamuri), punctez cateva aspecte:
0-100 km/h (s): 14
0-110 km/h (s): 17
0-120 km/h (s): 20.3
0-130 km/h (s): 24.1
0-140 km/h (s): 29
De la 100 km/h la 120 km/h, masina face 6,3 sec., iar de la 100 km/h la 130 km/h, 10.1 sec.
60-100 km/h on IVth gear (sec) (or top gear if total number of gears <4): 18.5 sec. !
80-120 km/h on Vth gear (sec): 33.1 !
Masina asta e cosciug pe roti pentru cei care vor sa o foloseasca extraurban. Rusine inca o data pentru Opel ca a scos la vanzare Astra J cu motoare de 100 CP si 130 Nm... astea erau bune pe masini de 1000 kg, nu 1450 kg cat are Astra J Sedan.
Nu mai este necesar sa mentionez ca datele acelea rezulta din utilizarea unei masini cu AC oprit si fara pasageri in autoturism. Imaginati-va un drum Romania-Grecia cu 5 pasageri in masina, portbagajul plin si AC-ul pornit! Deja un Logan 0.9 TCE va face cu ochiul, asa e? 😊
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
De asemenea, cred ca explicatia consta si in rapoartele de multiplicare ale treptelor de viteza ... "trage" mai bine intr-o treapta inferioara decat in cea superioara. (nu intru in detalii ca nu ma pricep nici eu).
Cand am cumparat masina, nu aveau disponibila pt drive test motorizarea asta, si sincer sa fiu, chiar daca o aveau, la acel moment nu prea ma pricepeam la masini, venind de pe o Dacie... cred ca as fi fost multumit oricum de ea...
PS: uitandu-ma si peste specificatiile tehnice ale Daciei Logan 1.0 75 CP, am constatat cu tristete ca pana si ea este mai rapida decat caruta asta de Opel... dezamagire totala.
- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Cu treapta a 3-a ajungi la max. 140 km/h, iar cu treapta a 2-a putin sub 100 km/h. Asta inseamna ca la efectuarea testului 0-100 s-a folosit cel mult treapta a 3-a de viteza.
La testul unde a scos 18.5 secunde, de la 60 km/h la 100 km/h s-a folosit treapta a 4-a de viteza. Evident, putea sa foloseasca treapta 3-a si scotea un timp mai bun, dar testul respectiv era pentru a stabili cat de comoda e masina in extraurban (sa nu fii nevoit sa retrogradezi chiar si 2 trepte de fiecare data cand intri in depasire).
Citez " Acceleration on gears:
The times show how fast a car accelerates on high gears, without gear reduction. The lower the times, the drive is more relaxing and driver less often needs to change gears during overtaking or hill climbing. Practical tip: if the 60-100 km/h on 4th is higher than 11 sec and 80-120 km/h on 5th higher than 15 sec (or higher than 19 sec on 6th), the car will be felt as rather slowly reacting and will require downshifting very often in road conditions."
Concluzia este ca depasirile se fac ducand acul turometrului pana aproape de rosu - 6500 rpm ca apoi cand alegeti o treapta superioara, sa cada in 4000 rpm, unde este cuplul maxim.
Partea oarecum buna este ca majoritatea depasirilor se fac in treapta a 3-a (de la 70 km/h - 3500 rpm pana la 140 km/h - 6500 rpm) si treapta a 4-a(treapta care va permite sa atingeti viteza maxima!). Da, e ciudata etajarea cutiei de viteze... Este o masina care iti da "senzatii tari" chiar cand nu e nevoie de ele, sunt putine masini in care trebuie sa turezi motorul atat de mult ca sa efectuezi o depasire.
SSorin436
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2025
- Mesaj Privat
Am tot incercat sa ma conving, pe mine insumi, ca masina e OK, ca doar e masina de oras si nu de curse, ca e normal sa se comporte asa cum se comporta, ca asa fac toate masinile cu motoare mici, s.a.m.d.
Insa simt nevoia sa fac un topic special pt. lucrul asta.
Simt nevoia sa atentionez si pe altii. Nu vreau sa le schimb perceptia asupra acestui model, nu vreau sa-i conving sa aleaga altceva. Vreau doar sa le expun cateva idei, daca vor sa tina cont de ele, poate o sa-mi multumeasca mai tarziu, daca nu, se vor convinge si ei pe parcurs ca am dreptate.
Deci, care e treaba cu motorul asta?
Varianta pe scurt - E CEA MAI PUTUROASA MASINA pe care ai putea sa o cumperi in prezent, noua.
Varianta extinsa - totul sta in felul urmator:
Opel astra J sedan are o greutate de 1437 kg(conform Certificatului de inmatriculare).
Motorul este de 1.4L, dezvolta 100 cp la 6000 rpm ! Deci abia la 6000 rpm veti beneficia de cei 100 caluti. Asta una la mana.
Doi la mana, cuplul maxim este de 130 Nm la 4000 rpm.
Suntem abia la inceput si deja pe hartie lucrurile nu stau bine. Repet, cuplul maxim abia la 4000 rpm, puterea maxima la 6000 rpm.
Haideti sa continuam. Am atasat graficul putere/cuplu.

Intre 2000 si 3000 rpm, dupa cum puteti vedea, cuplul este intre 115 si 120 Nm. Dupa 4000 rpm deja incepeti sa pierdeti iar din cuplu, castigand insa mai multa putere.
Pana aici, poate nimic deosebit, e motor aspirat, nu e supraalimentat.
Ok, bun, dar tineti cont si de faptul ca masina asta este EXAGERAT DE GREA.
Deci... are 1437 la 100 cai-putere.
Nu mai stiu exact unde am citit, dar o masina ar trebui sa aiba un raport de cel putin 1 cp/ 10 kg. Adica vreo 140 cai(cat are modelul 1.4 supraalimentat). Si capacitatea cilindrica sa fie ceva de genul :
La 1000 kg - minim 1 litru, la 2000 kg - minim 2L. Aici se respecta regula, masina de 1400 kg avand motor de 1.4L.
Masinuta asta face 0-100 in 14.2 secunde. Cum ziceam, nu am luat-o pentru curse. Dar veti avea surpriza neplacuta sa constatati ca nu va puteti tine dupa Loganistul din fata, cand plecati amandoi de la semafor, si veti lasa un spatiu de 2 masini intre voi.
Hai sa ne uitam la specificatiile Loganului - motor 0.9 TCE, 90 cai, supraalimentat. Masa proprie - 998 Kg.
Turaþia maximã 5250 rpm, Cuplu 135 Nm/2500 rpm.
Deja lucrurile nu stau bine pentru Opelul meu drag. Deci Opel are 130 Nm la 4000 rpm, Loganul are 135 Nm la 2500 rpm.
Alta treaba e cu greutatea. Opelul are cu 40% mai multe kg decat Loganul, respectiv 1437 kg fata de 998. Are, ce-i drept, 10 cai-putere in plus, dar 5 Nm in minus.
Matematic, la cei 90 cai-putere ai lui, loganul are 11.088 kg per CP.
Opel Astra are 14.37 Kg per CP.
Toate astea, combinat cu cuplul maxim abia la 4000 rpm, rezulta un singur lucru - o masina extrem de lenta.
Loganul atinge 100 km/h in numai 11.1 secunde! Opel are nevoie de 14.2 secunde! Deci peste 3 secunde in plus!
Nu contest ca motorul de 1.4 A14XER, este un motor reusit. Sunt convins ca este extrem de fiabil si ca poti sa ajungi la 3-4-500.000 km fara probleme majore. Sunt convins ca motorul de la Logan, fiind supraalimentat, o sa cedeze pana in 200.000.
Problema nu este motorul, problema e CAROSERIA! Opel-ul, daca ar avea 1100 kg, ar fugi de-ar manca asfaltul. In conditiile de fata, e o masina de mosulici. Singura solutie ca sa mearga cat de cat acceptabil e sa o tineti intre 3000-3500 rpm. O sa va rupa consumul. In oras, mergand cu 2200 rpm si schimband vitezele pe la 2700 rpm(ca sa cada in 2000 rpm urmatoarea treapta) imi consuma 9.5 litri. Daca merg mai sportiv depaseste lejer 10 litri/100 km.
Oricat de calmi ati fi in condus(ma consider extrem de calm, nu incalc regulile de circulatie, nici macar nu vb. la tel cand conduc, daramite sa fiu vitezoman s.a.m.d), cand vedeti ca abia plecati de la semafor, sau cand vedeti ca verdele este pe sfarsite si vreti sa apucati treceti, dar masina se misca cu viteza melcului turbat, e imposibil sa nu va faceti nervi.
Pe mine cel mai rau ma enerveaza cand mergem in coloana, apoi se descongestioneaza traficul si ma chinui sa ma tin dupa cel din fata mea. De multe ori nu reusesc si ramane spatiu 1-2 masini intre noi si incearca altii sa se bage in spatiul acela.
N-am cumparat Loganul pentru ca tin la confortul si siguranta mea. Nu vreau sa mor de tanar intr-un cosciug pe roti cum e Dacia. Nu am vrut masina cu comenzile de la geamurile electrice aflate pe bord, fara climatronic si fara airbaguri cortina si laterale.
Dar nu e normal ca pentru o firma care se respecta - Opel, sa vanda masini cu motoare care nu fac fata caroseriei. Are si VW motorul ala de 1.2 cu 105 CP dar ala macar e supraalimentat si face fata situatiei.
Asa ca bat un pic obrazul catre Opel si le zic rusinica! 1.6 115 CP ar trebui sa fie cea mai slaba motorizare pentru masina asta. Diferenta este de doar 500 euro, ar putea sa fie considerata un discount pentru clienti.
Ideea e ca lumea nu stie ce cumpara si are suprize ulterior. Daca stiam, dadeam cei 500 euro in plus cu cea mai mare placere. Pana la urma nu e o suma mare pentru o masina care oricum costa peste 15.000 euro.
Trist ca dai atatia bani pe o masina si nu simti nicio placere de a conduce. Sunt curios cum se comporta cu 5 persoane in masina + portbagajul plin de bagaje. Cred ca nu m-as risca sa depasesc nici carutele...
Sper ca am facut o fapta buna si am deschis ochii potentialilor interesati de acest model, nu vreau sa ii conving sa nu-si cumpere motorizarea asta, ci doar sa se gandeasca mai bine inainte sa faca achizitia.
Mult succes!
Nu stiu daca mai ai masina dar eu acum am.citit aici.
Stiu ce vorbesti despre acest motor
Eu am Chevrolet aveo sedam si are acest motor.
Probleme este ca Aveo are 1098 kg si aici motorul faca fata
Daca am.bagaje , ac pornit si 5 persoame e cu totul.alta treaba
Trebuie mers maxim.2.pesroane cu 10 litri in rezervot ca sa tina cat de cat pasul.cu cele care au turbo
La greutatea opelului este motor prea slab. Trebuia sa aiba cela putin 120 cp si turbina
- mihnea_alex
- **
- 240 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat