Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • fratie

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Postez aici datoritã faptului cã am aceiași motorizare...A14XER
Am Opel Meriva B 2011, motorizare A14XER, 5+1 trepte, mașinã cumparatã de nouã,
Sunt de acord cu absolut tot ce a zis #alex2014, este un motor slab, la drum intins când este supus la regim greu, greutate, poate și un pic de vânt, 4-5 inși si cu ceva bagaje, gâfâie. Cei 100 cp nu sunt suficienți pentru o mașinã incãrcatã, singurul atu al acestui motor ar fi consumul redus, și asta doar la un condus decent, adicã nesportiv.
Câteva exemple cu minus la cei 48.000 km
- probleme cu pompa de apã care supura, am schimbat-o la doar 46.000 km,
- bucșãraia pe dedesupt troncãne, în condițiile in care cu mașina de din înainte pe exact aceleași drumuri am fãcut 67.000 km și nu troncãnea nimic pe dedesupt,
- capacul de deasupra bobinei de inducție datoritã sistemului de prinere tãmpit și prost gândit troncãne in mers,
- pata aceia de ulei de transmisie pe cutia de viteze la o mașinã îngrijitã cu un motor curat aratã ca naiba,
- spioler-ul fațã s-a lãsat, diferențã care se observã cel mai mult sub faruri,
- acum aflu ca A14XER nu are distributia pe lanț, wauuuuu, ce o sã mai aflu ? mã sperie acest gând, sunt multe de zis și de povestit.
Din pãcate o spun cu pãrere de rãu, dar brand-ul ãsta nu mai ce era cu mulți ani în urmã, sunt dezamagit si voi renunța la el.
Pãrerile și opțiunile sunt impãrțite, la fel și buzunarele... dar ca o concluzie, pãrerea mea este cã o mașinã normalã trebuie sã aibã minim 140-150 cp, si obilgatoriu 6+1 trepte (pãrere prsonalã)
Skip ads

  • fratie

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
M-am lovit de o situație nefericitã și am sã relatez aici ca sã stiți și voi, și in acest fel se rezolva problema foarte repede. De vreo câteva luni de zile am observat cã masina nu mai are forțã. Am zis în sinea mea cã poate mi se pare, ba chiar am dat vina pe benzinã. Dar așa avea sã fie, mașina nu mai trãgea'' aproape deloc. Am fost in concediu și datoritã reliefului cu dealuri, luam vitezã numai la coborâre. Râs și panaramã ce sã zic....eram subiectul mișto-ului celor din gașcã. Cu pedala de accelerație pânã la podea, se tura dar forțã deloc, trãgeam de ea ca de un cal mort, pe lângã toate acestea crescuse și consumul de benzinã. în bord nu aveam nici un cod de eroare. Ce sã zic numai concediu nu a fost. Când am ajuns acasã am fãcut o programare la Opel gtt pentru un tester, din care se vedea cã totul este perfect funcțional. În baza acestui tester mecanicul a explicat clar cã mai sunt douã motive care dau acest simptom... bujiile, sau clapeta de accelerație (defecte sau murdare). A verificat bujiile, perfect funcționale, apoi s-a trecut la demontarea ansambului clapetei de accelerație, și sã vedem cã era aproape blocatã din cauza ''jegului'' care vine odatã cu gazele nearse, vapori de ulei și alte prostii din capacul ghiuloasei prin un furtun in partea de jos a clapetei de accelerație. Curãțarea a durat 15-20 minute cu un spray, intr-un recipient (tavã), cât despre spray nu am vãzut ce tip era. Montat ansamblu clapetã de accelerație la loc, si mașina fuge de rupe, are forțã, parcã e o altã mșinã. Motorul este A14XER pe Opel meriva B, 2011, 55.000 km. Am hotârât ca o datã pe an sã curãț clapeta de accelerație. Clapeta nu a fost curãțatã niciodatã de când am luat mașina dacât acum in urma acestui eveniment.
  • AIoanFlorin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Salut! Eu am Opel Meriva B din 2014 cu exact același motor, și într-adevãr este mai lent dacã schimbi vitezele la 2000 de rotații! Am mers cu ea pe drumuri de munte si pot spune cã dacã o ții între 3000-4000 de rotații, se descurcã foarte bine la solicitãri! Schimbã vitezele la 3000 de rotații sau mai mult, când ai nevoie și vei fi mulțumit! Menționez cã Meriva este mai ușoarã doar cu 100Kg decât Astra dvs! Toate cele bune!
  • SCatalin920

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Salut. Am cumparat de curând un opel astra j 1.4 ecoflex 100 de cai din 2011. Am o problema cu cutia de viteza, cu motorul rece intra greu in viteze. Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Intra greu in toate treptele de viteza sau doar intr-a 1-a si a 2-a?

Poate ti se pare tie... ai mai condus alte masini? Cutia de viteze de pe Astra J A14XER e foarte slaba. Cea de pe Logan e lux pe langa asta...
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
In caz ca mai sunt doritori sa-si ia teapa cu Astra J 100 CP:
http://www.automobile-catal..._ecoflex_100.html

Fara sa intru in detalii(cititi tot ce scrie pe pagina aia si va veti lamuri), punctez cateva aspecte:

0-100 km/h (s): 14
0-110 km/h (s): 17
0-120 km/h (s): 20.3
0-130 km/h (s): 24.1
0-140 km/h (s): 29
De la 100 km/h la 120 km/h, masina face 6,3 sec., iar de la 100 km/h la 130 km/h, 10.1 sec.

60-100 km/h on IVth gear (sec) (or top gear if total number of gears <4): 18.5 sec. !
80-120 km/h on Vth gear (sec): 33.1 !

Masina asta e cosciug pe roti pentru cei care vor sa o foloseasca extraurban. Rusine inca o data pentru Opel ca a scos la vanzare Astra J cu motoare de 100 CP si 130 Nm... astea erau bune pe masini de 1000 kg, nu 1450 kg cat are Astra J Sedan.

Nu mai este necesar sa mentionez ca datele acelea rezulta din utilizarea unei masini cu AC oprit si fara pasageri in autoturism. Imaginati-va un drum Romania-Grecia cu 5 pasageri in masina, portbagajul plin si AC-ul pornit! Deja un Logan 0.9 TCE va face cu ochiul, asa e? Smile
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Masina e submotorizata, evident si acest lucru trebuia stiut la momentul deciziei de a o cumpara. Trebuia facut un drive test.
Nu am inteles cum poate scoate timpi mult mai mari de la 60 la 100 si de la 80 la 120 decat de la 0 la 100 sau de la 0 la 120 !🤔
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Probabil ca efortul de la 0 km/h la 100 km/h e mai mic intrucat pana la 100 km/h nu intervine prea mult frecarea cu aerul si implicit nu prea se tine cont de aerodinamica masinii...

De asemenea, cred ca explicatia consta si in rapoartele de multiplicare ale treptelor de viteza ... "trage" mai bine intr-o treapta inferioara decat in cea superioara. (nu intru in detalii ca nu ma pricep nici eu).

Cand am cumparat masina, nu aveau disponibila pt drive test motorizarea asta, si sincer sa fiu, chiar daca o aveau, la acel moment nu prea ma pricepeam la masini, venind de pe o Dacie... cred ca as fi fost multumit oricum de ea...

PS: uitandu-ma si peste specificatiile tehnice ale Daciei Logan 1.0 75 CP, am constatat cu tristete ca pana si ea este mai rapida decat caruta asta de Opel... dezamagire totala.
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Revin cu o completare la intrebarea ta... spuneai ca nu intelegi de ce de la 60-100 face mai mult decat de la 0 -100...
Cu treapta a 3-a ajungi la max. 140 km/h, iar cu treapta a 2-a putin sub 100 km/h. Asta inseamna ca la efectuarea testului 0-100 s-a folosit cel mult treapta a 3-a de viteza.

La testul unde a scos 18.5 secunde, de la 60 km/h la 100 km/h s-a folosit treapta a 4-a de viteza. Evident, putea sa foloseasca treapta 3-a si scotea un timp mai bun, dar testul respectiv era pentru a stabili cat de comoda e masina in extraurban (sa nu fii nevoit sa retrogradezi chiar si 2 trepte de fiecare data cand intri in depasire).

Citez " Acceleration on gears:
The times show how fast a car accelerates on high gears, without gear reduction. The lower the times, the drive is more relaxing and driver less often needs to change gears during overtaking or hill climbing. Practical tip: if the 60-100 km/h on 4th is higher than 11 sec and 80-120 km/h on 5th higher than 15 sec (or higher than 19 sec on 6th), the car will be felt as rather slowly reacting and will require downshifting very often in road conditions."

Concluzia este ca depasirile se fac ducand acul turometrului pana aproape de rosu - 6500 rpm ca apoi cand alegeti o treapta superioara, sa cada in 4000 rpm, unde este cuplul maxim.
Partea oarecum buna este ca majoritatea depasirilor se fac in treapta a 3-a (de la 70 km/h - 3500 rpm pana la 140 km/h - 6500 rpm) si treapta a 4-a(treapta care va permite sa atingeti viteza maxima!). Da, e ciudata etajarea cutiei de viteze... Este o masina care iti da "senzatii tari" chiar cand nu e nevoie de ele, sunt putine masini in care trebuie sa turezi motorul atat de mult ca sa efectuezi o depasire.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR