Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • AVanzari

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2024

  • Mesaj Privat
Salut!

Scriu aici, deoarece nu am cunostinte foarte mari in masini si incerc sa gasesc disperat o rezolvare a masinii mele. Am un opel Astra H care acum un an m-a lasat alternatorul(am ramas fara servo si mi s-au aprins toti martorii in bord), am schimbat alternatorul cu unul nou si dupa care aceeasi problema am avut-o la o luna, dar era problema bateria pe care am schimbat-o si pe aceasta la fel.
Dupa un an de zile, patesc aceeasi problema. Raman fara servo si toti martorii mi s-au aprins in bord. Am verificat cam cu cat incarca si e undeva la 12.8-13.1 V . Sincer sa fiu nu cred ca mi s-a stricat alternatorul dupa un an de zile, insa doresc sa vad ce opinie aveti si dvs in speranta ca ma poate ajuta .

Multumesc!


MODEL: Astra H 2005
MOTOR: 1.7 diesel

LOCATIE: Brasov
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
As zice ca e alternatorul, oricum e primul suspect !
  • AVanzari

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2024

  • Mesaj Privat
Tocmai la asta ma gandeam. Imi e ciudat ca dupa o luna de zile sa ma lase iar, daca era luat de la dezmembrari sau dus la reparat, mai spuneam sa ma lase dupa un an insa totusi si daca ar fi acesta. Problema cred ca e de altundeva de se consuma asa repede alternatorul. V-ati intalnit cu astfel de problema? Eu chiar nu ma pricep si tocmai d-asta caut o solutie . Am fost la mecanic cu ea si nu ii da de cap deloc..
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mergi pe vara cu A/C prin oras?
  • AVanzari

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2024

  • Mesaj Privat
Da
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mie mi-a zis electricianul sa n-o fac, daca vreau sa ma tina alternatorul la a mea (dupa reparatie).
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,730
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Asta n-am mai auzit până acum...ai A/C, dar doar pe extraurban!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A zis electricianul ca mergand prin oras cu A/C preponderent pornit alternatorul de Astra H 1.7cdti (03.2004-03.2007) munceste mult la turatii mici, se incalzeste excesiv si oricum puntea redresoare are racirea deficitara din constructie, deci dupa un timp le cedeaza diodele. Eu nu i-am spus omului sa nu meraga cu A/C, am scris aici doar ce mi-a spus electrcianul (în speta mie) in ceea ce priveste reparatia la alternatorul meu reconditionat la ei cu piese aftermarket. Atelierul respectiv nu face altceva decât repara demaroare si alternatoare, stiu sigur ca nu au licenta pentru altceva si totusi oamenii isi fac banii zilnic din reparatiile astea.

Evident ca ce mi-au zis ei mie nu ajunge la toata lumea, pentru atelier e benefic sa revina oamenii dupa 1an si sa le solicite o noua reparatie. Le spun la oameni ca nu tine reparatia pentru ca asa sunt ele, masini cu alternatoare proaste.

L.E:
Da, si mi-au mai zis si sa nu cumva sa-mi treaca prin cap sa dau curent la altii, ca nu rezista puntea de diode la asa ceva. Asta ultima am probat-o eu pe pielea mea si stiu ca asa este.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,730
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am înțeles dela început toată tărășenia...dar eu, dac-aș fi ”meseriaș”, mi-ar fi jenă să spun așa ceva. Chiar și sub formă de ”mare favoare”. Sau cu atât mai mult!
PS
Ca meseriaș (adevărat!) aș veni cu o soluție la pocnitorile de diode, aș inova ceva: ori înlocuite diodele cu altele mai bune, ori schimbat blocul cu altceva mai performant etc.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Din pacate nu exista varianta de inlocuit diode cu altele de amperaj mai mare, e vorba de locul in care se monteaza, pe modelul acesta de alternator cu pompa vaccum pe acelasi ax...Asta e buba acestor motorizari, mai bine zis Calcaiul lui Ahile.
  • A8755

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Salut! Am avut aceeași problema. Pune și măsoară cât scoate alternatorul, dacă alternatorul scoate între 13.8 - 14.2, în funcție de consumatori, iar când masori pe bornele la baterie valoarea sta pe la 13.1-12 verifica borna minus(deobicei minusul se duce) dacă se încălzește.

Cel mai bine, pornește toți consumatorii și așteaptă puțin și vezi dacă se încălzește borna minus.
La mine borna minus era setirizata, a fost strânsă cu o presa anumea și am scapat de problema.

Verifica cât scoate alternatorul și cât ajunge în baterie.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,759
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Adică contact imperfect sau "contact rece"; se curăță bine de eventuali oxizi borna minus, borna plus dar și conectica instalației la alternator.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat borna cu totul, pâna in demaror, cu una originala (buna) luata din dezmembrari. Pret de achizitie 20lei.

Pierderea de tensiune era de 0.5v si se manifesta doar ocazional, moment in care se incalzea si borna considerabil. Acest lucru se poate proba usor, miscând de cablul din borna va creste la un moment dat tensiunea U30 afisata pe BC si continuînd sa misti de cablu tensiunea mai apoi va scadea la valoarea dinainte.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Am înțeles dela început toată tărășenia...dar eu, dac-aș fi ”meseriaș”, mi-ar fi jenă să spun așa ceva. Chiar și sub formă de ”mare favoare”. Sau cu atât mai mult!
PS
Ca meseriaș (adevărat!) aș veni cu o soluție la pocnitorile de diode, aș inova ceva: ori înlocuite diodele cu altele mai bune, ori schimbat blocul cu altceva mai performant etc.

Inca ma bate un gand ascuns cu puntile astea de diode...as monta o punte trifazica externa pe un radiator generos impreuna cu releul regulator.Din ce am observat,ca se strica mai des diodele care merg spre borna plus.Acolo se incalzeste puternic puntea de pe alternator pentru ca firul de plus are pierderi unde este sertizat in papuc.Ca rezolvare (cat?nu stiu)am dublat acel fir de plus...deocamdata e in regula.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Au mai fost cazuri in trecut la Vectra B si Astra F unde englezii au scos afara din alternator componente interne, pentru a evita arderea lor si a usura servisarea alternatorului dupa ce ceda puntea, dar nu a fost o rezolvare.

Am citit la un moment dat chestiile astea, a fost un fel de experiment.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 27 Aug, 2024 10:02 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,758
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dublu post (…], rog stergere.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Conteaza foarte mult cum pui in practica toate astea...probabil ca dpdv financiar nu e o rezolvare,dar tehnic eu zic ca da.Acum daca mai mult stai in trafic cu masina,la 40 grade in aer si dupa aia la 5minute dai unui prieten curent cu cablurile, probabil ca se indeplinesc toate conditiile sa troznesti un alternator...Apropo o adaptare/modificare de genul asta cred ca te duce undeva spre 1000ron plus +manopera,asta pentru cei ce stiu ce au de facut,poate merita poate nu!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR