Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Salutari.
Am o problema cu un astra j 1.7 dtr .
Sa oprit in mers , ( service vehicle son ) si nu a mai pornit , am sters eroare din greseala fara sa vad ce eroare a luat.
Acum ceve timp a luat o eroare cu presiune mare in rampa p1259 si o limita in 3000 rpm , am sters eroare si dupa nu am mai avut treaba
Acum observ ca in timp ce dau la automat presiunea in rampa.este 0
Ce ppt verifica ?
Cu ce sa incep ?
Multumesc


MODEL: Astra 2012
MOTOR: A17dtr

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Citire erori.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Nu am erori
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
În timp ce dai la automat, cineva sa slăbească ușor o conducta de la un injector: vine motorina?
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Da ,vine motorina
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu are cum să vină motorină la injector și să ai presiune zero în rampă! Numa' zic...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=153604
Folosește funcția Caută!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cu un senzor de presiune defect, poate.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poate motorina din rampa pleaca pe returul rampei.. si-atunci nu mai poate creste suficient presiunea in injectoare ca sa deschida (mecanic) injectia.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Am desfacut total o teava de la un injector si presiunea este foarte mica , ( pișă)
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ai motorina in rezervor?
E de buna calitate motorina?
Trece de filtrul de motorina,si ajunge la pompa de injectie?
Trece cu suficient debit;presiune de 2,5bar....6 bar ?
Din pompa de injectie,iese cu presiune spre rampa?Scoate teava de la pompa la rampa,pune un dop,si da la cheie,verifica daca face presiune.
Daca nu face presiune,schimba regulatorul pompei,daca are asa ceva,daca nu,cel dupa rampa de presiune.
Daca face presiune si nu porneste totusi,ia un aparat de masurat tensiuni,si verifica daca senzorul de presiune de pe rampa lucreaza.
Senzorul are trei fire,pe doua ai minus 5v si +5v,iar pe al treilea trebuie sa ai minim cu contactul pus 0,5v...0,6v.Daca nu ai minumul asta,schimba senzorul.
Cind dai la cheie,pe acelasi senzor,acelasi fir,al treilea,trebuie sa ai 1,2v...1,4v care corespund unei presiuni de 250bar...300 bar.
orice tensiune masurata la bornele senzorului,intre firul de semnal si masa,mai mica de 0,5v si mai mare de 4,5v inseamna ca ai senzorul stricat,sau dupa caz,probleme cu ECU
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Motorina este
Trece motorina de filtru ca am tras cu un furtun si vine motorina lejer.
Am desfacut teava direct din pompa si da motorina dar putina , nu face presiune.
Nu da motorina din pompa nici pe tur nici pe retur...
Sa inteleg ca e pompa de inalte dusa?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu da pe retur,atunci nu ajunge motorina la pompa.Intre rezervor si pompa de injectie 2,5...6 bar minim.Daca pompa nu scoate muuulta motorina pe retur,inseamna ca nu-i ajunge din rezervor.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Nu am pompa de motorina in rezervor
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Chiar daca nu ai,eu am CP 3 cu propria pompa de alimentare,dar chiar si asa,daca nu intra suficient,nici nu are de unde sa scoata presiune.
Pompa CP 3,regulatorul....daca ramine blocat pe deschis,da toata motorina pe retur,iar daca ramine blocat pe inchis,mai rar asa ceva,da toata motorina spre rampa.Tu spui ca nu da nimic nici pe retur nici pe tur,sau in fine,ca da putin de tot....pai logica zice in cazul asta ca nu intra cit trebuie in pompa.
Pompa CP 3 stricata,cam rar,poate doar plina de mizerie.Regulatorul pompei,il schimbi cu unul nou,in caz ca banuiesti ca ar fi stricat,si cam asta este tot.
Tu trebuie sa te asiguri ca ai ,,presiune" sau debit suficient in pompa,fizic vorbind,fara masuratori de presiune,la ochi.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@ionut2505, ai incercat ceva, este clar ca situatia te depaseste si la fel de clar ca nu aceasta este abordarea corecta.
Prietenos, cu caldura si fara urma de rautate, te incurajez sa mergi catre un mecanic sau un service care are cu ce si stie de unde sa apuce problema, pentru ca desi am citit foarte in fuga tot ceea ce s-a scris pe aici, totusi pot spune urmatoarele pareri personale (fara pretentia de a fi specialist).
Acest sistem de injectie Denso:
- nu are pompa de transfer, asa ca intre rezervor si pompa de inalta presiune, vei avea presiune negativa;
- nu are pompa de injectie ci pompa de inalta presiune;
- nu are CP3 de la Bosch, ci pompa Denso (parca HP 3);
- nu este controlat cu un regulator de presiune si cu un regulator de debit (desigur, acesta se va reflecta in presiunea din rampa);
- ceea ce poti vedea cand deconectezi o teava din sistemul de inalta presiune, este DEBITUL din acel moment, care nu prea poate fi cuantificat in ecuatia PRESIUNII;
- presiunea trebuie determinata/masurata, nu constatata cu ochiul, empiric;
- are cateva puncte slabe si cateva manifestari specifice, ceea ce usureaza munca unui "depanator".

Desigur, un cunoscator al domeniului, chiar daca nu cunoaste fix acest sistem, isi va da foarte repede seama despre ce este vorba, cu conditia de a putea sa il "consulte" personal, nu prin corespondenta.
Dar asa, sincer, cred ca doar pierzi timp si te consumi, fara prea mari sanse.

Repet, sunt pareri personale si NU se vor a fi rautacioase asupra nimanui.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
@sebage,nici parerile mele nu sint rautacioase,dar te vizeaza direct.Nu e prima data cind faci comentarii pe marginea vreunui mesaj publicat de mine.
Uite ca sa vezi cum gindesc eu.Avind atit de multe mesaje publicate,ma refer la tine,gindeam ca poate faci parte din staff,si nu am vrut sa intru in conflicte cu tine.Pe deasupra eu nu contrariez niciodata pe nimeni declarind ca nu e bine ceea ce zice,si daca vreau sa dovedesc altceva,pur si simplu imi exprim opinia,incercind sa nu scot in evidenta nimic negativ din opinia celuilalt.
Acum putin timp ai facut o observatie asupra folosirii unui osciloscop,in meseria de mecanic,incerc sa ramin la inaltimea pregatirii mele,si sa nu jignesc,dar in ziua de azi cine nu foloseste asa ceva in atelierul propriu,este invechit,si o spun in cunostinta de cauza,avind peste 30 de ani experienta prin atelierele mecanice,de tot felul.In ziua de azi,conduc trei ateliere foarte mari de mecanica auto,in Madrid,si am 7 angajati.
Sa trecem la subiect:
Cine intra pe un forum sa ceara ajutor,nu este mecanic,99% sint persoane care vor sa-si repare masinile in casa,mai ieftin bineinteles.
Daca asa isi doresc,si daca pentru asa ceva sa infiintat forumul,atunci nu vad de ce sa nu incercam sa-i ajutam,si subliniez,,,pe limba lor"
Daca ma intrebi pe mine,clientii care imi intra in ateliere,sau ma suna ca sa imi ceara un sfat,si imi fac comentarii de genul ,,am vazut pe internet"....,,mi-a zis un mecanic"...etc,pe acestia normal ai trimit sa isi caute un alt atelier.
Asupra comentariilor pe care le faci direct despre sistemele de injectie.Am sa consider ca este vorba doar de diferente de limba si tehnicisme,sau le poti numi cum doresti.
O pompa de injectie,in cultura generala se numeste pompa de injectie diesel,nu pompa de inalta.In manualul celui care a inventato se numeste pompa common rail,sau pompa radiala,sau pompa de combustibil,sau cum doresti tu.
Sint destul de grabit sa merg la munca,probabil ca nu voi comenta fiecare cuvint al tau.
TU nu esti specialist in astfel de sisteme de injectie,nici nu ai pretins,eu da,sint specialist in sisteme de injectie diesel de orice tip,si chiar daca suna neprofesional,si laudaros,pentru asta m-am pregatit si am studiat ultimii 30 de ani.
Si acum sa discutam la obiect.Nu cunosc ce sistem de injectie are omul asta pe masina lui,nu a facut nicio referire,prin urmare,am facut observatii,gindind la opelul meu,care nu este 1,7 DTR ci un 1,7 DTH.
Nu stau niciodata sa caut manuale,sau alte informatii despre masina unei persoane,care cere ajutorul pe un forum,ci incerc doar sa-l indrum spre o directie,apoi el singur va spune ce nu are,sau ce are,in sistemul respectiv.
Denso,Bosch,Delphi,Siemens, pentru mine sint toate acelasi lucru,la fel si pentru cei care repara asa ceva.E ca si cum ai repara un motor de Audi si unul de Opel,toate au Turbina,EGR,Debitmetru,rezervor,injector,etc,doar ca sint asezate altfel in motor,au alta ,,poza" pe exterior,insa fac acelasi lucru,au aceeasi functie.
Eu personal folosesc pentru masurarea presiunii manometre,analogice si digitale.Am truse cu asa ceva,specializate,pentru fiecare grup de masini,VAG,PSA,etc.
Folosesc osciloscopul zilnic,si mai ales in sistemele de injectie.
Pentru cineva care si-a dedicat aproape toate viata acestei meserii,e usor sa isi dea seama doar privind anumite lucruri,cam pe unde ar trebui sa inceapa cu reparatia,nu mereu are nevoie de scule si aparatura,asa ca da,eu pot sa verific si sa imi dau seama daca o pompa de injectie are presiune,doar vazind debitul scos pe tuberia care alimenteaza rampa.Bineinteles ca o persoana neavizata nu va putea,dar daca revine pe forum si comenteaza ce a vazut,imi va fi mai usor sa il ajut cu sfaturi.
In ce priveste faptul ca cel mai bine ar fi ca lumea sa mearga la un atelier si sa isi repare masina,sint foarte de acord cu tine,asta este unica solutie,dar cred ca va trebui sa inchida forumul,nu isi mai ar avea rostul.
Toate cele bune,si nu mai analiza o persoana dupa modul in care scrie pe un forum,nici dupa vocabular,gramatica,etc,nu este cel mai bun mod.Eu am cunoscut oameni analfabeti care nu stiau sa scrie,dar erau nemapomeniti in meseria lor.
Pace cititorului!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Oare ce se intampla daca alimentezi un injector (introdus prin capac) intr-un borcan mare transparent cu capac (ex. unul de 800ml)? Poti, prin actionarea demarorului, sa vezi daca injectorul lucreaza si atomizeaza motorina in borcan? Ma gandesc ca exista riscul sa se sparga borcanul de la presiunea de injectie si implicit risc de autoaccidentare daca se incearca asa ceva. Cand am avut probleme cu masina (Astra H 1.7cdti Z17DTH) o luna nu am putut-o porni si nu stiam daca imi functioneaza sau nu injectia, personal in disperarea mea de-atunci m-am tot gandit sa procedez astfel.. dar n-am avut curajul sa pun in practica ideea asta desi am avut o conducta din dezmembrari, am avut un al 5-lea injector si aveam pe cineva care ar fi putut actiona demarorul in locul meu ca eu sa pot sa ma uit sa vad ce face injectorul din borcan).

Pe un motor turbodiesel clasic X17DT din 1997 am facut acest experiment cu un injector scos afara si am testat daca vine suficienta motorina ca injectorul sa se deschida si exista conicitate la jet iar acesta nu doar curge, insa motorul era cu injectie indirecta iar injectorul lucra la 142-160bari, presiunea totala generata de pompa de injectie era de 550-680bari... fata de 1.600bar(!) cat mentine cu usurinta o pompa de inalta presiune gen BOSCH CP3.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
In general ma port cu manusi, dar daca este nevoie, le pot da si jos, nu am o problema in asta, insa inca incerc sa imi masor cuvintele.
Nu te-a contrazis nimeni, cel putin eu nu.
Nu am timp de pierdut cu asa ceva, cunosc genul si imi este clar ca nu as avea sanse. Nu din cauza lipsei de argumente, ci din felul de-a fi (genului tau de persoane), anume atunci cand isi dau seama ca au gresit, pur si simplu nu pot recunoaste si rostogolesc problema ca la final sa para ca defapt, s-a inteles gresit.
Un specialist intr-un domeniu, oricare ar fi el, se impune prin prestanta si rezultate, nu prin insirarea de laude, diplome, si eventual si insigne, chestii care pe mine, sigur nu ma fac sa cad de pe bicicleta.
Nu cred ca si-a propus cineva sa iti conteste cunostintele si tot ce mai spui tu pe acolo (nu vad cine, ce ar avea de castigat din asta), sigur eu nu mi-am propus asta, dar da, pe un forum, atunci cand un coleg mai greseste si ce sa vezi, toti gresim (bine, toti in afara de tine), ca deh, suntem oameni, de aia sunt si alti colegi, sa il traga de maneca si ca cel care este in cauza atunci, sau altii care citesc pe viitor aceste postari, sa nu ramana cu impresii eronate.

Daca vreau sa ajut pe un forum, incerc sa inteleg problema si sa prezint un mod de abordare, celui in cauza.
Daca nu am timp sa inteleg exact despre ce este vorba, ii spun ce stiu despre acea problema, dar ii comunic si ca sunt doar pareri.
Daca nu inteleg exact despre ce este vorba, nu ma bag in discutie pentru ca ar insemna sa il incurc, las pe altcineva care cunoaste acea problema sau are timp sa o studieze.
Daca nu suport sa ma corecteze sau completeze cineva, imi fac temele de la inceput si deci, nu dau ocazia.

Astea sunt asa, la modul general.
Mai concret de atat, daca ai o problema personala cu mine, ca imi folosesc creierul, asta este, nu te pot ajuta, o sa il folosesc in continuare.

P.S. Admin si moderatori, linistit se poate sterge ceea ce am scris eu, dar in acest caz, respectuos solicit si cosmetizarea comentariului care a dus la acest raspuns. Poate sa-si vada de laude in continuare nu ma deranjeaza, nu ma intereseaza, nu ma intimideaza, atat timp cat trece pe langa persoana mea.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Sebage am mai vazut comentarii de genul " ca dute la mecanic , nu te descurci"
Daca am cerut o parere pe forum am cerut ca pentru asta consider ca este acest forum , ca la service ma duc fara forum.
Am cerut niste sfaturi niste pareri ce pot incerca sa-mi rezolv problema
Se poate sterge si toata discutia daca toata lumea trebuie sa se duca la service

Si afla ca.prin concluzia mea relatata mai sus , ca nu baga motorina pompa nici pe tut nici pe retur am aflat ceva

Si pentru tine ca tot mai trimis la service ca nu.ma duce capul , afla ca am terminat acum de.montat o pompa de inalta presiune si masina a pornit.
Data viitoare poate vii cu sfaturi nu cu " dute la service ca nu atii"
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cred ca ai inteles gresit, nu am gandit si nu am scris nimic cu rea intentie, cu privire la tine. (nici la altii, dar asta nu mai conteaza)
Este de inteles ca tu, ai fost in necaz si incercai sa iti rezlvi o problema, ceea ce este firesc.
Gresit este ca ai fost incurcat, dar nici macar asta nu mai conteaza.
Clar este vina mea ca am intrat si eu, in aceasta discutie.
Repet, daca tu ai inteles ca eu am avut vreo intentie rea, nu am o jena in a-ti cere, tie, scuze. (sincer, fara ironii)

P.S. Cele scrise in postul de mai sus, clar nu aveau vreo legatura cu persoana ta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR