Salut.
Am folosit masina undeva la 2 ore de condus si a scazut tensiunea de la 15.2.
Se pare ca nimeni de pe acest forum si nimeni de la reprezentanta nu poate spune corect cum functioneaza alternatorul de pe Astra k.
Toata lumea stie principiul dar nimeni nu stie cum functineaza cu adevarat.
Spun asta pentru ca:
-la pornire tensiunea sta un timp in jurul valorii de 15.
-dupa maxim 1h ore de condus sta in jurul valorii de 12,8
-intermitent sta in jurul valorii de 14,7
-dupa 3 ore de condus oscileaza in jurul valorii de 12,8
Opinia cu : sigur are alternatorul ceva probleme, nu se aplica decat daca as avea o dacie din 88’.
La o masina din epoca noastra, 1000 % sigur are in sistem (soft) o functie care verifica si monitorizeaza parametrii electrici. Spun asta pentru ca masina verifica starea bateriei inainte de pornire, pentru ca sistemul de pornire nici nu incearca sa invarta motorul daca bateria nu este capabila , dupa test, sa invarta motorul. Eu nu puteam sa pornesc masina dar orice altceva din masina era functional, tensiunea era 12 dar capacitatea baterii (amperii pentru start) erau spre zero.
Daca alternatorul ar fi stricat, bateria singura nu ar putea sa mentina tensiunea de 12,8 si sa oscileze cu +- 0,4 v ore la rand. Tensiunea ar fi doar in scadere.
Offtopic: sunt ing electric cu 17 ani de lucru cu sisteme electrice.
Concluzie: cineva sa sune proiectantul sistemului
).
O sa atasez si o poza: eram oprit cu motorul pornit, dupa 46 min de condus. Movement status =true inseamna motor pornit. Speed status este 0 pentru ca eram oprit pe marginea drumului.