Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K
  • FYRE_WALL

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Anzu a scris:
FYRE_WALL a scris:

Poti verifica tensiunea de incarcare ?

14.7V. A verificat-o și instalatorul și a zis ca-i ok, mi-a dat garanție 3 ani.


ok. Ms de reply.
Skip ads

  • mariocb

  • Mesaje scrise: 1,055
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2016 1,4 XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Bateria se comporta excelent, mai ales iarna la temperaturi foarte scazute ( cei 80 Ah isi spun cuvantul ), incarcarea este in parametrii specificati in instructiunile unui voltmetru ( are si termometru + mufa usb) pe care il am montat ( plug&play) in locasul brichetei. https://www.aliexpress.com/i...h%7Cquery_from%3A
  • FYRE_WALL

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Salut.
Am folosit masina undeva la 2 ore de condus si a scazut tensiunea de la 15.2.
Se pare ca nimeni de pe acest forum si nimeni de la reprezentanta nu poate spune corect cum functioneaza alternatorul de pe Astra k.
Toata lumea stie principiul dar nimeni nu stie cum functineaza cu adevarat.

Spun asta pentru ca:
-la pornire tensiunea sta un timp in jurul valorii de 15.
-dupa maxim 1h ore de condus sta in jurul valorii de 12,8
-intermitent sta in jurul valorii de 14,7
-dupa 3 ore de condus oscileaza in jurul valorii de 12,8

Opinia cu : sigur are alternatorul ceva probleme, nu se aplica decat daca as avea o dacie din 88’.

La o masina din epoca noastra, 1000 % sigur are in sistem (soft) o functie care verifica si monitorizeaza parametrii electrici. Spun asta pentru ca masina verifica starea bateriei inainte de pornire, pentru ca sistemul de pornire nici nu incearca sa invarta motorul daca bateria nu este capabila , dupa test, sa invarta motorul. Eu nu puteam sa pornesc masina dar orice altceva din masina era functional, tensiunea era 12 dar capacitatea baterii (amperii pentru start) erau spre zero.

Daca alternatorul ar fi stricat, bateria singura nu ar putea sa mentina tensiunea de 12,8 si sa oscileze cu +- 0,4 v ore la rand. Tensiunea ar fi doar in scadere.
Offtopic: sunt ing electric cu 17 ani de lucru cu sisteme electrice.

Concluzie: cineva sa sune proiectantul sistemului Smile).

O sa atasez si o poza: eram oprit cu motorul pornit, dupa 46 min de condus. Movement status =true inseamna motor pornit. Speed status este 0 pentru ca eram oprit pe marginea drumului.

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Exista un modul care se ocupa de curent si la tine este in regula.
Am niste poze salvate, citeste in ce ordine vrei poate intelegi cum merge.
Am fost in aceasi situatie crezand ca are ceva masina

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Dupa 3 ore de condus la mine afiseaza 12,6- 12,8, adica este incarcata
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa verifici daca alternatorul este capabil sa furnizeze amperajul necesar incarcarii.Cind puneti baterii mai mari....,,findca locasul bateriei este mai mare" asigurati-va ca se intrunesc toti parametrii.
Tensiunea de incarcare,poate oscila,intre 13,5v si 15,5v masurata cu un banal instrument de masura,dar important este amperajul.Pe masini identice,se pot monta alternatoare de diferite puteri,in functie de aparatura montata in modelul respectiv,unele masini fiind dotate cu faruri mai ,,puternice" incalzire in scaune,aer conditionat-clima cu o putere calorica mai mare,etc.
Un alternator cu putere utila mai mica decit cea necesara,va incerca sa incarce bateria mai mult timp,si daca masina este in mers,si are are si citiva manelisti cintind la radio,faruri aprinse,semnalizari,stop pe frina,aer conditionat,etc,va fi permanent solicitat si va debita cit de mult poate,dar nu va reusi sa isi atinga scopul.
Lectie pentru acasa.
Cere o baterie cu caracteristicile identice de la un amic,si schimba cu a masinii personale,apoi porneste motorul si fa masuratori.
PS:
daca vrei sa testezi,ia un incarcator ceva,alimentator de laptop,ala scoate 18v sau mai mult,dar tu cauta unul de 24v si alimenteaza bateria masinii.......vei observa ca bateria masinii nu se va incarca,nici nu se va strica,si asta pentru ca tensiunea nu este unicul parametru care conteaza in acest caz.
-daca insa vei pune un incarcator de 24v cu putere suficienta iti va fierbe bateria.
  • FYRE_WALL

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2017

  • Mesaj Privat
ney a scris:Dupa 3 ore de condus la mine afiseaza 12,6- 12,8, adica este incarcata


La mine la fel. Ms de info.
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Eu am -inca- bateria originala a masinii (oct 2016). Astra K are un alternator cu incarcare inteligenta insa personal cred ca un amperaj in jurul celui care l-a avut bateria originala este cel mai indicat. Un ampreraj mult peste/sub acesta cred ca va duce la supra-solicitarea alternatorului. Un factor important este modul de exploatare al autovehiculului - drumuri scurte si cu multi consumatori va consuma rapid bateria si va dauna alternatorului.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Corect, se monteaza un acumulator pentru acest tip de incarcare pe care o vei schimba mai rar,tip Tehnologie EFB (Enhanced Flooded Battery)
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,068
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Aici vorbesc de masinile cu incarcare inteligenta dar fara start stop
  • FYRE_WALL

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2017

  • Mesaj Privat
Cateva poze cu tensiunea bateriei timp de o zi, cred ca am avut 3 porniri. Deci totul este in regula .
Se vede clar cum masina regleza tensiunea si in cat timp.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR