Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare
Soluție
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am o problema atipica, pe care n-am gasit-o pe forum sau inafara lui. (Poate n-am stiut sa caut sau n-am folosit intrebarea corecta).
Masina, Astra G, 1.6, 8V, an 2001. Benzina si GPL.
De ceva vreme, motorul nu mai vrea sa mearga (bine) fara AC pornit, nici pe benzina nici pe GPL.
Pana acum doua saptamani, n-avea freon, dar daca apasam butonul de AC, motorul zbura.
Da, s-ar zice ca-i normal, ca neavand freon, nu cupleaza compresorul iar motorul nu intampina nicio rezistenta si merge bine, dar, daca opresc AC-ul, masina incepe sa tremure, nu mai tine relantiul, da sa moara si la decelerare, motorul isi reduce turatia intr-o maniera ciudata, turometrul coboara lent pana pe la 2000 apoi se opreste la 900 apoi incepe sa tremure, cu relantiu pe la 400 rpm, urca la 1500, iar scade si tot asa. Cu motorul debraiat sau in stationare.
Daca pornesc AC, totul revine la normal iar mororul merge bine.
Intre timp, ca a venit caldura, i-am bagat si freon, dar mersul motorului a ramas la fel, RAU fara AC si foarte bine cu AC pornit.
I-am schimbat sonda de turatie, sonda MAF, EGR, curatat clapeta, verificat calculator clima - fara erori, ECU, fara erori stocate sau prezente. In weekend am schimbat si releul de la alternator pentru ca nu mai mergea in parametri, scadea tensiunea pe la 12,5 cu toti consumatorii porniti, acum sta pe la 13,5-13,7V.
Nu mai stiu ce sa verific sau de unde sa o iau ca sa ajung la o concluzie..
E cineva care are vreo idee?
Multumesc anticipat!


MODEL: Astra 2001
MOTOR: z16se

CODURI EROARE: Fara coduri de eroare

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,044
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Aer fals pe admisie cauta
Frana este mai tare?
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Frana e ok, Nu s-a schimbat nimic.
Dar daca trage aer fals, de ce in sarcina ar merge mai bine? (cu AC pornit)
Eu stiu ca atunci cand trage aer fals, inseamna ca are mai putin combustibil, implicit mai putina putere si temperatura motor mai mare, gresesc?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,712
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Răspuns simplu: ptr că în sarcină(cu A/C pornit) ECU mărește sensibil cantitatea de benzină injectată, care, ce să vezi, se asortează cu cantitatea de aer aspirat(inclusiv cel fals). Probabil, la folosirea unui analizor de gaze, s-ar vedea clar lucrul ăsta.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Da bibu16v, asta era unul din raspunsurile pe care il asteptam! Logic si cu explicatiile aferente! Multumesc!
Nu ma gandeam ca ii da benzina in plus la actionarea AC-ului ci ca ECU face o corectie pe injectie astfel incat motorul sa pastreze turatia configurata, prin marirea timpului de injectie in functie de analizorul de gaze (lambda).
Am analizat problema pe clasic si n-am gasit pe nicaieri explicatiile corectiei din ECU atunci cand pornesti AC.
Am sa testez si asta!
Care e cea mai buna varianta de verificat daca trage aer fals?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,712
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cu pompă de fum, mai complicat, dacă nu o ai...altfel cu spray degresant frâne sau de pornire, cu motor la ralanti, pulverizezi pe la îmbinări, coturi, burdufuri, furtunuri în legătură cu admisia...unde se aspiră aer fals se produce o mărire a turației sensibilă....or mai fi și alte metode...
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc!
Am sa fac asta si sper sa gasesc ceva, ca e tare ciudat sa mearga asa prost.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Bună dimineața!
Am verificat dacă trage aer fals și n-am gasit nimic!
Apoi am verificat cum merge motorul dacă trage aer fals. I-am scos conducta care leagă clapeta de supapa de recuperare gaze din rezervor, și surpriză! ...motorul a început să meargă mult mai bine ca înainte, adică se turează bine (dar revine mai lent în relantiu - reacție normală), acum nu se mai bâlbâie, și nu mai moare. Dacă îi pun conducta la loc, motorul moare aproape instant, ca și când ar rămâne fără alimentare cu combustibil.
Am presupus că ar fi clapeta decalibrată. I-am scos mufa, am pus contactul, l-am luat și am presupus ca și-a sters-o din mapări. Am reconectat-o, i-am pus contactul, am lăsat cam 30 secunde, a făcut un test, a deschis-o și a închis-o, am luat contactul, am mai repetat odată procedura, apoi am pornit motorul. Nu s-a schimbat nimic! Face la fel!
Am cumpărat o altă clapetă SH și am înlocuit-o dar și cu asta face tot așa.
Pe tester (opcom) nu îmi dă nicio eroare, la fel pe clip. Am căutat dacă există vreo variantă de calibrare din program, dar n-am gasit, oare n-are?
Ce sa mai verific?
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am schimbat si sonda lambda, am schimbat si EGR.
Nicio imbunatatire.
Unde pot sa o duc, in Bucuresti, pentru o testare?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,744
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
EDS pe Pallady, caută la Publicitate.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mai am o solutie pe care trebuie sa o verific.
Poate sa fie sarita de la punct, cu un dinte si asta nu apare pe tester..

O sa incerc si asta in weekend.
Sper sa fie ultima incercare... ca prea multe au fost facute si schimbate fara niciun rezultat...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
" I-am scos conducta care leagă clapeta de supapa de recuperare gaze din rezervor, și surpriză! ...motorul a început să meargă mult mai bine ca înainte, adică se turează bine (dar revine mai lent în relantiu - reacție normală), acum nu se mai bâlbâie, și nu mai moare. Dacă îi pun conducta la loc, motorul moare aproape instant " - nu inteleg de ce tocmai asta nu verifici . Daca ar fi sarita de la punct, nu ar merge bine orice altceva i-ai face.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Marius, nu inteleg la ce te referi.
Ce sa verific?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
La valva de purjare ma refer, ai zis ca daca scoti furtunul motorul merge bine. Ma gandesc sa nu fie blocata pe deschis.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Pai, daca scot furtunul, trage aer si merge bine. Daca il bag la loc, motorul moare. Este exact invers decat ti-ai imaginat tu. Am verificat si valva, e ok, inchide si deschide.
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Rezolvare pentru cei care se mai lovesc de aceasta problema!
Inainte de a cumpara orice piesa, presupusa vinovata!
1. Se verifica distributia!
E simplu!
- se da jos cureaua de accesorii prin slabirea intinzatorului, cu o cheie de 15, preferabil inelara cu cot, mai lunga, sa ai forta suficienta.
- scoti capacul de pe pinionul de pe axa cu came (3 suruburi), ca sa vezi alinierea semnelor.
- scoti fulia de pe vibrochen si se vede pinionul de atac, are o sageata pe el, se invarte motorul (in sensul acelor de ceasornic) pana sageata de pe pinion ajunge in dreptul semnului -este jos, ca un „V” in aparatoare (de preferat sa se scoata bujiile ca sa nu mai aiba compresie si sa se invarta mai usor)
- dupa alinierea semnului de jos se verifica semnul de pe pinionul axei cu came, trebuie sa fie fix in dreptul semnului (tot un „V” in aparatoare).
Daca cele doua semne sunt aliniate, inseamna ca distributia este ok si problema e din alta parte!

La mine a fost alta problema, tot de distributie, adica:
Pana de pe pinionul de atac era rupta si pinionul s-a miscat pe vibrochen pana a stricat locul de pana din arbore. In acelasi timp, fulia a rupt pana de pe pinion si nu se mai alinia (se invartea pe ax).
Ca sa repar asta trebuia sa schimb vibrochenul si pinionul de atac. Ca scumpa reparatia si cu foarte multa munca. Am ales solutia sa le repar pe amandoua.
Cum am facut asta:
- am aliniat pinionul pe vibrochen. l-am rotit astfel incat sa pot sa-i creez o pana noua. Am dat o gaura de 6mm fix intre pinion si vibrochen, astfel incat gaura sa le prinda pe amandoua. In gaura am introdus un cotor de spiral de 6mm (un burghiu rupt), l-am polizat la fata. Am mai dar o gaura de 4mm in care am bagat inca odata o coada de spiral de 4, pe post de pana pentru fulie, polizata si ea astfel incat sa ramana cam 3mm in afara si sa antreneze fulia.
- am pus inapoi surubul de fixare, strans cu pistol cu impact, setat pe la 3 din 5.
- probat motor, montat inapoi piesele demontate.
Toata operatia a duram cam 3-4 ore, in doi.
Acum motorul merge perfect!
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Wooooow, f interesant defectul( sorry ca l-ai avut, totusi.) Derutant a fost ca fara acel furtun de la valva de purjare mergea bine.
Cred ca totusi s-a rupt pana din cauza ca nu a fost surubul strans asa cum trebuie. (? )( la cuplu apoi la unghi, daca nu ma insel)
  • raduflo

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Bine ca s-a rezolvat... Opel style! Smile)
Noroc ca permite si astfel de reparatii...
Acum merge bine si cu siguranta nu se va mai rupe pana.
Cat despre acel furtun, cred ca era normal, primea mai mult aer decat i-ar fi permis clapeta, iar motorul, care era decalat fata de PMS, se descurca mai bine.
Iar despre pana, oricat de slab ar fi fost surubul, nu trebuia sa se rupa pana. In cel mai rau caz s-ar fi rupt pana care tine fulia de la accesorii si s-ar fi invartit in gol, dar nu s-a intamplat asta..
Ciudatenii....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Climatizare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR