Am sa fac un tutorial al montajului care l-am facut pe masina personala, o zafira b 1,7 125 cp.
Am plecat de la a demontat toate plasticele de pe partea dreapta a masinii, din portbagaj pana la partea din fata.
Am scos plasticule de sus de pe plafon, dupa cel de la stalpul D, se trage pur si simplu de ele, am folosit o surubelnita cu cap torx 20-25, pentru defacut suruburile la plasticul cel mare, se desfac sinele pentru prindere bagaje, fiecare avand cate 2 torx-uri, si mai sunt inca 2 torx-uri in diferite gauri, dupa am desfacut plasticul de jos de pe podeaua portbagajului cea care este cu gaura pentru blocat usa haion, are si plasticul respectiv 2 suruburi torx si niste cleme, dupa am avansat la stalpul C si am desfacut cu ajutorul unei pene de plastic in partea de sus un fel de dop care este ca o clema, se trage dea ea.Dupa am demontat partea de jos de plastic de la randul 2 (bancheta) care are un torx la manerul de basculare al sezutului, dupa am scos cu o surubelnita subtire si dreapta maneta care ajuta la deblocarea banchetei, si dupa asta pe spatele banchetei tot la suport are niste pini de plastic care se scot prin impingerea cu o surubelnita.Dupa asta am tras de plasticul de la prag si l-am scos, am trecut dupa la buzunarul de plastic de langa scaunul dreapta fata, l-am tras si pe el, dar pana sa-l scot am scos plasticul de la pragul din fata.
Dupa asta am tras 2 cabluri + si - de 25 mm2 de la motor pana in partea din spate a portbagajului prin locul unde trece o parte din instalatia masini, adica pe sub plasticele care l-am scos.
Pe cablul de plus am pus langa bateria care am montat-o in portbagaj o siguranta fuzibila de 100 A si montata intr-o doza pentru protectie.La motor tot pe acelas cablu de plus am montat un separator de baterie de 120 A, care separa bateria masinii de cea auxiliara, iar incarcarea este facuta de acelasi alternator la atingerea valori in releu de 13,8 v.Am folosit pentru ambele cabluri un total de 8 papuci care au fost cositoriti si unii din ei sertizati cu presa manuala, dupa capetele izolate cu termocotractibil.
Gaura care am folosit-o pentru tras firele din masina spre motor este cea a masinii, adica un dop langa pompa de servo frana, diametru de 22-24 mm aproximativ.
Releul de separare are pe el 2 conectori pentru cablul de plus ce vine de la bateria auxiliara si al 2-lea pentru borna de plus de la bateria masini, si mai are 2 pini, unul pentru firul de minus care l-am legat la bateria masinii ( la motor) iar ce-l de-al 2 iti da posibilitatea de a monta un buton prin care pot sa folosesti ambele baterii pentru pornirea motorului in caz de probleme la bateria principala, asta in situatia in care bateria auxiliara este in stare buna si incarcata.
Ca piese/ustensile/materiale:
Materiale: aproximativ 13 metri pentru plus si minus, cablu de 25 mm2, cel de sudura.
termocontractibil, cositor, pasta de lipit, banda izolier speciala pentru masina pentru izolat cablurile unde a fost nevoie, diverse de taiat, presa pentru papuci, lampa de lipit cu gaz.
Las mai jos si pozele, cu mentiunea ca bateria o sa incerc sa o bag in gaura din dreapta a masinii.





























