- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Am sa fac un tutorial al montajului care l-am facut pe masina personala, o zafira b 1,7 125 cp.
Am plecat de la a demontat toate plasticele de pe partea dreapta a masinii, din portbagaj pana la partea din fata.
Am scos plasticule de sus de pe plafon, dupa cel de la stalpul D, se trage pur si simplu de ele, am folosit o surubelnita cu cap torx 20-25, pentru defacut suruburile la plasticul cel mare, se desfac sinele pentru prindere bagaje, fiecare avand cate 2 torx-uri, si mai sunt inca 2 torx-uri in diferite gauri, dupa am desfacut plasticul de jos de pe podeaua portbagajului cea care este cu gaura pentru blocat usa haion, are si plasticul respectiv 2 suruburi torx si niste cleme, dupa am avansat la stalpul C si am desfacut cu ajutorul unei pene de plastic in partea de sus un fel de dop care este ca o clema, se trage dea ea.Dupa am demontat partea de jos de plastic de la randul 2 (bancheta) care are un torx la manerul de basculare al sezutului, dupa am scos cu o surubelnita subtire si dreapta maneta care ajuta la deblocarea banchetei, si dupa asta pe spatele banchetei tot la suport are niste pini de plastic care se scot prin impingerea cu o surubelnita.Dupa asta am tras de plasticul de la prag si l-am scos, am trecut dupa la buzunarul de plastic de langa scaunul dreapta fata, l-am tras si pe el, dar pana sa-l scot am scos plasticul de la pragul din fata.
Dupa asta am tras 2 cabluri + si - de 25 mm2 de la motor pana in partea din spate a portbagajului prin locul unde trece o parte din instalatia masini, adica pe sub plasticele care l-am scos.
Pe cablul de plus am pus langa bateria care am montat-o in portbagaj o siguranta fuzibila de 100 A si montata intr-o doza pentru protectie.La motor tot pe acelas cablu de plus am montat un separator de baterie de 120 A, care separa bateria masinii de cea auxiliara, iar incarcarea este facuta de acelasi alternator la atingerea valori in releu de 13,8 v.Am folosit pentru ambele cabluri un total de 8 papuci care au fost cositoriti si unii din ei sertizati cu presa manuala, dupa capetele izolate cu termocotractibil.
Gaura care am folosit-o pentru tras firele din masina spre motor este cea a masinii, adica un dop langa pompa de servo frana, diametru de 22-24 mm aproximativ.
Releul de separare are pe el 2 conectori pentru cablul de plus ce vine de la bateria auxiliara si al 2-lea pentru borna de plus de la bateria masini, si mai are 2 pini, unul pentru firul de minus care l-am legat la bateria masinii ( la motor) iar ce-l de-al 2 iti da posibilitatea de a monta un buton prin care pot sa folosesti ambele baterii pentru pornirea motorului in caz de probleme la bateria principala, asta in situatia in care bateria auxiliara este in stare buna si incarcata.
Ca piese/ustensile/materiale:
Materiale: aproximativ 13 metri pentru plus si minus, cablu de 25 mm2, cel de sudura.
termocontractibil, cositor, pasta de lipit, banda izolier speciala pentru masina pentru izolat cablurile unde a fost nevoie, diverse de taiat, presa pentru papuci, lampa de lipit cu gaz.
Las mai jos si pozele, cu mentiunea ca bateria o sa incerc sa o bag in gaura din dreapta a masinii.
Am sa fac un tutorial al montajului care l-am facut pe masina personala, o zafira b 1,7 125 cp.
Am plecat de la a demontat toate plasticele de pe partea dreapta a masinii, din portbagaj pana la partea din fata.
Am scos plasticule de sus de pe plafon, dupa cel de la stalpul D, se trage pur si simplu de ele, am folosit o surubelnita cu cap torx 20-25, pentru defacut suruburile la plasticul cel mare, se desfac sinele pentru prindere bagaje, fiecare avand cate 2 torx-uri, si mai sunt inca 2 torx-uri in diferite gauri, dupa am desfacut plasticul de jos de pe podeaua portbagajului cea care este cu gaura pentru blocat usa haion, are si plasticul respectiv 2 suruburi torx si niste cleme, dupa am avansat la stalpul C si am desfacut cu ajutorul unei pene de plastic in partea de sus un fel de dop care este ca o clema, se trage dea ea.Dupa am demontat partea de jos de plastic de la randul 2 (bancheta) care are un torx la manerul de basculare al sezutului, dupa am scos cu o surubelnita subtire si dreapta maneta care ajuta la deblocarea banchetei, si dupa asta pe spatele banchetei tot la suport are niste pini de plastic care se scot prin impingerea cu o surubelnita.Dupa asta am tras de plasticul de la prag si l-am scos, am trecut dupa la buzunarul de plastic de langa scaunul dreapta fata, l-am tras si pe el, dar pana sa-l scot am scos plasticul de la pragul din fata.
Dupa asta am tras 2 cabluri + si - de 25 mm2 de la motor pana in partea din spate a portbagajului prin locul unde trece o parte din instalatia masini, adica pe sub plasticele care l-am scos.
Pe cablul de plus am pus langa bateria care am montat-o in portbagaj o siguranta fuzibila de 100 A si montata intr-o doza pentru protectie.La motor tot pe acelas cablu de plus am montat un separator de baterie de 120 A, care separa bateria masinii de cea auxiliara, iar incarcarea este facuta de acelasi alternator la atingerea valori in releu de 13,8 v.Am folosit pentru ambele cabluri un total de 8 papuci care au fost cositoriti si unii din ei sertizati cu presa manuala, dupa capetele izolate cu termocotractibil.
Gaura care am folosit-o pentru tras firele din masina spre motor este cea a masinii, adica un dop langa pompa de servo frana, diametru de 22-24 mm aproximativ.
Releul de separare are pe el 2 conectori pentru cablul de plus ce vine de la bateria auxiliara si al 2-lea pentru borna de plus de la bateria masini, si mai are 2 pini, unul pentru firul de minus care l-am legat la bateria masinii ( la motor) iar ce-l de-al 2 iti da posibilitatea de a monta un buton prin care pot sa folosesti ambele baterii pentru pornirea motorului in caz de probleme la bateria principala, asta in situatia in care bateria auxiliara este in stare buna si incarcata.
Ca piese/ustensile/materiale:
Materiale: aproximativ 13 metri pentru plus si minus, cablu de 25 mm2, cel de sudura.
termocontractibil, cositor, pasta de lipit, banda izolier speciala pentru masina pentru izolat cablurile unde a fost nevoie, diverse de taiat, presa pentru papuci, lampa de lipit cu gaz.
Las mai jos si pozele, cu mentiunea ca bateria o sa incerc sa o bag in gaura din dreapta a masinii.
- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Bravo Andrei!
Am cochetat si eu la un moment dat cu aceasta idee, dar nu am reusit sa gasesc un loc adecvat pentru baterie, si nu vreau sa ma impiedic de ea prin portbagaj. In plus de asta, nu cred ca exista un avantaj real in a monta o baterie suplimentara doar pentru sirocou. Daca era ca la alte marci (nu dau nume), unde bateria suplimentara, pe langa sirocou mai alimenteaza si alte dispozitive ale masinii pe timpul stationarii, parca as fi zis ca merita, dar asa...!?
Am cochetat si eu la un moment dat cu aceasta idee, dar nu am reusit sa gasesc un loc adecvat pentru baterie, si nu vreau sa ma impiedic de ea prin portbagaj. In plus de asta, nu cred ca exista un avantaj real in a monta o baterie suplimentara doar pentru sirocou. Daca era ca la alte marci (nu dau nume), unde bateria suplimentara, pe langa sirocou mai alimenteaza si alte dispozitive ale masinii pe timpul stationarii, parca as fi zis ca merita, dar asa...!?
Aurelian.
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2017
- Mesaj Privat
Salut, felicitari pt. munca si rabdarea de chinez batran. Eu o taiam in doua dupa primele 15 -20 de min decat sa bibilesc atat. Una este sa fii constrans de o defectiune care pericliteaza buna functionare a masinii si alta este lucrul manual realizat de amodul artei. Felicitari inca o data.
Dar alternatorul nu cred ca are timp sa incarce cele 2 baterii, o sa ai o masina cu 2 baterii lesinate care o sa faca cat una buna. Nu mai bine puneai o singura baterie de 100 Ah si cu un curent de pornire in scurt de 850-900 A ?
Dar alternatorul nu cred ca are timp sa incarce cele 2 baterii, o sa ai o masina cu 2 baterii lesinate care o sa faca cat una buna. Nu mai bine puneai o singura baterie de 100 Ah si cu un curent de pornire in scurt de 850-900 A ?
- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Multumesc pentru incurajari.
O sa fixez bateria nu o las asa, o sa o intre in gaura aceea din dreapta portbagajului, mai ramane cam un sfert din ea pe afara, loc avem nu este problema.
Am montat o a 2-a bateria pentru motivul ca in stationare vreau sa folosesc incalzitorul (webasto) mai mult de 30 de minute cat stie programatorul, pentru asta am montat in paralel cu acesta un receptor cu o telecomanda de la distanta care il las cat timp am nevoie sa mearga instalatia.Am vazut ca la temperaturi negative un consum asa de mare cum il are incalzitorul mi-ar periclita pornirea motorului.
O sa fixez bateria nu o las asa, o sa o intre in gaura aceea din dreapta portbagajului, mai ramane cam un sfert din ea pe afara, loc avem nu este problema.
Am montat o a 2-a bateria pentru motivul ca in stationare vreau sa folosesc incalzitorul (webasto) mai mult de 30 de minute cat stie programatorul, pentru asta am montat in paralel cu acesta un receptor cu o telecomanda de la distanta care il las cat timp am nevoie sa mearga instalatia.Am vazut ca la temperaturi negative un consum asa de mare cum il are incalzitorul mi-ar periclita pornirea motorului.
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
Poti sa-l tii pornit cat de mult vrei pentru ca el se opreste singur inainte sa-ti consume bateria. Atunci cand simte ca tensiunea bateriei a scazut la 9.8V ± 0.3 V. Important este sa nu incerci sa pornesti masina imediat ce el sa oprit deoarece bateria nu are putere sa invarta electromotorul. Trebuie lasata bateria sa-si revina, cel putin 5 minute. Tot la fel de important este sa circuli cu masina suficient timp cat sa se incarce bateria, sau sa pui bateria la incarcat pe un redresor atunci cand da semne de descarcare. Eu de cand am inteles aceste lucruri nu am mai avut probleme. Chiar si asa, am in portbagaj tot timpul un "mini robot de pornire" care este de marimea a doua pachete de tigari puse unul langa altul si care isi face pe deplin treaba in caz ca se consuma prea mult bateria. Am pornit cu el inclusiv Tuareg cu motor de 2,5 litrii 6V.
Eu de-asta am renuntat la idea cu a doua baterie, pentru ca tot trebuie sa mergi suficient de mult sa o incarci, sau sa o pui pe redresor.
Eu de-asta am renuntat la idea cu a doua baterie, pentru ca tot trebuie sa mergi suficient de mult sa o incarci, sau sa o pui pe redresor.
mihai230
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
- Andrei_JOY
- OP
- 137 mesaje
- din 04 Jun 2015
- Zafira 2008 A17DTR
- Bucuresti
Andrei_JOY
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Multumesc.
Exista în zona pompei de frana în peretele despărțitor motor habitaclu o gaura de 20-25 mm prin care poți trece cu ușurință cablurile, eu am reușit sa trag dacă nu greșesc 2 cabluri de 16 mm2 de sudura spre baterie din portbagaj. Este un dop de cauciuc care astupa gaura respectiva și dacă nu greșesc iese deasupra pedalei de accelerație, nu incomodează cu nimica accelerația.[/imgl[imglb=https://www.clubopel.com/uploads/2024-05/102282_ohgejseko.jpg]
Exista în zona pompei de frana în peretele despărțitor motor habitaclu o gaura de 20-25 mm prin care poți trece cu ușurință cablurile, eu am reușit sa trag dacă nu greșesc 2 cabluri de 16 mm2 de sudura spre baterie din portbagaj. Este un dop de cauciuc care astupa gaura respectiva și dacă nu greșesc iese deasupra pedalei de accelerație, nu incomodează cu nimica accelerația.[/imgl[imglb=https://www.clubopel.com/uploads/2024-05/102282_ohgejseko.jpg]
mihai230
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat