Lun 12 Sep, 2022 7:04 pm
Din ceea ce stiu eu:
- la motoarele de origine FIAT (1.3 si 1.9, cu toate variantele lor), in capacul filtrului de motorina, exista senzor temperatura combustibil si rezistenta incalzire combustibil. Cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (nu cunosc pragul de temperatura), ECU comanda releul pentru incalzire combustibil, iar cand ECU citeste, prin intermediul senzorului de temperatura din capac o valoare prea mare a temperaturii combustibilului, intrerupe comanda releului. (si ciclul se tot repeta atat timp cat temperatura exterioara este sub pragul stabilit).
- la motoarele de provenienta ISUZU (1.7 oricare varianta), in capacul filtrului de motorina exista rezistenta pentru incalzirea combustibilului inseriata cu un contact cu termobimetal. Cand temperatura exterioara este sub o anumita valoare (nu cunosc pragul de temperatura), ECU comanda releul pentru incalzire combustibil, iar cand motorina ajunge la temperatura de comutare a contactului cu termobimetal, acesta intrerupe circuitul pana temperatura motorinei din filtru scade la valoarea de comutare a contactului cu termobimetal (si ciclul se tot repeta atat timp cat temperatura exterioara este sub pragul stabilit). Identic cu ceea ce se intampla la un fier de cãlcat.
Daca este asa, atunci este firesc ca la temperaturi relativ ridicate, sa nu "sune" (sa avem rezistenta infinita) la bornele acelei mufe. Foarte posibil ca acel arculet mic, sa aiba un rol in tensionarea contactului cu termobimetal, dar asta nu stiu.
Aceasta incalzire nu ajuta cu nimic la pornire ci ajuta la asigurarea debitului necesar de combustibil, in exploatarea motorului la temperaturi exterioare foarte scazute, prin ridicarea temperaturii motorinei, peste temperatura limita de filtrabilitate.
P.S. In acel video, se procedeaza corect prin spalarea paharului, asa procedez si eu, pentru a nu trece impuritatile din circuitul amonte de filtru, in circuitul aval de filtru. Tot din acest motiv, eu nu umplu paharul cu motorina inainte de a pune capacul.
Singurul lucru care mi se pare ciudat, este faptul ca acel filtru nu are garnituri de etansare si deci, impuritatile care nu trec prin filtru, pot totusi sa treaca pe acolo.
Amorsarea, dupa punerea capacului si mufarea conductei de tur, o fac prin conectarea unei pompite manuale (ramasa de la fosta Solenza Diesel), la portul de iesire din filtru.