- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut .
La al meu z16xep am văzut undeva sub mașina câteva picături jos,am crezut ca e condens însă am pus pe limba și e dulce deci e antigel,curge 3 4 picături nu mai mult și picăturile sunt fix sub racordul flexibil cam unde se termină scutul. Furtunele sunt schimbate toate (cel gros care pleacă din termostat,alea 2 care pleacă din calorifer , ăla în t ,cele 2 subțiri care pleacă din vas) și nu dă pe la coliere ca să exclud din start.
Mai e vreun furtun ceva pe dedesubt pe care l am ratat,s au ce ar mai putea fii?
Pompa de apă a fost schimbata si ea.
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
La al meu z16xep am văzut undeva sub mașina câteva picături jos,am crezut ca e condens însă am pus pe limba și e dulce deci e antigel,curge 3 4 picături nu mai mult și picăturile sunt fix sub racordul flexibil cam unde se termină scutul. Furtunele sunt schimbate toate (cel gros care pleacă din termostat,alea 2 care pleacă din calorifer , ăla în t ,cele 2 subțiri care pleacă din vas) și nu dă pe la coliere ca să exclud din start.
Mai e vreun furtun ceva pe dedesubt pe care l am ratat,s au ce ar mai putea fii?
Pompa de apă a fost schimbata si ea.
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cred că acolo unde ai umblat ultima dată trebuie verificat.
Pompa de apă și racordurile aferente sau garnituri.
De ce nu ai continuat aici?
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#2096802
Pompa de apă și racordurile aferente sau garnituri.
De ce nu ai continuat aici?
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=#2096802
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ce am întâmpinat eu în zona aia(dar la Vectra C din semnătură):
-carcasă termostat fisurată, la puțin timp după schimbarea doar a termostatului;
-cuplă rapidă fisurată: este vorba de conducta de plastic care pleacă din termostat la clapeta de accelerație ptr degivrare.
Ambele sunt din plastic și sunt coapte de timp și de temperaturile exagerate la care sunt făcute să funcționeze motoarele astea.
Dacă depistezi ceva la cupla aia rapidă(presupunând că ea există și la tine), trebuie să schimbi toată conducta, că oricum e coaptă și ea și la cea mai mică încovoiere o să rămâi cu bucăți din ea în mână.
-carcasă termostat fisurată, la puțin timp după schimbarea doar a termostatului;
-cuplă rapidă fisurată: este vorba de conducta de plastic care pleacă din termostat la clapeta de accelerație ptr degivrare.
Ambele sunt din plastic și sunt coapte de timp și de temperaturile exagerate la care sunt făcute să funcționeze motoarele astea.
Dacă depistezi ceva la cupla aia rapidă(presupunând că ea există și la tine), trebuie să schimbi toată conducta, că oricum e coaptă și ea și la cea mai mică încovoiere o să rămâi cu bucăți din ea în mână.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
O să merg din nou zilele astea la mecanic să vedem.. pe la pompa de apă m am tot uitat ca e schimbată de 2 luni dar nu se vede să picure pe nicăieri. Și termostatul l am schimbat în ianuarie am uitat să menționez ,pe deasupra m am uitat bine cu lanterna și nu se vede pe nicăieri să picure .
Nu cred ca am furtunul ăla de care zici tu,m am uitat și n am văzut nimic ,dar totuși m ar ajuta o poza sa mi dau seama mai bine daca ai timp..
Nu cred ca am furtunul ăla de care zici tu,m am uitat și n am văzut nimic ,dar totuși m ar ajuta o poza sa mi dau seama mai bine daca ai timp..
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
E o conductă de plastic, cam de 8mm diametru și lungă de aprox. 800mm, care pleacă din termostat, pe lângă capătul chiulasei, spre șofer, are un cot la 90°, merge paralel cu motorul, pe sub ECU, până către capacul distribuției, acolo se termină cu un furtun scurt, cu colier, care se înfige într-un ștuț din corpul clapetei de accelerație. Când pot, pun și poză. Dar nu ai cu ce să-l confunzi. Dacă există.
PS
Am mai pierdut lichid și pe la O-ringul unei cuple rapide de calorifer, dar nu picura nicăieri inițial, doar dispărea lichidul, completam la 2-3 luni...după vreun an am descoperit câteva picături, întâmplător, în zona casetei de direcție, căutând, de fapt, altceva...
PS2
E vorba de această conductă:
PS
Am mai pierdut lichid și pe la O-ringul unei cuple rapide de calorifer, dar nu picura nicăieri inițial, doar dispărea lichidul, completam la 2-3 luni...după vreun an am descoperit câteva picături, întâmplător, în zona casetei de direcție, căutând, de fapt, altceva...
PS2
E vorba de această conductă:
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
M am uitat de ieri și am descoperit conducta de care spui tu dar de fapt la mine din câte se vede e furtun normal ,pleacă din termostat ,se duce pe sub ecu si se înfige în clapeta de accelerație ,este vorba de furtunul ăsta: https://www.revizieshop.ro/m...inal-gm-p-9920911
E posibil sa dea de la el ca din zona aia ar fii racordul și locul unde picură dar la ochi părea OK și mă gandesc ca dacă ar fii unpic pișcat ar țâșnii antigel calumea din el la ce presiune e pe instalația de răcire și la cât de “tun” stau toate furtunele .
P.s. Ieri am mers mai mult cu treapta 1 de viteza și a plecat și termocupla ca a ajuns apa la 113 grade,fiind așa încinsă mașina și presiune f mare începuse să curgă după ce am oprit motorul . Azi după un drum de 20km ,drum intins fără să încing motorul ca mai sus,adică temp la 104 105 grade m am uitat sub ea și nu curgea nimic ,nici măcar o picătură însă apa în vas e fix la linia aia și mi a apărut și coolant level .
E posibil sa dea de la el ca din zona aia ar fii racordul și locul unde picură dar la ochi părea OK și mă gandesc ca dacă ar fii unpic pișcat ar țâșnii antigel calumea din el la ce presiune e pe instalația de răcire și la cât de “tun” stau toate furtunele .
P.s. Ieri am mers mai mult cu treapta 1 de viteza și a plecat și termocupla ca a ajuns apa la 113 grade,fiind așa încinsă mașina și presiune f mare începuse să curgă după ce am oprit motorul . Azi după un drum de 20km ,drum intins fără să încing motorul ca mai sus,adică temp la 104 105 grade m am uitat sub ea și nu curgea nimic ,nici măcar o picătură însă apa în vas e fix la linia aia și mi a apărut și coolant level .
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Am găsit de unde vine , între carcasa la pompa de apă și blocul motor ,cel puțin așa zice mecanicul ca se numește zona aia.
Atașez poză și videoaici,unde arat eu cu lanterna de acolo picură , la mine e un pic în pantă și de aceea nu se vede cum picură , aici picură mai în spate fiind în pantă ,d aia ajunge în zona racordului flexibil după scutul ăla.
https://ibb.co/0jLbqyY
https://files.fm/u/ghrsbpkha2
Ce părere aveți? Mecanicul zice ca ori e carcasa la pompa de apă fisurata ori garnitura , dar nu părea prea sigur pe el deoarece a zis ca pana nu dă jos nu poate sa mi spună sigur.. cineva care a mai pățit și îmi poate spune ce ar putea fii și dacă într-adevăr exista garnitura între cele 2?
Și încă ceva , duminică plec la mare ,oare mă pot baza pe ea? Am mai observat ca după ce borcanul scade fix pe linia aia de limita antigel nu prea mai pierde,cel puțin jos nu se mai vedea nimic ieri fiind antigelul exact la linia respectivă dar mi.a dat și colant level odată
Atașez poză și videoaici,unde arat eu cu lanterna de acolo picură , la mine e un pic în pantă și de aceea nu se vede cum picură , aici picură mai în spate fiind în pantă ,d aia ajunge în zona racordului flexibil după scutul ăla.
https://ibb.co/0jLbqyY
https://files.fm/u/ghrsbpkha2
Ce părere aveți? Mecanicul zice ca ori e carcasa la pompa de apă fisurata ori garnitura , dar nu părea prea sigur pe el deoarece a zis ca pana nu dă jos nu poate sa mi spună sigur.. cineva care a mai pățit și îmi poate spune ce ar putea fii și dacă într-adevăr exista garnitura între cele 2?
Și încă ceva , duminică plec la mare ,oare mă pot baza pe ea? Am mai observat ca după ce borcanul scade fix pe linia aia de limita antigel nu prea mai pierde,cel puțin jos nu se mai vedea nimic ieri fiind antigelul exact la linia respectivă dar mi.a dat și colant level odată
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Da!
Pentru că un "meseriaș" ...
Uite ce distracție experimentezi pentru o economie de? 80 de lei? Da' acum manopera cine o plătește? Dar timpul pierdut? Dar nervii? Dar permanentele neliniști că ce-o avea mașina? Că de ce curge antigel? Că ce că..t a mai făcut tâmpitul de schimbaci de piese?
Dar nu doar distribuția și ceva consumabile, puțin antigel, puțin ulei de motor, niște șuruburi poate și un filtru de ulei...
Doamneeee că-ți vine să îi bați că pe coase sau că pe sape: numa'n gură!
Pentru că un "meseriaș" ...
Uite ce distracție experimentezi pentru o economie de? 80 de lei? Da' acum manopera cine o plătește? Dar timpul pierdut? Dar nervii? Dar permanentele neliniști că ce-o avea mașina? Că de ce curge antigel? Că ce că..t a mai făcut tâmpitul de schimbaci de piese?
Dar nu doar distribuția și ceva consumabile, puțin antigel, puțin ulei de motor, niște șuruburi poate și un filtru de ulei...
Doamneeee că-ți vine să îi bați că pe coase sau că pe sape: numa'n gură!
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Păi eu voiam să le schimb ,mereu am
Întrebat ce mai e nevoie dar nici ei nu știu,ideea e ca nici nu găsești unul calumea pe la mine pe aici. Am fost la toți ..
Acum schimb distribuția,garnitură distribuție ,Simeringuri vibrochen , axe cu came ,vreau să schimb și furtunul ăla care pleacă din termostat în clapeta de acceleratie bănuiesc ca e cel original și să le am pe toate schimbate .
Ce ar mai fii de schimbat dacă tot umblu iar acolo ? Să nu mă trezesc peste un an ca pentru 50 de lei trebuie iar să umblu..
P.s. Trebuie să plec și la mare duminică ,sper să nu mi facă vreo surpriză ..
Întrebat ce mai e nevoie dar nici ei nu știu,ideea e ca nici nu găsești unul calumea pe la mine pe aici. Am fost la toți ..
Acum schimb distribuția,garnitură distribuție ,Simeringuri vibrochen , axe cu came ,vreau să schimb și furtunul ăla care pleacă din termostat în clapeta de acceleratie bănuiesc ca e cel original și să le am pe toate schimbate .
Ce ar mai fii de schimbat dacă tot umblu iar acolo ? Să nu mă trezesc peste un an ca pentru 50 de lei trebuie iar să umblu..
P.s. Trebuie să plec și la mare duminică ,sper să nu mi facă vreo surpriză ..
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Am făcut weekendul ăsta 700-750km , deci e la nivel antigelul ,nu știu cred ca pierde doar prima oară când deschide termostatul , asta a cam fost un test pentru mașina să văd dacă se agravează sau pierde foarte mult la un drum lung .
Acum când am ajuns acasă m am uitat sub ea și nu curgea nimic .
În dimineața aia când am postat curgea câte o picătură așa și se prelingea dintre blocul motor și carcasa pompei de apă. Se vedea clar adică cum se prelinge de acolo.
Ce să zic , o să umblu la ea dacă îmi face probleme mai mari și revin cu post aici,până atunci n am de ce să bag atâția bani pentru o pierdere nesemnificativă . În orice caz , e destul de ciudat.
Acum când am ajuns acasă m am uitat sub ea și nu curgea nimic .
În dimineața aia când am postat curgea câte o picătură așa și se prelingea dintre blocul motor și carcasa pompei de apă. Se vedea clar adică cum se prelinge de acolo.
Ce să zic , o să umblu la ea dacă îmi face probleme mai mari și revin cu post aici,până atunci n am de ce să bag atâția bani pentru o pierdere nesemnificativă . În orice caz , e destul de ciudat.