Soluție | |
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
In legatura cu papucul dezlipit de la dezaburirea lunetei ,am intrebat 2 electriceni ,nu se baga niciunul dar au recomandat sa merg la cei care monteaza parbrize ,am intrebat la 3 centre din care 2 firme care monteaza parbrize au zis ca pot lipi mufa ,50 lei in ambele locuri , celalat centru de parbrize care este mai mare decat celalate nu se baga ,eu ma trimiteau la electrician .
Pana la urma costa 50 lei lipirea papucului , metoda de lipire si rezistenta lucrarii o sa o aflu dupa ce il lipesc.
O sa revin si cu concluzia becului led legat de dezaburire , am 344km parcursi de la ultima regenerare si 86% gradul de incarcare al filtrului de particule ,nu mai este mult pana la 90% ,bateria laptopului unde am diverse programe de diagnoza este incarcata ,cand fac un drum mai lung monitorizez situatia.
Pana la urma costa 50 lei lipirea papucului , metoda de lipire si rezistenta lucrarii o sa o aflu dupa ce il lipesc.
O sa revin si cu concluzia becului led legat de dezaburire , am 344km parcursi de la ultima regenerare si 86% gradul de incarcare al filtrului de particule ,nu mai este mult pana la 90% ,bateria laptopului unde am diverse programe de diagnoza este incarcata ,cand fac un drum mai lung monitorizez situatia.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am reusit sa ii fac proba ledului legat de dezaburire, acesta se aprinde cu aproximativ 3 minute inainte sa inceapa regenerarea ,cand se aprinde ledul , temperatura este de 270 grade ,o tine pe acolo cateva minute dupa care incepe sa urce catre 600 grade ,ramane aprins pe toata peerioada regenerarii si partea buna este ca se stinge aproape imediat ,dupa ce a terminat regenerarea , ajunge la 100% sta putin si cand se reseteaza gradul de incarcare intre 28 si 34 % se stinge si ledul.
Conteaza ca firele legate de firele care duc catre dezaburirea lunetei isi fac treaba si ma avertizeaza cand masina isi face regenerarea .
Cu prima ocazie o sa lipesc firele cu cositor ,trebuie doar o priza pe langa masina si se rezolva .
Avand in vedere ca motorul era cald ,a durat doar 6 minute pana a inceput regenerarea , acum a inceput la 89% , dupa ce terminat regenerarea ajunge la 34 % cum sa intamplat azi sau 28 % cum a fost data trecuta , nu este ceva standard.,nu stiu la alte masini daca scade gradul de incarcare la 10% sau mai putin.
Inca o observatie , cand este filtrul mai incarcat cum era 89% ,presiunea diferentiala putea fi si de 8 sau 9 in anumite momente , dar cum a scazut gradul de incarcare ,a scazut si presiunea diferentiala la 2 -3 ,probabil multe regenerari esuate pot afecta in timp senzorul de presiune diferntiala .
Conteaza ca firele legate de firele care duc catre dezaburirea lunetei isi fac treaba si ma avertizeaza cand masina isi face regenerarea .
Cu prima ocazie o sa lipesc firele cu cositor ,trebuie doar o priza pe langa masina si se rezolva .
Avand in vedere ca motorul era cald ,a durat doar 6 minute pana a inceput regenerarea , acum a inceput la 89% , dupa ce terminat regenerarea ajunge la 34 % cum sa intamplat azi sau 28 % cum a fost data trecuta , nu este ceva standard.,nu stiu la alte masini daca scade gradul de incarcare la 10% sau mai putin.
Inca o observatie , cand este filtrul mai incarcat cum era 89% ,presiunea diferentiala putea fi si de 8 sau 9 in anumite momente , dar cum a scazut gradul de incarcare ,a scazut si presiunea diferentiala la 2 -3 ,probabil multe regenerari esuate pot afecta in timp senzorul de presiune diferntiala .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Vad ca iar face figuri cu regenrarea .
Am mers cateva zlie mai intens cu masina prin oras, 150 km pe zi si masina nu vrea sa faca regenerara ,se aprinde becul ,dar temperatura ramane in jur de 500 grade in loc sa urce la 600, becul ramane aprins minute bune, dar nu incepe procesul de regenerare , scoate fum dar in programul diagnozei nu creste procentul statusului regenerarii,ramane 0.
Cand o sa am ocazia o sai fac plinul de motorina , am vazut ca face figurile astea de cand a scazut nivelul de motorina din rezervor sub jumate, sa nu si influenteze calitatea motorinei , in ultimul sa bagat doar motrina ieftina de la OMV si Rompetrol.
Gradul de incarcare a ajuns la 94 % , mai merg cu ea doar cand ii fac plinul sa vad daca isi revine ,in oras isi face regenerarea la 150-170 km.
Am mers cateva zlie mai intens cu masina prin oras, 150 km pe zi si masina nu vrea sa faca regenerara ,se aprinde becul ,dar temperatura ramane in jur de 500 grade in loc sa urce la 600, becul ramane aprins minute bune, dar nu incepe procesul de regenerare , scoate fum dar in programul diagnozei nu creste procentul statusului regenerarii,ramane 0.
Cand o sa am ocazia o sai fac plinul de motorina , am vazut ca face figurile astea de cand a scazut nivelul de motorina din rezervor sub jumate, sa nu si influenteze calitatea motorinei , in ultimul sa bagat doar motrina ieftina de la OMV si Rompetrol.
Gradul de incarcare a ajuns la 94 % , mai merg cu ea doar cand ii fac plinul sa vad daca isi revine ,in oras isi face regenerarea la 150-170 km.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Mașina este destul de pretențioasã , am fãcut plinul ,dar tot nu vrea sã facã regenerarea în oraș ,doar in exterior .
Am mers cãtre autostrada , atunci sa aprins becul ,pe autostrada a crescut temperatura la 590-620 grade , a început sã se miște procentul cu statusul regenerãrii , cum am ieșit dupã autostrada și am intrat în localitatea Ovidiu și am redus viteza ,sa blocat statusul la 76% și scãzuse temperatura la 550 grade, abia dupã dupã ce am ieșit din localitate și am revenit la stilul de mers anterior 80km /ora ,2000 ture,treapta a 4-a ,a inceput sã creascã din nou temperatura din dpf și statusul regenerãrii. Dupã ce a ajuns la 100% , a scãzut gradul de încãrcare la 34 de la 96%.
Pe scurt ,nu mai vrea sã facã regenerarea în oraș ,decât dacã merg constant in afara localitãții.
Am mers cãtre autostrada , atunci sa aprins becul ,pe autostrada a crescut temperatura la 590-620 grade , a început sã se miște procentul cu statusul regenerãrii , cum am ieșit dupã autostrada și am intrat în localitatea Ovidiu și am redus viteza ,sa blocat statusul la 76% și scãzuse temperatura la 550 grade, abia dupã dupã ce am ieșit din localitate și am revenit la stilul de mers anterior 80km /ora ,2000 ture,treapta a 4-a ,a inceput sã creascã din nou temperatura din dpf și statusul regenerãrii. Dupã ce a ajuns la 100% , a scãzut gradul de încãrcare la 34 de la 96%.
Pe scurt ,nu mai vrea sã facã regenerarea în oraș ,decât dacã merg constant in afara localitãții.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Partea mai neplacuta pentru masina, este ca o perioada de timp incerc sa livrez nevoie la Bolt Food si nu ii place genul asta de activitate, cu multe opriri si porniri ,mie imi convine ca este mica ,Alfa 166 este ok si ea ca are GPL ,dar este incomod de mare pentru genul asta de activitate, mai ales cand ajung printre blocuri si zone cu spatiu mic de manevra.
Recunosc ca schimb vitezele 2000 si ceva de ture ,nu imi place cu se aude turat .motorul 1.3 cdti pare chinuit , nu se compara cu benzinarul de 2 litri TS dupa Alfa 166,unde cu cat creste turatia,motorul se aude mai placut .
De-a cum incolo o sa turez mai mult motorul dupa Corsa si vad ce se intampla cu regenerarea.
Recunosc ca schimb vitezele 2000 si ceva de ture ,nu imi place cu se aude turat .motorul 1.3 cdti pare chinuit , nu se compara cu benzinarul de 2 litri TS dupa Alfa 166,unde cu cat creste turatia,motorul se aude mai placut .
De-a cum incolo o sa turez mai mult motorul dupa Corsa si vad ce se intampla cu regenerarea.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Legat de figurile pe care la face cu regenerarea ,am observat și azi cã în oraș nu îndeplinește condițiile sã își facã tot ciclul regenerãrii , am bãgat diagnoza și am urmãrit evoluția regenerãrii ,in mers se blocase la 9% , am vãzut situația ,am tras mașina pe dreapta și am turat-o constant la 3000 ture,la 2000 nu creștea temperatura in Dpf mai mult de 550 grade , așa a crescut temperatura la 625 grade și a fãcut ciclul complet de regenerare.
Oricum nu mi se pare normal ca la fiecare regenerare sa merg câțiva km constant in exterior sau sã o turez pe loc ,daca fãcea la 700-800 km era ceva ,dar la 150-170 km in oraș nu este plãcut , asta înseamnã cã trebuie sã facã regenerarea aproape în fiecare zi .
Are momente când continua regenerarea la relanti fara probleme , asa a fãcut penultima data ,din cauza asta nu îmi explic de ce câteodatã vrea și altãdatã trebuie ajutata .
Oricum nu mi se pare normal ca la fiecare regenerare sa merg câțiva km constant in exterior sau sã o turez pe loc ,daca fãcea la 700-800 km era ceva ,dar la 150-170 km in oraș nu este plãcut , asta înseamnã cã trebuie sã facã regenerarea aproape în fiecare zi .
Are momente când continua regenerarea la relanti fara probleme , asa a fãcut penultima data ,din cauza asta nu îmi explic de ce câteodatã vrea și altãdatã trebuie ajutata .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Vad ca la cosnum urban sta bine , de doua ori a iesit 6,2 litri de motorina la 100 km ,poate merge scos si 6 sau putin sub 6 dar trebuie mers prea domol pentru stilul meu .
Referitor la regenerare ,nu imi pot explica de de in oras de multe ori isi face regenerarea singura fara nici un ajutor chiar si la mers lejer/relanti ,iar alta data nu poate decat ajutata chiar daca conditile sunt la fel , oricum 3000 pare sa fie turatia preferata pentru a creste temperatura peste 600 grade.
Ultimile 2 regenerari le-a facut fara nici un ajutor ,au pornit in mers si le-a continuat la realnti sau mers normal ,fara sa ies pe autostrada sau sa o turez.
Referitor la regenerare ,nu imi pot explica de de in oras de multe ori isi face regenerarea singura fara nici un ajutor chiar si la mers lejer/relanti ,iar alta data nu poate decat ajutata chiar daca conditile sunt la fel , oricum 3000 pare sa fie turatia preferata pentru a creste temperatura peste 600 grade.
Ultimile 2 regenerari le-a facut fara nici un ajutor ,au pornit in mers si le-a continuat la realnti sau mers normal ,fara sa ies pe autostrada sau sa o turez.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
De ceva timp incoace, vad ca consuma ceva mai mult ulei de motor , din ce am observat se aduna mai mult ulei decat inainte pe sub bara fata ,unde se mufeaza furtunul de intercooler pe partea soferului ,am mai umblat de-a lungul timpului la furtunele care intra in intercooler din cauza erau umezite de ulei.
O sa ma uit in prima faza dupa cele 2 garnituri ,care vin in capetele celor 2 furtune ,daca nu gasesc o sa dau cu silicon Victor Reinz peste garniturile existente si vad daca se etanseaza bine incat sa nu se mai scurga ulei.
O sa ma uit in prima faza dupa cele 2 garnituri ,care vin in capetele celor 2 furtune ,daca nu gasesc o sa dau cu silicon Victor Reinz peste garniturile existente si vad daca se etanseaza bine incat sa nu se mai scurga ulei.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Da , turbina are geometrie variabila , când am schimbat actuatorul a zis că axul are un joc ,dar nu era ceva de speriat acum 20.000 km când am fost cu ea, motorina bag mai mult de la LUKOIL , mai băgăm de la OMV sau Rompetrol ,crezând că de le ei era ok ,dar mai făcea figuri regenerarea și cu motorina lor , normal odată ce pornește regenerarea trebuie sa fie in stare sa o facă și în mers normal de oraș nu numai pe loc la 3000 de ture sau in exterior .
Referitor la intercooler mereu era umezita zona de intrare a furtunelor in intercooler ,acum înseamnă că intră ceva mai mult ulei (posibil de la turbina) ?
Referitor la intercooler mereu era umezita zona de intrare a furtunelor in intercooler ,acum înseamnă că intră ceva mai mult ulei (posibil de la turbina) ?
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cam da, axul turbinei alunecă pe un pat de ulei, dar când are joc patul acela trebuie să compenseze jocul. O parte din ulei pleacă pe direcția greșită spre intercooler nu spre baia de ulei... Și din această cauză uleiul trebuie să fie schimbat la cel mult 10k, că murdar și lipsit de proprietatea de a unge crește jocul tuturor organelor în mișcare nu doar la turbină. Chiar dacă explicația nu este științifică și cu termenii tehnici sper că am conturat imaginea de ansamblu.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
De când sa cumpărat mașina am băgat doar ulei Ravenol 5w30 HLS , l-am schimbat la aproximativ 10000 km , actualul ulei are 9300 km și mă gândesc să îl schimb ,posibil sa schimb marca dar mai studiez oferta .
Am desfăcut de câteva ori racordul care duce către filtrul de aer și am gasit de fiecare data ulei in turbina , nu exagerat ,dar mai mult decât vedeam la început.
Am desfăcut de câteva ori racordul care duce către filtrul de aer și am gasit de fiecare data ulei in turbina , nu exagerat ,dar mai mult decât vedeam la început.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Da , psihic și financiar ,o sa întreb cât costă o recondiționare a turbinei , avem câteva firme prin Constanta ,dar doua sunt mai cunoscute , una cere mai mult și alta mai puțin , cel puțin așa au făcut cu actuatorul turbinei când a trebuit schimbat și reglat turbina .
Deocamdată nu se simte ceva rău ,trage bine motorul ,doar că trebuie să completez , trebuie făcut ceva pe viitor că nu este ok când cedează turbina de tot , daca am înțeles bine goleste mai tot uleiul din motor .
Cu mașina asta am făcut câteva săptămâni și Bolt Food ,dar filtrul de particule după masina nu este pentru așa ceva , culmea este că motorul 1.3 cdti de 95cp consuma 6,2 litri de motorină doar in oraș ,exact cat consuma și motorul 1.9 Sdi Aqm de 68cp după Golf 4 ,care datorita motorului este mult mai potrivită pentru genul asta de activitate .
Deocamdată nu se simte ceva rău ,trage bine motorul ,doar că trebuie să completez , trebuie făcut ceva pe viitor că nu este ok când cedează turbina de tot , daca am înțeles bine goleste mai tot uleiul din motor .
Cu mașina asta am făcut câteva săptămâni și Bolt Food ,dar filtrul de particule după masina nu este pentru așa ceva , culmea este că motorul 1.3 cdti de 95cp consuma 6,2 litri de motorină doar in oraș ,exact cat consuma și motorul 1.9 Sdi Aqm de 68cp după Golf 4 ,care datorita motorului este mult mai potrivită pentru genul asta de activitate .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Vad ca de multe ori apare vechea problema , nu reuseste sa faca regenerarea la relanti sau la mers prin oras , cand vrea sa isi faca regenerarea urca temperatura la aproximativ 500 de grade ,dar nu porneste procesul decat dupa ce o ajut eu si urc turatia la aproximativ 3000 de ture , atunci creste temperatura la peste 590 grade si incepe procesul regenerarii, problema este ca scotate destul de mult fum si face ceva galagie la 3000 turatii sa o pot face oriunde ,daca nici cu motorina scumpa nu merge nu stiu ce sa mai zic . Nu prea stiu care este motivul pentru care nu este in stare sa faca regenerarea la relanti . Daca erau pierderi mari de ulei dadeam vina pe turbina ca arunca ulei in admisie si influenteaza bunul mers al regenerarii.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
De cateva zile aparuse in bord masina cu cheita ,iar pe diagnoza dadea eroarea P253F engine oil life exceeded care nu se lasa stearsa , daca am inteles bine este durata de viata a uleiului ,care teoretic trebuie resetata de fiecare data cat se face schimbul de ulei , dar nu stiu de ce tot se scria pe internet ca operatiunea de resetare se face doar cu diagnozele mai scumpe ,cand si o simpla diagnoza Opcom are sectiunea motor / programare /reset engine oil life ,deja imi faceam griji ca trebuie sa merg la repezentanta sau la cineva cu GM MDI sa poata sterge eroarea.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Vreau sa vand masina si din cauza asta ma interesa sa nu apara nici o eroare in bord , a disparut si asta cu cheita dupa interventia cu Opcom .
Initial masina si-a facut treaba atata timp cat a fost folosita pentru naveta ,chiar daca mai dadea rateuri cu regenerarea in oras, in schimb in exterior era ok ,dar de ceva timp se merge mai mult in oras si nu mai este nici o afacere cu filtrul de particule ,pentru ca nu este in stare sa faca o regnerare completa in mersul prin oras ,iar sa trag masina deoparte si sa o turez la 3000 si ca bonus mai scoate si destul fum alb ,nu este o ideie prea buna in oras , ar mai fi varianta dupa ce incearca sa faca regenerarea sa se mearga in afara orasului pentru o forja ,dar mi se pare aiurea sa se piarda timpul si combustibilul special pentru asta , din acest caz cine o sa fie interesat ,o sa ii zic ca daca vrea doar pentru oras sa se gandeasca la alta masina .
Referitor la filtrul de particule si la motorul 1,3 diesel ,normal ar trebui sa fie ca atunci cand incepe regenerarea, sa fie in stare sa urce temperatura la aproximativ 600 grade si la relanti ,dar nu este in stare decat sa o urce la 400 si ceva de grade , abia dupa ce se tine constant la 3000 de ture creste temperatura la 600 si ceva grade si incepe efectiv procesul regenerarii ,care dureaza in jur de 8 minute pana ajunge la 100% ,dupa ce termina, scade gradul de incarcare la 33-34% ,se umple la loc la 90% in 180 km in oras sau 300 si ceva in exterior.
Oricum in oras, nu ai cum sa tii motorul constant la 3000 de ture timp de 8 minute , in exterior merge chiar daca scade turatia ocazional se mai lugeste putin timpul regenerarii.
Avand diagnoza pot verifica des gradul de incarcare si cand incepe regenerarea ,cu ajutorul ei am aflat in timp ca abia la 3000 ture indeplineste parametri sa faca o regnerare corecta ,se poate merge pe autostrada cu 2500 ture si nu face nimic.
Mai era varianta sa anulez filtru de paricule ,dar prefer sa il las si sa caut ceva mai mic pe benzina ,ca astea sunt mai potrivite pentru oras , mai era varianta cu motoare Diesel fara turbina dar din pacate nu au fost prea raspandite .
Initial masina si-a facut treaba atata timp cat a fost folosita pentru naveta ,chiar daca mai dadea rateuri cu regenerarea in oras, in schimb in exterior era ok ,dar de ceva timp se merge mai mult in oras si nu mai este nici o afacere cu filtrul de particule ,pentru ca nu este in stare sa faca o regnerare completa in mersul prin oras ,iar sa trag masina deoparte si sa o turez la 3000 si ca bonus mai scoate si destul fum alb ,nu este o ideie prea buna in oras , ar mai fi varianta dupa ce incearca sa faca regenerarea sa se mearga in afara orasului pentru o forja ,dar mi se pare aiurea sa se piarda timpul si combustibilul special pentru asta , din acest caz cine o sa fie interesat ,o sa ii zic ca daca vrea doar pentru oras sa se gandeasca la alta masina .
Referitor la filtrul de particule si la motorul 1,3 diesel ,normal ar trebui sa fie ca atunci cand incepe regenerarea, sa fie in stare sa urce temperatura la aproximativ 600 grade si la relanti ,dar nu este in stare decat sa o urce la 400 si ceva de grade , abia dupa ce se tine constant la 3000 de ture creste temperatura la 600 si ceva grade si incepe efectiv procesul regenerarii ,care dureaza in jur de 8 minute pana ajunge la 100% ,dupa ce termina, scade gradul de incarcare la 33-34% ,se umple la loc la 90% in 180 km in oras sau 300 si ceva in exterior.
Oricum in oras, nu ai cum sa tii motorul constant la 3000 de ture timp de 8 minute , in exterior merge chiar daca scade turatia ocazional se mai lugeste putin timpul regenerarii.
Avand diagnoza pot verifica des gradul de incarcare si cand incepe regenerarea ,cu ajutorul ei am aflat in timp ca abia la 3000 ture indeplineste parametri sa faca o regnerare corecta ,se poate merge pe autostrada cu 2500 ture si nu face nimic.
Mai era varianta sa anulez filtru de paricule ,dar prefer sa il las si sa caut ceva mai mic pe benzina ,ca astea sunt mai potrivite pentru oras , mai era varianta cu motoare Diesel fara turbina dar din pacate nu au fost prea raspandite .