Ajung acasa fac testul agrafa, cod eroare 19, crankshaft sensor incorrect signal. Am zis bun, ok, am pus mufa ALDL înapoi, am pornit iar motorul, la fel check engine aprins.
Inca odata testul agrafa, cod 19 (senzor crankshaft) si 73 (maf sensor - voltage low). Cateodata prinde si codul 73 alteori nu, cel mai probabil e pentru ca trebuie sa tin pe cheie cam 4 5 secunde sa porneasca si implicit voltajul scade (?)
M am interesat mai apoi de senzorul in cauză şi simptomele lui, am căutat şi aici pe forum şi am aflat că daca e defect, câteodată sare acul la turometru, ceea ce am urmarit si se adevereste.
Mai apoi am aflat de pe aici ca fara sensorul crankshaft masina nu ar trebuii sa porneasca, totuşi i-am scos mufa (cred ca depinde de masina si ceilalti senzori, a mea a pornit , cred ca ajutată de senzorul camshaft care este bun).
După căutari şi aici si pe alte forumuri am aflat ca pentru X20XEV sunt 2 tipuri de senzori crankshaft. Unul e ok până la an </=1995 si celalalt >/=1995.
Motorul meu şi implicit maşina, sunt din 1994
Am găsit totuşi codurile ambelor tipuri de senzori:
90458251
respectiv
9174621
Ştie cineva care senzor merge şi pe ce fel de motor/an? Singura diferență între ele am văzut sa fie rezistența electrică.
Am vazut ca au fost cativa oameni care au avut probleme tocmai pentru faptul ca au cumparat senzorul incorect, şi eu dorect sa îl schimb cu unul bun dar poate găsesc pe cineva care chiar se pricepe înainte să mă apuc de orice.
MODEL: Vectra 1994
MOTOR: X20XEV
Sari direct la Soluție