● Imbus de 17 mm (dedeman 41 ron sau alte magazine de feronerie)
● Imbus de 8 pt cheie cu clicket
● torx T40
● Clichet de 3/8 ”dr
● Prelungitor de 3/8 “dr
● furtun diametru de ~0.8 cm (la magazinele de mai sus) 30-40 cm
● palnie
● container / gãleatã / tigaie (pentru fluidul de transmisie folosit)
● elevator / rampe / cricuri / cric (pentru a ridica capãtul frontal al mașinii în aer)
Materiale:
• Minim 6 litri de fluid de transmisie automatã standard mondial (WS-ATF). In cutie incap conform Liqui Moly 7.1 litri. Eu am folosit TOP TEC ATF 1800. Culoarea uleiului este galben.
Procedurã:
1. Ideal e ca masina calda
2. Am ridicat partea soferului cu un cric doar cat sa se ridice roata.
3. Deschideți capota si identificati busonul de umplere (sunt 2 la numar). La 2.0d este in fata ecu ului in dreptul vasului de antigel pe care l-am scos si l-am dat la o parte (are 2 piulite pt cheie de 10) fara sa scot furtune sau altceva. Cu prelungitor si imbusul de 8mm l-am desurubat dar l-am lasat acolo sa nu intre mizerie.
4. Treceți sub mașinã și localizați dopul de nivel și dopul de scurgere. Se scoate surubul mic cu torx de 40 va incepe lichidul sa curga apoi se scoate cu imbusul de 17mm surubul de nivel.
5. Se pune surubul de nivel se starnge la mana si apoi si surubul mic pt nivel se toarna 3 litru (eu am scos 2.8 litri). Se strange la mana busonul de umplere si se porneste masina. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori.
6. Se scoate iar suruburile de golire ca la pasul 4 lasati sa curga lichidul. Acum stangeti bine surubul de umplere (care are un oring dar nu stiu precis dimensiunile). Se strange la mana surubul mic pt nivel care si acesta are un oring.
7. Se toarna restul de 3 litri si se strange bine busonul de umplere. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori. Se lasa masina sa se incalzeasca la 90 de grade sau 20 de minute.
8. Cu masina pornita si cu toate rotile pe pamant se desface surubul mic pt nivel si se lasa sa curga uleiul pana curge in stropi. Se pune surubul mic si se strage.
Primul ulei scos este foarte murdar fara transparenta. Al 2 ulei scos este mai curat si mai transparent si uleiul pe care l-ati scos la facerea nivelului este aproape ca cel din bidon.
Pozele nu-mi apartin dar sunt pt acelasi model de cutie.



MODEL: Insignia B 2018 ST
MOTOR: D20DTH