styky4
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2021
- Mesaj Privat
Instrumente:
● Imbus de 17 mm (dedeman 41 ron sau alte magazine de feronerie)
● Imbus de 8 pt cheie cu clicket
● torx T40
● Clichet de 3/8 ”dr
● Prelungitor de 3/8 “dr
● furtun diametru de ~0.8 cm (la magazinele de mai sus) 30-40 cm
● palnie
● container / gãleatã / tigaie (pentru fluidul de transmisie folosit)
● elevator / rampe / cricuri / cric (pentru a ridica capãtul frontal al mașinii în aer)
Materiale:
• Minim 6 litri de fluid de transmisie automatã standard mondial (WS-ATF). In cutie incap conform Liqui Moly 7.1 litri. Eu am folosit TOP TEC ATF 1800. Culoarea uleiului este galben.
Procedurã:
1. Ideal e ca masina calda
2. Am ridicat partea soferului cu un cric doar cat sa se ridice roata.
3. Deschideți capota si identificati busonul de umplere (sunt 2 la numar). La 2.0d este in fata ecu ului in dreptul vasului de antigel pe care l-am scos si l-am dat la o parte (are 2 piulite pt cheie de 10) fara sa scot furtune sau altceva. Cu prelungitor si imbusul de 8mm l-am desurubat dar l-am lasat acolo sa nu intre mizerie.
4. Treceți sub mașinã și localizați dopul de nivel și dopul de scurgere. Se scoate surubul mic cu torx de 40 va incepe lichidul sa curga apoi se scoate cu imbusul de 17mm surubul de nivel.
5. Se pune surubul de nivel se starnge la mana si apoi si surubul mic pt nivel se toarna 3 litru (eu am scos 2.8 litri). Se strange la mana busonul de umplere si se porneste masina. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori.
6. Se scoate iar suruburile de golire ca la pasul 4 lasati sa curga lichidul. Acum stangeti bine surubul de umplere (care are un oring dar nu stiu precis dimensiunile). Se strange la mana surubul mic pt nivel care si acesta are un oring.
7. Se toarna restul de 3 litri si se strange bine busonul de umplere. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori. Se lasa masina sa se incalzeasca la 90 de grade sau 20 de minute.
8. Cu masina pornita si cu toate rotile pe pamant se desface surubul mic pt nivel si se lasa sa curga uleiul pana curge in stropi. Se pune surubul mic si se strage.
Primul ulei scos este foarte murdar fara transparenta. Al 2 ulei scos este mai curat si mai transparent si uleiul pe care l-ati scos la facerea nivelului este aproape ca cel din bidon.
Pozele nu-mi apartin dar sunt pt acelasi model de cutie.
MODEL: Insignia B 2018 ST
MOTOR: D20DTH
● Imbus de 17 mm (dedeman 41 ron sau alte magazine de feronerie)
● Imbus de 8 pt cheie cu clicket
● torx T40
● Clichet de 3/8 ”dr
● Prelungitor de 3/8 “dr
● furtun diametru de ~0.8 cm (la magazinele de mai sus) 30-40 cm
● palnie
● container / gãleatã / tigaie (pentru fluidul de transmisie folosit)
● elevator / rampe / cricuri / cric (pentru a ridica capãtul frontal al mașinii în aer)
Materiale:
• Minim 6 litri de fluid de transmisie automatã standard mondial (WS-ATF). In cutie incap conform Liqui Moly 7.1 litri. Eu am folosit TOP TEC ATF 1800. Culoarea uleiului este galben.
Procedurã:
1. Ideal e ca masina calda
2. Am ridicat partea soferului cu un cric doar cat sa se ridice roata.
3. Deschideți capota si identificati busonul de umplere (sunt 2 la numar). La 2.0d este in fata ecu ului in dreptul vasului de antigel pe care l-am scos si l-am dat la o parte (are 2 piulite pt cheie de 10) fara sa scot furtune sau altceva. Cu prelungitor si imbusul de 8mm l-am desurubat dar l-am lasat acolo sa nu intre mizerie.
4. Treceți sub mașinã și localizați dopul de nivel și dopul de scurgere. Se scoate surubul mic cu torx de 40 va incepe lichidul sa curga apoi se scoate cu imbusul de 17mm surubul de nivel.
5. Se pune surubul de nivel se starnge la mana si apoi si surubul mic pt nivel se toarna 3 litru (eu am scos 2.8 litri). Se strange la mana busonul de umplere si se porneste masina. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori.
6. Se scoate iar suruburile de golire ca la pasul 4 lasati sa curga lichidul. Acum stangeti bine surubul de umplere (care are un oring dar nu stiu precis dimensiunile). Se strange la mana surubul mic pt nivel care si acesta are un oring.
7. Se toarna restul de 3 litri si se strange bine busonul de umplere. Se trece prin fiecare treapta cu pauza de 10 secunde PRND de 2-3 ori. Se lasa masina sa se incalzeasca la 90 de grade sau 20 de minute.
8. Cu masina pornita si cu toate rotile pe pamant se desface surubul mic pt nivel si se lasa sa curga uleiul pana curge in stropi. Se pune surubul mic si se strage.
Primul ulei scos este foarte murdar fara transparenta. Al 2 ulei scos este mai curat si mai transparent si uleiul pe care l-ati scos la facerea nivelului este aproape ca cel din bidon.
Pozele nu-mi apartin dar sunt pt acelasi model de cutie.
MODEL: Insignia B 2018 ST
MOTOR: D20DTH
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
styky4
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2021
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
am inteles. eu la cutiile de opel am folosit doar ulei original pentru ca am avut experienta negativa cu alte uleiuri si altii de pe forum au spus acelasi lucru... La mine la insignia desi cutia de viteze se regaseste pe multe masini, volvo, saab, asiatice, opel a realizat blocul de supape si atunci obligatoriu trebuie pus ulei original altfel apar probleme...
styky4
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2021
- Mesaj Privat
Nu am gasit specificatii legate de uleiul oem. Si legat de blocul de supape nu cred ca a mai intervenit Opel asupra lor. Cred asta ca am fost miercuri si am facut upgrade la toate calculatoarele masinii (6 gb la ecu motor 2 gb la abs 800 mb camere si radar etc) dar pt cutie nu am avut nici un upgrade. Cred ca nu s-au atins de ea. Pt schimbare uleiului la automata daca te duci la un service care detin aparat nicodata nu vor fi de acord sa pui alt ulei decat brandul aparatului (motul ravenol).
- Alex Johny
- *
- 1 mesaje
- din 12 Jul 2021
- Insignia 2018 Z18XE
- Calarasi
Alex Johny
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Calarasi
- Masina: Insignia 2018 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2021
- Mesaj Privat
serban79
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2018 D20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in principiul la 60000km amandoua atat cel de cutie automata (opel scrie ca nu se schimba doar se reface nivelul - adica se schimba cei 3l de ulei) cat si la haldex respectiv cutia de transfer si eLSD. Eu le-am schimbat pe toate, la 4x4 sunt scumpe rau uleiurile si kit-ul de filtru si garnitura dar asta este...
iti recomand sa schimbi toate lichidele la masina (eu mai am doar antigelul in rest am schimbat tot inclusiv cel de servo si de frana) ca nu stii cand au fost schimbate.
P.S. cat ai dat pe masina? din ce an si cati km? O poza ceva ai?
iti recomand sa schimbi toate lichidele la masina (eu mai am doar antigelul in rest am schimbat tot inclusiv cel de servo si de frana) ca nu stii cand au fost schimbate.
P.S. cat ai dat pe masina? din ce an si cati km? O poza ceva ai?
serban79
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2018 D20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Masina este din mai 2018, am luat-o in iulie 2020, avea 29.000 km.
Acum are fix 50.100 km.
Am luat-o de la dealerul Opel Craiova.
Am dat destul pe ea.
E o masina ok.
Am poze de mã enerveaza, nu stiu sa atasez, nu am optiunea.
Modul sport al flexride e ciudatel, in sensul ca daca in masina suntem doua persoane adulte si un copil de 4 ani, e ok, dar daca mai vin doi adulti in spate, de la o anumita viteza peste 110-120 km/h intra intr-o vibratie anormala.
Pe celelalte moduri masina merge ok.
Cutia este cam nehotarata, am tot vazut recenzii interne si externe care vorbesc despre asta.
Nu stiu ce sa zic despre acele vibratii, astia la reprezentante tot nu au vreme de testare, cand au ei timp, nu am eu si tot asa.
Mi s-a spus ca pe modul sport e recomandat ca doar pilotul si copilotul sa fie in masina, de aceea nu e agreeaza greutate suplimentara senzorul.
Ce sa mai comentez,nu?
Acum are fix 50.100 km.
Am luat-o de la dealerul Opel Craiova.
Am dat destul pe ea.
E o masina ok.
Am poze de mã enerveaza, nu stiu sa atasez, nu am optiunea.
Modul sport al flexride e ciudatel, in sensul ca daca in masina suntem doua persoane adulte si un copil de 4 ani, e ok, dar daca mai vin doi adulti in spate, de la o anumita viteza peste 110-120 km/h intra intr-o vibratie anormala.
Pe celelalte moduri masina merge ok.
Cutia este cam nehotarata, am tot vazut recenzii interne si externe care vorbesc despre asta.
Nu stiu ce sa zic despre acele vibratii, astia la reprezentante tot nu au vreme de testare, cand au ei timp, nu am eu si tot asa.
Mi s-a spus ca pe modul sport e recomandat ca doar pilotul si copilotul sa fie in masina, de aceea nu e agreeaza greutate suplimentara senzorul.
Ce sa mai comentez,nu?
serban79
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2018 D20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Masina este din mai 2018, am luat-o in iulie 2020, avea 29.000 km.
Acum are fix 50.100 km.
Am luat-o de la dealerul Opel Craiova.
Am dat destul pe ea.
E o masina ok.
Am poze de mã enerveaza, nu stiu sa atasez, nu am optiunea.
Modul sport al flexride e ciudatel, in sensul ca daca in masina suntem doua persoane adulte si un copil de 4 ani, e ok, dar daca mai vin doi adulti in spate, de la o anumita viteza peste 110-120 km/h intra intr-o vibratie anormala.
Pe celelalte moduri masina merge ok.
Cutia este cam nehotarata, am tot vazut recenzii interne si externe care vorbesc despre asta.
Nu stiu ce sa zic despre acele vibratii, astia la reprezentante tot nu au vreme de testare, cand au ei timp, nu am eu si tot asa.
Mi s-a spus ca pe modul sport e recomandat ca doar pilotul si copilotul sa fie in masina, de aceea nu e agreeaza greutate suplimentara senzorul.
Ce sa mai comentez,nu?
Acum are fix 50.100 km.
Am luat-o de la dealerul Opel Craiova.
Am dat destul pe ea.
E o masina ok.
Am poze de mã enerveaza, nu stiu sa atasez, nu am optiunea.
Modul sport al flexride e ciudatel, in sensul ca daca in masina suntem doua persoane adulte si un copil de 4 ani, e ok, dar daca mai vin doi adulti in spate, de la o anumita viteza peste 110-120 km/h intra intr-o vibratie anormala.
Pe celelalte moduri masina merge ok.
Cutia este cam nehotarata, am tot vazut recenzii interne si externe care vorbesc despre asta.
Nu stiu ce sa zic despre acele vibratii, astia la reprezentante tot nu au vreme de testare, cand au ei timp, nu am eu si tot asa.
Mi s-a spus ca pe modul sport e recomandat ca doar pilotul si copilotul sa fie in masina, de aceea nu e agreeaza greutate suplimentara senzorul.
Ce sa mai comentez,nu?
goahead
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2012 a20dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua
Sunt posesorul unei Insignia automata AWD si am o nelamurire. Nu ma nici o problema la cutie, cel putin eu nu cred ca are; dar dupa ce stationez daca deschid usa se aude un zgomot de eleiberare de presiune la un interval de aprox 10 sec. dupa care inceteaza.
Acel "pasait" este normal, sau e o problema? Se aude si al voi?
Multumesc
Sunt posesorul unei Insignia automata AWD si am o nelamurire. Nu ma nici o problema la cutie, cel putin eu nu cred ca are; dar dupa ce stationez daca deschid usa se aude un zgomot de eleiberare de presiune la un interval de aprox 10 sec. dupa care inceteaza.
Acel "pasait" este normal, sau e o problema? Se aude si al voi?
Multumesc
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
goahead
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2012 a20dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2008
- Mesaj Privat
Multumesc, Nu stiu ce sa zic de inchidere pentru ca se aude de sub masina din partea din fata. Nu stiu nici cum sa descriu exact sunetul. Daca e cald si am facut un drum lung se aude pasaitul de multe ori si e regulat (aprox 10 sec). Ca la autobuze cand scapa sau se elibereaza presiune
Ati schimbat uleiul la grup, transfer si cutie?
Ati schimbat uleiul la grup, transfer si cutie?
Mluca720
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2023
- Mesaj Privat
styky4
Salutare, vin si eu cu o intrebare, detin o insignia sport tourer 4x4 din 2018 si vreau sa schimb uleiul in cutie doar ca nu sunt inca hotarat cum sa fac asta.
am citit ca majoritatea fac completare cu cate 3 litri de doua ori.
eu intreb nepricepandu-ma, nu se poate face la fel ca la motor? golire completa/umplere completa 7.1l?
care ar fi diferentele daca as da drumul la tot uleiul din cutie iar mai apoi sa ii fac nivelul ca si la schimbul la motor?
va multumesc!
Salutare, vin si eu cu o intrebare, detin o insignia sport tourer 4x4 din 2018 si vreau sa schimb uleiul in cutie doar ca nu sunt inca hotarat cum sa fac asta.
am citit ca majoritatea fac completare cu cate 3 litri de doua ori.
eu intreb nepricepandu-ma, nu se poate face la fel ca la motor? golire completa/umplere completa 7.1l?
care ar fi diferentele daca as da drumul la tot uleiul din cutie iar mai apoi sa ii fac nivelul ca si la schimbul la motor?
va multumesc!
styky4
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2021
- Mesaj Privat
Salutare. Nu se poate face schimbul ca la motor deoarece chair daca scoti busonul vei scoate cel mult 3-3.5 litri. Restul sunt prin alte componente ale
cutiei (convertizor, bloc hidraulic). Pt a schimba complet lichidul se foloseste un aparat automat de inlocuire a uleiului. Opel recomanda procedura descrisa in primul post. Deci scoti 3-3.5 completezi cu cat ai scos, trecut prin treptele PRND si facut nivelul. Poti repeda procesul pt a te asigura ca ai schimbat cat mai mult din uleiul vechi.
cutiei (convertizor, bloc hidraulic). Pt a schimba complet lichidul se foloseste un aparat automat de inlocuire a uleiului. Opel recomanda procedura descrisa in primul post. Deci scoti 3-3.5 completezi cu cat ai scos, trecut prin treptele PRND si facut nivelul. Poti repeda procesul pt a te asigura ca ai schimbat cat mai mult din uleiul vechi.
Mluca720
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2023
- Mesaj Privat