- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Am un opel astra g din 2008, cod motor z14xep.
Am o problema cu presiunea uleiului la cald, mai ales dupa ce apa ajunge la temperatura optima de funtionare si uleiul se incalzeste peste 80 de grade.
Presiunea la rece este intre 3.5 si 4 bari la rece, iar la cald este aproximativ 0.5 bar poate si mai putin.
Pe masura ce se incalzeste treptat motorul presiunea scade.
Sau schimbat urmatoarele piese:
-pompa de ulei noua
-supapa de la pompa de ulei(cea de sub care e formata din 3 elemente si dopul)
-tot corpul filtrului de ulei(si acolo se afla o supapa si am crezut ca de acolo vine problema)
-distribuite noua pusa la punct
-garnituri noi
Masina mereu a mers cu ulei 0w30 sso usvo Ravenol sau Mobil 1 0w40.
Sa spalat si curatat tot in motor.
Motorul l-am verificat si nu prezinta uzura, am desfacut si la cuzineti si nu este nimic in neregula.
Masina e la mecanic si efectiv amandoi nu ne dam seama de unde ar putea fi problema.
Problema persista si nu vreau sa circul asa cu masina.
De unde poate veni aceasta problema?
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z14XEP
Am un opel astra g din 2008, cod motor z14xep.
Am o problema cu presiunea uleiului la cald, mai ales dupa ce apa ajunge la temperatura optima de funtionare si uleiul se incalzeste peste 80 de grade.
Presiunea la rece este intre 3.5 si 4 bari la rece, iar la cald este aproximativ 0.5 bar poate si mai putin.
Pe masura ce se incalzeste treptat motorul presiunea scade.
Sau schimbat urmatoarele piese:
-pompa de ulei noua
-supapa de la pompa de ulei(cea de sub care e formata din 3 elemente si dopul)
-tot corpul filtrului de ulei(si acolo se afla o supapa si am crezut ca de acolo vine problema)
-distribuite noua pusa la punct
-garnituri noi
Masina mereu a mers cu ulei 0w30 sso usvo Ravenol sau Mobil 1 0w40.
Sa spalat si curatat tot in motor.
Motorul l-am verificat si nu prezinta uzura, am desfacut si la cuzineti si nu este nimic in neregula.
Masina e la mecanic si efectiv amandoi nu ne dam seama de unde ar putea fi problema.
Problema persista si nu vreau sa circul asa cu masina.
De unde poate veni aceasta problema?
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z14XEP
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
La ce te referi mai exact aici? Cuzinetii sau verificat si nu prezinta uzura. Si joc la biela nu este.
Si cuzinetii de la palier sunt in stare foarte buna.
Mentionez ca problema a aparut destul de spontan cu presiunea de ulei fiindca masina a stat aproape 2 luni iar cand am folosit-o in a doua zi a aparut aceasta problema.
Si cuzinetii de la palier sunt in stare foarte buna.
Mentionez ca problema a aparut destul de spontan cu presiunea de ulei fiindca masina a stat aproape 2 luni iar cand am folosit-o in a doua zi a aparut aceasta problema.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Filtru de ulei este de doua tipuri
Scurt si gros sau lung si subtire si nu trebuie sa prevada nimic in capul lui pt. ca exista o supapa cu arc pe centru lui in carcasa filtrului care a fost schimbata cu totul ,dupa cum spune colegul.
Filtrele nu cred ca pot fi interschimbabile cel putin intr un sens
Scurt si gros sau lung si subtire si nu trebuie sa prevada nimic in capul lui pt. ca exista o supapa cu arc pe centru lui in carcasa filtrului care a fost schimbata cu totul ,dupa cum spune colegul.
Filtrele nu cred ca pot fi interschimbabile cel putin intr un sens
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
danytm
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
robertnyerges a scris:Buna ziua.
...
Presiunea la rece este intre 3.5 si 4 bari la rece, iar la cald este aproximativ 0.5 bar poate si mai putin.
Pe masura ce se incalzeste treptat motorul presiunea scade.
...
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z14XEP
...
Presiunea la rece este intre 3.5 si 4 bari la rece, iar la cald este aproximativ 0.5 bar poate si mai putin.
Pe masura ce se incalzeste treptat motorul presiunea scade.
...
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z14XEP
Chiar tu ai dat solutia, schimba uleiul, eu nu inteleg cum sa folosesti 0w30 la un motor de 15 ani vechime (0w si 5w este foarte subtire cand se incalzeste), eu zic sa faci o proba cu ulei 10w40 (fara sa mai schimbi filtru de ulei) si sa vezi diferenta.
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Ulei 10w40 au bagat "mecanicii" cand am facut prima oara distributia acum, 6 ani aproximativ. Dupa 2000 de km au inceput sa bata tachetii,pe urma si mai rau. Am schimbat toti tachetii si am pus ulei de care foloseam in mod normal si totul functiona perfect normal. Acel ulei l-am tinut in jur de 5000km si l -am dat jos din aceasta cauza.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
danytm a scris: ....(0w si 5w este foarte subtire cand se incalzeste)....
Probabil ai sãrit peste abecedarul uleiurilor (sau l-ai citit pe sãrite), dacã faci referire la vâscozitatea la rece si afirmi, în mod total eronat, cã se subtiazã uleiul la cald. Nu de alta, dar se gãsesc destui pe-acilea care sã ia ”chifla” asta de bunã!
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
Astazi mecanicul a gasit joc axial in vibrochen si a spus direct ca trebuie refacut motorul.
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
danytm
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:
Probabil ai sãrit peste abecedarul uleiurilor (sau l-ai citit pe sãrite), dacã faci referire la vâscozitatea la rece si afirmi, în mod total eronat, cã se subtiazã uleiul la cald. Nu de alta, dar se gãsesc destui pe-acilea care sã ia ”chifla” asta de bunã!
danytm a scris: ....(0w si 5w este foarte subtire cand se incalzeste)....
Probabil ai sãrit peste abecedarul uleiurilor (sau l-ai citit pe sãrite), dacã faci referire la vâscozitatea la rece si afirmi, în mod total eronat, cã se subtiazã uleiul la cald. Nu de alta, dar se gãsesc destui pe-acilea care sã ia ”chifla” asta de bunã!
Ai dreptate, am facut o afirmatie eronata, la vascozitatea la rece am vrut sa ma raportez, greseala mea.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
robertnyerges a scris:Astazi mecanicul a gasit joc axial in vibrochen si a spus direct ca trebuie refacut motorul.
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
Dacã are joc axial greu poți sã preiei din cuzineți...
Eventual un alt vibrochen la parametri.
Pãrerea mea...
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
robertnyerges a scris:Astazi mecanicul a gasit joc axial in vibrochen si a spus direct ca trebuie refacut motorul.
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
Eu tind sa cred ca nu e nevoie pentru ca motorul nu mananca ulei sau antigel si nici nu se amesteca una cu alta.
Eu as vrea sa schimb cuzinetii de la biela si cuzinetii de la vibrochen si sa verific daca vibrochenul a suferit.
Ce parere aveti despre aceasta abordare?
Este cea corecta?
Dacã e joc axial, nu e bine ...deloc. E o problemã care nu se poate neglija și trebuie rezolvatã urgent.
Clar cã trebuie o verificare a vilbrochenului, dacã are uzuri, trebuie rectificat acolo unde este nevoie, dacã mai este în cote...schimbați cuzineții în totalitate, inclusiv cei axiali. Dacã se poate rezolva problema asta, nu e musai sã umbli la ambielaj...
Dac-ar fi sã te iei dupã carte, ar trebui o reparație completã, dar, așa, mai pe sarakie, merge și varianta scurtatã, dacã știi ce faci...
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Nu e prea clar ce Astra e...G sau H...în fine...
Nu prea vãd ce vrei face cu specificațiile dimensionale ale vilbrochenului(cote de reparație)...tu nu ai nici scule sã intervii asupra lui, nici sã-l mãsori unde și cum trebuie...e treabã de profesioniști(adicã ãia ce fac asta în fiecare zi ca sã-și câștige existența)...iar ãia trebuie sã știe, nu au nevoie sã le dai tu informații, cã atunci nu te-ai adresat cui trebuie.
Pe de altã parte, dacã vrei manual service, ptr a te murdãri pe mâini, lasã o adresã de email...dar acolo n-o sã gãsești cote de reparație.
Nu prea vãd ce vrei face cu specificațiile dimensionale ale vilbrochenului(cote de reparație)...tu nu ai nici scule sã intervii asupra lui, nici sã-l mãsori unde și cum trebuie...e treabã de profesioniști(adicã ãia ce fac asta în fiecare zi ca sã-și câștige existența)...iar ãia trebuie sã știe, nu au nevoie sã le dai tu informații, cã atunci nu te-ai adresat cui trebuie.
Pe de altã parte, dacã vrei manual service, ptr a te murdãri pe mâini, lasã o adresã de email...dar acolo n-o sã gãsești cote de reparație.
- robertnyerges
- OP
- 15 mesaje
- din 17 Apr 2015
- Astra 2008 Z14XEP
- Cluj
robertnyerges
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat