Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer
Soluție
  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Bunã!

Check Engie a fost începutul unei serii de investigații mecanice. Prima constatare a fost senzorul NOX2 defect, pe care l-am schimbat. Dupã 3 sãptãmâni martorul s-a aprins din nou. Am fãcut testul de injector AdBlue și a fost ok. S-a constatat cã pompa nu mai injectezã suficient AdBlue în galerie. Având în vedere cã o pompã nouã ajunge și la 4000 lei, caut soluții pentru repararea acesteia.

Existã soluții alternative pentru pompã nouã?


MODEL: Zafira Tourer 2016
MOTOR: B20DTH

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am rezolvat definitiv problemele generate de sistemul AdBlue. Am mers la un service unde mi-au fost oferite urmãtoarele informații:
-lichidul AdBlue este injectat în filtrul DPF doar în momentele în care acesta își face regenerarea, pentru a diminua poluarea rezultatã din regenerare (oxidul de azot).
Mi-a fost propusã inactivarea totalã sistemului AdBlue din soft, și-mi s-a promis cã nu voi mai avea probleme cu acest sistem (exceptând cazul când filtrul DPF se încarcã și trebuie schimbat).
Am optat pentru aceastã soluție, deoarece a fost mai puțin costisitoare pe termen lung.
Am întrebat dacã inactivarea sistemului AdBlue poate genera probleme ulterioare în buna funcționare a mașinii și am fost asiguratã cã nu. De asemenea, am fost asiguratã cã nu voi întâmpina probleme la ITP, deoarece DPF nu se va regenera în acele momente. Sper cã am fãcut o alegere bunã și nu voi avea altfel de probleme pe viitor. Intervenția în soft ma costat 1800 lei.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Ca si principiu de functionare :
AdBlue este injectat dupa filtrul de particule , in lipsa regenerarii daca nu s-a intervenit si fizic la filtrul de particule , filtrul de particule se va infunda total ( posibil irecuperabil in cateva sute de Km ) . Posibil se infunda tot sistemul de la depuneri ( dauna totala ) , sper sa nu am dreptate . Sa revii cu detalii pozitive dupa 700 - 800 Km parcursi .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bad post!
Scuze, am postat gresit, de fapt, nu este treaba mea.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
sebage , totusi la ce faci aluzii ?
  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Ca si principiu de functionare :
AdBlue este injectat dupa filtrul de particule , in lipsa regenerarii daca nu s-a intervenit si fizic la filtrul de particule , filtrul de particule se va infunda total ( posibil irecuperabil in cateva sute de Km ) . Posibil se infunda tot sistemul de la depuneri ( dauna totala ) , sper sa nu am dreptate . Sa revii cu detalii pozitive dupa 700 - 800 Km parcursi .


Eu am înțeles cã filtrul de particule continuã sã-și facã treaba (se se regenereze), singurul lucru inactivat este injecția AdBlue care diminueazã rezultatele regenerãrii filtrului. Mai pe scurt, când filtrul de particule se regenereazã poluarea va fi mai mare. În acel moment mașina nu se va mai încadra la norma de poluare euro 6. Sper cã am înțeles corect.
Desigur, voi reveni cu informații dupã un drum de 700 - 800 km, pe care îl voi face chiar weekend-ul acesta.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Daca DPF-ul asi face regenerarea , posibil sa fie ok , dar toti senzorii sistemului sunt pe sistemul AdBlue ( DCU ) si de aici am o indoiala caci va face regenerare daca senzorul de temperatura este tot pe DCU .
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Scuze , mai am o nelamurire , daca DPF-ul inca e activ , cum ar fi posibil : De asemenea, am fost asiguratã cã nu voi întâmpina probleme la ITP, deoarece DPF nu se va regenera în acele momente .
De unde stiu aceste persoane cand se face regenerarea . Regenerarea DPF se face dupa un algoritm la anumite valori in timp real ( conditii ) , nu la comanda vocala sau din telecomanda . Posibil sistemul sa fie intuitiv si sa stie caci e pe standul ITP .
Chiar astept sa revii cu vesti bune .
  • CHanis

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Regenerarea este vizibila în meniu la capitolul consumatori. Apare mesajul: REAR DEFROST
Faza cu ITP este sã nu fie filtrul plin si sã facã atunci regenerarea. Mașina nu știe ca este la ITP 😀. Fie ii faci o curãțare înainte (mers turat si dacã posibila o deplasare externa), fie ceva aditiv pt DPF
  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Potrivit promisiunii, am revenit cu feedback. Nu am întâmpinat nici o problemã d.p.d.v. tehnic, dupã inactivarea sistemului AdBlue. La ITP nu merg decât peste doi ani, atunci voi vedea și partea aceasta.
  • ABaitu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Ca si principiu de functionare :
AdBlue este injectat dupa filtrul de particule , in lipsa regenerarii daca nu s-a intervenit si fizic la filtrul de particule , filtrul de particule se va infunda total ( posibil irecuperabil in cateva sute de Km ) . Posibil se infunda tot sistemul de la depuneri ( dauna totala ) , sper sa nu am dreptate . Sa revii cu detalii pozitive dupa 700 - 800 Km parcursi .

Salut, si eu am avut acesta problema inca din garantie dar cei de la Opel Constanta m-au tot imbrobodit pana cand a iesit din garantie. Ideea este ca de pe la 50 de mii de km nu si a mai facaut regenrare si prima curatare de filtru a fost necesara pe la 130000. In niciun caz dupa 700 800 de km. Acum e drept ca daca iti iei diesel si mergi cu ea in oras 90% din timp , 5 km pana la job posibil sa nu reziste atat.
Din ce stiu , regenerarea filtrului se face cu motorina nu cu Adblue. Faptul ca nu-si face regenrare este din cauza ca masina este in Engine Fault. Prin urmare anularea din soft a pompei nu are treaba cu curatarea filtrului.
  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Salutare! Adblue intervine doar în timpul regenerãrii, cu scopul de a diminua poluarea rezultatã din excesul de fum generat de regenerare. Un fel de struțã-cãmilã. Mașina mea merge foarte bine de când am eliminat aceastã prostie cu AdBlue. Scoate puțin fum la pornire și la accelerare puternicã.
În altã ordine de idei, AdBlue este o gãselnițã a producãtorilor auto pentru o trecere mai rapidã la euro 6 pentru motoarele termice. Și este o problemã generalã la mulți producãtori (peugeot, citroen, VW, etc).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sistemul AdBlue - SCR, este mult mai complex ca functie si funnctionare, decat ...
Pot intelege ca se apeleaza la eliminarea acestor sisteme, atunci cand se ajunge in situatia de a nu gasi alta rezolvare (mecanici incompetenti sau preturi excesiv de mari), dar nu, nu pot intelege "propaganda" pentru astfel de eliminari.

P.S. SCR si DPF, sunt doua sisteme cu functii si sarcini total diferite, deci da, pot functiona si "divortate" si clar cu un rezultat mai bun asupra functionarii motorului. Problema consta strict in ceea ce iese pe esapament.
  • Khaterine

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2021

  • Mesaj Privat
La o mașinã second hand, mai veche de 5 ani, costurile de reparație (care înseamnã practic înlocuire, fiindcã nu se reparã nimic) sunt foarte mari. Pentru o mașinã ieftinã aproape egale. Atâta timp cât pe șosea circulã și mașini non-euro, sistemele antipoluare devin ineficiente. AdBlue devine eficient atunci când non-euro - euro 4 vor fi interzise pe stradã.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
AdBlue este un sistem adaugat la sistemul euro 5 gasit de producatorii auto pentru a putea trece la euro 6 impus pentru reducerea noxelor ( sistem foarte costisitor pentru proprietarii acestor sisteme pe masini si cu probleme in functionare ) . Ma intreb cat de eficient poate fi un sistem AdBlue anulat sau un Euro 5 cu filtru de particule fara fagure si cu EGR blindat si anulate din soft ?
La ce norme de poluare se incadreaza aceste motoare cu astfel de modificari ?
  • CHanis

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Salutare. Probabil ca va fi Euro4, daca se anuleaza toate cele mentionate de tine. Eu mi-am luat Euro6 (in cazul meu particular Zafira) tocmai ca sa am ultima versiune de euro. Sa nu poluez si sa pot merge linistit in strainatate. Preturile pt reparatie / mentenanta sunt mari (pt sistemul AdBlue) dar asta este alta poveste.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Non Euro.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
La ultimul comentariu al meu faceam o referire la ce expunea initiatorul topic-ului : ( AdBlue devine eficient atunci când non-euro - euro 4 vor fi interzise pe stradã ) . Legal orice modificare adusa unui autovehicul fara o omologare RAR se poate lasa cu retinerea talonului . Sunt curios ce se intimpla in tarile vestice cand tragi un nor de fum dupa tine la accelerari chiar daca pentru un scurt timp si ai pe masina norma euro 6 daca esti vazut de cine trebuie . Daca ai adus modificari la norma de poluare ( unde se pune un mare accent pe reducerea noxelor , chiar daca conceptul e prost pentru unii , dar e implementat legislativ ) sunt curios ce patesti . Sper ca initiatoarea topic-ului sa nu circule cu modificarile facute in tarile unde chiar se pune accent pe poluare .
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
CHanis a scris:Salutare. Probabil ca va fi Euro4, daca se anuleaza toate cele mentionate de tine. Eu mi-am luat Euro6 (in cazul meu particular Zafira) tocmai ca sa am ultima versiune de euro. Sa nu poluez si sa pot merge linistit in strainatate. Preturile pt reparatie / mentenanta sunt mari (pt sistemul AdBlue) dar asta este alta poveste.

Daca anulezi tot sistemul fizic si din soft antipoluare nu poti sa mai ai nici macar un Euro 1 . Ce mentionam eu de fapt e tot sistemul .
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Aici a-si mai avea o intrebare : rezolvi efectul si nu cauza sau cauti cauza si dupa rezolvi efectul ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira C Tourer

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR