IIonut650
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2023
- Mesaj Privat
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Eu am GPL pe Turbo 130...., instalatie Prins.
Nu stiu la motorul aspirat dar la cel turbo cu injectie directa instalatia e un pic mai complicata, deci mai scumpa. In 2018 am dat 7000 lei, acum cred ca ajunge la 9-10.000.
Si tot din motive de injectie directa masina va consuma si benzina..cel putin 5-10% din consumul de gaz, pentru a nu deteriora injectoarele ..pe acest fond, trebuie adaugat un aditiv special in benzina, la fiecare plin, care sa previna murdarirea injectoarelor(in jur de 100 lei flacon, dureaza in jur de 4000 km)., iar un alt aditiv va proteja supapele (in jur de 150 lei flacon, dureaza 10.000 km).
Intre timp, la actualele preturi eu economisesc in jur de 200 de lei la 1.000 km....am deja 140k, deci am reusit sa amortizez instalatia. Altfel, in functie de modul de utilizare, costul este acoperit dupa aprox 50k, ceea ce poate fi cam mult.
Nu stiu la motorul aspirat dar la cel turbo cu injectie directa instalatia e un pic mai complicata, deci mai scumpa. In 2018 am dat 7000 lei, acum cred ca ajunge la 9-10.000.
Si tot din motive de injectie directa masina va consuma si benzina..cel putin 5-10% din consumul de gaz, pentru a nu deteriora injectoarele ..pe acest fond, trebuie adaugat un aditiv special in benzina, la fiecare plin, care sa previna murdarirea injectoarelor(in jur de 100 lei flacon, dureaza in jur de 4000 km)., iar un alt aditiv va proteja supapele (in jur de 150 lei flacon, dureaza 10.000 km).
Intre timp, la actualele preturi eu economisesc in jur de 200 de lei la 1.000 km....am deja 140k, deci am reusit sa amortizez instalatia. Altfel, in functie de modul de utilizare, costul este acoperit dupa aprox 50k, ceea ce poate fi cam mult.
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Nu stiu daca polemicile au rost aici. Eu am oferit un cost estimativ recent calculat intamplator de mine la plin pe plin la 1000 km, cu plin de GPL si benzina simultan, cu benzina de 95 la 6.7 si GPL la 3,7, cu mers destul de mult in Bucuresti. Altfel nu prea fac calcule insa am o masina cu gaz (Grandland 130) si una fara (Crossland 110), si impactul psihologic al vizitei la pompa e mai suportabil la cea cu GPL. In 2018, cu un GPL mult mai ieftin, estimasem ca pretul de 7000 se amortizeaza in jur de 35k....acum am calculat ca avem aproape de 10.000 cu 50k. Masina mea cu gaz are 140k si 4 ani si 8 luni.
Beneficiul este mai mic la mers extra urban, unde consumul este mai mic si implicit aportul costului mai mic al gazului, comparativ cu mers de oras aglomerat, unde poti avea un consum de peste 12%.
Chiar si asa, rezultatele mele, pe care vad ca unii le considera optimiste, adevarul e ca eu unul nu le mai vad convingatoare in prezent pentru cineva care conduce sub 40k anual....poate cu un GPL mult sub 3 lei si benzina peste 7.
Beneficiul este mai mic la mers extra urban, unde consumul este mai mic si implicit aportul costului mai mic al gazului, comparativ cu mers de oras aglomerat, unde poti avea un consum de peste 12%.
Chiar si asa, rezultatele mele, pe care vad ca unii le considera optimiste, adevarul e ca eu unul nu le mai vad convingatoare in prezent pentru cineva care conduce sub 40k anual....poate cu un GPL mult sub 3 lei si benzina peste 7.
IOglinda
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Crossland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2023
- Mesaj Privat
IIonut650 a scris:Mã întrebam dacã are cineva gpl pe acest model, câți km a facut cu el, daca au apãrut probleme, și ce instalație gpl a montat. Mulțumesc frumos .
MODEL: Opel crossland 2021
MOTOR: 1.2 , 82 cp
MODEL: Opel crossland 2021
MOTOR: 1.2 , 82 cp
Bunã seara,
Vã recomand o instalație de hidrogen la cerere (gaz din apã instantaneu).
Prețurile sunt de pe la 250 Euro în sus plus manopera.
Am avut pe Cielo, consum redus cu 59%, și noxele cu 82%.
La mașini se mai pot face și alte lucruri pentru a reduce consumul, primul este stilul de condus, care poate reduce consumul și la jumãtate, ex. Vitara automatã, 4x4, de la 10,3 la 4,8 în oraș, am vânduto cu un consum de oraș de 5.2 L/100 km, dup 3 ani de folosire, foarte bunã mașinã, cel puțin la mine, pãcat cã antifonarea lipsea, de aceea am vânduto, mare greșealã, am luat Crossland X, mașina care suflã vântul în ea, cutia smucește și consum de 8,5 în oraș, jale de jale, dar am sã mã cup, da freacã frânele, 39900 km și sunt uzate discurile foarte rãu (așa am cumpãrato, o mare țeapã), și are multe problele și multe le-am gãsit cã sunt din fabricație, se plâng mulți de foarte multe, motor, cutie, intrã apã și vânt, e gãlãgioasã, simte tot asfaltul, este foarte rigidã, mai cade în turații, nu aratã bine combustibilul din rezervor, consumul instant funcționeazã cu întreruperi, geamurile fațã se opresc când vor ele, și mai sunt. Mã uitam la grosimea amortizoarelor de la Focus 2, la Crosland X par sã fie cam la jumãtate.
Aerodinamicã foarte slabã.
Se pare cã în strinãtate au avut rechemãri, verificați pe la reprezentanțe sau cãutați forumuri cu Opel din strãinãtate.. ...
Drumuri bune cu sãnãtate și, cu Dumnezeu înainte.
IOglinda
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Crossland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2023
- Mesaj Privat
IIonut650 a scris:Mã întrebam dacã are cineva gpl pe acest model, câți km a facut cu el, daca au apãrut probleme, și ce instalație gpl a montat. Mulțumesc frumos .
MODEL: Opel crossland 2021
MOTOR: 1.2 , 82 cp
MODEL: Opel crossland 2021
MOTOR: 1.2 , 82 cp
Instalație de hidrogen la cerere (gaz din apã instantaneu)
Ulei de calitate, un tratament de cutie și motor plus unul de combustibil pentru a avea sitemul de alimentare și injectoarele curate
Stilul de condus, este foarte foarte important, poate scãde consumul la jumãtate (asta dacã cutia și motorul sunt bune și bine asamblate)
Se mai poate scãdea consumul prin scãderea greutãții jantelor și a anvelopelor cu unele mai de calitate dar mai ușoare. 1 kg redus la roatã = 10 kg forțã reduse de pe motor..
Bujii și fișe sau bobinã de calitate, am avut fișe luate din Korea, la Cielo cu 300 ohm, cele originale GM aveau 16000 ohm per metru liniar, ce gãsim noi de calitate în România sunt pe la 8000 de ohm (ex. NGK).
Sãnãtate și drum bun și, cu Dumnezeu înainte.
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Postarea era despre GPL pe aspirat. O optiune buna, ce diminueaza mult riscul aparitiei problemelor cu vestita curea de distributie, care are la origine benzina daca se merge pe distante scurte.
Motorul functioneaza la fel, iar la Cross achizitia podelei duble face ca pierderea spatiului sa nu se observe.
Singurul aspect negativ este pretul, augmentat de faptul ca mentenanta consuma mai mult timp si bani.
Cat despre hidrogen....nu cred ca e ok pe acest motor...kitul gpl a fost realizat f greu pt ca motorul are un ecu cu algoritmi f. complicati in generarea adaptarilor. Cel putin la Prins au facut alt concept de ecu pt gpl, cu procesoare mult mai puternice si algoritmi net superiori. Celor care recomanda asa ceva sa o faca dupa cel putin 10.000 km de folosinta pe un model auto....daca a mers pe Cielo acum 20 de ani....eu vb dupa 140.000 km pe versiunea turbo a acestuo motor.
Motorul functioneaza la fel, iar la Cross achizitia podelei duble face ca pierderea spatiului sa nu se observe.
Singurul aspect negativ este pretul, augmentat de faptul ca mentenanta consuma mai mult timp si bani.
Cat despre hidrogen....nu cred ca e ok pe acest motor...kitul gpl a fost realizat f greu pt ca motorul are un ecu cu algoritmi f. complicati in generarea adaptarilor. Cel putin la Prins au facut alt concept de ecu pt gpl, cu procesoare mult mai puternice si algoritmi net superiori. Celor care recomanda asa ceva sa o faca dupa cel putin 10.000 km de folosinta pe un model auto....daca a mers pe Cielo acum 20 de ani....eu vb dupa 140.000 km pe versiunea turbo a acestuo motor.
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Intre timp am aflat ca si cei de la Stag au dezvoltat un kit GPL pentru acest motor.
Concret, si acestia injecteaza cam 15% din necesarul de combustibil constant din benzina si restul de gaz, cu o concentratie mai mare la relanti si mai mica in mers de regim.
Datele par promitatoare.
Teoretic, mersul pe GPL reduce semnificativ riscul pe care contaminarea cu benzina il reprezinta pentru curea, fiind o solutie pentru a reduce incidenta problemelor cunoscute ale motorului.
Pentru detalii privind costurile va pot oferi date privat.
Concret, si acestia injecteaza cam 15% din necesarul de combustibil constant din benzina si restul de gaz, cu o concentratie mai mare la relanti si mai mica in mers de regim.
Datele par promitatoare.
Teoretic, mersul pe GPL reduce semnificativ riscul pe care contaminarea cu benzina il reprezinta pentru curea, fiind o solutie pentru a reduce incidenta problemelor cunoscute ale motorului.
Pentru detalii privind costurile va pot oferi date privat.