Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K
  • miron eftenie

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16DTH LVL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Bibicu Oprica a scris:Masina nu mai este în garanție, as opta pentru reprezentanta ca doar ce s a adus masina de afara. Ca intenționez sã schimb si uleiul la cutie, si o diagnoza generala, un istoric complet...

De distributia pe lant poti sa-mi spui ceva?

Multumesc pentru raspuns.
Salut! Stiu ca e cam tarziu dar acum am vazut mesajul tau.Am opel astra j motor b16dth, din 2015 si are 197000km.Eu am luat-o din GERMANIA CAND AVEA 70000KM. Am folosit ulei Xado dexos2 si Liqui moli 5w-30 dexos 2. Uleiul l-am procurat din Germania, cu cel din Romania am avut probleme. Am vorbit la reprezentanta opel in Germania si mi-au spus ca ,la o intretinere buna, lantul de distributie se schimba la 250000km. Eu spr sa ajung la aceasta cifra.pana in momentul de fata, in afara de consumabile, am schimbat doar discurile. Bafta!
Skip ads

  • miron eftenie

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16DTH LVL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2019

  • Mesaj Privat
albundys a scris:Buna ziua. Puteti sa imi spuneti si mie la astra 2108 1.6cdti 136 cp, unde este filtrul de motorina ca as vrea sa il schimb si n
u prea e la vedere. Multumesc
Salut! Filtrul de motorina se gaseste sub masina in partea dreapta a rezervorului de motorina.
  • bursacu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2023

  • Mesaj Privat
Buna seara, azi am schimbat uleiul din cutia de viteze automata. Ceea ce voi scrie mai departe reprezinta strict punctul meu de vedere. M-am dus la reprezentanta luna trecuta cand trebuia facuta revizia anuala si am solicitat si schimbul de ulei de transmisie. Am fost informat ca este ulei life time si cutia nu are intretinere. Citisem manualul, stiam ca asta scrie si acolo. Totusi, cu riscul de ma repeta, este strict parerea mea: uleiul life time e cat e in viata cutia iar cutia se strica daca nu-i schimbi uleiul Smile) - parerea mea. Drept urmare, am decis totusi sa-l schimb, cu orice risc: am semnat o declaratie la dealer prin care imi asumam responsabilitatea in legatura cu acest schimb de ulei in caz de ceva disfunctionalitati ulterioare. Ce vreau sa va spun, succint:
- auto inmatriculat in aprilie 2017 , odometrul indica 30.000 km (date reale, prim proprietar)
- cutia functiona ireprosabil, am schimbat uleiul pentru ca nu cred ca mai are aceleasi calitati dupa 6 ani de folosinta, chit ca rulajul e foarte mic.
In aceste conditii, uleiul pe care l-am schimbat era negru precum crema de ghete. Sunt impacat cu decizia pe care am luat-o. Nu pot spune ca s-a schimbat ceva in comportamentul cutiei, era ireprosabil si inainte de schimb . Exista un risc real ca la o masina la care nu se cunosc istoricul service si/sau rulajul real dpdv schimb ulei transmisie, comportamentul cutiei sa fie defectuos dupa schimbarea acestuia. exista explicatii pertinente in acest sens pe diferite canale youtube, oferite de oameni din domeniu. Personal, la cei cu masini in conditii similare cu a mea (cutia sa functioneze corect, 5-6 ani vechime si un maxim de +/- 50.000 km cu mentiunea ca aceste informatii sa fie sigure si corecte) as recomanda sa schimbe uleiul, Pentru cei ce nu stiu istoricul masinii, sau nu sunt siguri de el nu le recomand - posibil sa produca mai multe stricaciuni decat imbunatatiri . Masina in discutie este Astra K 1.4 Turbo 6AT - 150cp, tip motor B14 XFT , tip cutie 6T35. Drumuri bune, tuturor !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bravo, domnule!
Iatã un utilizator responsabil, care ține la feru lui și nu pleacã urechea la vrãjealã ieftinã de producãtor/dealer, dar scumpã la buzunarul clientului. Aferim!
  • deleted-3101

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred ca s-a inventat producatorul care sa sustina ca e ceva care nu trebuie inlocuit la masina pe banii clientului. Nu erau prosti sa nu te puna anual sa schimbi si uleiul la cutie, daca era cazul.
Daca producatorul a stabilit ca uleiul e lifetime, insemna ca in realitate chiar asa este.
Si inca o chestie: toate reperele montate in fabrica sunt de o calitate mult ma buna decat reperele pe care poti sa le cumperi ulterior de pe piata, chiar originale.
Spre exemplu uleiul de motor pus in fabrica, se numeste "ulei de prima umplere" si are o calitate net superioara uleiurilor de pe piata. Sau acumulatorul cu care vine masina din fabrica este mult mai bun decat orice acumulator de la aceeasi firma luat de pe piata.
Sigur asta este si cazul uleiului de cutie.

Dar daca te simti mai bine schimband uleiul la cutie, cine suntem noi sa comentam? Numai ca acum probabil ar trebui sa il schimbi regulat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Hmm...e bine și așa: go for ”lifetime”. Batman, Batman...
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Fiecare face ce vrea cu banii si masina sa. Insa acum ar tb sa schimbam si lantul de distributie despre care producatorul sustine ca este lifetime? Ma refer la motoarele pe benzina produse de GM, nu stiu care e situatia cu noile motoare frantuzesti. La cat de ahtiati dupa bani sunt, mi-e greu sa cred ca n-ar fi recomandat calduros schimbarea uleiului/lantului samd.
  • deleted-3101

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Lantul nu e lifetime la niciun motor. Se schimba la 120.000 km.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
bursacu a scris:Buna seara, azi am schimbat uleiul din cutia de viteze automata.[...]

Parca uleiul la cutia de viteze automata se schimba de regula la fiecare 50.000km, sau acum e altfel si s-a inventat ,,uleiul lifetime,, la cele automate? Si daca imi amintesc eu corect, parca era vorba si de o schimbare periodica de filtru la cutie.
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Batman a scris:Lantul nu e lifetime la niciun motor. Se schimba la 120.000 km.

De unde ai aceasta informatie? Ma refer strict la Astra K, motoare pe benzina?
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Lifetime la masini, inseamna durata de viata calculata de producator pentru o masina. De obicei asta se invarte cam pe la 200-250k de km. Acum pentru fiecare model producatorul poate calcula diferit. Eu de exemplu la Corsa C nu mi-am schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze manuala care e "lifetime". Nu am avut probleme niciodata cu ea, dar uneori iarna se simte putin mai greoaie pana se incalzeste uleiul din cutie. Daca l-as schimba probabil ar fi ok, dar nu mai vreau sa investesc in ea pt. ca nu mai umblu asa mult acum. Momentan are in jur de 230k km.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Corect: lifetime este duratã de viatã calculatã/estimatã de producãtor.
Pe cale de consecințã:
Batman a scris:Lantul nu e lifetime la niciun motor...
...deobicei dã semne de obosealã dupã 100k km sau (mult mai) mai târziu, în mare dependențã de exploatare și întreținere...
NB
Celor care nu au acces la ”dicționarul producãtorilor” și, mai ales, celor cu mașini la mâna a ț-șpea, cu kilometraj prelucrat, le este puternic recomandat sã ignore postul meu ptr un motiv simplu: nu vreau sã dau sfaturi pe banii altora, adicã sã fac bine cu forța. Și desigur sã pãstreze totul lifetime.
  • bursacu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2023

  • Mesaj Privat
Buna seara,
nu ma gandeam ca postarea mea sa nasca atatea polemici. Am spus din start ca e punctul meu de vedere . In continuare consider ca am procedat bine si mai jos , imi permit, sa am niste semne de intrebare la urmatoarele :
- acelasi ulei , la unii producatori auto e life time , la altii long life , la altii se schimba la un anumit interval timp / km ..... ?
- daca verifici acelasi tip de cutie (dpdv producator cutie), la unii producatori auto e fara intretinere , la altii cu intretinere ...?
- gasesti pentru aceeasi cutie, instructiuni in privinta mentenantei date de producatorul ei in timp ce producatorul auto spune ca nu are nevoie de mentenanta .... ?
- uleiul in cutia automata e supus la stres termic , mecanic (presiune) , poluare (prin pilitura de fier generata de uzura componentelor cutie) si totusi el ramane life time. In acelasi timp , acelasi ulei de cutie, sta la temperatura camerei / raftul magazinului, in bidon sigilat, nesupus la diferitele forme de stres (termic , mecanic , poluare) si totusi expira in 2-3-4 ani .... ?
- orice lichid, la un anumit interval de timp, folosit sau nu, tinut in conditii normale sau vitrege, isi pierde din calitati (fie apa, vin , bere , lichid de frana , antigel , ulei motor , tigaie , friteuza, etc . Singurul care e intangibil e uleiul de cutie automata ... ?
- povestea producatorilor auto cu "life time" eu o interpretez ca fiind o gaselnita de marketing : 9 din 10 cumparatori de masini noi, schimba auto dupa 4-5 ani . In aceasta perioada foarte putiine masini/cutii de viteza "cad" . Astfel , este un risc calculat de catre producatori. Ideea ca nu te costa nimic , nu se strica , nu-ti bati capul , etc, poate fi un argument in alegerea unei masini "fara intretinere" in detrimentul uneia necatalogata drept "life time". In continuare sustin ca uleiul life time se refera la viata cutiei iar viata cutiei este mai scurta pentru ca nu schimbi uleiul . S-a stricat cutia, proasta cutie fir-ar si ce ulei bun avea in ea. Cati dintre cei care ajung sa-si repare cutia pun la loc uleiul ala bun , de producator, de prima ungere si cati pun ulei nou ? Dar, in calitate de prim cumparator, poti trece de perioada asta fara intretinere. De la al doilea cumparator si pe mai departe, la urmatorii, nu mai este problema producatorului daca se strica . E problema primului proprietar sau a proprietarilor anteriori care nu au respecat nu stiu ce , au fortat masina , poate au facut raliu cu ea, au facut , au dres , etc. oricine e vinovat doar producatorul care a spus ca e life time e absolvit de vina. Si asa , masina se repara la un service mai mult sau mai putin specializat , (service-ul castiga, utilizatorul cheltuie) , posibil ca 1-2 masini din 10 stricate sa ajunga sa se repare chiar in reprezentanta si atunci mai castiga ceva producatorul din banii proprietarului . Acest life time imi pare o gaselnita foarte buna dpdv marketing pentru perioada care pare ca a apus , aceea a consumului indus pe toate caile sub ideea ca toate sunt consumabile : telefoane , laptopuri, televizoare, masini , etc ...
- uleiul se schimba si intr-o cutie manuala dar acolo stresul termic, mecanic este mult mai mic. Acolo poti intarzia schimbul dar chiar si la o cutie manuala cei mai multi producatori recomanda schimbul de ulei. Oricum , din punct de vedere ulei , constructie, functionare , confort, etc nu suporta comparatie cutia manuala cu cea automata. Dpdv confort , dferenta este data strict de preferinta conducatorului auto .
- am vrut sa schimb si filtrul de ulei, l-am si cumparat. Ideea e urmatoarea : la cele mai multe masini cu transmisie automata, uleiul de cutie este in baia de ulei sau undeva aplicat pe cutie . La foarte putine masini , printre care si Astra K cu motoul 1.4 turbo , filtrul de ulei este in cutie. Asta presupune dezasamblarea cutiei pentru a putea schimba filtrul si niste scule speciale pe care nici cei de la reprezentanta nu le aveau . Asa ca, filtrul de ulei se schimba doar atunci cand crapa cutia si o duci la reparat. Altfel e mult prea complicat , din acest motiv am renuntat la schimbarea filtrului.
- spre final revin cu informatia urmatoare : masina 6 ani , 30.000 km , uleiul era negru precum uleiul de motor diesel scos din motor dupa 15.000 km ., Altfel, uleiul nou are o culoare rosie , transparenta , genul de sirop de visine diluat cu apa. Sunt impacat ca l-am schimbat .
- in sfarsit : FELICITARI celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la capat . Ganditi-va ce a insemnat pentru mine sa scriu Smile).
Drumuri bune tuturor !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu am citit tot...dar nu am nevoie de felicitãri.
Îți pui niște probleme/întrebãri de bun simț, cum ar face orice om, nu neapãrat cu cunoștințe tehnice solide, dar care gândește cu capul lui și nu înghite niște gogoși ale unei industrii care a apucat pe cãi greșite, mai ales când e vorba de interesul clientului vs. profit...
În rest, s-a spus suficient de clar și rãspicat pe-aici ce trebuie fãcut, dacã vrei sã ai un fier funcțional ptr o perioadã lungã de timp sau doar unul întreținut ”ca la carte” și care o sã crape când ți-e lumea mai dragã, ție sau urmãtorului...cine are minte a înțeles.
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Ati folosit uleiul de motor GM Dexos 1 gen 3 5W 30 si care ar fi diferenta dintre acesta si Dexos 1 gen 2 5W 30? Nu stiu cat este de compatibil Dexos 1 gen 3 cu motorul 1.4 benzina 150 cp...
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Pe siteul GM, Dexos 1 gen 3 e prezentat ca avand caracteristici superioare uleiului Dexos 1 gen 2.
  • bursacu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2023

  • Mesaj Privat
Buna seara, revizia a fost facuta la dealer OPEL, m-am uitat acum pe factura, uleiul folosit a fost GM Dexox 1 5W30 . La masina am facut a sasea revizie , la prima revizie a fost pus Dexos 2 , la restul reviziilor Dexos 1 .
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Stiu ca se pune Dexos 1 generatia a 2 a insa acum a aparut generatia a 3 a acestui ulei si pe care producatorul o prezinta ca fiind superioara generatiei 2 precum si c-ar fi compatibila cu motorul 1.4 150 cp. Eram curios daca a mai folosit cineva acest tip de ulei.
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Eu acum am auzit de Dexos 1 gen 3. La fiecare revizie am folosit Dexos 1 gen.2 si nu am avut probleme. De ce sa schimbi daca functioneaza! Cand apare ceva nou e bine sa astepti o perioada de timp sa vezi daca apar probleme, sa nu fi tu cobaiul, apoi daca totul e in regula si vrei sa folosesti produsul pentru calitatile lui superioare, de ce nu?
  • wanchope

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Explicatia este simpla: am.comandat ulei Dexos 1 gen 2 si am primit Dexos 1 gen 3. Nu spun de unde am comandat ca sa nu fie considerata reclama. Ma voi decide daca returnez produsul sau o sa-mi asum riscul de a fi cobai Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR