Buna seara,
nu ma gandeam ca postarea mea sa nasca atatea polemici. Am spus din start ca e punctul meu de vedere . In continuare consider ca am procedat bine si mai jos , imi permit, sa am niste semne de intrebare la urmatoarele :
- acelasi ulei , la unii producatori auto e life time , la altii long life , la altii se schimba la un anumit interval timp / km ..... ?
- daca verifici acelasi tip de cutie (dpdv producator cutie), la unii producatori auto e fara intretinere , la altii cu intretinere ...?
- gasesti pentru aceeasi cutie, instructiuni in privinta mentenantei date de producatorul ei in timp ce producatorul auto spune ca nu are nevoie de mentenanta .... ?
- uleiul in cutia automata e supus la stres termic , mecanic (presiune) , poluare (prin pilitura de fier generata de uzura componentelor cutie) si totusi el ramane life time. In acelasi timp , acelasi ulei de cutie, sta la temperatura camerei / raftul magazinului, in bidon sigilat, nesupus la diferitele forme de stres (termic , mecanic , poluare) si totusi expira in 2-3-4 ani .... ?
- orice lichid, la un anumit interval de timp, folosit sau nu, tinut in conditii normale sau vitrege, isi pierde din calitati (fie apa, vin , bere , lichid de frana , antigel , ulei motor , tigaie , friteuza, etc . Singurul care e intangibil e uleiul de cutie automata ... ?
- povestea producatorilor auto cu "life time" eu o interpretez ca fiind o gaselnita de marketing : 9 din 10 cumparatori de masini noi, schimba auto dupa 4-5 ani . In aceasta perioada foarte putiine masini/cutii de viteza "cad" . Astfel , este un risc calculat de catre producatori. Ideea ca nu te costa nimic , nu se strica , nu-ti bati capul , etc, poate fi un argument in alegerea unei masini "fara intretinere" in detrimentul uneia necatalogata drept "life time". In continuare sustin ca uleiul life time se refera la viata cutiei iar viata cutiei este mai scurta pentru ca nu schimbi uleiul . S-a stricat cutia, proasta cutie fir-ar si ce ulei bun avea in ea. Cati dintre cei care ajung sa-si repare cutia pun la loc uleiul ala bun , de producator, de prima ungere si cati pun ulei nou ? Dar, in calitate de prim cumparator, poti trece de perioada asta fara intretinere. De la al doilea cumparator si pe mai departe, la urmatorii, nu mai este problema producatorului daca se strica . E problema primului proprietar sau a proprietarilor anteriori care nu au respecat nu stiu ce , au fortat masina , poate au facut raliu cu ea, au facut , au dres , etc. oricine e vinovat doar producatorul care a spus ca e life time e absolvit de vina. Si asa , masina se repara la un service mai mult sau mai putin specializat , (service-ul castiga, utilizatorul cheltuie) , posibil ca 1-2 masini din 10 stricate sa ajunga sa se repare chiar in reprezentanta si atunci mai castiga ceva producatorul din banii proprietarului . Acest life time imi pare o gaselnita foarte buna dpdv marketing pentru perioada care pare ca a apus , aceea a consumului indus pe toate caile sub ideea ca toate sunt consumabile : telefoane , laptopuri, televizoare, masini , etc ...
- uleiul se schimba si intr-o cutie manuala dar acolo stresul termic, mecanic este mult mai mic. Acolo poti intarzia schimbul dar chiar si la o cutie manuala cei mai multi producatori recomanda schimbul de ulei. Oricum , din punct de vedere ulei , constructie, functionare , confort, etc nu suporta comparatie cutia manuala cu cea automata. Dpdv confort , dferenta este data strict de preferinta conducatorului auto .
- am vrut sa schimb si filtrul de ulei, l-am si cumparat. Ideea e urmatoarea : la cele mai multe masini cu transmisie automata, uleiul de cutie este in baia de ulei sau undeva aplicat pe cutie . La foarte putine masini , printre care si Astra K cu motoul 1.4 turbo , filtrul de ulei este in cutie. Asta presupune dezasamblarea cutiei pentru a putea schimba filtrul si niste scule speciale pe care nici cei de la reprezentanta nu le aveau . Asa ca, filtrul de ulei se schimba doar atunci cand crapa cutia si o duci la reparat. Altfel e mult prea complicat , din acest motiv am renuntat la schimbarea filtrului.
- spre final revin cu informatia urmatoare : masina 6 ani , 30.000 km , uleiul era negru precum uleiul de motor diesel scos din motor dupa 15.000 km ., Altfel, uleiul nou are o culoare rosie , transparenta , genul de sirop de visine diluat cu apa. Sunt impacat ca l-am schimbat .
- in sfarsit : FELICITARI celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la capat . Ganditi-va ce a insemnat pentru mine sa scriu
).
Drumuri bune tuturor !