DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
Va salut !Am un Opel Zafira B 1.9 cdti 120 cai si am 210.000 km reali cu masina!De 1-2000 km simt ca ambreiajul tine mai sus desi volanta nu bate!(doar cand o pornesc si o opresc are un usor " scuturat" dar nimic grav!) As vrea sa inlocuiesc volanta cu masa dubla cu una cu masa simpla!A mai facut cineva aceasta operatiune, si daca da, exista vreo modificare notabila care trebuie facuta ? Si cand zic " modificare", ma refer daca rulmentul de presiune este diferit fata de cel standard pentru volantele cu masa dubla !
ps: Desigur as dori sa stiu daca cineva a facut aceasta operatiune, ce firma a ales cand a treccut pe volanta cu masa simpla ? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2009
MOTOR: Z19DT
ps: Desigur as dori sa stiu daca cineva a facut aceasta operatiune, ce firma a ales cand a treccut pe volanta cu masa simpla ? Multumesc anticipat!
MODEL: Zafira 2009
MOTOR: Z19DT
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Hai sa sparg eu gheata:
- Subiectul a mai fost discutat;
- Conversia de la volant cu masa dubla, la volant cu masa simpla, se face prin folosirea unui KIT de conversie, nu doar a volantului;
- Intr-un mecanism, atunci cand modifici un element din acel mecanism, alte elemente vor trebui sa preia din functiile celui modificat;
- Unii dintre cei care au facut aceasta modificare, vor spune ca nu au simtit nimic notabil (mai ales daca au rulat multi km cu volantul defect), altii vor spune ca diferentele sunt foarte mari si nu s-au putut adapta;
- Unii mecanici/priceputi in ale mecanicii, vor spune ca aceasta trecere reprezinta o greseala fatala si ca repercusiunile se vor simti intr-un timp mai mult sau mai putin scurt, atat in partea de cutie cat si in partea de motor;
- Altii vor argumenta ca, multe dintre motoare, pe diferite masini, au fost echipate cu ambele variante de volant.
Eu nu recomand si nu dau sfaturi, poate o sa intervina alti colegi.
- Subiectul a mai fost discutat;
- Conversia de la volant cu masa dubla, la volant cu masa simpla, se face prin folosirea unui KIT de conversie, nu doar a volantului;
- Intr-un mecanism, atunci cand modifici un element din acel mecanism, alte elemente vor trebui sa preia din functiile celui modificat;
- Unii dintre cei care au facut aceasta modificare, vor spune ca nu au simtit nimic notabil (mai ales daca au rulat multi km cu volantul defect), altii vor spune ca diferentele sunt foarte mari si nu s-au putut adapta;
- Unii mecanici/priceputi in ale mecanicii, vor spune ca aceasta trecere reprezinta o greseala fatala si ca repercusiunile se vor simti intr-un timp mai mult sau mai putin scurt, atat in partea de cutie cat si in partea de motor;
- Altii vor argumenta ca, multe dintre motoare, pe diferite masini, au fost echipate cu ambele variante de volant.
Eu nu recomand si nu dau sfaturi, poate o sa intervina alti colegi.
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
In primul rand...iti multumesc mult de tot sabage ca mi-ai raspuns !2. Am citit si eu unele pareri aici pe forum de la oameni care au facut aceasta conversie si majoritatea au fost multumiti de schimbare, in sensul ca, in primul rand nu mai cade volanta de la numarul de km si daca este sa cada,cade ambreiajul care oricum este mult mai ieftin de inlocuit fata de volanta !Si altceva ....modificarile din ce am inteles sunt doar in bine!Singura diferenta este ca socurile le va prelua ambreiajul si nu volanta!( dar consider ca nu este ceva "grav", ca amortizarea socului va fi cam aceaiasi !Sincer nu as vrea sa ma trezesc ca iau iarasi volanta cu masa dubla, sa dau 3000+ lei pe tot kitul si apoi mai peste 20-30.000 km sa ma trezesc cu zgomot de "arcuri comprimate" si de ce nu bataie la volanta !Asa macar daca pica ambreiajul schimb doar discul (nu mai schimb iarasi si volanta)!Si 3, diferenta este destul de notabila si la pret!Am gasit kit de conversie la masa simpla si de 2 ori mai ieftin ca cel cu volanta cu masa dubla !As dori sa fac modificarea asta pentru viitor deoarece as dori sa mai tin masina din semnatura o perioada deoarece am fost si sunt multumit de ea de cum merge si trage !
ps: Mai astept si alte pareri !Multumesc anticipat!
ps: Mai astept si alte pareri !Multumesc anticipat!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
ahappyuser: Care ar fi fundamentul afirmatiei dvs ? Vreti sa spuneti ca aceasta modificare la un motor 1.9 ar face masina mai "neconfortabila" fata de cum este acum cand are volanta cu masa dubla ?
ps: Asta este posibil ....dar sa nu uitam ca arcurile de sunt in volanta cu masa dubla, sunt mutate pe discul de ambreiaj, si pana la urma rolul de amortizare a socurilor este preluat de discul de ambreiaj, daca as face operatiunea sa trec pe volanta cu masa simpla ! Oricum o sa mai cercetez problema inainte sa ma apuc sa cumpar vreun kit !Momentan ambreiajul ei original inca tine bine si volanta nu bate!(doar se aud mici zgomote la oprire si pornire!(atat) Masina are 208.000 km reali !
ps: Asta este posibil ....dar sa nu uitam ca arcurile de sunt in volanta cu masa dubla, sunt mutate pe discul de ambreiaj, si pana la urma rolul de amortizare a socurilor este preluat de discul de ambreiaj, daca as face operatiunea sa trec pe volanta cu masa simpla ! Oricum o sa mai cercetez problema inainte sa ma apuc sa cumpar vreun kit !Momentan ambreiajul ei original inca tine bine si volanta nu bate!(doar se aud mici zgomote la oprire si pornire!(atat) Masina are 208.000 km reali !
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
DIvanoiu a scris:bibu16v ? Oare nu ar fi bine sa ma ajuti mai bine cu un raspuns, in loc sa ne " luam la misto" ? Cred ca o parere de-a ta ar fi bine venita ...
ps: Am schimbat bieletele antiruliu apropo, iar acel zgomot de il auzeam din ele era si nu din flansa !
ps: Am schimbat bieletele antiruliu apropo, iar acel zgomot de il auzeam din ele era si nu din flansa !
Din motive personale, am convingerea cã nu, nu ar fi ...de fapt, nu este.
PS
Pãi, cine ar fi putut sã creadã cã nu le-ai verificat pe-alea primele?! Și asta îmi întãrește convingerea de mai sus.
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cat este diferenta de pret intre ambreiajul normal si cel sport? Intreb dupa ce tocmai am citit sugestia de mai sus si mi-a filat un bec in cap (intrebarea fiind pentru Astra H a mea cu Z17DTH remapat la 135cp, personal nu stiam ca exista optiunea asta de ambreiaj).
Daca nu e mare diferenta, as zice ca e chiar recomandata aceasta alegere. Nu am probleme cu ambreiajul sau volanta, dar e bine de stiut ca sa il iau in calcul pentru atunci cand îi vine timpul pentru schimbare.
Daca nu e mare diferenta, as zice ca e chiar recomandata aceasta alegere. Nu am probleme cu ambreiajul sau volanta, dar e bine de stiut ca sa il iau in calcul pentru atunci cand îi vine timpul pentru schimbare.
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
Pentru 1.7 e undeva la 450 de euro daca nu ma insel, un kit luk e vreo 250.
Initial voiam sa imi montez asa ceva dar m-am tot tras pe *** si am cumparat kit-ul stock pentru 2.0t. Regret decizia aceasta intrucat kit-ul acesta ducea mai mult decat duce cutia si macar stiam o treaba. Pana crapa ambreiajul, salivam.
Initial voiam sa imi montez asa ceva dar m-am tot tras pe *** si am cumparat kit-ul stock pentru 2.0t. Regret decizia aceasta intrucat kit-ul acesta ducea mai mult decat duce cutia si macar stiam o treaba. Pana crapa ambreiajul, salivam.
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat
ASorinTrifa : Va salut! Nu este o idee rea cu ambreiajul sport ....problema este ca Zafira este masina grea si nu stiu daca rezista cutia la " smuceala" prea mare avand in vedere ca este cutia M32 ce este cu "cantec" ....Si referitor la volanta cu masa simpla 100% este mai rezistenta la abuzuri (daca asta se cauta) fata de volanta cu masa dubla !Eu nu mi-as lua sa ma duc cu ea la curse deoarece nu este facuta pentru asa ceva (desi masina chiar trage bine si stock) !As lua doar sa stiu ca rezista la condusul solcitant din oras(unde merg mai tot timpul eu)!
ps: Aveti idee daca exista ambreiaj si placa de presiune " sport" pentru Zafira ? Ca daca da ...ar merge o combinatia volanta masa dubla/ simpla nou + ambreiajul sport!
ps: Aveti idee daca exista ambreiaj si placa de presiune " sport" pentru Zafira ? Ca daca da ...ar merge o combinatia volanta masa dubla/ simpla nou + ambreiajul sport!
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Teoretic vorbind, o volanta cu masa simpla nu si-ar avea locul pe o mașinã care a venit din fabricație cu volanta cu masa dubla.
Practic vorbind, sunt mulți care au fãcut conversia, insa nu am urmãrit subiectul sã observ urmãrile în timp (nu prezintã interes pentru mine acest subiect).
Stiu un om destul de priceput pe gama Opel, care vrea sa facã in curând aceastã conversie la masina lui personala (Zafira B 1.9 CDT, cutie automatã, cu remap stage 1). Dacã prezintã interes, te pot pune in legãturã cu el si-ti explicã el mai multe pe partea tehnicã.
Teoretic vorbind, o volanta cu masa simpla nu si-ar avea locul pe o mașinã care a venit din fabricație cu volanta cu masa dubla.
Practic vorbind, sunt mulți care au fãcut conversia, insa nu am urmãrit subiectul sã observ urmãrile în timp (nu prezintã interes pentru mine acest subiect).
Stiu un om destul de priceput pe gama Opel, care vrea sa facã in curând aceastã conversie la masina lui personala (Zafira B 1.9 CDT, cutie automatã, cu remap stage 1). Dacã prezintã interes, te pot pune in legãturã cu el si-ti explicã el mai multe pe partea tehnicã.
DIvanoiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Pitesti
- Masina: Zafira 2009 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2021
- Mesaj Privat