- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Swerige a scris:Pârghia e blocatã. E slãbiciunea acestor etrieri.
De obicei când tragând de maneta de frâna simti ca se blocheaza pârghia asta înseamna ca prin tragerea cablului ajunge sa loveasca (fier-pe-fier) pârghia în opritor deoarece placutele s-au uzat destul de mult, astfel ca pentru a putea continua sa le folosesti trebuie slabita piulita de pe surubul lung de sub maneta frânei de mâna dintre scaunele fata, apoi desfacut surubul care strânge cablul si readjustat (tras de cablu în jos) apoi restrâns surubul. Pe urma reglezi din piulita de pe surubul de sub maneta de frâna tensiunea cablului de frâna si apoi mai poti folosi placutele spate o vreme.. pâna ajung la limita maxima de uzura, cand va trebui sa le schimbi cu altele noi.
- Swerige
- **
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Plãcutele au fost schimbate anul trecut. Pârghia de pe etrier e blocatã dar am reușit sã o deblochez folosind un clește pentru instalații și aplicând w40 pe exterior. Astfel, frâna se acționeazã dar nu mai revine în poziția de deblocare când eliberez maneta.
La mine au cedat ambii etrieri de pe spate în acest mod (mecanism frânã de mânã) la interval relativ apropiat. Folosind același clește se poate mișca pârghia în ambele sensuri. În mod normal pârghia trebuie sã se poatã mișca cu mâna liberã.
La mine au cedat ambii etrieri de pe spate în acest mod (mecanism frânã de mânã) la interval relativ apropiat. Folosind același clește se poate mișca pârghia în ambele sensuri. În mod normal pârghia trebuie sã se poatã mișca cu mâna liberã.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. La Astra G 2004 si Astra H 2004 nu am întâmpinat înca problema asta, dar la cum ai explicat este destul de probabil sa se intample acest fenomen la finalul de viata al acestor etrieri spate. Nu am inteles niciodata de ce nu s-a continuat pe spate cu sistemul de frânare existent la Vectra B (,,saboti pentru frâna de mâna, cu reglaj exterior al eficientei + placute actionate hidraulic pentru frâna de picior,, o combinatie absolul inteligenta si pretabila oriunde!). In fine, probabil ca ,,economia lucrurilor,, a primat începând cu 2002 in fata solutiei tehnologice privind acest aspect legat de frâna spate la masina. Te iau nervii la propriu atunci cand constati asta, cum ca din motive de reducere a costurilor s-a renuntat la o solutie inginereasca eficienta si absolul pretabila pentru refolosirea ei pe viitor. Pentru ca la Vectra B frâna de mâna era chiar ,,frâna de mâna, cand trageai de maneta,, si nu mai puteai misca masina de pe loc decât trasa calumea pe inainte, nu ca la rahaturile astea de frâna de mâna de sistem de tip mai nou, la care poti împinge masina din spate cu mâna prin forta de împingere a unui singur om.
Sper sa nu ajung si eu în situatia de a schimba etrierii spate pentru ineficienta frânei de mâna, insa daca se va întampla voi tine cont de aceste explicatii. Cu stima.
Sper sa nu ajung si eu în situatia de a schimba etrierii spate pentru ineficienta frânei de mâna, insa daca se va întampla voi tine cont de aceste explicatii. Cu stima.
- Swerige
- **
- 263 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc pentru aprecieri.. totusi permiteti-mi sa spun ca pe acest forum am beneficiat de mai mult ,,KNOW HOW,, primit, decat am adus eu plus valoare (atat cat m-am priceput si eu, la randul meu).
Daca esti un tip interesat de masini si ai timp sa urmaresti zilnic forumul ca sa-ti salvezi in calculator topicele ce se aplica la motorizarea ta, atunci ai numai de castigat.. in special la momentul cand vei ajunge in nevoie. Unul din motivele pentru care am continuat pe OPEL a fost acest forum online pe care am cunoscut oameni absolut minunati care m-au ajutat repede si direct, fara sa aiba vre-un interes... astfel ca intotdeauna m-am simtit dator sa-mi aduc si eu modesta mea contributie.. oriunde am putut avea ocazia sa pot sa vorbesc direct din experinta mea cu masinile pe care le-am avut (din repararea carora am avut de invatat).
De adaugat ca (neoficial, dar real) trebuie sa-ti castigi in timp un nivel de apreciere aici pe forum ca sa beneficiezi de raspunsuri imediate la chestiuni dificile din partea membrilor mai vechi cu experienta, dar presupun ca este doar un fel de ,,reward nepersonal, bazat pe valoare intrinseca,, castigat pe drept prin prezenta indelungata a membrilor mai vechi aici pe forum. Deci stati pe forum si aduceti-va contributia, iar asta in timp va face pay-off pentru fiecare dintre voi.
Cu Stima.
Daca esti un tip interesat de masini si ai timp sa urmaresti zilnic forumul ca sa-ti salvezi in calculator topicele ce se aplica la motorizarea ta, atunci ai numai de castigat.. in special la momentul cand vei ajunge in nevoie. Unul din motivele pentru care am continuat pe OPEL a fost acest forum online pe care am cunoscut oameni absolut minunati care m-au ajutat repede si direct, fara sa aiba vre-un interes... astfel ca intotdeauna m-am simtit dator sa-mi aduc si eu modesta mea contributie.. oriunde am putut avea ocazia sa pot sa vorbesc direct din experinta mea cu masinile pe care le-am avut (din repararea carora am avut de invatat).
De adaugat ca (neoficial, dar real) trebuie sa-ti castigi in timp un nivel de apreciere aici pe forum ca sa beneficiezi de raspunsuri imediate la chestiuni dificile din partea membrilor mai vechi cu experienta, dar presupun ca este doar un fel de ,,reward nepersonal, bazat pe valoare intrinseca,, castigat pe drept prin prezenta indelungata a membrilor mai vechi aici pe forum. Deci stati pe forum si aduceti-va contributia, iar asta in timp va face pay-off pentru fiecare dintre voi.
Cu Stima.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat