markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
ca 1 km sa-mi urce temperatura la aproape 100 grade ?
Am oprit masina si cand am desfacut busonul de la vasul cu antigel a improscat afara foarte tare antigel cu ulei . De fapt mi-a consumat tot antigelul, termocupla se invartea si dupa ce am oprit motorul.
Uleiul e la locul lui pe joja. Nu pare sa mai intre in antigel.
Nu stiu ce poate fi. Masina parca merge bine pana ce e fortata in panta.
Cu multumiri.
MODEL: Astra G 2.0 dti 2002
MOTOR: Y20DTH
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Eventual sa explici exact ce anume ti s-a parut a fi o problema, sau poate un alt coleg, a inteles mai bine decat mine.
Desigur, nu este in regula ceea ce ai facut tu (sa depresurizezi instalatia, tocmai cand era la limita de fierbere si cu blocul motor avand energie termica inmagazinata ... inca), dar asta nu discutam, ca na, asa ai vrut tu. Chiar, de ce ai face asa ceva?
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Revenind la problema: am avut Y20Dth și, oricât de tare l-am încins, pe indicatorul din bord a urcat puțin peste 90 de grade( real, nu știu cât avea, pt ca nu am verificat).
Dacã acul tãu urca pana la 100 de grade, este posibil ca instalatia de rãcire sa fie contaminata cu ulei. Ai spãlat bine instalatia dupã operatiunea termoflotul?
Mai am o curiozitate: de ce ai schimbat termoflotul? La acest tip de motor nu știam ca are probleme.
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,900 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Fluidele, apa si uleiul in acest caz, poate si ceva aer... se comporta diferit, dar asta tu deja ai experimentat.
Spala temeinic instalatia!
Daca termoflotul inlocuit nu era uzat de ce ai umblat la el?
Pare a fi o problema, dar pana nu speli instalatia TEMEINIC mergem pe ideea ca este doar murdara.
Asteptam sa revii.
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ceea ce este absolut normal.
Simplul fapt ca indicatorul de temperatura a ajuns "la aproape 100 grade", nu inseamna ca fierbea si nici nu a depasit limitele de bun simt.
Daca nu au fost alte simptome, care nu ne sunt prezentate, personal eu nu vad "problema".
Desigur, trebuie spalata instalatia, desigur, te poti astepta sa ceveze unele dintre elementele de cauciuc, desigur pot fi probleme cu motorul, dar eu nu le-am identificat din descriere.
- bibu16v
- *******
- 7,005 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,005
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cum se spalã temeinic instalația ? Care e procedeul tehnic ?
Ar trebui sã-ți faci o idee:
https://www.clubopel.com/rez...cire&sa=Cauta
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
Ceea ce este absolut normal.
Simplul fapt ca indicatorul de temperatura a ajuns "la aproape 100 grade", nu inseamna ca fierbea si nici nu a depasit limitele de bun simt.
Daca nu au fost alte simptome, care nu ne sunt prezentate, personal eu nu vad "problema".
Desigur, trebuie spalata instalatia, desigur, te poti astepta sa ceveze unele dintre elementele de cauciuc, desigur pot fi probleme cu motorul, dar eu nu le-am identificat din descriere.
Daca imi urca de la sub 90 cum era de obicei la 100 , antigelul e topit/evaporat ramanand 500 de grame in loc de 5 litri iar termocupla se invarte dupa ce opresc motorul cred ca e totusi o problema clara. Sau nu ma pricep eu, imi cer scuze...
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ca tu scoti busonul )imediat dupa ce ai fortat motorul) si normal ca lichidul incepe sa fiarba si iese afara, este o problema, dar din partea ta. Asa ceva nu se face!
Ca electroventilatorul continua sa se invarta si dupa ce opresti motorul, este firesc doar daca temperatura lichidului de racire, este mai mare decat cea prescrisa.
Ca te superi sau nu, asa cum ai prezentat initial problema, vina a fost doar a ta.
Daca alta este ordinea celor intamplate, atunci ar fi ok sa spui exact cum s-a intamplat.
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Poate fi din cauza tipului sau a concentratiei lichidului de racire (stiu, se va râde mult), poate fi din cauza deteriorarii (umflãrii) garniturii de etansare a termostatului (daca aceasta este de cauciuc), poate fi din cauza deteriorarii garniturilor busonului de la vas (are si supapa de presiune incorporata) si as mai putea sa tot scriu.
La fel de bine, ar putea fi o coincidenta si sa ai o alta defectiune, o decalibrare de senzor sau de termostat, treapta mica de turatie a ventilatorului si alte asemenea.
Asa cum ti s-a recomandat deja, dupa o astfel de contaminare cu ulei, instalatia trecuie curatata.
Fiecare mecanic si in functie de masina/motor, isi face o strategie.
Cei mai lenesi, ma gandesc ca vor apela la solutii de prin comert de genul "radiator flush". Eu nu iti pot recomanda nimic in acest sens, pentru ca toate costa bani si nu stiu (chiar nu stiu) cat sunt de eficiente.
Dupa ce vei termina operatiunile, daca elementele din cauciuc (garnituri, furtunuri, etc. ) au stat un timp mai indelungat in contact cu uleiul, sa te astepti ca acestea (elementele de cauciuc) sa inceapa sa cedeze ... si nu este chiar placut sa te trezesti cu un furtun spart.
P.S. Lasa ironiile, mai bine consuma-ti acele energii in sensul de a-ti rezolva problema, este si mai important si chiar mai productiv.
markstefy
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2017
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- deleted-151463
- *
- 1 mesaje
- din 18 Dec 2022
deleted-151463
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2022
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat