Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Am schimbat termoflotul pt ca imi baga ulei in antigel. Instalatia de racire sigur este murdara de ulei. Este normal ca din cauza asta dupa ce am urcat un deal in treapta a doua de viteza
ca 1 km sa-mi urce temperatura la aproape 100 grade ?
Am oprit masina si cand am desfacut busonul de la vasul cu antigel a improscat afara foarte tare antigel cu ulei . De fapt mi-a consumat tot antigelul, termocupla se invartea si dupa ce am oprit motorul.
Uleiul e la locul lui pe joja. Nu pare sa mai intre in antigel.
Nu stiu ce poate fi. Masina parca merge bine pana ce e fortata in panta.
Cu multumiri.


MODEL: Astra G 2.0 dti 2002
MOTOR: Y20DTH
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Poate nu inteleg eu bine, dar eu nu vad ce anume nu ar fi in regula in comportamentul masinii/motorului.
Eventual sa explici exact ce anume ti s-a parut a fi o problema, sau poate un alt coleg, a inteles mai bine decat mine.

Desigur, nu este in regula ceea ce ai facut tu (sa depresurizezi instalatia, tocmai cand era la limita de fierbere si cu blocul motor avand energie termica inmagazinata ... inca), dar asta nu discutam, ca na, asa ai vrut tu. Chiar, de ce ai face asa ceva?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Niciodatã nu umbli la vasul de expansiune cu motorul fierbinte: spune multumesc ca nu te-ai opãrit.
Revenind la problema: am avut Y20Dth și, oricât de tare l-am încins, pe indicatorul din bord a urcat puțin peste 90 de grade( real, nu știu cât avea, pt ca nu am verificat).
Dacã acul tãu urca pana la 100 de grade, este posibil ca instalatia de rãcire sa fie contaminata cu ulei. Ai spãlat bine instalatia dupã operatiunea termoflotul?

Mai am o curiozitate: de ce ai schimbat termoflotul? La acest tip de motor nu știam ca are probleme.
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Nu am curãțat instalația. Intrebarea mea e daca uleiul ramas in instalație poate provoca fierberea antigelului. Termoflotul l-am schimbat la recomandarea unui mecanic.


Ultima modificare făcută de markstefy la Mar 21 Jun, 2022 7:01 am
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sigur ca poate, tocmai a facut asta!
Fluidele, apa si uleiul in acest caz, poate si ceva aer... se comporta diferit, dar asta tu deja ai experimentat.
Spala temeinic instalatia!
Daca termoflotul inlocuit nu era uzat de ce ai umblat la el?
Pare a fi o problema, dar pana nu speli instalatia TEMEINIC mergem pe ideea ca este doar murdara.
Asteptam sa revii.
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Multumes @corsablue. Iti spun sincer ca nu ma pricep la mecanica auto.
Cum se spalã temeinic instalația ? Care e procedeul tehnic ? Cu mulțumiri si sanatate.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu inteleg ca a inceput sa fiarba in momentul cand a fost deschis busonul (depresurizata instalatia)
Ceea ce este absolut normal.
Simplul fapt ca indicatorul de temperatura a ajuns "la aproape 100 grade", nu inseamna ca fierbea si nici nu a depasit limitele de bun simt.

Daca nu au fost alte simptome, care nu ne sunt prezentate, personal eu nu vad "problema".

Desigur, trebuie spalata instalatia, desigur, te poti astepta sa ceveze unele dintre elementele de cauciuc, desigur pot fi probleme cu motorul, dar eu nu le-am identificat din descriere.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
markstefy a scris:
Cum se spalã temeinic instalația ? Care e procedeul tehnic ?

Ar trebui sã-ți faci o idee:
https://www.clubopel.com/rez...cire&sa=Cauta
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Eu inteleg ca a inceput sa fiarba in momentul cand a fost deschis busonul (depresurizata instalatia)
Ceea ce este absolut normal.
Simplul fapt ca indicatorul de temperatura a ajuns "la aproape 100 grade", nu inseamna ca fierbea si nici nu a depasit limitele de bun simt.

Daca nu au fost alte simptome, care nu ne sunt prezentate, personal eu nu vad "problema".

Desigur, trebuie spalata instalatia, desigur, te poti astepta sa ceveze unele dintre elementele de cauciuc, desigur pot fi probleme cu motorul, dar eu nu le-am identificat din descriere.

Daca imi urca de la sub 90 cum era de obicei la 100 , antigelul e topit/evaporat ramanand 500 de grame in loc de 5 litri iar termocupla se invarte dupa ce opresc motorul cred ca e totusi o problema clara. Sau nu ma pricep eu, imi cer scuze...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Vrei sa spui ca:
- umpli cu 7.7 litri lichid de rãcire
Apoi ramai fãrã lichid ? Sau umatate de litru?Asta fãrã sa scoți busomul de la vas?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ca temperatura lichidului de racire ajunge la 100 de grade, nu, nu este o problema.
Ca tu scoti busonul )imediat dupa ce ai fortat motorul) si normal ca lichidul incepe sa fiarba si iese afara, este o problema, dar din partea ta. Asa ceva nu se face!
Ca electroventilatorul continua sa se invarta si dupa ce opresti motorul, este firesc doar daca temperatura lichidului de racire, este mai mare decat cea prescrisa.

Ca te superi sau nu, asa cum ai prezentat initial problema, vina a fost doar a ta.

Daca alta este ordinea celor intamplate, atunci ar fi ok sa spui exact cum s-a intamplat.
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
@sebage, iti multumesc mult pt sfaturi, chiar ma ajuti cu sfaturile astea.
Temperatura urcata la 100 ( eu tot timpul am avut-o putin sub 90 ) poate fi din cauza uleiului ramas prin instalatie ?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Acel ulei ramas pe instalatia de racire, poate fi un motiv, dar posibilitatile nu se rezuma doar la atat.
Poate fi din cauza tipului sau a concentratiei lichidului de racire (stiu, se va râde mult), poate fi din cauza deteriorarii (umflãrii) garniturii de etansare a termostatului (daca aceasta este de cauciuc), poate fi din cauza deteriorarii garniturilor busonului de la vas (are si supapa de presiune incorporata) si as mai putea sa tot scriu.
La fel de bine, ar putea fi o coincidenta si sa ai o alta defectiune, o decalibrare de senzor sau de termostat, treapta mica de turatie a ventilatorului si alte asemenea.
Asa cum ti s-a recomandat deja, dupa o astfel de contaminare cu ulei, instalatia trecuie curatata.
Fiecare mecanic si in functie de masina/motor, isi face o strategie.
Cei mai lenesi, ma gandesc ca vor apela la solutii de prin comert de genul "radiator flush". Eu nu iti pot recomanda nimic in acest sens, pentru ca toate costa bani si nu stiu (chiar nu stiu) cat sunt de eficiente.

Dupa ce vei termina operatiunile, daca elementele din cauciuc (garnituri, furtunuri, etc. ) au stat un timp mai indelungat in contact cu uleiul, sa te astepti ca acestea (elementele de cauciuc) sa inceapa sa cedeze ... si nu este chiar placut sa te trezesti cu un furtun spart.

P.S. Lasa ironiile, mai bine consuma-ti acele energii in sensul de a-ti rezolva problema, este si mai important si chiar mai productiv.
  • markstefy

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Chiar nu am vrut sa fiu ironic. Felicitari pt ca te pricepi asa bine la masini.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Posibil tot o problema de etansare garnituri termoflot in urma schimbarii .
Reper 7 .
  • deleted-151463

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Buna! La 2-3 saptamani dupa inlocuire termoflot si clatire instalatie la cateva zile dupa, am gasit vasul aproape gol si ulei.

Posibil sa fi circulat cu nivelul scazut, la accelerare se auzeau sunete de sfarait/lichid incins de cateva zile.



  • adrian82

  • Mesaje scrise: 362
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
dupa ce ai montat termoflotul si ai incarcat apa in circuit ai pornit motorul sa-si faca un ciclu complet adica sa se deschida si termostatul ? Daca nu mare greseala , cand se deschide termostatul apa din vasul de expansiune este absorbita in radiatorul mare si trebuie sa o lasi pana cand pompa o recircula si ventilatorul de pe radiatorul mare porneste si se opreste iar dupa aceea apa revine si in vasul de expansiune iar dupa un ciclu complet completezi cu apa . Vezi circuitele de aerisire sa functioneze complet aici multi au uitat sa verifice si se plang ca nu au caldura in habitacul fiindca primul circuit de aerisire este blocat si apa balteste in radiatorul mic nu circula din cauza ca exista aer pe circuitul mic . Asta am patit eu culmea pe primul furtun din lateral care intra in vasul de expansiune este blocat nu circula apa cand pornesc motorul pentru degazare . Am suflat cu gura prin el nimic , am schimbat si radiatorul din interiorul masini fiindca am zis ca este colmatat cel original si era . Am pus pe radiatorul nou si ce sa vezi nu am cladura , nu am privit in vasul de expansiune sa vad daca se degazeaza , am turnat lichid de racire manual cu furtunul care intra in radiatorul mic pana cand a iesit pe retur lichid de racire. Am cuplat furtunele si am mai turnat in vasul de expansiune pana cand a atins nivelul maxim. Am pornit motorul am vazut ca nu scoate pe circuitul mic de degazare apa in schimb s-a facult caldura in masina am trecut cu vederea asta . Culmea cand s-a deschis termostatul arunca pe circuitul mare apa pentru degazare dar dinspre far nu dinspre borna de plus a bateriei . Am mers asa 8 luni si observ zilele trecute ca nu am caldura dintr-o data s-a oprit brusc . Am desfacut furtunul de degazare de la circuitul mic am suflat cu gura pe el nimic , enervat am desfacut furtunele de langa termostat unu se duce in radiatorul mic si celalat sub motor spre pompa de apa si am cuplat pe circuitul de degazare cu probleme un compresor , cand i-am dat drumul a aruncat un jeg de nedescris , dopuri de ulei verzui etc. Am cuplat furtunele la loc completat cu antigel pornit acum arunca si pe primul circuit de degazare apa si am caldura in habitaclu .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR