- labuscapaul
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Oct 2021
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
labuscapaul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2021
- Mesaj Privat
Salutari,
Masina initial avea urmatoarea problema:
Dimineata cand voiam sa pornesc masina automatul invartea indelung (10-15 secunde) pana sa porneasca motorul, iar cand porneam in primele 5 minute motorul avea o putere mica si un consum instant imens (25L / 2500 turatii) daca trebuia sa opresc la semafor motorul nu statea turat. Am deconectat debitmetru masina se comporta exact la fel. Am schimbat bujii si bobina de inductie fara vreun succes. Apoi am facut revizia la GPL unde am aflat ca am "plamanul" defect care ineca instalatia si de aceea pornea asa greu motorul. Am schimbat plamanul si am rezolvat problema pe jumatate.
Acum porneste foarte usor insa problema cu puterea motorului la relantiu a ramas. Am mers 100 km pe benzina ca sa se "regleze" calculatorul cu noul amestec corect de carburnat, dar fara succes. Am pus op-com-ul si aveam P0134-5E si P0420-5A. Am schimbat sonda lambda 2 erorile au disparut, insa problema tot nu a fost rezolvata. Bonus acum am martorul check engine aprins si eroarea P0130.
Cum se manifesta acum problema cu pornirea (cu cat este mai rece afara cu atat mai mult se agraveaza urmatoarele):
Cand accelerez puterea motorului scade si chiar se opreste ( la relantiu)
Cand accelerez turatia nu ramane constanta si scade (la relantiu)
Daca reusesc sa plec imediat cu ea motorul merge in suturi, uneori se opreste si porneste mai greu la cheie
In mers cand accelerez pana la 3.000 turatii, daca apas ambreiajul morul se opreste, odata cu el si clima. Insa cand las ambreiajul jos motorul reporneste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Dupa 5-7 minute de stat pe loc cu motorul pornit masina se comporta normal, problema cu faptul ca in mers nu tine relantiul dispare dupa inca 5 minute de mers.
Mentiuni:
Se comporta la fel fie ca merg doar pe GPL sau doar pe Benzina.
Cu motorul pornit am scos capacul pe unde bag ulei pentru motor si nu iese niciun abur. Daca pun mana deasupra capacului simt un mic curent de aer.
In zilele urmatoare o sa schimb senzorul de pe admisie, insa am o presimtire ca este inca o piesa noua care nu o sa rezolve problema.
Ultimele variante la care m-am gandit, mai mult sau mai putin logice:
Curatare egr
Reparatie ECU
Sa schimb motorul cu totul
Sa-i dau foc.
Voi cum ati rezolvat problema de mai sus? Astra H 1.6 16valve GPL motor Z16XER
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XER
Masina initial avea urmatoarea problema:
Dimineata cand voiam sa pornesc masina automatul invartea indelung (10-15 secunde) pana sa porneasca motorul, iar cand porneam in primele 5 minute motorul avea o putere mica si un consum instant imens (25L / 2500 turatii) daca trebuia sa opresc la semafor motorul nu statea turat. Am deconectat debitmetru masina se comporta exact la fel. Am schimbat bujii si bobina de inductie fara vreun succes. Apoi am facut revizia la GPL unde am aflat ca am "plamanul" defect care ineca instalatia si de aceea pornea asa greu motorul. Am schimbat plamanul si am rezolvat problema pe jumatate.
Acum porneste foarte usor insa problema cu puterea motorului la relantiu a ramas. Am mers 100 km pe benzina ca sa se "regleze" calculatorul cu noul amestec corect de carburnat, dar fara succes. Am pus op-com-ul si aveam P0134-5E si P0420-5A. Am schimbat sonda lambda 2 erorile au disparut, insa problema tot nu a fost rezolvata. Bonus acum am martorul check engine aprins si eroarea P0130.
Cum se manifesta acum problema cu pornirea (cu cat este mai rece afara cu atat mai mult se agraveaza urmatoarele):
Cand accelerez puterea motorului scade si chiar se opreste ( la relantiu)
Cand accelerez turatia nu ramane constanta si scade (la relantiu)
Daca reusesc sa plec imediat cu ea motorul merge in suturi, uneori se opreste si porneste mai greu la cheie
In mers cand accelerez pana la 3.000 turatii, daca apas ambreiajul morul se opreste, odata cu el si clima. Insa cand las ambreiajul jos motorul reporneste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Dupa 5-7 minute de stat pe loc cu motorul pornit masina se comporta normal, problema cu faptul ca in mers nu tine relantiul dispare dupa inca 5 minute de mers.
Mentiuni:
Se comporta la fel fie ca merg doar pe GPL sau doar pe Benzina.
Cu motorul pornit am scos capacul pe unde bag ulei pentru motor si nu iese niciun abur. Daca pun mana deasupra capacului simt un mic curent de aer.
In zilele urmatoare o sa schimb senzorul de pe admisie, insa am o presimtire ca este inca o piesa noua care nu o sa rezolve problema.
Ultimele variante la care m-am gandit, mai mult sau mai putin logice:
Curatare egr
Reparatie ECU
Sa schimb motorul cu totul
Sa-i dau foc.
Voi cum ati rezolvat problema de mai sus? Astra H 1.6 16valve GPL motor Z16XER
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XER
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
https://gmtis.ntweb.ru/tis/r.../92341097.ro.html
https://forum.softpedia.com/...blema-catalizator
poate te ajuta si aceste lucruri,,, scrise de colegii cu probleme la auto...
colegii de pe grup sigur o sa-ti dea niste sfaturi utile!succes.
https://forum.softpedia.com/...blema-catalizator
poate te ajuta si aceste lucruri,,, scrise de colegii cu probleme la auto...
colegii de pe grup sigur o sa-ti dea niste sfaturi utile!succes.
- labuscapaul
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Oct 2021
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
labuscapaul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2021
- Mesaj Privat
Update:
Am fost la un electrician pentru martorul check engine aparut dupa ce am schimbat sonda lambda, se pare ca sonda desi era "compatibila" avea firele in ordinea alb-alb-negru-gri, iar pentru motorul meu trebuia sa fie alb-negru-alb-gri. M-am intors la service, mi-au comandat o sonda lambda cu firele alb-negru-alb-gri si dupa montaj mi-a disparut martorul check engine din bord. Acum vreau sa fac 100-150 km cu sonda noua pentru "calibrare" si revin. Momentan problema inca este nerezolvata.
Ultimul sfat primit de la service: schimbare modul clapeta de acceleratie xD
Am fost la un electrician pentru martorul check engine aparut dupa ce am schimbat sonda lambda, se pare ca sonda desi era "compatibila" avea firele in ordinea alb-alb-negru-gri, iar pentru motorul meu trebuia sa fie alb-negru-alb-gri. M-am intors la service, mi-au comandat o sonda lambda cu firele alb-negru-alb-gri si dupa montaj mi-a disparut martorul check engine din bord. Acum vreau sa fac 100-150 km cu sonda noua pentru "calibrare" si revin. Momentan problema inca este nerezolvata.
Ultimul sfat primit de la service: schimbare modul clapeta de acceleratie xD
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Intra cu o interfata dimineata si citeste temperatura aratata de senzorul de temperatura atunci cand e rece si compar o cu cea exterioara si urmaraste parametri in timp real
Este posibil ca sonda sa i spuna lui ECU ca are deja 70grade mitirul si amestecul injectat sa fie sarac.
Ca si cun nu ar avea ºocul tras
Ca sa nu fie complicat ,daca nu ai cu ce, schimb-o !
Si a doua ar fi sa verifici si daca ajung vapori falsi de la EVAP
Este posibil ca sonda sa i spuna lui ECU ca are deja 70grade mitirul si amestecul injectat sa fie sarac.
Ca si cun nu ar avea ºocul tras
Ca sa nu fie complicat ,daca nu ai cu ce, schimb-o !
Si a doua ar fi sa verifici si daca ajung vapori falsi de la EVAP
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- labuscapaul
- OP
- 3 mesaje
- din 29 Oct 2021
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
labuscapaul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2021
- Mesaj Privat
Update:
Am schimbat clapeta de acceleratie - fara rezultat
Am curatat motorul cu o solutie pentru "depuneri" de calamina - fara rezultat
Simptome s-au agravat, acum se opreste motorul de 2-3 ori pana sa se incalzeasca, la drum lung cand depasesc 100-110 km/h consumul incepe sa creasca si sa inece motorul.
A mai aparut urmatorul simptom: dupa ce se incalzeste, masina fluctueaza incontinuu la relantiu, pe gpl fluctuatia este mai mare decat pe benzina.
O fi vorba de sonda lambda din toba de esapament? Catalizatorul?
Ce alti senzori ar putea trimite informatii eronate catre masina, tinand cont ca ECU sau injectoare nu au cum sa fie defecte, intrucat se comporta identic atat pe gpl cat si benzina ?
Am schimbat clapeta de acceleratie - fara rezultat
Am curatat motorul cu o solutie pentru "depuneri" de calamina - fara rezultat
Simptome s-au agravat, acum se opreste motorul de 2-3 ori pana sa se incalzeasca, la drum lung cand depasesc 100-110 km/h consumul incepe sa creasca si sa inece motorul.
A mai aparut urmatorul simptom: dupa ce se incalzeste, masina fluctueaza incontinuu la relantiu, pe gpl fluctuatia este mai mare decat pe benzina.
O fi vorba de sonda lambda din toba de esapament? Catalizatorul?
Ce alti senzori ar putea trimite informatii eronate catre masina, tinand cont ca ECU sau injectoare nu au cum sa fie defecte, intrucat se comporta identic atat pe gpl cat si benzina ?
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Test de compresie ai facut? Senzorul de temperatura l-ai verificat la rece? Sistemul EVAP l-ai verificat
Daca da, eu as suspecta instalatia de GPL.
- fie instalatia aia da gaz aiurea in motor
- fie are o neetanseitate in zona motorului (de exemplu unde sunt legate injectoarele in admisie)
Ai sigurante separate pentru instalatia de gaz? Poti incerca sa le scoti (dezactivezi pompa si ECU) si sa vezi cum se comporta.
Iei un spray de pornire, si cu motorul pornit dai in zona injectoarelor / galeria de admisie.
Daca da, eu as suspecta instalatia de GPL.
- fie instalatia aia da gaz aiurea in motor
- fie are o neetanseitate in zona motorului (de exemplu unde sunt legate injectoarele in admisie)
Ai sigurante separate pentru instalatia de gaz? Poti incerca sa le scoti (dezactivezi pompa si ECU) si sa vezi cum se comporta.
Iei un spray de pornire, si cu motorul pornit dai in zona injectoarelor / galeria de admisie.