Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • labuscapaul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Salutari,

Masina initial avea urmatoarea problema:

Dimineata cand voiam sa pornesc masina automatul invartea indelung (10-15 secunde) pana sa porneasca motorul, iar cand porneam in primele 5 minute motorul avea o putere mica si un consum instant imens (25L / 2500 turatii) daca trebuia sa opresc la semafor motorul nu statea turat. Am deconectat debitmetru masina se comporta exact la fel. Am schimbat bujii si bobina de inductie fara vreun succes. Apoi am facut revizia la GPL unde am aflat ca am "plamanul" defect care ineca instalatia si de aceea pornea asa greu motorul. Am schimbat plamanul si am rezolvat problema pe jumatate.

Acum porneste foarte usor insa problema cu puterea motorului la relantiu a ramas. Am mers 100 km pe benzina ca sa se "regleze" calculatorul cu noul amestec corect de carburnat, dar fara succes. Am pus op-com-ul si aveam P0134-5E si P0420-5A. Am schimbat sonda lambda 2 erorile au disparut, insa problema tot nu a fost rezolvata. Bonus acum am martorul check engine aprins si eroarea P0130.

Cum se manifesta acum problema cu pornirea (cu cat este mai rece afara cu atat mai mult se agraveaza urmatoarele):
Cand accelerez puterea motorului scade si chiar se opreste ( la relantiu)
Cand accelerez turatia nu ramane constanta si scade (la relantiu)
Daca reusesc sa plec imediat cu ea motorul merge in suturi, uneori se opreste si porneste mai greu la cheie
In mers cand accelerez pana la 3.000 turatii, daca apas ambreiajul morul se opreste, odata cu el si clima. Insa cand las ambreiajul jos motorul reporneste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Dupa 5-7 minute de stat pe loc cu motorul pornit masina se comporta normal, problema cu faptul ca in mers nu tine relantiul dispare dupa inca 5 minute de mers.

Mentiuni:
Se comporta la fel fie ca merg doar pe GPL sau doar pe Benzina.
Cu motorul pornit am scos capacul pe unde bag ulei pentru motor si nu iese niciun abur. Daca pun mana deasupra capacului simt un mic curent de aer.
In zilele urmatoare o sa schimb senzorul de pe admisie, insa am o presimtire ca este inca o piesa noua care nu o sa rezolve problema.

Ultimele variante la care m-am gandit, mai mult sau mai putin logice:
Curatare egr
Reparatie ECU
Sa schimb motorul cu totul
Sa-i dau foc.

Voi cum ati rezolvat problema de mai sus? Astra H 1.6 16valve GPL motor Z16XER



MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z16XER
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

un coleg vorbea de canistra de vapori la motoarele pe benzina, poate ar fi bine de verificat, doar ca idee.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
https://gmtis.ntweb.ru/tis/r.../92341097.ro.html
https://forum.softpedia.com/...blema-catalizator
poate te ajuta si aceste lucruri,,, scrise de colegii cu probleme la auto...
colegii de pe grup sigur o sa-ti dea niste sfaturi utile!succes.
  • labuscapaul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Update:

Am fost la un electrician pentru martorul check engine aparut dupa ce am schimbat sonda lambda, se pare ca sonda desi era "compatibila" avea firele in ordinea alb-alb-negru-gri, iar pentru motorul meu trebuia sa fie alb-negru-alb-gri. M-am intors la service, mi-au comandat o sonda lambda cu firele alb-negru-alb-gri si dupa montaj mi-a disparut martorul check engine din bord. Acum vreau sa fac 100-150 km cu sonda noua pentru "calibrare" si revin. Momentan problema inca este nerezolvata.

Ultimul sfat primit de la service: schimbare modul clapeta de acceleratie xD
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
succes si drumuri bune,,,
acest defect,,, defecte,, o sa prinda bine, spre rezolvare si altor opelisti!
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Intra cu o interfata dimineata si citeste temperatura aratata de senzorul de temperatura atunci cand e rece si compar o cu cea exterioara si urmaraste parametri in timp real
Este posibil ca sonda sa i spuna lui ECU ca are deja 70grade mitirul si amestecul injectat sa fie sarac.
Ca si cun nu ar avea ºocul tras
Ca sa nu fie complicat ,daca nu ai cu ce, schimb-o !
Si a doua ar fi sa verifici si daca ajung vapori falsi de la EVAP
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Un test compresie nu este scump dar te liniștește, sau nu 🙂
  • labuscapaul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Update:

Am schimbat clapeta de acceleratie - fara rezultat
Am curatat motorul cu o solutie pentru "depuneri" de calamina - fara rezultat

Simptome s-au agravat, acum se opreste motorul de 2-3 ori pana sa se incalzeasca, la drum lung cand depasesc 100-110 km/h consumul incepe sa creasca si sa inece motorul.

A mai aparut urmatorul simptom: dupa ce se incalzeste, masina fluctueaza incontinuu la relantiu, pe gpl fluctuatia este mai mare decat pe benzina.

O fi vorba de sonda lambda din toba de esapament? Catalizatorul?

Ce alti senzori ar putea trimite informatii eronate catre masina, tinand cont ca ECU sau injectoare nu au cum sa fie defecte, intrucat se comporta identic atat pe gpl cat si benzina ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Test de compresie ai facut? Senzorul de temperatura l-ai verificat la rece? Sistemul EVAP l-ai verificat

Daca da, eu as suspecta instalatia de GPL.
- fie instalatia aia da gaz aiurea in motor
- fie are o neetanseitate in zona motorului (de exemplu unde sunt legate injectoarele in admisie)
Ai sigurante separate pentru instalatia de gaz? Poti incerca sa le scoti (dezactivezi pompa si ECU) si sa vezi cum se comporta.
Iei un spray de pornire, si cu motorul pornit dai in zona injectoarelor / galeria de admisie.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR