- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mașina are 15 ani, ok, dar halul în care sunt ruginite, mai ales în zona rotilor, nu numai ce se vede pe dedesupt, e belea.
Le am schimbat în service, cu totul, din pompa abs pânã în spate la cilindri de frânã, inclusiv furtune frânã.
Știam de problemã, am tot amânat lucrarea dar când am vãzut cat erau de afectate, m am speriat puțin.
Așadar, cei cu mașini peste 15 ani, verificati cu atenție acest aspect.
Lichidul de frânã a fost schimbat periodic, problema e calitatea tablei din care sunt fãcute.
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Doar zic ca aceste conducte de frânã trebuie trecute la lista cu probleme specifice opel astra clasic 2: arcuri spate, flanse amortizoare, ...
- PetruA
- **
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Conducta de Cu (99%) - presiune de lucru 150 bar
Conducta CuNi (Cu 90%, Ni 10%) - presiune de lucru 600 bar
In sistemul de franare presiunea atinge 120 bar in mod normala (va dati seama ce presiune rezulta la franare de urgenta).
Da, in mod normal presiunea minima la care rezista o conducta este de 1,5 x presiunea de lucru dar ... voi sunteti dispusi sa va puneti familiile in pericol doar pentru cativa banuti in plus cat costa o conducta CuNi (proiectata special pentru instalatii de franare) fata de una de Cu de la Dedeman ?
Problema este ca unul cu conducte din astea din Cu, de la Dedeman, va poate omora pe voi si familiile voastre.
Este aceeasi problema ca si in cazul in care dati flash-uri ca prostii ca sa-i scapati pe cocalari (cocalar care maine va loveste pe voi in loc el maine sa stea pe bara din cauza ca Politia i-a suspendat permisul). Bine ... asta daca nu cumva sunteti si voi (astia care dati flash-uri) niste cocalari si sperati ca cocalarul care vine din fata sa va dea si el flash-uri cand este randul lui ....
In rest ... numai de bine !
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
La tigaia mea am schimbat ieri conductele de frana intermediare (de undeva din zona rotii dreapta fata spre spate) cu altele tot din otel vopsit (ca cele oroginale) insa cred ca am facut alegerea gresita, pentru simplul fapt ca doar cat le-am atins de fiarele masinii incercand sa le pozitionez deja vopseaua de pe ele s-a julit destul de mult.
Momentan mai am de lucru la masina, este la cineva la curte partial demontata.
Ce parere aveti? Sa pun de cupru in loc sau sa continui cu astea de otel?
Legislatia ce zice? Daca pun de cupru, masina fiind din 2005 o sa cam fie magnet pentru politisti si rar, daca vad tevile de cupru, nu cumva comenteaza?
Am cautat pe net si nu am gasit nimic relevant, doar persoane ce au schimbat tevile de otel cu cupru, insa nimic legat de legislatie...
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu intrebam de legislatie, daca am sau nu voie sa pun cupru.
Intre timp am comandat altele de otel si urmeaza sa-mi vina marti...
Eu ma gandesc insa si la proprietatile tevii de cupru, care nu rezista la aceleasi presiuni ca cea de otel... nici la dacie nu erau de cupru, erau de otel, si aia nici nu avea servofrana, ce sa mai zicem de abs sau esp...
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cu toate astea, o lãmurire se impune: depinde la care Dacie te referi, ținând cont cã s-a produs mai mult de 30 ani...pânã prin ”90, conductele erau din Cu, believe it or not. Mai târziu, probabil cãtre sfârșitul fabricației, e posibil sã fi trecut la oțel.
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
stiu sigur pentru ca prin 2002-2003 le-am schimbat pe toate, erau ruginite vai de mama lor...
tevile de benzina erau din cupru.
acum continuarea povestii.
mi-a venit teava (67 lei teava de 5 m cu diametrul exterior de 4.75), e mult mai tare decat cea pe care am cumparat-o data trecuta (nu se poate indoi la mana).
nu merge bercuita deloc, se si taie foarte greu, etc... nu stiu care e faza, dar asta am comandat-o pe seria de sasiu...
si ca sa raspund la o potentiala intrebare, nu e de la trusa de bercuit, am incercat si cu scula unui amic care are una profesionala (lucreaza cu instalatii de refrigerare industriale si a "imprumutat-o" de la munca) si la fel, nu se bercuie de nici o culoare, efectiv aluneca in presa in momentul in care incerc sa o bercui...
cea cumparata data trecuta se bercuia sensibil mai greu decat cuprul, dar mergea...
apoi am incercat sa bercuiesc o bucata din teava masinii (evident ca o bucata care nu era ruginita, statuse ascunsa bine dar pe care o inlocuiesc orice ar fi).
se bercuie la fel de usor ca cuprul... deci eu banui ca ori e ceva aluminiu, ori e vreo tabla ordinara...
acum cred ca m-au cam luat nervii si o sa ma apuc frumusel sa pun teava de cupru cap-coada si aia e...
oricum, nu prea mai am de gand sa tin prea mult masina, o mai tin cativa ani cat sa-si dea copii corigenta pe ea dupa ce iau permisul si apoi fier vechi...
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
PS
Normal cã e aliaj de Cu, nu se folosesc, în general, metale pure...dar credeam cã se știe asta. Sau nu?!
- ahappyuser
- *******
- 6,770 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,770
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Tot cam asa am procedat si eu în 2019 când am schimbat bucata finala (ultimul segment) de conducta de frâna la Vectra B pentru roata spate-stânga, initial am fost noob si am muscat la propunerea lor de a folosi nipluri de Dacie (hexagon de 11, material de cacao) care ce sa vezi.. n-au etansat, oricât ,,le-am tocat,, eu prin strângeri succesive, ulterior am mai dat un drum la ei cu niplurile de Opel (hexagon de 10, nipluri k'lumea, parca asa se scrie in zilele noastre cand ceva e bun si rezistent?) deci le-au pus ei pe teava... si iar le-au bercluit, doar ca NU le-am mai dat nimic extra pentru ca sugerarea de a folosi nipluri de Dacie a fost exclusiv a lor, apoi acasa montare conducta vietii sus pe masina si gata... s-a terminat tot stresul, vad ca tine si in ziua de azi (mai multe detalii in topic-ul de aici.).
Deci nu va prostiti... fierul si barbatii de odinioara erau altceva 😳
- bibu16v
- *******
- 7,136 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,136
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Altfel, nimeni nu e perfect. Nici chiar cei invidiați. Sau invidiabili...deși ãsta nu cred cã e un cuvânt.
PS
Ignorați tot ce am scris...cred cã nu mã simt prea bine.
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Haixsa o lamuresc...
Depinde de procentele aliajului
de exemplu "1910 cu" sunt tevi la care cuprul este peste 99%, astea nu sunt recomandate la conductele de frana chiar daca unii le vand pentru exact asa ceva. Astea nici in denumire nu au nichel pentru ca e foarte putin, din ce stiu a trecut si el pe acolo... Am si cativa metri de teava de-asta, am avut nevoie pentru ceva in afara domeniului auto (nu conteaza ce) si intr-adevar, sunt foarte moi, daca nu esti atent le frangi in momentul in care incerci sa le indoi... culoarea tevii este portocaliul-rosiatic deschis, iar daca o tii in umiditate, cocleste imediat, cand o zgarii putin se vede iar cuprul ala deachis la culoare...
Eu ce am acum si am in plan sa pun maine pe masina este "1915 cuni" si din ce am gasit pe net are undeva la 80-85% cupru, restul sunt probabil nichel si alte elemente. E mai rigida, are alta culoare (porticaliu negricios sa zic asa) si daca o zgarii sau cand o tai nu ramane culoarea cuprului ca 1910, e tot materialul mai negricios...
Ultima modificare făcută de jgyprime la Sam 19 Nov, 2022 1:35 am
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Tot cam asa am procedat si eu în 2019 când am schimbat bucata finala (ultimul segment) de conducta de frâna la Vectra B pentru roata spate-stânga, initial am fost noob si am muscat la propunerea lor de a folosi nipluri de Dacie (hexagon de 11, material de cacao) care ce sa vezi.. n-au etansat, oricât ,,le-am tocat,, eu prin strângeri succesive, ulterior am mai dat un drum la ei cu niplurile de Opel (hexagon de 10, nipluri k'lumea, parca asa se scrie in zilele noastre cand ceva e bun si rezistent?) deci le-au pus ei pe teava... si iar le-au bercluit, doar ca NU le-am mai dat nimic extra pentru ca sugerarea de a folosi nipluri de Dacie a fost exclusiv a lor, apoi acasa montare conducta vietii sus pe masina si gata... s-a terminat tot stresul, vad ca tine si in ziua de azi (mai multe detalii in topic-ul de aici.).
Deci nu va prostiti... fierul si barbatii de odinioara erau altceva 😳
motivul pentru care le schimb e ca nu-mi place mie cum a iesit (s-a julit vopseaua de pe ele de zici ca erau date cu acuarele nu altceva) si fiind frana, am zis sa fie macar dupa montaj cum trebuie... si mai e ceva, clemele de prindere au cedat pe ici pe colo cand am scos teava veche, am zis ca le gasesc repejor, dar am gasit doar cu livrare de prin china, australia etc...
- jgyprime
- *******
- 9,951 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,951
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Acum am cupru-nichel din pompa pana in furtunele de frana.
Se tine bine tigaia:

asta e toba cu care am cumparat-o acum 12 ani...
Nu am garaj, nu o menajez... merg cu ea cand e nevoie, unde e nevoie, etc...
Nu cred ca se vor mai face prea curand masini la care tobele sa reziste 12 ani fara rugina..
Nu iau in calcul ca masina are deja 18 ani, ma gandesc ca poate o fi schimbat cineva vreo toba inaintea mea, nu zic ca e din fabrica, cu toate ca pare originala, are cod gm pe ea...
Imi e rusine sa pun poza cu toba de pe astra j din 2018...
- ahappyuser
- *******
- 6,770 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,770
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- claudel974
- *
- 22 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
claudel974
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat