Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mare problemã cu aceste conducte de frânã, la Opel astra g, cel puțin.
Mașina are 15 ani, ok, dar halul în care sunt ruginite, mai ales în zona rotilor, nu numai ce se vede pe dedesupt, e belea.
Le am schimbat în service, cu totul, din pompa abs pânã în spate la cilindri de frânã, inclusiv furtune frânã.
Știam de problemã, am tot amânat lucrarea dar când am vãzut cat erau de afectate, m am speriat puțin.
Așadar, cei cu mașini peste 15 ani, verificati cu atenție acest aspect.
Lichidul de frânã a fost schimbat periodic, problema e calitatea tablei din care sunt fãcute.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu neapãrat materialul, adicã nu exclusiv. Mult conteazã și mediul prin care au fost purtate acele conducte și cât de des: e mare diferențã dacã au încasat multã sare(sau umezealã, în general) la viața lor. Ai fi surprins sã vezi aceleași mașini, din Franța, Italia, Spania, de aceeași vârstã și cu conductele(și nu numai) impecabile. Nu același lucru o sã întâlnești la cele de Germania, Austria...
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bibu16v, e foarte corect, la câtã clorura și sare au vãzut, dar ideea e ca o skoda octavia de exemplu, în condiții identice, cu 3 ani in plus, nu prezintã aceeași problemã (bine, skoda are altele, cum ar fi praguri, închidere centralizatã, etc)
Doar zic ca aceste conducte de frânã trebuie trecute la lista cu probleme specifice opel astra clasic 2: arcuri spate, flanse amortizoare, ...
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Atentie la conductele folosite !
Conducta de Cu (99%) - presiune de lucru 150 bar
Conducta CuNi (Cu 90%, Ni 10%) - presiune de lucru 600 bar
In sistemul de franare presiunea atinge 120 bar in mod normala (va dati seama ce presiune rezulta la franare de urgenta).
Da, in mod normal presiunea minima la care rezista o conducta este de 1,5 x presiunea de lucru dar ... voi sunteti dispusi sa va puneti familiile in pericol doar pentru cativa banuti in plus cat costa o conducta CuNi (proiectata special pentru instalatii de franare) fata de una de Cu de la Dedeman ?
Problema este ca unul cu conducte din astea din Cu, de la Dedeman, va poate omora pe voi si familiile voastre.
Este aceeasi problema ca si in cazul in care dati flash-uri ca prostii ca sa-i scapati pe cocalari (cocalar care maine va loveste pe voi in loc el maine sa stea pe bara din cauza ca Politia i-a suspendat permisul). Bine ... asta daca nu cumva sunteti si voi (astia care dati flash-uri) niste cocalari si sperati ca cocalarul care vine din fata sa va dea si el flash-uri cand este randul lui ....
In rest ... numai de bine !
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am o intrebare.
La tigaia mea am schimbat ieri conductele de frana intermediare (de undeva din zona rotii dreapta fata spre spate) cu altele tot din otel vopsit (ca cele oroginale) insa cred ca am facut alegerea gresita, pentru simplul fapt ca doar cat le-am atins de fiarele masinii incercand sa le pozitionez deja vopseaua de pe ele s-a julit destul de mult.
Momentan mai am de lucru la masina, este la cineva la curte partial demontata.
Ce parere aveti? Sa pun de cupru in loc sau sa continui cu astea de otel?

Legislatia ce zice? Daca pun de cupru, masina fiind din 2005 o sa cam fie magnet pentru politisti si rar, daca vad tevile de cupru, nu cumva comenteaza?
Am cautat pe net si nu am gasit nimic relevant, doar persoane ce au schimbat tevile de otel cu cupru, insa nimic legat de legislatie...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cu legislația e „simplu”, dar nu știi dela mine: vopsești ca la carte conductele de Cu, în negru(cu primer și vopsea matã). Și refaci conducta sã arate cât mai mult posibil cu originalul, ca formã. Sunt curios pe ce planetã are cineva timp și nervi sã-ți expertizeze ție conductele...chiar și dela RAR, cã ceilalți nu au astfel de competențe...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu am timp sa volsesc tevile, mai degraba as pune tub termocontractor peste si aia e...
Eu intrebam de legislatie, daca am sau nu voie sa pun cupru.
Intre timp am comandat altele de otel si urmeaza sa-mi vina marti...
Eu ma gandesc insa si la proprietatile tevii de cupru, care nu rezista la aceleasi presiuni ca cea de otel... nici la dacie nu erau de cupru, erau de otel, si aia nici nu avea servofrana, ce sa mai zicem de abs sau esp...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
De fapt, nici nu aveai nevoie de un rãspuns...cã pari destul de lãmurit. Ai comandat, gata.
Cu toate astea, o lãmurire se impune: depinde la care Dacie te referi, ținând cont cã s-a produs mai mult de 30 ani...pânã prin ”90, conductele erau din Cu, believe it or not. Mai târziu, probabil cãtre sfârșitul fabricației, e posibil sã fi trecut la oțel.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu am pus de cupru în service autorizat, nu am întrebat de ce au ales cupru în loc de otel, teoretic cuprul e mai scump, eu zic ca important e sa fie schimbate, sã le înlocuiești pe cele originale care au o vechime și uzura mare, cã doar nu o sã mai ținem mașinile astea încã 10-15 ani.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eh, nu-i chiar asa...unii au pompe de frânã de competitie...nu poti chiar cu conducte de Cu, cã te ia militia. Chiar dacã e mai usor de lucrat, rezistã 1.000 de ani si are performante sensibil mai slabe(în limitã absolutã) decât cele de otel. Dacã alergi tare cu ele, e belea! Shocked Surprised Confused Rolling Eyes
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Cu toate astea, o lãmurire se impune: depinde la care Dacie te referi, ținând cont cã s-a produs mai mult de 30 ani...pânã prin ”90, conductele erau din Cu, believe it or not. Mai târziu, probabil cãtre sfârșitul fabricației, e posibil sã fi trecut la oțel.
te contrazic, dacie din 1983 (masina personala), tevile nu erau din cupru ci din otel. nu stiu ce o fi fost la cele mai noi, aproape de 90...
stiu sigur pentru ca prin 2002-2003 le-am schimbat pe toate, erau ruginite vai de mama lor...
tevile de benzina erau din cupru.
mircea neicu a scris:Eu am pus de cupru în service autorizat, nu am întrebat de ce au ales cupru în loc de otel, teoretic cuprul e mai scump, eu zic ca important e sa fie schimbate, sã le înlocuiești pe cele originale care au o vechime și uzura mare, cã doar nu o sã mai ținem mașinile astea încã 10-15 ani.
de asta si vreau sa pun totul nou, insa as vrea sa pun ce trebuie.
bibu16v a scris:Eh, nu-i chiar asa...unii au pompe de frânã de competitie...nu poti chiar cu conducte de Cu, cã te ia militia. Chiar dacã e mai usor de lucrat, rezistã 1.000 de ani si are performante sensibil mai slabe(în limitã absolutã) decât cele de otel. Dacã alergi tare cu ele, e belea! Shocked Surprised Confused Rolling Eyes
sa stii ca nu e chiar cupru curat, este un aliaj de cupru cu nichel care il lasa sa fie suficent de maleabil dar este si rezistent. este special pentru auto.


acum continuarea povestii.
mi-a venit teava (67 lei teava de 5 m cu diametrul exterior de 4.75), e mult mai tare decat cea pe care am cumparat-o data trecuta (nu se poate indoi la mana).
nu merge bercuita deloc, se si taie foarte greu, etc... nu stiu care e faza, dar asta am comandat-o pe seria de sasiu...
si ca sa raspund la o potentiala intrebare, nu e de la trusa de bercuit, am incercat si cu scula unui amic care are una profesionala (lucreaza cu instalatii de refrigerare industriale si a "imprumutat-o" de la munca) si la fel, nu se bercuie de nici o culoare, efectiv aluneca in presa in momentul in care incerc sa o bercui...
cea cumparata data trecuta se bercuia sensibil mai greu decat cuprul, dar mergea...
apoi am incercat sa bercuiesc o bucata din teava masinii (evident ca o bucata care nu era ruginita, statuse ascunsa bine dar pe care o inlocuiesc orice ar fi).
se bercuie la fel de usor ca cuprul... deci eu banui ca ori e ceva aluminiu, ori e vreo tabla ordinara...

acum cred ca m-au cam luat nervii si o sa ma apuc frumusel sa pun teava de cupru cap-coada si aia e...
oricum, nu prea mai am de gand sa tin prea mult masina, o mai tin cativa ani cat sa-si dea copii corigenta pe ea dupa ce iau permisul si apoi fier vechi...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Asta eu n-o mai cred! Auzi, conducte de (aliaj de, normal!)Cu, dupã ce începusem sã-mi iau notite si sã mã înscriu la cursuri on-line de „Teoria tevii de frânã”! Shocked S-a-ntors lumea cu susu-n jos. Cât ai zice dezoxiribonucleic.
PS
Normal cã e aliaj de Cu, nu se folosesc, în general, metale pure...dar credeam cã se știe asta. Sau nu?!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu mi-as bate capul, conducte din cupru îndoite ,,cât mai artistic,, dupa cele originale, bercluire la o firma care se ocupa de chestii de-astea, dar please... fara nipluri de DACIE (pune-le pe cele originale ale masinii daca le-ai salvat la demontare, spre binele Opel-ului tau si cu respect pentru timpul tau daca tot tu le montezi) si asta a fost. SET & FORGET, they will remain forever set.

Tot cam asa am procedat si eu în 2019 când am schimbat bucata finala (ultimul segment) de conducta de frâna la Vectra B pentru roata spate-stânga, initial am fost noob si am muscat la propunerea lor de a folosi nipluri de Dacie (hexagon de 11, material de cacao) care ce sa vezi.. n-au etansat, oricât ,,le-am tocat,, eu prin strângeri succesive, ulterior am mai dat un drum la ei cu niplurile de Opel (hexagon de 10, nipluri k'lumea, parca asa se scrie in zilele noastre cand ceva e bun si rezistent?) deci le-au pus ei pe teava... si iar le-au bercluit, doar ca NU le-am mai dat nimic extra pentru ca sugerarea de a folosi nipluri de Dacie a fost exclusiv a lor, apoi acasa montare conducta vietii sus pe masina si gata... s-a terminat tot stresul, vad ca tine si in ziua de azi (mai multe detalii in topic-ul de aici.).

Deci nu va prostiti... fierul si barbatii de odinioara erau altceva Embarassed
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Domnule, respekt! Ai fost și plastic și elocvent și obiectiv și realist. Mai rar. Dacã nu mi-ar fi strãin sentimentul, te-aș fi invidiat un pic ptr rândurile de mai sus.
Altfel, nimeni nu e perfect. Nici chiar cei invidiați. Sau invidiabili...deși ãsta nu cred cã e un cuvânt.
PS
Ignorați tot ce am scris...cred cã nu mã simt prea bine.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Normal cã e aliaj de Cu, nu se folosesc, în general, metale pure...dar credeam cã se știe asta. Sau nu?!
cred ca s-a creat o mica confuzie...
Haixsa o lamuresc...
Depinde de procentele aliajului
de exemplu "1910 cu" sunt tevi la care cuprul este peste 99%, astea nu sunt recomandate la conductele de frana chiar daca unii le vand pentru exact asa ceva. Astea nici in denumire nu au nichel pentru ca e foarte putin, din ce stiu a trecut si el pe acolo... Am si cativa metri de teava de-asta, am avut nevoie pentru ceva in afara domeniului auto (nu conteaza ce) si intr-adevar, sunt foarte moi, daca nu esti atent le frangi in momentul in care incerci sa le indoi... culoarea tevii este portocaliul-rosiatic deschis, iar daca o tii in umiditate, cocleste imediat, cand o zgarii putin se vede iar cuprul ala deachis la culoare...
Eu ce am acum si am in plan sa pun maine pe masina este "1915 cuni" si din ce am gasit pe net are undeva la 80-85% cupru, restul sunt probabil nichel si alte elemente. E mai rigida, are alta culoare (porticaliu negricios sa zic asa) si daca o zgarii sau cand o tai nu ramane culoarea cuprului ca 1910, e tot materialul mai negricios...


Ultima modificare făcută de jgyprime la Sam 19 Nov, 2022 12:35 am
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu nu mi-as bate capul, conducte din cupru îndoite ,,cât mai artistic,, dupa cele originale, bercluire la o firma care se ocupa de chestii de-astea, dar please... fara nipluri de DACIE (pune-le pe cele originale ale masinii daca le-ai salvat la demontare, spre binele Opel-ului tau si cu respect pentru timpul tau daca tot tu le montezi) si asta a fost. SET & FORGET, they will remain forever set.

Tot cam asa am procedat si eu în 2019 când am schimbat bucata finala (ultimul segment) de conducta de frâna la Vectra B pentru roata spate-stânga, initial am fost noob si am muscat la propunerea lor de a folosi nipluri de Dacie (hexagon de 11, material de cacao) care ce sa vezi.. n-au etansat, oricât ,,le-am tocat,, eu prin strângeri succesive, ulterior am mai dat un drum la ei cu niplurile de Opel (hexagon de 10, nipluri k'lumea, parca asa se scrie in zilele noastre cand ceva e bun si rezistent?) deci le-au pus ei pe teava... si iar le-au bercluit, doar ca NU le-am mai dat nimic extra pentru ca sugerarea de a folosi nipluri de Dacie a fost exclusiv a lor, apoi acasa montare conducta vietii sus pe masina si gata... s-a terminat tot stresul, vad ca tine si in ziua de azi (mai multe detalii in topic-ul de aici.).

Deci nu va prostiti... fierul si barbatii de odinioara erau altceva Embarassed
asta ca nu etanseaza, e cam din vina celor care au bercuit teava, mie nu mi-a curs nimic si am pus niplurile alea noi, nu stiu de pe ce masina sunt, dar sunt cu hexagon de 10 la cele tata si 13 sau 14 la cele mama (nu stiu exact cum le zice)
motivul pentru care le schimb e ca nu-mi place mie cum a iesit (s-a julit vopseaua de pe ele de zici ca erau date cu acuarele nu altceva) si fiind frana, am zis sa fie macar dupa montaj cum trebuie... si mai e ceva, clemele de prindere au cedat pe ici pe colo cand am scos teava veche, am zis ca le gasesc repejor, dar am gasit doar cu livrare de prin china, australia etc...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Si am frane din nou pe babeta...
Acum am cupru-nichel din pompa pana in furtunele de frana.

Se tine bine tigaia:

asta e toba cu care am cumparat-o acum 12 ani...
Nu am garaj, nu o menajez... merg cu ea cand e nevoie, unde e nevoie, etc...
Nu cred ca se vor mai face prea curand masini la care tobele sa reziste 12 ani fara rugina..
Nu iau in calcul ca masina are deja 18 ani, ma gandesc ca poate o fi schimbat cineva vreo toba inaintea mea, nu zic ca e din fabrica, cu toate ca pare originala, are cod gm pe ea...

Imi e rusine sa pun poza cu toba de pe astra j din 2018...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vectra C chiar a fost o masina foarte reusita la tabla, mai buna chiar decât VW Passat care parea un etalon greu de egalat pe partea de caroserie.

Acum cu conducte noi de frana esti ,,boss,, deci nu mai ai din ce sa-ti faci griji cu de-astea.
  • claudel974

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am nevoie de o recomandare service unde sa inlocuiesc conductele frana din pompa pana la etriere pentru o Zafira A F75, Bucuresti (sau Braila sau Galati).
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Claudel974, dacã încã nu ai rezolvat pânã acum, îți recomand în Galați unde am fãcut eu lucrarea: la fostul service nalba, giratoriu spre barbosi, actual posstav
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR