- DNicolaePena
- OP
- 5 mesaje
- din 23 Oct 2022
DNicolaePena
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2022
- Mesaj Privat
Salutare, am urmatoarea problema la opel astra h si nu reusesc sa gasesc discutie pe forum despre ea , mai exact clapeta care comuta aer rece cald blocata, locatia unde intra motorasul trebuie apasat si invartit , chiar daca motorasul invarte nu face comutarea si automat nu baga caldura… aveti idee daca trebuie dat jos tot bordul sau exista vreo varianta mai usoara si deasemenea pe la ce sume se invarte schimbarea sau vreun tutorial . Multumesc anticipat
MODEL: Astra H 2007
MOTOR: 1.6
CODURI EROARE: Nu
LOCATIE: Craiova
MODEL: Astra H 2007
MOTOR: 1.6
CODURI EROARE: Nu
LOCATIE: Craiova
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Inteleg ca tu ai dat deja actuatorul (motorasul) jos si ai incercat sa actionezi clapeta, manual.
Intrevarea ar fi, ce anume ai gasit acolo?
Din ceea ce stiu eu, pentru inlocuire clapeta (daca ea este cu probleme), trebuie inlocuit ansamblul HVAC (aeroterma) cu totul.
Din ceea ce am intalnit eu, am tras urmatoarele concluzii:
- poate fi actuatorul (motorasul) cu probleme, chiar daca in gol (scos afara) aparent este in regula si executa miscarea dorita. In sarcina, s-ar putea sa nu reuseasca sa miste mecanismul (am intalnit mecanism interior cu uzura sau chiar si culmea, motorul pas cu pas cu defect);
- am intalnit uzura in mecanismul de cuplare dintre actuator si clapeta (partile de plastic, uzate si efectiv miscarea actuatorului nu se mai transmite catre clapeta):
- am intalnit clapeta de amestec aer rece/cald, din interiorul HVAC (aerotermei), sparta in partea de cuplare cu actuatorul, tot din cauza uzurilor.
Atasez o poza cu zona aceea a HVAC si un zoom, sa se vada uzura din cuplajul clapetei si deci, inceputul de spargere in acea zona.
P.S. Pentru fiecare situatie, am gasit o rezolvare punctuala, prin inlocuirea actuatorului sau prin inlocuirea actuatorului si modificarea mecanismului de cuplare, astfel incat sa evit demontarea, pentru ca mi s-a parut o munca inutila, pentru a monta o alta unitate HVAC second hand, deci tot cu uzuri.
Intrevarea ar fi, ce anume ai gasit acolo?
Din ceea ce stiu eu, pentru inlocuire clapeta (daca ea este cu probleme), trebuie inlocuit ansamblul HVAC (aeroterma) cu totul.
Din ceea ce am intalnit eu, am tras urmatoarele concluzii:
- poate fi actuatorul (motorasul) cu probleme, chiar daca in gol (scos afara) aparent este in regula si executa miscarea dorita. In sarcina, s-ar putea sa nu reuseasca sa miste mecanismul (am intalnit mecanism interior cu uzura sau chiar si culmea, motorul pas cu pas cu defect);
- am intalnit uzura in mecanismul de cuplare dintre actuator si clapeta (partile de plastic, uzate si efectiv miscarea actuatorului nu se mai transmite catre clapeta):
- am intalnit clapeta de amestec aer rece/cald, din interiorul HVAC (aerotermei), sparta in partea de cuplare cu actuatorul, tot din cauza uzurilor.
Atasez o poza cu zona aceea a HVAC si un zoom, sa se vada uzura din cuplajul clapetei si deci, inceputul de spargere in acea zona.
P.S. Pentru fiecare situatie, am gasit o rezolvare punctuala, prin inlocuirea actuatorului sau prin inlocuirea actuatorului si modificarea mecanismului de cuplare, astfel incat sa evit demontarea, pentru ca mi s-a parut o munca inutila, pentru a monta o alta unitate HVAC second hand, deci tot cu uzuri.
- DNicolaePena
- OP
- 5 mesaje
- din 23 Oct 2022
DNicolaePena
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- DNicolaePena
- OP
- 5 mesaje
- din 23 Oct 2022
DNicolaePena
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2022
- Mesaj Privat
- DNicolaePena
- OP
- 5 mesaje
- din 23 Oct 2022
DNicolaePena
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cuplajul acela este corp comun cu clapeta, adica este dintr-o bucata. Pur si simplu, axul clapetei este prelucrat cu acea forma la capat, de asta nu inteleg rolul acelei "negrese".
Si da, acolo se uzeaza si "scapa" aluneca contrapiesa de pe axul actuatorului (motorasului).
Pentru schimbat unitatea HVAC cu totul, manopera nu se rezuma doar la dat jos "bordul" ci si golit/umplere instalatia de racire motor (antigel) si instalatia AC (agent refrigerant, "freon").
In functie de felul in care va ceda data viitoare, o sa ai si varianta corecta de remediere (din pacate tot printr-o improvizatie).
Eu am rezolvat cu ajutorul unei tevi de cupru de 15mm decupata la un capat pentru a se cupla cu clapeta, iar la celalalt capat am deformat-o pentru a se cupla cu actuatorul. Teava avand si rolul de cuplaj si rolul de prelungire a axului clapetei.
Se mai poate rezolva si prin cuplarea cu axul clapetei pe cealalta parte, spre pasager, doar ca acolo "lucrarea" este de mai mare amploare si trebuie inversat si sensul actuatorului.
Si da, acolo se uzeaza si "scapa" aluneca contrapiesa de pe axul actuatorului (motorasului).
Pentru schimbat unitatea HVAC cu totul, manopera nu se rezuma doar la dat jos "bordul" ci si golit/umplere instalatia de racire motor (antigel) si instalatia AC (agent refrigerant, "freon").
In functie de felul in care va ceda data viitoare, o sa ai si varianta corecta de remediere (din pacate tot printr-o improvizatie).
Eu am rezolvat cu ajutorul unei tevi de cupru de 15mm decupata la un capat pentru a se cupla cu clapeta, iar la celalalt capat am deformat-o pentru a se cupla cu actuatorul. Teava avand si rolul de cuplaj si rolul de prelungire a axului clapetei.
Se mai poate rezolva si prin cuplarea cu axul clapetei pe cealalta parte, spre pasager, doar ca acolo "lucrarea" este de mai mare amploare si trebuie inversat si sensul actuatorului.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- DNicolaePena
- OP
- 5 mesaje
- din 23 Oct 2022
DNicolaePena
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2022
- Mesaj Privat