Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Salutare! Am urmatoarea problema, dacã s-a mai întâlnit cineva cu ea. Opel Corsa D, 2007, dimineața intrã foarte greu în vitezã, aproape imposibil, dupã smucituri pleacã totuși si, dupã 15-30 de minute de rulaj, incepe sa functioneze OK.
Kit ambreiaj schimbat in urma cu circa 1 an, pompa de la pedala schimbata in urma cu circa doua luni, aerisiere facuta acum 2 saptamani, pompa de pe cutia de viteze verificata, nu e nimic in neregula, dupa cum zice nenea de la service.
Tot nenea de la service opineaza ca singura explicatie mai ramane o belea in cutia de viteze, nicidecum timoneria, de exemplu, fiindca n-ar mai merge deloc daca ar fi o problema acolo. Solutia sugerata: schimbarea cutiei.
Alte eventuale opinii, va rog, pe situatia datã? Mersi



MODEL: Corsa 2007
MOTOR: Z13DTJ

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • IonutN

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul din cutie
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
pus 1 litru de ulei in urma cu o saptamana..dupa ce aparuse beculetul pe bord..Smile
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ionut vorbea de schimbarea uleiului din cutia de viteze. Nu are ce beculet sa-ti apara daca nu ai ulei in cutia de viteze. Probabil ai completat la motor.
In alta ordine de idei, timoneria nu e exclusa din ecuatie. Vaselina de pe cabluri, probabil, e intarita si plina de mizerie si doar dupa ce se incalzesc bine motorul si cablurile functioneaza normal. Cred ca e simplu ca mecanicul sa vada cum se misca acele cabluri la prima ora.
Pe loc si fara motor pornit, tot dimineata intra normal in treptele de viteza?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ãla, de-și zice mecanic, ar fi trebuit sã știe toate astea și fãrã indicațiile noastre prețioase...nu?! Cã doar din asta-și câștigã pâinea...sau poate e un hobby.
@alre ce spui tu e valabil, așa, în general, doar cã în cazul de fațã, cred eu, nu are cabluri(mã bazez cã nu e cutie cu 6 trepte ptr motor de 1,3), e timonerie cu tije rigide...alea nu prea pot face figurile sugerate de tine...
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
alre a scris:Ionut vorbea de schimbarea uleiului din cutia de viteze. Nu are ce beculet sa-ti apara daca nu ai ulei in cutia de viteze. Probabil ai completat la motor.
In alta ordine de idei, timoneria nu e exclusa din ecuatie. Vaselina de pe cabluri, probabil, e intarita si plina de mizerie si doar dupa ce se incalzesc bine motorul si cablurile functioneaza normal. Cred ca e simplu ca mecanicul sa vada cum se misca acele cabluri la prima ora.
Pe loc si fara motor pornit, tot dimineata intra normal in treptele de viteza?


Pe loc si fara motor pornit intrã ceva mai ușor, dar tot cu smucituri destul de serioase! Smile
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
De când ai mașina și când a apãrut problema sau ai sesizat-o?
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Bine, mașina e din 2007, luatã de nouã, alta e deja pe drum, dar cu întârzieri din cauza livrãrilor vieții...dar problema asta a apãrut de vreo sãptãmânã, din ce in ce mai pregnant dimineata si probabil se va bloca total intr-o zi in ritmul ãsta..am mai programt-o mâine dimi la un service, sã vedem ce-mi spun și acolo indivizii..
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Poate nu e o idee rea...
În baza celor spuse de tine, eu zic cã problema nu e legatã de uleiul din cutie:
1. dacã uleiul ar fi prea gros, cum pare, ar fi trebuit sã facã mai demult așa, uleiul nu devine mai vâscos peste noapte;
2. dacã uleiul ar fi sub nivel, comportamentul nu s-ar schimba prea mult între cald și rece, iar dacã ar fi mult sub nivel, ar apãrea și zgomote.
Deci suspecți de serviciu:
-acționarea hidraulicã a ambreiajului(nu prea vãd cum ar funcționa mai bine la cald, poate doar prin dilatarea unor garnituri);
-ambreiajul în sine;
-cutia în sine(aproape exclus ținând cont de funcționarea îmbunatãțitã la cald).
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De 2 ori sa intamplat sa nu intre in viteze .
1.La un Golf 4 se uzase tijele timoneriei si unele trepte intrau foarte greu tot timpul ,sa rezolvat ieftin , mai neplacut a fost cu a doua intamplare.
2.La un Alfa Romeo 166 sau spart in cutie 2 sau 3 rulmenti cu ace , daca la inceput nu intra in viteze ocazional, cu timpul a inceput din ce in ce mai des sa faca figura ,dar erau cazuri in care intra in viteze fara probleme ,problema erau acele rulmentulor sparti care au inceput sa se miste de capul lor prin cutie , cum ajungea una pe la sincron ,nu mai intra in treapta respectiva pana nu se misca putin bucata sparta din rulment. Sa rezlovat prin inlocuirea cutiei ,dar se putea repara prin inlocuirea rulmentillor sparti , sau varianta cea mai ieftina , curatarea cutiei pe interior de resturile rulmentilor si montarea la la loc.

Nu cred ca are treaba uleiul de cutie , dar trebuie verificat oricum ,de exemplu inainte sa am problemele cu cutia, am inlocuit uleiul cu cateva luni inainte ca mai facea figuri cu intratul in viteze si cand se stricase cutia mai serioas si am decis sa o schimb , uleiul era negru ,nu mai avea treaba cu culoarea initiala rosie .
Poate ai noroc si nu este cutia.


  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Aerisirea se face cu pompa de vid ,altfel nu puteti scoate aerul din instalatie, prin metoda pedalei !
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Salutare!
Continua povestea acestei paranghelii. Semnalez la service ca pedala de ambreiaj este in neregula, pentru ca jumatate de cursa o face in gol, ceea ce e nefiresc. Asta desi pompa de la pedala am schimbat-o in urma cu circa o luna si aerisire facuta tot atunci. Zic: ”Hai sa mai verificam o data asta, va rog, sa nu mergem aiurea direct la cutie”. Intra un baiat pe felie, meștereste, zice si el ca e ceva in neregula, iar cand da sa aeriseasca nu mai trage deloc sistemul, pedala ramane jos orice ai face, e vineri dupa-amiaza, masina trebuie sa ramana peste week-end in service, nervi cat casa. Piese, respectiv pompa de la pedala (din nou!) și rulmentul de la cutie, comandate, vin luni dimi (Sã fie domne aici, sa vedem ce se petrece!). The show must go on!
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
ney a scris:Aerisirea se face cu pompa de vid ,altfel nu puteti scoate aerul din instalatie, prin metoda pedalei !
aerisire cu pompã prin cãdere ce pompã de vid
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Asa
  • Paul2022

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2022

  • Mesaj Privat
Salutare!
Povestea a fost rezolvatã și e ceva de noaptea minții!

Dupã lungi dezbateri, pãreri și cereri de schimbãri piese majore, gen cutie sau kit ambreiaj, se dovedește cã era vorba despre o amãrâtã de aerisitoare de la pompã, care era fisuratã și belea tot circuitul! 200 lei întreaga afacere, în loc de niște sume amețitoare pentru alte minuni!

Iar aici am ajuns doar pentru cã le-am spus oamenilor din service sã mai verifice încã o datã circuitul, cã pedala cãzuse iar, avea jumãtate de traseu mort, adicã un semn clar de neregulã.

Sã fim sãnãtoși și nu mai luați de bun ce vã spun toți bãiețașii din service-uri, sã mai și gândim, sã mai și apelãm la second opinion, ca la spital Smile

Hai, noroc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR