AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Salut , vad ca ai bujiile incandescente cu senzori de presiune pe pistoane . Ai o problema cu senzorul vibrochen ( posibil in mufa contact imperfect sau pe circuitul electric sau din cand in cand da rateuri ) , de aici si mersul in 3 . Posibil de aici si problema cu presiunea pe cilindrul 4 . La ultima eroare ai bujia arsa pe cilindrul 3 . Rezolva problema cu senzorul vibrochen si a-r trebui sa dispara si problema la cilindrul 4 . Ultima eroare poti sa o rezolvi dupa ( bujia arsa pe cilindrul 3 ) . Ma gandesc caci ai si SVS in bord .
Sigur ai pus bine codul de motor ? Nu cumva e A20DTR sau Z19DTR ? Sau la deruta ?
Sigur ai pus bine codul de motor ? Nu cumva e A20DTR sau Z19DTR ? Sau la deruta ?
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
Am sters erorile si doar bujia arsa nr.3 a reaparut dupa un drum de 2 km. La rece am presiunile asa, pe cyl4 e mai mica 2.5 fata de 4.6/5 cat am pe ceilalati cilindrii.
Doar 2 bujii vin cu senzor de presiune ? Nr. 3 o fi simpla sau cu senzor ? Se poate afla fara a demonta ?
Motorul are 96 kw, Dtj il vede opcomul, in acte scrie DTH. E acelasi motor am inteles, doar softul e diferit.
Are un mers urat la ralantii oricum pana ajunge la 30 de grade motorul.
La 67 grade motor am asa valorile de compensare :
cyl1: -0.4
cyl2: -0.9
cyl3: 0.6
cyl4: 0.5
@DRosiuoru
Doar 2 bujii vin cu senzor de presiune ? Nr. 3 o fi simpla sau cu senzor ? Se poate afla fara a demonta ?
Motorul are 96 kw, Dtj il vede opcomul, in acte scrie DTH. E acelasi motor am inteles, doar softul e diferit.
Are un mers urat la ralantii oricum pana ajunge la 30 de grade motorul.
La 67 grade motor am asa valorile de compensare :
cyl1: -0.4
cyl2: -0.9
cyl3: 0.6
cyl4: 0.5
@DRosiuoru
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pt a identifica bujiile, e suficient sa scoti capacul motorului si se vad capetele/mufele bujiilor. Cele cu senzor au mufa mai groasa..in jur de 10-12 mm diametru. Cele normale, au mufa mult mai subtire..cam 6 mm diametru.
Pentru verificare bujii si instalatie, cauta info mai jos.
Se poate masura rezistenta intre corp bujie si electrod...daca e sub 2.5-3.5 ohm, ar trebui sa fie buna. De schimbat preventiv.,..nu stiu daca renteaza daca ai cu senzor...costa aproape 400 lei bucata.
Cu un aparat de masura care sa masoare rezistenta poti verifica:
- circuitele: fara sa le scoti fisele sau sa le demontezi trebuie doar sa scoti modulul de control localizat langa acumulator; scoti mufa de conectare:
Bujie senzor 1 - circuit terminal 3
Bujie senzor 2 - circuit terminal 1
Bujie senzor 3 - circuit terminal 4
Bujie senzor 4 - circuit terminal 6
Pentru fiecare circuit verifici ce rezistenta ai intre pin (3,1,4,6) si masa caroserie fara cheia in contact.
Daca ai valori intre 0.5-3.5 Ω inseamna ca nu este nici o problema.
- bujiile incandescente cu sau fara senzor demontandu-le si masurand rezistenta intre extremitati si daca te incadrezi in valorile de mai sus atunci sunt bune.
Codurile bujiilor incandescente cu senzor de presiune:
BERU Order no. PSG001 0 103 010 903
GM no. 55 564 163 / Opel/Vauxhall no. 18 26 354
GM no. 55 579 436 / Opel/Vauxhall no. 12 14 087
Codul pastei GKF01 no. 0 890 300 034 care se da pe bujie pentru a preveni "coacerea" si ca sa o poti desface usor data viitoare
Pentru verificare bujii si instalatie, cauta info mai jos.
Se poate masura rezistenta intre corp bujie si electrod...daca e sub 2.5-3.5 ohm, ar trebui sa fie buna. De schimbat preventiv.,..nu stiu daca renteaza daca ai cu senzor...costa aproape 400 lei bucata.
Cu un aparat de masura care sa masoare rezistenta poti verifica:
- circuitele: fara sa le scoti fisele sau sa le demontezi trebuie doar sa scoti modulul de control localizat langa acumulator; scoti mufa de conectare:
Bujie senzor 1 - circuit terminal 3
Bujie senzor 2 - circuit terminal 1
Bujie senzor 3 - circuit terminal 4
Bujie senzor 4 - circuit terminal 6
Pentru fiecare circuit verifici ce rezistenta ai intre pin (3,1,4,6) si masa caroserie fara cheia in contact.
Daca ai valori intre 0.5-3.5 Ω inseamna ca nu este nici o problema.
- bujiile incandescente cu sau fara senzor demontandu-le si masurand rezistenta intre extremitati si daca te incadrezi in valorile de mai sus atunci sunt bune.
Codurile bujiilor incandescente cu senzor de presiune:
BERU Order no. PSG001 0 103 010 903
GM no. 55 564 163 / Opel/Vauxhall no. 18 26 354
GM no. 55 579 436 / Opel/Vauxhall no. 12 14 087
Codul pastei GKF01 no. 0 890 300 034 care se da pe bujie pentru a preveni "coacerea" si ca sa o poti desface usor data viitoare
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
" AValentin33 " ce valori ai pus sunt cred de la deviatia pe injectoare . Presiunea pe cilindri arata cam asa :
O bujie noua masurata cu Ohm - metrul o sa iti arate 0,9 - 1,00 Ohm . Valorile specificate de colegul mai sus sunt valori de catalog la care o bujie este perfect functionala intr-o plaja de valori specificate de producatori .
Am si eu o bujie arsa pe cilindrul 3 de anul trecut din toamna dar nu influenteaza mersul motorului , doar la pornire in sezonul rece ( porneste putin mai greu ) si dureaza mai mult cu cateva minute regenerarile DPF - ului . Vad si un consum putin ridicat , posibil de la regenerarile mai lungi .
O bujie noua masurata cu Ohm - metrul o sa iti arate 0,9 - 1,00 Ohm . Valorile specificate de colegul mai sus sunt valori de catalog la care o bujie este perfect functionala intr-o plaja de valori specificate de producatori .
Am si eu o bujie arsa pe cilindrul 3 de anul trecut din toamna dar nu influenteaza mersul motorului , doar la pornire in sezonul rece ( porneste putin mai greu ) si dureaza mai mult cu cateva minute regenerarile DPF - ului . Vad si un consum putin ridicat , posibil de la regenerarile mai lungi .
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Sfat : nu mai baga "clean" la nici un lichid in masina ! Pune ce-ti recomanda producatorul . De cand stai cu acest " x-clean " in motor ?
Clean-urile se folosesc doar pentru curatare nu pentru a le tine in instalatii . Se face un "Clean" ( dupa specificatiile producatorului ) dupa care se pune ce trebuie .
Ma intreb de ce ai pus asa ceva in motor ?
Clean-urile se folosesc doar pentru curatare nu pentru a le tine in instalatii . Se face un "Clean" ( dupa specificatiile producatorului ) dupa care se pune ce trebuie .
Ma intreb de ce ai pus asa ceva in motor ?
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
La o traducere libera a cuvantului " clean " eu inteleg a curata . Daca are si normele de vascozitate 5w30 si norma dexos 2 pentru filtrul de particule eu deduc caci se poate folosi la o curatare a sistemului care impun aceste norme la un ulei care au aceste specificatii impuse de producatorul masinii .
Eu am folosit :
A nu se considera reclama !
Ce ai folosit cred ca ieste un flush indirect .
Eu am folosit :
A nu se considera reclama !
Ce ai folosit cred ca ieste un flush indirect .
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Ai dreptate " livcro " , cu teoreticul sunt lamurit , cu practicul e mai greu . Curiozitatea mea este ce reziduri curata si unde ajung ? Posibil sa se infunde canalele la tachetii hidraulici sau canale la cuzineti unde traseele de ungere sunt subtiri si se pot infunda . Ma mai gandesc aici si la ungerea turbinei ( lagarul de ungere din miezul turbinei ) .
Cred ca am deviat de la problema initiatorului si am luat-o pe ulei . Voi ce parere aveti ? Cei cu multa experienta in spate ?
Cred ca am deviat de la problema initiatorului si am luat-o pe ulei . Voi ce parere aveti ? Cei cu multa experienta in spate ?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Fisa tehnica a produsului, spune totul despre proprietati, aprobari, recomandari si aplicabilitate.
https://azupim01.motul.com/m...7712_20210713.pdf
Din ceea ce inteleg eu, citind foarte superficial, "x-clean" se refera la faptul ca in urma arderii (vrem sau nu, parte din ulei ajunge si in camera de ardere), rezultatul este mai "curat", mai sarac in anumiti compusi (prezentati in fisa tehnica).
In rest, parerea mea este ca orice discutie despre uleiuri (ca si despre carburanti, anvelope etc.) va fi eterna si interminabila.
https://azupim01.motul.com/m...7712_20210713.pdf
Din ceea ce inteleg eu, citind foarte superficial, "x-clean" se refera la faptul ca in urma arderii (vrem sau nu, parte din ulei ajunge si in camera de ardere), rezultatul este mai "curat", mai sarac in anumiti compusi (prezentati in fisa tehnica).
In rest, parerea mea este ca orice discutie despre uleiuri (ca si despre carburanti, anvelope etc.) va fi eterna si interminabila.