Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
M-am uitat la injectoare si merg ok, erorile n-au mai aparut, rar se intampla sa mearga in 3. Cablajul pare ok


MODEL: Insignia a
MOTOR: Z20dtr
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , vad ca ai bujiile incandescente cu senzori de presiune pe pistoane . Ai o problema cu senzorul vibrochen ( posibil in mufa contact imperfect sau pe circuitul electric sau din cand in cand da rateuri ) , de aici si mersul in 3 . Posibil de aici si problema cu presiunea pe cilindrul 4 . La ultima eroare ai bujia arsa pe cilindrul 3 . Rezolva problema cu senzorul vibrochen si a-r trebui sa dispara si problema la cilindrul 4 . Ultima eroare poti sa o rezolvi dupa ( bujia arsa pe cilindrul 3 ) . Ma gandesc caci ai si SVS in bord .
Sigur ai pus bine codul de motor ? Nu cumva e A20DTR sau Z19DTR ? Sau la deruta ?
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Am sters erorile si doar bujia arsa nr.3 a reaparut dupa un drum de 2 km. La rece am presiunile asa, pe cyl4 e mai mica 2.5 fata de 4.6/5 cat am pe ceilalati cilindrii.
Doar 2 bujii vin cu senzor de presiune ? Nr. 3 o fi simpla sau cu senzor ? Se poate afla fara a demonta ?

Motorul are 96 kw, Dtj il vede opcomul, in acte scrie DTH. E acelasi motor am inteles, doar softul e diferit.
Are un mers urat la ralantii oricum pana ajunge la 30 de grade motorul.

La 67 grade motor am asa valorile de compensare :
cyl1: -0.4
cyl2: -0.9
cyl3: 0.6
cyl4: 0.5

@DRosiuoru
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pt a identifica bujiile, e suficient sa scoti capacul motorului si se vad capetele/mufele bujiilor. Cele cu senzor au mufa mai groasa..in jur de 10-12 mm diametru. Cele normale, au mufa mult mai subtire..cam 6 mm diametru.
Pentru verificare bujii si instalatie, cauta info mai jos.

Se poate masura rezistenta intre corp bujie si electrod...daca e sub 2.5-3.5 ohm, ar trebui sa fie buna. De schimbat preventiv.,..nu stiu daca renteaza daca ai cu senzor...costa aproape 400 lei bucata.
Cu un aparat de masura care sa masoare rezistenta poti verifica:
- circuitele: fara sa le scoti fisele sau sa le demontezi trebuie doar sa scoti modulul de control localizat langa acumulator; scoti mufa de conectare:
Bujie senzor 1 - circuit terminal 3
Bujie senzor 2 - circuit terminal 1
Bujie senzor 3 - circuit terminal 4
Bujie senzor 4 - circuit terminal 6

Pentru fiecare circuit verifici ce rezistenta ai intre pin (3,1,4,6) si masa caroserie fara cheia in contact.
Daca ai valori intre 0.5-3.5 Ω inseamna ca nu este nici o problema.

- bujiile incandescente cu sau fara senzor demontandu-le si masurand rezistenta intre extremitati si daca te incadrezi in valorile de mai sus atunci sunt bune.

Codurile bujiilor incandescente cu senzor de presiune:
BERU Order no. PSG001 0 103 010 903
GM no. 55 564 163 / Opel/Vauxhall no. 18 26 354
GM no. 55 579 436 / Opel/Vauxhall no. 12 14 087

Codul pastei GKF01 no. 0 890 300 034 care se da pe bujie pentru a preveni "coacerea" si ca sa o poti desface usor data viitoare
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
M-am uitat la mufe, toate au aceeasi grosime. Varianta e ecoflex. Pot influenta bujiile usoara trepidatie a motorului la ralantii ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Da, teoretic pot. Pe baza informatiilor obtinute de la senzorii de presiune, ECU moduleaza cantitatea de combusibil din cilindri si temporizarea cu ajutorul injectoarelor.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
" AValentin33 " ce valori ai pus sunt cred de la deviatia pe injectoare . Presiunea pe cilindri arata cam asa :
O bujie noua masurata cu Ohm - metrul o sa iti arate 0,9 - 1,00 Ohm . Valorile specificate de colegul mai sus sunt valori de catalog la care o bujie este perfect functionala intr-o plaja de valori specificate de producatori .
Am si eu o bujie arsa pe cilindrul 3 de anul trecut din toamna dar nu influenteaza mersul motorului , doar la pornire in sezonul rece ( porneste putin mai greu ) si dureaza mai mult cu cateva minute regenerarile DPF - ului . Vad si un consum putin ridicat , posibil de la regenerarile mai lungi .
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Dar presiunile la rece am cam 2300 kpa pentru cyl4
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Trebuie sa verifici pe unde ai scapari de compresie ( supape care nu inchid bine pe scaun , pe langa injector unde a-r trebui sa fie umed in zona calaretului sau furcii sau sistemului de strangere in chiuloasa , sau axele cu came cu uzura mare la supapele de la cilindrul respectiv ) .
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
E uscat in acea zona, de fapt, toata rampa e uscata.

Sonda de ulei unde se afla? Vreau sa ii fac un test de presiune ulei.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Ramane de facut un test de compresie la un service si daca sunt aceleasi probleme pe acel piston se lasa cu demontare capac culbutori si veificat ( in prima faza ) , dupa care chiuloasa si asa mai departe . Trebuie doar sa ai noroc sa gasesti mecanici priceputi ( NU tepari ) .
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Dar presiunea de ulei cum o verific? Unde se afla sonda ? Am eu manometru acasa, ce valori tre sa am cu motorul rece ?
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Ce ulei ai acum in motor ?
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
motul x-clean, 5w30, am schimbat simeringul, dar am 0.5 la ralantii, 2 bar in turatie 2k rpm, asta la cald
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Sfat : nu mai baga "clean" la nici un lichid in masina ! Pune ce-ti recomanda producatorul . De cand stai cu acest " x-clean " in motor ?
Clean-urile se folosesc doar pentru curatare nu pentru a le tine in instalatii . Se face un "Clean" ( dupa specificatiile producatorului ) dupa care se pune ce trebuie .
Ma intreb de ce ai pus asa ceva in motor ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Motul x-clean 5w30 are dexos 2... nu e un flush..asa e numele uleiului. Si corespunde normelor GM.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
La o traducere libera a cuvantului " clean " eu inteleg a curata . Daca are si normele de vascozitate 5w30 si norma dexos 2 pentru filtrul de particule eu deduc caci se poate folosi la o curatare a sistemului care impun aceste norme la un ulei care au aceste specificatii impuse de producatorul masinii .
Eu am folosit :
A nu se considera reclama !
Ce ai folosit cred ca ieste un flush indirect .
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe celalalt nu l-ai cautat? Daca tot ai inceput? Very Happy Crede-ma ca e ulei, teoretic..sau dupa marketingul specific, curata mai bine rezidurile rezultate in urma arderii....
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Ai dreptate " livcro " , cu teoreticul sunt lamurit , cu practicul e mai greu . Curiozitatea mea este ce reziduri curata si unde ajung ? Posibil sa se infunde canalele la tachetii hidraulici sau canale la cuzineti unde traseele de ungere sunt subtiri si se pot infunda . Ma mai gandesc aici si la ungerea turbinei ( lagarul de ungere din miezul turbinei ) .
Cred ca am deviat de la problema initiatorului si am luat-o pe ulei . Voi ce parere aveti ? Cei cu multa experienta in spate ?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Fisa tehnica a produsului, spune totul despre proprietati, aprobari, recomandari si aplicabilitate.
https://azupim01.motul.com/m...7712_20210713.pdf

Din ceea ce inteleg eu, citind foarte superficial, "x-clean" se refera la faptul ca in urma arderii (vrem sau nu, parte din ulei ajunge si in camera de ardere), rezultatul este mai "curat", mai sarac in anumiti compusi (prezentati in fisa tehnica).

In rest, parerea mea este ca orice discutie despre uleiuri (ca si despre carburanti, anvelope etc.) va fi eterna si interminabila.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR