Mie 17 Aug, 2022 8:08 am
Am rezolvat:
-se deconecteazã ventilatorul rãcire lichid(cel de pe radiatorul de lichid rãcire, spre motor);
-se desfac furtunurile de lichid de pe radiator rãcire(sunt 3 furtunuri: unul spre vasul de expansiune, unul spre motor-c.v. si unul spre termostat, pe care l-am dat jos de tot);
-se desface furtunul de la pompa de aer secundar (de pe supapa dinspre galeria de evacuare);
-se demonteazã ventilatorul rãcire(are 2 suruburi M6, în partea de sus, înfiletate în rama radiatorului de rãcire), prin tragere în sus;
-se deconecteazã cele 2 termocontacte de pe radiatorul de rãcire;
-se demonteazã radiator rãcire prin demontarea celor 2 suporti superiori, se scoate prin tragere în sus;
-se demonteazã grila fatã;
-se demonteazã suportul plãcutei de înmatriculare;
-se elibereazã cei 2 suporti superiori ai radiatorului (condensator) A/C prin desfacerea a 2 piulite M6, aflate spre fata masinii, pe trager;
-se depãrteazã partea superioarã a radiatorului A/C prin împingere, cu grijã, spre motor, vreo 10-15cm, ptr a permite accesul la ventilatorul A/C;
-se deconecteazã ventilatorul A/C;
-se demonteazã ventilatorul A/C prin desfacerea a 3 piulite M6, una sus, e vizibilã din fata masinii, douã jos, se desfac prin fantele de rãcire ale bãrii fatã, iar apoi se împinge spre motor si se scoate pe sus.
Montarea se face în ordine inversã..
Atentie
Nu se demonteazã bara/spoilerul fatã, cum multi dau sfaturi, nu este necesar.
Notã
Ventilatorul A/C este montat într-o piesã de tablã ambutisatã si care face parte din trager(spre deosebire de alte modele, ex. Astra G sau Vectra B, unde este demontabilã), nefiind demontabilã decât prin tãiere!