Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
Soluție
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am cãutat pe forum și aiurea informații, dar n-am gãsit nimic concret...am mai întrebat și ceva meseriași, dar nimic lãmuritor.
Întrebare:
Demontarea ventilatorului de A/C implicã, neapãrat, demontarea celor 2 radiatoare(A/C + lichid rãcire)? Nu mã deranjeazã demontarea celui de rãcire motor, ci doar cel de A/C, ptr cã implicã golire/reumplere instalație A/C, ceea ce înseamnã cã trebuie sã apelez la terți...
Astra F X16XEL cu A/C
NB
Rog doar rãspunsuri avizate/certe, pãreri am tot auzit, sunt pierdere de vreme. Mulțumesc anticipat!

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu am înlocuit electroventilator, dar la astra g, prin demontate bara fata și întãritura metalica a barei,( cea dintre lonjeroane).
Radiatoru de AC a putut fi depãrtat suficient de mult, fara deconectarea tevilor, astfel incat sa am acces la tot ce am avut nevoie.
Deși pare multã muncã, a mers destul de repede.
M-am uitat și la j-ul din dotare: se poate demonta în același fel.
F-ul fiind frate mai mare, ma gândesc ca poate fi abordat similar.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, ar fi bine ...la F ventilatorul este montat cumva în trager, de-aici și întrebarea....o sã vãd eu cum e...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am rezolvat:
-se deconecteazã ventilatorul rãcire lichid(cel de pe radiatorul de lichid rãcire, spre motor);
-se desfac furtunurile de lichid de pe radiator rãcire(sunt 3 furtunuri: unul spre vasul de expansiune, unul spre motor-c.v. si unul spre termostat, pe care l-am dat jos de tot);
-se desface furtunul de la pompa de aer secundar (de pe supapa dinspre galeria de evacuare);
-se demonteazã ventilatorul rãcire(are 2 suruburi M6, în partea de sus, înfiletate în rama radiatorului de rãcire), prin tragere în sus;
-se deconecteazã cele 2 termocontacte de pe radiatorul de rãcire;
-se demonteazã radiator rãcire prin demontarea celor 2 suporti superiori, se scoate prin tragere în sus;
-se demonteazã grila fatã;
-se demonteazã suportul plãcutei de înmatriculare;
-se elibereazã cei 2 suporti superiori ai radiatorului (condensator) A/C prin desfacerea a 2 piulite M6, aflate spre fata masinii, pe trager;
-se depãrteazã partea superioarã a radiatorului A/C prin împingere, cu grijã, spre motor, vreo 10-15cm, ptr a permite accesul la ventilatorul A/C;
-se deconecteazã ventilatorul A/C;
-se demonteazã ventilatorul A/C prin desfacerea a 3 piulite M6, una sus, e vizibilã din fata masinii, douã jos, se desfac prin fantele de rãcire ale bãrii fatã, iar apoi se împinge spre motor si se scoate pe sus.
Montarea se face în ordine inversã..
Atentie
Nu se demonteazã bara/spoilerul fatã, cum multi dau sfaturi, nu este necesar.
Notã
Ventilatorul A/C este montat într-o piesã de tablã ambutisatã si care face parte din trager(spre deosebire de alte modele, ex. Astra G sau Vectra B, unde este demontabilã), nefiind demontabilã decât prin tãiere!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR