Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
Soluție
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Bunã ziua,

Caut sã-mi diagnostichez calculatorul responsabil de portbagaj și plafon (Electrohydraulic Hardtop) și aș dori sã știu dacã se preteazã Opcom-ul pt. așa ceva.

Dacã este vreun coleg din Galați-Brãila care mã poate ajuta cu o diagnozã, plãtesc.

Dacã nu, mi-ar fi de folos cineva cu Opcom mãcar sã se uite în soft și sã-mi spunã dacã pt. Tigra îi apare acest Electrohydraulic Hardtop și cam ce operații se pot face. De ex. am citit aici pe forum cã cicã s-ar putea deschide și portbagajul din soft. Pt. cã vreau sã-mi cumpãr o interfațã dar n-aș vrea s-o iau degeaba. Am deja un Delphi DS150 unde modulul în cauzã nu-mi apare. În schimb pt. Astra H Twintop vãd cã apare dar asta nu mã ajutã.

***
Descrierea detaiatã a problemei pe care încerc s-o rezolv este urmãtoarea: brusc m-am trezit cã nu mai pot deschide portbagajul. Nici de la butonul de afarã, nici din ușa șoferului. Nu mai pot deschide nici plafonul. Nu țiuie, nu mișcã, e totul mort. Frâna de mânã trasã, mașina descuiatã, contactul pus.
Dacã desfac încuietorile de la plafon, bag în vitezã și dau sã plec, de-abia atunci țiuie de 5 ori
Pot doar sã-l deschid acționând șufa de la ușa șoferului. Dar n-aș vrea sã fac la nesfârșit asta - mi-e sã nu fãrm sistemul hidraulic.

M-am uitat pe acest forum și pe cele strãine și vãd cã-i o problemã foarte întâlnitã dar fãrã o rezolvare clarã.
Mulțumesc


MODEL: Tigra Twintop 2005
MOTOR: z13dt

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Decupleazã bateria și las-o peste noapte, vezi mai întâi daca cheia mecanica este bunã, deci daca o poți deschide doar cu cheia.
Opcom nu este strãlucit dar se descurca.
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Am încercat și cu scos bateria, nimic.
Cât despre cheie, n-am ce sã fac cu ea, portbagajul este electrohidraulic, nu se poate deschide cu cheia. Se poate deschide în regim de urgențã tragând de o șufã din ușa soferului.

Între timp, mulțumesc colegului CataStefan pt. disponibilitatea de a pune un Tech2 pe ea. Prilej cu care am vãzut cã am o mulțime de senzori si contacte în mecanismul ãla, am și 2 erori în acel Electrohydraulic Hardtop și cã unul din acei senzori este defect. Rãmâne sã vãd care și dacã poate fi schimbat.
B1340 - Left window lifter signal circuit - open or low voltage -> nu cred cã-i criticã, am macaraua de la geam stricatã de mult timp și portbagajul mergea
B1350 - Rear trunk lid locked/unlocked contact switch Signals not plausible


Mai departe mã gândesc sã-mi iau un OP-COM sã pot verifica toți acei senzori - pt. cã-i durere sã-i iau la mânã pe toți.
Puteți sã-mi recomandați un vânzãtor de încredere? Am citit toate cele 80 de pagini din "Cum sã repar o interfațã Opcom" și nu vreau sã iau o pocnitoare pe care s-o arunc. Vreau s-o pot folosi și la alte mașini. Cicã ar exista interfețe clone dar cu cip PIC autentic însoțite de soft cu licențã la niște prețuri mai omenești. Știți ceva?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Poate scapi usor cu o curatare a contactelor, vezi si discutiile:
https://www.vauxhallownersne...oof-fault.897881/
https://www.vauxhallownersne...1347-code.882981/

Fa cautari si pe google dupa codul de eroare si modelul masinii daca inca n-ai facut-o.

Din pacate nu avem documentate prea multe solutii la problemele tipice cabrio, oamenii ori raman cu ele asa blocate, ori nu revin sa spuna care a fost rezolvarea. Asa ca am rugamintea sa revii cu solutia ta daca reusesti sa o rezolvi.

Cat despre opcom, te rog intreaba si in discutia la care ai facut referire, mai multi ochi acolo.

Bafta!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multe probleme apar de la caroserie, mașina lovitã și tabla vine dar nu perfect, geamurile freacã, circuitul hidraulic are uleiul din fabricã sau mai rãu completãri cu primul bidon gãsit la sfatul "expertului", scurgeri, mecanisme uzate și aplicat WD40 care rupe tot, chedere rupte, folii bariera vapori lipsã, fire rupte și inãdite mioritic. Daca mașina este strâmbã chiar nu prea ai ce face.
Abia dupã ce totul este mecanic și electric ok se incep procedurile de învãțare, obligatoriu.
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat



Ura! Am rezolvat. Acum pot deschide și portbagajul și pot coborî și plafonul. Pe scurt: era de la încuietoarea portbagajului.
***
Fãrã tester Tech2 sau Op-com și fãrã Tis2000 nu fãceam nimic. Este un mecanism prea complex cu o grãmadã de senzori și contacte și toate sunt ascunse.
Totul a început de la butonul portbagajului. Care lipsea când am luat mașina. La vremea aceea, neavând nici un fel de documentație și necunoscând modul de funcționare, mã așteptam sã fie ca la Dacia 1300 - adicã o șufã și o încuietoare mecanicã. Ceea ce evident era greșit.

Am deschis portbagajul cu șufa de urgențã dar nu m-am prins cum se demonteazã locașul butonului, așa cã prima datã am demontat încuietoarea și am umblat la ea pentru cã am crezut cã-i defectã. Apoi am improvizat un buton cu un întrerupãtor luat de la magazinul de electronice pt. cã unul original mi s-a pãrut nejustificat de scump, am pus totul la loc și am crezut cã am rezolvat problema.

Un timp a mers așa pânã când brusc, nu știu ce s-a întâmplat, n-a mai vrut de nici o culoare.

Intrând pe forumul acesta și pe forumuri strãine am aflat cã și portbagajul și plafonul sunt controlate de același calculator - Electrohydraulic Hardtop pe care nu-l puteam accesa cu o diagnozã multimarcã. Așa cã am apelat la colegul CataStefan care mi-a pus un Tech2 pe mașinã și am putut citi cele 2 erori. Relevantã era doar aceasta: B1350 - Rear trunk lid locked/unlocked contact switch Signals not plausible

Tot el mi-a spus despre aplicația Tis2000 pe care am cãutat-o dupã ce-am ajuns acasã și mi-am instalat-o. În aplicație am putut sã vãd cã existã 3 contactori care se numesc Rear trunk lid locked contact switch, Rear trunk lid unlocked contact switch iar al treilea parcã se numea Rear trunk lid closed contact switch. Tot în aplicație am putut sã vãd cã toți 3 erau localizați în încuietoarea portbagajului.

Între timp mi-am luat și eu un Opcom și am vãzut cã într-adevãr aveam valori contractictorii pe ei: atât contactorul "locked" cât și cel "unlocked" erau amândoi activi. Am verificat cu ocazia asta în Opcom și funcționarea butoanelor de pe ușa șoferului și din spatele portbagajului. Și erau în regulã.

Urmãtorul pas a fost sã decuplez mufa de la încuietoare și sã verific cablajul care ducea la calculatorul mașinii. Tot în Tis2000 m-am uitat pe schemele alea electrice ca sã-mi dau seama ce reprezintã fiecare din cei 8 pini. Cu o sârmulițã am legat succesiv pinul de masã de pe mufa mamã a cablajului la pinul aferent fiecãruia dintre cele 3 contactori. Cu OPComul deschis pe pagina care afișeazã parametrii în timp real am putut sã vãd cã informația despre cei 3 contactori se actualiza în funcție de cum mã jucam eu cu sârmulițã. Așa am aflat cã am continuitate pe cablaj (mã rog, asta deja știam de la pasul precedent), cã nu am scurt pe traseu și cã ECU citește corect valorile.

Am demontat apoi încuietoarea și am mãsurat cu multimetrul pinii de pe mufa tatã a iei și într-adevãr, aveam continuitate între masã, "locked" și "unlocked".

Ultimul pas a fost sã desfac încuietoarea, am extras roata dințatã și biela și am gãsit o piesã micã, de mãrimea unui nasture cu un orificiu în formã de cruce care nu era atașatã nicãieri. Nu m-am prins unde trebuie sã vinã așa cã am aruncat-o. Cu prilejul ãsta au ieșit la ivealã și cei 2 contactori care erau acționați de roata dințatã, i-am verificat cu multimetrul și pãreau în regulã. Am pus roata dințatã la loc și cu biela, am învârtit-o astfel încât "locked" sã fie inactiv și "unlocked" sã fie activ, am reasamblat totul și am pus încuietoarea la loc pe mașinã. Și surprizã: a mers!

Dacã pe viitor mai face probleme, o sã schimb încuietoarea. Deocamdatã vãd cã merge. Dar și aici este o altã discuție, cã trebuie pusã într-o anumitã poziție. Cã dacã o așez mai la stânga sau mai la dreapta iar nu-i bine. Așa cã sfatul meu este sã nu umblați la acel mecanism dacã nu este neapãratã nevoie.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR