danvoicu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2016 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salutare! Am o problema cu Astra J ul meu. De vreo saptamana s-a aprins martorul motor in bord. Dupa ce am pus tersteru am descoperit trei erori P0030, P0036, P2097. Informandu-ma printr-o parte prin alta am ajuns la concluzia ca erorile ar proveni de la sondele lambda. Mentionez ca amsina are instalatie GPL de doi ani insa pana acum n-am avut niciun fel de problema cu ea. Am masurat sondele cu multimetrul ambele avand ca si rezistenta 9.5 omi, am verificat si cablajul care vine catre sonde si vibe curent, am testat sondele din tester si amblele nu dau niciun fel de semnal. Intrebarea este.....se pot defecta ambele in acelasi timp? Nu stiu ce sa fac...sa le schimp pe amandoua?
MODEL: Astra J 2016
MOTOR: A 16 XER
MODEL: Astra J 2016
MOTOR: A 16 XER
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Salut , verifica si tensiunile pe pinii mufei cu mufa nedecuplata de pe sonda si cu motorul pornit fata de masa ( - ) . Rezistenta ce ai masurat-o este ,cred rezistenta interna ce incalzeste sonda . La primele 2 coduri vad caci nu ai tensiune pe rezistenta interna ( rezistenta incalzire sonda ) sau o problema cu masa ( - ) tot pe partea incalzire interna a sondei , de acolo posibil nici valori in tensiune pe iesire sonda ( 2-3 V ) . Masa ( - ) de obicei este comuna intre tensiunea de alimentare ( 12 V ) si cea de control .
danvoicu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2016 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2016
- Mesaj Privat
DRosiuoru multumesc pentru raspuns. Cand am verificat rezistenta sondelor, am pus multimetrul pe pinul 1 si 2 de la mufa sondei si imi afisa 9,5 omi , dupa care am verificat cu contactul pus ....+ ul de la multimetru pe pinul 1 de la mufa masinii si - ul de la multimeturu pe caroseria masinii si imi afisa pe multimetru 12 V si cv . E ok cum am verificat? Se poate verifica si altfel?
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
danvoicu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2016 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
danvoicu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2016 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2016
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Ca si rezistenta pe incalzire masurata pe pini ar trebui sa fie cam 4 ohm ( 9 ohm cred caci e prea mult ) . La codurile de eroare problema ar fi pe rezistenta .
Verifica si ( - ) din mufa fata de caroserie : pune aparatul de masura pe OHM si verifica continuitatea intre pinii de ( - ) din mufa si caroserie sau ( - ) baterie fara contact cheie pus .
Ca si valoare orientativa :
Tensiune masurata pe iesire .
Verifica si ( - ) din mufa fata de caroserie : pune aparatul de masura pe OHM si verifica continuitatea intre pinii de ( - ) din mufa si caroserie sau ( - ) baterie fara contact cheie pus .
Ca si valoare orientativa :
Tensiune masurata pe iesire .