Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut, azi a venit randul inlocuirii suspensiei dupa cel putin 10 ani de utilizare in care n-am schimbat nimic la ea, s-au montat arcuri+amortizoare fata si spate Kyb, flansele si rulmentii de la amortizoare, bieletele antiruliu si bucsele de pe bara stabilizatoare. Toate au fost comandate de pe seria de sasiu si s-au montat fara a fi ceva fortat, am stat langa mecanic si totul a decurs ok. Totusi, am observat cand am ajuns acasa, la parcare ca in special la miscarea pe loc a volanului stanga-dreapta se simte un fel de vibratie in volan si un zgomot metalic de destindere a arcului, din punct in punct, pe toata cursa virarii. Si la virajele luate cu viteza mica la fel, probabil si la viteza mai mare dar e acoperit de zgomotul de rulare. In rest masina se comporta f bine, nu prezinta alte zgomote iar suspensia preia denivelarile mult mai bine decat inainte. Geometria nu am apucat sa o fac, urmeaza sapt viitoare, dar totusi e f deranjanta problema si nu cred ca e de acolo. Aveti idee ce ar fi sau v-ati mai lovit de ceva asemanator?merci


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Seamana cu zgomotul facut de rulmentul de sarcina,ala de sus de la flansa amortizorului ,se mai intampla sa atinga aiurea piesele montate si merge directia in hopuri se simte in volan insotite de zgomotul respectiv. Solutie ar fi dat jos si verificat ce e pus aiurea acolo, asemenea simptome mai sunt cand rulmentul ala se gripeaza de la rugina dar am inteles ca aia sunt noi asa ca e doar montat ceva gresit acolo,de preferat sa rezolvi inainte sa mergi la geometrie.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cum spune colegul @mecaNIK, din descriere, pare exact problema/e la rulmentii de sarcina
In parcare, pornesti masina, pui pe cineva la volan si ii spui sa il roteasca usor pe toata cursa si tu mergi si pui mana pe cate un arc.
Astfel o sa identifici partea pe care este problema si mergi la service-ul unde ai facut lucrarea.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri, azi am lasat radioul oprit si cu geamurile deschise am luat de volan si stanga si dreapta si situatia pare identica pe ambele parti, se aude clar (de afara mai putin, eu simt in special in volan si aud din interior, cum Astra H nu exceleaza la antifonare:)) cum trosnesc si vibreaza arcurile si pe stanga si pe dreapta, pare ciudat pt ca kit-urile de reparatie flansa+rulment le-am luat tot Kyb, am zis sa fie acelasi producator pt toate sa fiu sigur ca nu sunt probleme, iar la montaj mecanicul a folosit presa pt arc, a asamblat articulatia afara (arc+amortizor+flansa si rulment la care s-au mai adaugat protectiile de praf-tot Kyb si alea) si apoi doar a prins-o in clema de plastic de sus si in suruburile din brat, s-a potrivit fara alte artificii mecanice, eu stand langa el in permanenta.
O sa fac un drum sa vedem ce zice, pusa pe elevator si inspectat zgomotele....singura diferenta notabila e ca acum se vede clar ca e mai ridicata de fata, probabil ca asa si trebuie sa fie, avand la arcurile vechi spira de jos rupta(si sasiu sport dupa VIN, dar si ce am luat acum au venit tot pt echipare sport, am verificat codurile de pe cutiile fiecarui arc/amortizor).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am aceiasi motorizare si acelasi sasiu sport ca la a ta, Astra H 1.7cdti 2005 cu buton sport si amortizoare non-IDS.

Eu pe fata i-am schimbat doar amortizoarele (arcurile originale le-am remontat), i-am pus amortizoare KONI seria 8750-1085, tip STR.T :

Cele originale erau GM (ca in poza de mai jos), au trebuit taiate cu un flex cu pânza mare :

Flansele si rulmentii au ramas piesele originale, doar am curatat si gresat. Nici eu nu am ajuns sa-i fac geometria (am observat ca dupa 110km/h imi trepideaza volanul), dar in rest... nu am avut niciun fel de probleme. Rulmentii originali sunt din 11.2004 si am vazut ca au alt cod decat cei pentru suspensie normala, probabil sunt rulmenti de sarcina mai mare.

De curând am cumparat pe eBay si un strut-bar din aluminiu (de la Joom, pentru motorizare 1.9cdti 150cp), l-am prins la pret de lichidare de stoc si abia astept sa vina din Germania ca sa-l pot monta pe masina.

L.E:
Pe spate i-am pus si eu amortizoare Kayaba pentru suspensie sport (arcurile originale le-am remontat) si pot sa spun ca la trecerea peste bumper-ele din oras uneori se simte in rinichi cat e de rigida masina de spate (am cauciucuri 195/65 R15, nici nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar simti la trecerea peste bumper-e cu roti mai mari si talon mai mic).

Daca rulmentii originali de sub flansele originale de la masina ta sunt inca in stare buna, eu i-as refolosi daca ar fi sa fiu in aceiasi situatie ca a ta dupa schimbarea lor.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Pareau destul de uzate rulmentii si flansele si am zis ca daca tot umblu sa fie totul nou. Am ascultat mai cu atentie azi, impresia mea de electronist e ca zgomotul vine de la cauciucul flanselor care freaca usor in oala pe masura ce iau viraj (am vazut ca au niste tinte pe ele si cand trag de volan, din tija amortizorului cu piulita care se vede sus pare ca acel cauciuc este usor presat in oala, cand au venit erau date cu un fel de talc, pt aderenta cred). Vibratia rezultata cred ca se transmite prin amortizor arcului tensionat care amplifica si zbarnaie ca un mic contrabas:) Pana la urma daca asta e zgomotul normal de rulare pot trai cu ideea ca nu e nimic defect, cu toate ca e suparator, dar e de interes daca asa merg flansele kyb la modelul asta de masina si daca a mai patit cineva chestia asta. O sa trec cu siguranta si pe unde le-am montat sa vad ce si cum
L.E :pare ca la cald, dupa ce se incalzeste tot compartimentul motor face mai puternic, o sa mai urmaresc
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa nu mai mergi asa cu ea si mergi unde le-ai montat si sa verifice inca odata montajul ca nu este normal sa faca nici un zgomot daca este totul nou... posibil la montaj nu s-a respectat ceva ori arcurile noi cumparate nu sunt compatibile (pozitia de terminare a spirei de arc nu este cea corecta)...
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am fost azi la service-ul in care am montat, concluzia: rulmentii din flansa blocati (culmea e ca i-am verificat la mana pana sa-i montez si mergeau f bine). Urmeaza nota de constatare si trimis kit-ul flansa+rulmenti prin magazinul de unde le-am luat la producator, pt garantie (am inteles ca inclusiv manopera aferenta montajului se poate deconta, sper ca asa sa fie, pana la urma piesa e cu defect de noua si nu e vina mea). Asadar, dupa experienta asta pot spune ca pt flanse nu recomand deloc KYB, nu doar ca nu au tinut dar au venit ambele cu defect din fabrica.
Va tin la curent cu rezultatul final. Acum urmeaza ca prin service-ul unde am fost sa montez alte flanse, pt a le putea trimite pe acestea la garantie, prin urmare as aprecia o recomandare de producator ok. Merci!
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Lemforder.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Garantia la piese este un fel de joaca intre montator, (distribuitor) , producator si client.
Service-ul face asa:
1.Normal zice ca piesa e defecta doar nu o fi de la montaj.... Platesti manopera numarul 2 pentru demontare si o duci la vanzator ,de acolo insotita de deviz de montaj etc pleaca la distribuitor... de acolo pleaca mai departe la producator.Din momentul in care ajunge la producator ( de fapt un reprezentant agreat de ei) in 15 zile dau un raspuns.Care cel mai probabil este montaj incorect urme se socuri mecanice etc , adica utilizare incorecta ( luat groapa imensa adica tu ) sau eroare de montaj ( adica service).
2.Acum avand raspuns de la producator , depinde de service daca are bunavointa sa inlocuiasca piesele, fiind si aici 2 variante.Adica daca ai venit cu piesele tale garantia acopera doar manopera, si service-ul iti va cere alt deviz facut in alta parte ca e de la montaj si nu de la vreo groapa.Cateodata de recurge la 50% montator si 50 % client pentru inlocuire ... adica un fel mica de intelegere.
Service-urile care se respecta nu fac caca...uri d-astea , mai ales pentru niste amarate de flanse de 300 lei... si prefera sa inlocuiasca piesele deoarece prin reclama negativa au mai mult de pierdut ... mai ales ca masina nu a mers nici "pana la colt".
Probabil te vei alege cu manopera X2 + flanse X2 .
Garantia intr-adevar "suna bine" dar in realitate altfel sta treaba.
P.S. KYB este un producator cu calitate pret foarte bun.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Da, sunt constient ca exista un mare risc sa raman cu banii dati, dar daca tot exista posibilitatea sa beneficiez de garantie am zis macar sa incerc, plus ca e clar un defect de fabricatie si intr-o lume normala producatorul ar trebui sa-si asume lotul defect. La magazinul de unde le-am luat, baiatul de la vanzari a spus ca un coleg de-al lui a patit la fel cu flansele Kyb, la exact acelasi model de masina si spunea ca, intr-adevar pe arcuri si amortizoare stau bine dar la flanse se pare ca au probleme. Acum ca a reusit colegul sa rezolve, fiind in domeniu si la mine a spus ca hai sa incercam (desi nu parea foarte convins) e alta discutie.... Oricum, vreau sa fac masina pe banii mei cu piese bune calitativ si in paralel voi merge mai departe daca se va incerca bagatul problemei sub pres, nu e vorba de bani ci de un principiu in care, daca iesi pe piata cu un produs trebuie sa-ti asumi si rezolvarea problemelor, nu doar simpla vanzarea acestuia, fara alte obligatii...
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
PIata de piese auto este foarte vasta in general la masinile mai vechi sunt foarte multi prodcatori/ambalatori care isi iau licenta pentru reperele respective.Destule firme doar isi pun numele pe piese ele provenind de la producatori chinezi sau alti producatori .Chiar si marii producatori au 2 calitati ei le zic "reinforced" la alea mai bune adica se aproprie de OE si la alea "normale" standard quality.
De aceea la masinile japoneze intretinerea este mai scumpa, nu prea dau licenta decat la vreo cativa producatori.
P.S. Producatorul face exact ce zice legislatia din tara repectiva. In 15 zile iti zice daca e defect de fabricatie sau nu. El nu are de unde sa stie daca s-a montat corect , sau daca piesa respectiva nu e contrafacuta sau incompatibila .Iti dai seama daca toate piesele defecte din alte cauze ar fi inlocuite direct de producator ? Ar da faliment...Foarte rar sunt defecte din fabrica la asta ma refer indiferent cat de obscur e producatorul.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am luat Lemforder pt suspensie sport, mult mai bine construit kit-ul compatativ cu ce am pe masina de la kyb, rulmentii sunt Ina facuti in Germania, tabla flansei mai groasa,etc. Urmeaza sa schimb in weekend si sa ma duc la garantie cu rulmentii defecti, si probabil o sa inceapa circul:))
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am fost intre timp la reglat unghiuri, mi-au spus ca amortizoarele Koni STR-T nu sunt reglabile (desi mie asa mi s-a parut c-ar exista putin loc de miscare a lor stanga-dreapta gaurile nefiind exact cat suruburile originale) si ca la verificare 2 din cei 3 parametrii urmariti la reglaj erau buni. Asa ca preventiv mi-au spus sa nu ma astept sa-mi dispara bataia din volan, ci mai intai sa verific alte cauze gen cum s-au asezat jantele de aluminiu pe roata, sa curat rugina care probabil exista pe butucul rotii, sa reechilibrez jantele fata, sa incerc sa intorc cauciucurile intre ele, etc.

Momentan nu stiu ce sa cred... deocamdata sunt cu carnetul retinut si deci nu pot testa ce-au facut ei la reglaj, iar sotia se cam fereste de masina in ultima periaoada deci nu prea vad cum o sa fac sa o verific curand caci n-am cu cine.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat flansele si rulmentii, cele care au fost date jos aveau rulmentii blocati, plasticul de sus era peste cel de jos in doua locuri, acum dupa ce am pus celelalte flanse masina nu mai prezinta zgomote. Totusi, am observat ca si la noua flansa care deocamdata e ok, are un punct in care plasticele sunt apropiate, oare o normal sa fie asa? Mecanicul a zis ca e posibil ca arcul sa nu aiba spira care calca pe rulment perfect orizontala, dar ca nu ar trebui sa am probleme, eu nu sunt asa optimist avand in vedere evenimentele....atasaz si o poza cu noile flanse, la cele vechi nu am facut dar acolo plasticele rulmentului erau unul peste altul...
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu rezultatul final, am primit banii inapoi pt flansele defecte, producatorul/furnizorul se pare ca si-a recunoscut vina lotului cu probleme si a dat acceptul de plata magazinului, prin urmare nu a fost nevoie de sesizari si mers pe la alte institutii.
Ca si recomandare eu zic sa nu va dati batuti daca aveti vreodata probleme cu piesele noi cumparate si ati fost corecti fata de toata lumea (montat in service autorizat, solicitare deviz de montaj,etc) pt ca lucrurile se pot rezolva si natural, fara interventii, certuri si amenintari.
Noile flanse sunt ok deocamdata, am trecut de 1000 km cu ele si nu au aparut probleme. Concluzia topicului ar fi :kyb -da pt amortizoare si arcuri, nu pt flanse si rulmenti, cel putin pt Astra H.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am pãțit exact același lucru cu acelaș producãtor și aceleași piese.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu am fost intre timp la reglat unghiuri, mi-au spus ca amortizoarele Koni STR-T nu sunt reglabile (desi mie asa mi s-a parut c-ar exista putin loc de miscare a lor stanga-dreapta gaurile nefiind exact cat suruburile originale) si ca la verificare 2 din cei 3 parametrii urmariti la reglaj erau buni. Asa ca preventiv mi-au spus sa nu ma astept sa-mi dispara bataia din volan, ci mai intai sa verific alte cauze gen cum s-au asezat jantele de aluminiu pe roata, sa curat rugina care probabil exista pe butucul rotii, sa reechilibrez jantele fata, sa incerc sa intorc cauciucurile intre ele, etc.

Momentan nu stiu ce sa cred... deocamdata sunt cu carnetul retinut si deci nu pot testa ce-au facut ei la reglaj, iar sotia se cam fereste de masina in ultima periaoada deci nu prea vad cum o sa fac sa o verific curand caci n-am cu cine.

Revin aici cu ce am mai facut pe problema mea de mai sus. Am demontat jantele de pe masina si cu rabdare am luat la mâna cu o perie de sârma tot interiorul jantelor, inclusiv zona de prindere pe butuc, apoi le-am sters cu o cârpa cu benzina. Le-am facut aproape ca noi, dupa aproximativ 2h de munca. Data viitoare o sa imi iau un cap de perie de sârma rotativ pentru masina de gaurit si o sa le fac asa cu masina de gaurit (e mult mai usor). In ceea ce priveste butucul rotilor fata... am pus masina pe cric, am cuplat viteza a 2-a si am presat pe butuc o perie de sârma sa se duca rugina. In mare parte a iesit rugina de suprafata chiar bine. Apoi am fost cu rotile la o vulcanizare buna din oras (afiliata Michelin) pentru echilibrare si am fost uimit sa vad ca plumbii care au iesit la reglaj au fost de data asta de valori foarte mici. Iar jantele fiind curate plumbii s-au lipit si foarte bine (acum stau fara niciun stress ca la viteza mare s-ar putea desprinde si pot sa îi pierd). Am iesit apoi la teste cu masina si am constatat ca acum nu mai bate nimic in volan pâna la 140km/h inclusiv (mai mult n-am testat, ca nu mai am vârsta sa merg cu viteza asta la drum întins).

Daca totusi mai batea ceva în volan, mai ramânea sa pun o foaie de smirghel pe planetarele masinii... tot asa cu masina pe cric intr-a 2-a, ca sa indepartez mizeria adunata inclusiv rugina prezenta pe ele.

Se pare ca o curatare temeinica a jantelor inainte de echilibrare ajuta într-o buna masura la rezultatul final, recomand.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR