- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
In parcare, pornesti masina, pui pe cineva la volan si ii spui sa il roteasca usor pe toata cursa si tu mergi si pui mana pe cate un arc.
Astfel o sa identifici partea pe care este problema si mergi la service-ul unde ai facut lucrarea.
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
O sa fac un drum sa vedem ce zice, pusa pe elevator si inspectat zgomotele....singura diferenta notabila e ca acum se vede clar ca e mai ridicata de fata, probabil ca asa si trebuie sa fie, avand la arcurile vechi spira de jos rupta(si sasiu sport dupa VIN, dar si ce am luat acum au venit tot pt echipare sport, am verificat codurile de pe cutiile fiecarui arc/amortizor).
- ahappyuser
- *******
- 6,762 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,762
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu pe fata i-am schimbat doar amortizoarele (arcurile originale le-am remontat), i-am pus amortizoare KONI seria 8750-1085, tip STR.T :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cele originale erau GM (ca in poza de mai jos), au trebuit taiate cu un flex cu pânza mare :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Flansele si rulmentii au ramas piesele originale, doar am curatat si gresat. Nici eu nu am ajuns sa-i fac geometria (am observat ca dupa 110km/h imi trepideaza volanul), dar in rest... nu am avut niciun fel de probleme. Rulmentii originali sunt din 11.2004 si am vazut ca au alt cod decat cei pentru suspensie normala, probabil sunt rulmenti de sarcina mai mare.
De curând am cumparat pe eBay si un strut-bar din aluminiu (de la Joom, pentru motorizare 1.9cdti 150cp), l-am prins la pret de lichidare de stoc si abia astept sa vina din Germania ca sa-l pot monta pe masina.
L.E:
Pe spate i-am pus si eu amortizoare Kayaba pentru suspensie sport (arcurile originale le-am remontat) si pot sa spun ca la trecerea peste bumper-ele din oras uneori se simte in rinichi cat e de rigida masina de spate (am cauciucuri 195/65 R15, nici nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar simti la trecerea peste bumper-e cu roti mai mari si talon mai mic).
Daca rulmentii originali de sub flansele originale de la masina ta sunt inca in stare buna, eu i-as refolosi daca ar fi sa fiu in aceiasi situatie ca a ta dupa schimbarea lor.
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
L.E :pare ca la cald, dupa ce se incalzeste tot compartimentul motor face mai puternic, o sa mai urmaresc
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
Va tin la curent cu rezultatul final. Acum urmeaza ca prin service-ul unde am fost sa montez alte flanse, pt a le putea trimite pe acestea la garantie, prin urmare as aprecia o recomandare de producator ok. Merci!
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Service-ul face asa:
1.Normal zice ca piesa e defecta doar nu o fi de la montaj.... Platesti manopera numarul 2 pentru demontare si o duci la vanzator ,de acolo insotita de deviz de montaj etc pleaca la distribuitor... de acolo pleaca mai departe la producator.Din momentul in care ajunge la producator ( de fapt un reprezentant agreat de ei) in 15 zile dau un raspuns.Care cel mai probabil este montaj incorect urme se socuri mecanice etc , adica utilizare incorecta ( luat groapa imensa adica tu ) sau eroare de montaj ( adica service).
2.Acum avand raspuns de la producator , depinde de service daca are bunavointa sa inlocuiasca piesele, fiind si aici 2 variante.Adica daca ai venit cu piesele tale garantia acopera doar manopera, si service-ul iti va cere alt deviz facut in alta parte ca e de la montaj si nu de la vreo groapa.Cateodata de recurge la 50% montator si 50 % client pentru inlocuire ... adica un fel mica de intelegere.
Service-urile care se respecta nu fac caca...uri d-astea , mai ales pentru niste amarate de flanse de 300 lei... si prefera sa inlocuiasca piesele deoarece prin reclama negativa au mai mult de pierdut ... mai ales ca masina nu a mers nici "pana la colt".
Probabil te vei alege cu manopera X2 + flanse X2 .
Garantia intr-adevar "suna bine" dar in realitate altfel sta treaba.
P.S. KYB este un producator cu calitate pret foarte bun.
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
De aceea la masinile japoneze intretinerea este mai scumpa, nu prea dau licenta decat la vreo cativa producatori.
P.S. Producatorul face exact ce zice legislatia din tara repectiva. In 15 zile iti zice daca e defect de fabricatie sau nu. El nu are de unde sa stie daca s-a montat corect , sau daca piesa respectiva nu e contrafacuta sau incompatibila .Iti dai seama daca toate piesele defecte din alte cauze ar fi inlocuite direct de producator ? Ar da faliment...Foarte rar sunt defecte din fabrica la asta ma refer indiferent cat de obscur e producatorul.
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,762 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,762
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Momentan nu stiu ce sa cred... deocamdata sunt cu carnetul retinut si deci nu pot testa ce-au facut ei la reglaj, iar sotia se cam fereste de masina in ultima periaoada deci nu prea vad cum o sa fac sa o verific curand caci n-am cu cine.
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- katalin.r
- OP
- 141 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
Ca si recomandare eu zic sa nu va dati batuti daca aveti vreodata probleme cu piesele noi cumparate si ati fost corecti fata de toata lumea (montat in service autorizat, solicitare deviz de montaj,etc) pt ca lucrurile se pot rezolva si natural, fara interventii, certuri si amenintari.
Noile flanse sunt ok deocamdata, am trecut de 1000 km cu ele si nu au aparut probleme. Concluzia topicului ar fi :kyb -da pt amortizoare si arcuri, nu pt flanse si rulmenti, cel putin pt Astra H.
- Radovan_eu
- ****
- 1,243 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,243
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,762 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,762
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Momentan nu stiu ce sa cred... deocamdata sunt cu carnetul retinut si deci nu pot testa ce-au facut ei la reglaj, iar sotia se cam fereste de masina in ultima periaoada deci nu prea vad cum o sa fac sa o verific curand caci n-am cu cine.
Revin aici cu ce am mai facut pe problema mea de mai sus. Am demontat jantele de pe masina si cu rabdare am luat la mâna cu o perie de sârma tot interiorul jantelor, inclusiv zona de prindere pe butuc, apoi le-am sters cu o cârpa cu benzina. Le-am facut aproape ca noi, dupa aproximativ 2h de munca. Data viitoare o sa imi iau un cap de perie de sârma rotativ pentru masina de gaurit si o sa le fac asa cu masina de gaurit (e mult mai usor). In ceea ce priveste butucul rotilor fata... am pus masina pe cric, am cuplat viteza a 2-a si am presat pe butuc o perie de sârma sa se duca rugina. In mare parte a iesit rugina de suprafata chiar bine. Apoi am fost cu rotile la o vulcanizare buna din oras (afiliata Michelin) pentru echilibrare si am fost uimit sa vad ca plumbii care au iesit la reglaj au fost de data asta de valori foarte mici. Iar jantele fiind curate plumbii s-au lipit si foarte bine (acum stau fara niciun stress ca la viteza mare s-ar putea desprinde si pot sa îi pierd). Am iesit apoi la teste cu masina si am constatat ca acum nu mai bate nimic in volan pâna la 140km/h inclusiv (mai mult n-am testat, ca nu mai am vârsta sa merg cu viteza asta la drum întins).
Daca totusi mai batea ceva în volan, mai ramânea sa pun o foaie de smirghel pe planetarele masinii... tot asa cu masina pe cric intr-a 2-a, ca sa indepartez mizeria adunata inclusiv rugina prezenta pe ele.
Se pare ca o curatare temeinica a jantelor inainte de echilibrare ajuta într-o buna masura la rezultatul final, recomand.