Propun un versus tehnic intre doua motoare Opel . ma adresez mai ales specialistilor care pricep ceva tehnica dintre noi . Ma intereseaza parerea voastra in legatura cu aceste doua motoare , care s-a divedit a fi mai fiabil , din ce an s-au introdus aceste motoare , care ar fi probleme specifice a fiecaruia dintre ele si nu in ultimul rand care se preteaza mai mult la o exploatare in conditii mai " grele " ( inclusiv la remapare ) .
O voi lua cu date tehnice la Z20LEL :
raport compresie 8,8
puterea maxima la 5200 rpm - 170 de CP
cuplul maxim 250 Nm la 1950 rpm
se preteaza cutie 6+1 trepte
consum mixt 9%
Z20LER :
raport compresie 8,8
puterea maxima 200 de CP la 5.400 rpm
cuplul maxim 262 Nm la 4200 rpm
cutie 6+1 trepte
consum mixt 9,3%
Din pdv al acceleratiilor 0-100 de km/h , Z20 LEL are 8,1 sec iar Z20LER are 7,7 secunde pe astra H hatchback
Din ce am observat eu conducand doua masini diferite cu aceste doua motoare ( cabrio Z20LEL si H cu Z20LER ) , primul are o cutie foarte lunga unde 3000 de ture in treapta a4a inseamna 100 de km/h si in a5a inseamna 130 de km/h . Al doilea 3000 de ture in a4a inseamna 80 de km/h iar a5a inseamna 105-110 km/h .
Sincer am preferat-o pe prima , pt ca este destul de stresant sa stai sa schimbi toata ziua vitezele pe un drum aglomerat , cu curbe si o banda pe sens . In schimb m-a deranjat la prima faptul ca viteza a6a este inutila , motorul neavnd bunul simt sa traga cu aceasta viteza , la nici o turatie . Pe cand la Z20LER trage de la 120 cu a6a de rupe pana la 220 km/h . Mi se pare mai aproape de opc asta .
Motorul toarce mai frumos la prima ( parerea mea ) , fiind putin mai siletios . Dar putin sesizabil .
Ce ma frapeaza este cuplul maxim la cele doua . E foarte diferita turatia unde obtin cuplul maxim , mai ales ca amandoua sunt turbo . Nu inteleg tehnic acest aspect .
Astept de la voi pareri legate de fiabilitatea celor doua motoare , probleme intalnite , etc, etc ca nu ma pricep la tehnic deloc
![Laughing](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)