Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
va salut pe toti .
Propun un versus tehnic intre doua motoare Opel . ma adresez mai ales specialistilor care pricep ceva tehnica dintre noi . Ma intereseaza parerea voastra in legatura cu aceste doua motoare , care s-a divedit a fi mai fiabil , din ce an s-au introdus aceste motoare , care ar fi probleme specifice a fiecaruia dintre ele si nu in ultimul rand care se preteaza mai mult la o exploatare in conditii mai " grele " ( inclusiv la remapare ) .

O voi lua cu date tehnice la Z20LEL :
raport compresie 8,8
puterea maxima la 5200 rpm - 170 de CP
cuplul maxim 250 Nm la 1950 rpm
se preteaza cutie 6+1 trepte
consum mixt 9%

Z20LER :
raport compresie 8,8
puterea maxima 200 de CP la 5.400 rpm
cuplul maxim 262 Nm la 4200 rpm
cutie 6+1 trepte
consum mixt 9,3%

Din pdv al acceleratiilor 0-100 de km/h , Z20 LEL are 8,1 sec iar Z20LER are 7,7 secunde pe astra H hatchback

Din ce am observat eu conducand doua masini diferite cu aceste doua motoare ( cabrio Z20LEL si H cu Z20LER ) , primul are o cutie foarte lunga unde 3000 de ture in treapta a4a inseamna 100 de km/h si in a5a inseamna 130 de km/h . Al doilea 3000 de ture in a4a inseamna 80 de km/h iar a5a inseamna 105-110 km/h .
Sincer am preferat-o pe prima , pt ca este destul de stresant sa stai sa schimbi toata ziua vitezele pe un drum aglomerat , cu curbe si o banda pe sens . In schimb m-a deranjat la prima faptul ca viteza a6a este inutila , motorul neavnd bunul simt sa traga cu aceasta viteza , la nici o turatie . Pe cand la Z20LER trage de la 120 cu a6a de rupe pana la 220 km/h . Mi se pare mai aproape de opc asta .

Motorul toarce mai frumos la prima ( parerea mea ) , fiind putin mai siletios . Dar putin sesizabil .
Ce ma frapeaza este cuplul maxim la cele doua . E foarte diferita turatia unde obtin cuplul maxim , mai ales ca amandoua sunt turbo . Nu inteleg tehnic acest aspect .

Astept de la voi pareri legate de fiabilitatea celor doua motoare , probleme intalnite , etc, etc ca nu ma pricep la tehnic deloc Laughing
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
unde sunt tehnicii de pe acest forum ?
chiar ma intereseaza o parere de la voi ... ca daca ma pricepeam , taceam si folosof ramaneam Laughing
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu zic ca Z20LER are turbina cu geometrie variabila ...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
pai nu inteleg . si ce daca adica ? celalalt nu are ? si cu ce ajuta geometria asta ?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Amandoua sunt la fel de slabe la capitolul fiabilitate, stiu ca sunt derivate din z 20 let care dupa 100 de mii de km fac numai probleme ..
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
bai fratilor , nimeni de pe forumul asta nu-mi poate oferi niste explicatii pertinente din pdv tehnic ?
ce naiba am pretentii Laughing
sunt o gramada de mini tehnicus printre noi .

De unde sa stiu ca e derivat din z20let ? Poate e alt bloc stiu eu...
Turbina cu geometrie variabila ? E mai moderna , fuge de rupe , dar inteleg eu ca e mai pretentioasa la intretinere , nu ? Fata de Z20LEL care ii dai 4500 de ture si o cureti in stil " italian tune up " . Pe cand cea cu geometrie variabila nu " gusta chestii din astea " .

Am nevoie de niste pareri avizate , ca eu nu inteleg foarte multe din motor Laughing
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Turbina cu geometrie variabila are pale care se modifica pentru a capta cat mai mult aer, avantaj fata d e cea cu geometrie fixa la turatii joase unde motorul va trage mai bine, dezavantaj e ca se umple de funingine mai repede, ambele se curata in stil "italian tune up"

Iar toate derivatele de motor turbo de astra H sunt de fapt motoare de pe Bertoen turbo Z 20 LET un motor de care face numai belele, motorarele sunt identice difera softul iar intre cel d e 170 si cel de 200 de cai mai difera aliajul pistoanelor parca (nu sunt sigur)

Un vecin de al meu a cumparat una si in jumate de an s-au dus debitmetrul, transpira ulei e la capacul de la tacheti si a trebuit schimbata garnitura respectiva , nu mai vorbim de cure de distributie si role, masina avea vreo 120 de mii de km , ma tot intreba pe mine cu a mea diesel pe care o am de un an juma ce am schimbat la motor, raspuns sec :nimic Laughing , tot in timpul asta eu am facut vreo 10 mii d e km iar el cat a tinut masina vreo 4 mii si cu peripetii in sensul ca s-a trezit pe A2 dupa o forja ca are tot mototrul plin d e ulei pe afara nu pe dinauntru si fara ulei suficient in motor, acum noroc ca a vandut-o Laughing
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu, o turbina cu geometrie variabila pentru motor otto e extrem de scumpa, din cauza materialelor de tip aeronautic care se folosesc tocmai pentru ca temperatura gazelor emise de motorul cu benzina e mult mai mare decat la motoarele diesel. Mi-e greu sa cred ca exista turbina cu geometrie variabila pe vreun motor benzina de la Opel, am auzit de asa ceva doar la noul Porsche 911 Turbo si Veyron. Nici BMW nu are turbina cu geometrie variabila pe 3.0i ci doua turbine normale mai mici, tocmai pentru a diminua efectul de lag.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ce semnifica "italian tune up"?
cum se procedeaza?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Motoarele sunt identice pana la ultimul surub, doar ECU e diferit, LEL e limitat din soft la 170CP, de aceea are si curba aia "dreapta" de cuplu.

Turbina este fara geometrie variabila, doar Porsche a pus asa ceva pe benzinare.

Cutia (M32WR) e la fel pe cele 2 motoare, dar probabil ca raportul final de pe hatch e 3.83 (ca pe LEH (OPC)) fata de 3.94 cat ai pe LEL, desi teoretic ar trebui sa fie la fel, in rest cutiile au cu siguranta aceleasi rapoarte: 3.818; 2.158; 1.460; 1073; 0.865; 0.744
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
trebuie sa tinem cont de faptul ca vecinul tau nu a cumparat una noua si mai trebuie sa tinem cont de chestiunea ca orice fost posesor de z20lel sau ler sau let s-a simtit pilot de curse la un moment dat .
Poate e normal ca o masina cu 100.000 de km sa faca probleme astea .
Insa eu ma uit la ale mele si merg zilnic si mai incet si mai tare si nu sunt probleme .

Ce ma ingrijoreaza ar fi diferenta de aliaj . Asta ridica semne de intrebare asupra lui Z20LEL , in conditiile exploatarii si fiabilitatii in urmatorii 10 ani . Cu alte cuvinte ar putea sa cada mai repede , daca ar intra pe mana a cel putin 2-3 proprietari "piloti de curse" .

Inca o chestie Drogas :
Ai zis ca Z20LER are avantaj ca trage de la turatii mai joase . Uitandu-ne pe datele tehnice la Z20LEL cuplul maxim este la 1950 rpm iar puterea maxima la 5200 rpm . La Z20LER cuplul maxim este la 4200 rpm iar puterea maxima la 5400 rpm .
Pai din cate ob serva eu ii trebuie mai multe ture lui Z20LER ca sa scoti din el totul ! Cum e asta ?
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
LEXXX a scris:Motoarele sunt identice pana la ultimul surub, doar ECU e diferit, LEL e limitat din soft la 170CP, de aceea are si curba aia "dreapta" de cuplu.

Turbina este fara geometrie variabila, doar Porsche a pus asa ceva pe benzinare.

Cutia (M32WR) e la fel pe cele 2 motoare, dar probabil ca raportul final de pe hatch e 3.83 (ca pe LEH (OPC)) fata de 3.94 cat ai pe LEL, desi teoretic ar trebui sa fie la fel, in rest cutiile au cu siguranta aceleasi rapoarte: 3.818; 2.158; 1.460; 1073; 0.865; 0.744


cutia lui twintop Z20LEL este foarte diferita de cutia lui hatchZ20LER . Cu primul intr-o depasire sunt cu a4a la 140 si la 4000 de ture Shocked , iar al doilea e ca o masina din aia care tu ii dai , iei curbe si ea merge inainte . si se tureaza , se tureaza si tot asa . Laughing
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
octav13 a scris:ce semnifica "italian tune up"?
cum se procedeaza?


Ii dai 4500 de ture progresiv si o lasi sa scada la 2500 , apoi ii dai iar si o lasi in frana de motor sa scada .
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca e indicat sa-i rescrii softul lui Z20LEL ? Adica ar fi pacat daca motorul ar putea duce relaxat o putere mai mare si e limitat de soft . Mai ales ca inteleg ca sunt aceleasi turbine pe ambele .
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
bertone a scris:trebuie sa tinem cont de faptul ca vecinul tau nu a cumparat una noua si mai trebuie sa tinem cont de chestiunea ca orice fost posesor de z20lel sau ler sau let s-a simtit pilot de curse la un moment dat .
Poate e normal ca o masina cu 100.000 de km sa faca probleme astea .
Insa eu ma uit la ale mele si merg zilnic si mai incet si mai tare si nu sunt probleme .

...


Nu am zis nimic de vreun motor anume ca ar avea tubo cu geometrie variabila, ci doar principiul de functionare al turbinelor, eu ti-am spus ca nici unul din motoarele astea nu sta bine la capitolul fiabilitate... bine la tine sunt noi si nu ar trebui sa fie probleme, dar eu unul nu as cumpara asa ceva sh, mai ales ca nu stii pe mana cui a fost, ce-i drept si eu daca as prinde asa ceva in mana si as umbla cu cisterna dupa ia ... nu as ierta-o

Pana una alta caravanul meu de 2.0 diesel cu 170 de mii de km (pe bord) fuge cu 185 km/h reali si papa numai motorina din bidon consuma putin si tzacane intruna ca la fel ca acum 20 si ceva de mii de km cand am luat-o
Nu as da-o pentru nici un Z 20 Let ler leh lel sau ce-o mai fi, mai ales acum ca stiu cativa patiti cu motoarele astea
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mai precizez o data ca cutiiile sunt la fel si ca doar raportul final difera. Raportul final imprima comportamentul atat de diferit.

Motoarele sunt la fel, dar partea electronica e diferita, lucru care se poate verifica si in TIS sau EPC, toate piesele acestor motoare avand aceleasi coduri. Din cate am vazut nu se tuneaza la fel de bine din chip, asta nu as putea sa-ti spun de ce, probabil ca maiandrei, care se ocupa cu asa ceva ar putea sa-ti raspunda.

@Drogas, caravanul diesel si twintopul benzina turbo nu prea au nimic in comun, sunt masini total diferite adresate unor utilizatori diferiti. In mod sigur TT-ul nu va face mai mult de 100000km in 5-6 ani, iar o masina de regula nu o tii mai mult de 3-4 ani... Caravanul e facut sa mearga mult si bine, si sa faca chestia asta cat mai ieftin posibil, nu incerca sa faci comparatii de performanta cu un benzinar turbo.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
LEXXX a scris:
Motoarele sunt la fel, dar partea electronica e diferita, lucru care se poate verifica si in TIS sau EPC, toate piesele acestor motoare avand aceleasi coduri. Din cate am vazut nu se tuneaza la fel de bine din chip, asta nu as putea sa-ti spun de ce, probabil ca maiandrei, care se ocupa cu asa ceva ar putea sa-ti raspunda.


@maiandrei ? E adevarat ? De ce ? ce are turbina asta ?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ziceam ca maiandrei se ocupa cu chiptuningul si poate stie de ce nu se tuneaza la fel cele 2 motoare, si turbinele sunt la fel.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Din pacate Opel iar face diferentieri mari intre masini de clase diferite; in timp ce la Astra foloseste Z20LEL si LER care sunt derivate ale lui Z20LET (nu va faceti iluzii, toate sunt la fel mai putin gestiunea electronica, pana si turbina e aceeasi la toate 3 -KKK K04), la Vectra se foloseste Z20NET, cu distributie pe lant, turbina Garett, gestiune de ultima generatie (Bosch Trionic), compresie mai mare (9,5:1 fata de 8,8:1)-cu alte cuvinte alta mancare de peste. Parerea mea e ca la un rulaj echivalent, cu aceleasi viteze nu exista motive ca LER-ul sau LEL-ul sa fie mai bun-dar overall nici unul cred ca nu e prea reusit.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
aha , acum m-am lamurit care-i treaba .

Sa inteleg ca Z20LEH de la Astra OPC este si asta derivat din LET ? Sau si acolo e alta mancare de peste ?
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR