Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • flavius73

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2006

  • Mesaj Privat
in primul rind salut pe toata lumea opel si special pe fratii care conduc AGILA
am si eu o intrebare
nu am turomentru am o agila de 1 l
imi puteti spune si mie ce turatie este la 80,90,100 km / ora in vit a 5
la ce viteza se depasesc 3000 ture dar 3500 ture
Skip ads

  • Rares

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Salut Flavius. Bine ai venit pe forum ! Sunt sigur ca cineva cu corsa iti va raspunde la intrebare.

Nu uita ca daca ai poze cu masina ta la poti pune in garaj la tine, vizitand linkul 'GARAJ' din meniu.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
daca e corecta documentatia pe care o am, ai fix aceeasi cutie ca mine, adica f13cr... la 120km/h ai fix 4000 rpm, la 90km/h ai 3000, asta intr-a 5-a. Respectiv dupa un calcul simplu , la 100km/h ai 3333, la 110km/h 3666. Daca vrei sa mai calculezi, vezi ca am pus rapoartele din cutie mai jos. Poti sa calculezi o turatie teoretica la 10km/h in fiecare viteza, si inmultesti cu cifra zecilor de pe vitezometru.


Transmission, type: manual
Gear ratios:
1st ratio: 3.73
2nd ratio: 2.14
3rd ratio: 1.41
4th ratio: 1.12
5th ratio: 0.89
reverse ratio: 3.31
final drive ratio: 3.94


La 10km/h ai avea (teoretic bineinteles):
in viteza 1: 1395 rpm
in viteza 2: 800 rpm
in viteza 3: 526 rpm
in viteza 4: 418 rpm
in viteza 5: 333 rpm

si dupa asta calculezi simplu... sa zicem ca esti intr-a 3-a la 40km/h adika 526*4, vreo 2100 de ture, spor la calculat Smile


Ultima modificare făcută de LEXXX la Vin 27 Oct, 2006 12:10 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi.
Nu iti mai bate capul cu turometrul. Tu trebuie sa "simti" motorul si sa schimbi viteza dupa cum cere el. Niciodata, la nici o masina nu am fost interesat de turometru, ma uitam in bord doar la vitezometru ca sa nu ma "agate" si pe urma sa pierd timp si bani cu cretinii.
Se poate monta turometru dar nu vad sensul banilor investiti.
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut!
Iatã-mã ºi pe acest post! Sunt un nou membru ºi la Agila mea 1,2 din 2001, pe lângã cele ca-am pãþit cu garnitura la capacul distribuþiei nu merge nici turometrul. Am fost la reprezentanþã la Gold&Platin la Iaºi ºi printre altele mi-au spus cã este bordul defect ºi cã nu se gãseste de cumpãrat decât bord complet, aºa cã este mai nimerit sã caut unul pe la dezmembrãri. Dar toate celelalte indicatoare ºi becuri funcþioneazã fãrã excepþie. Are cineva idee dacã s-ar pute gãsi un turometru separat? Dacã nu, ºtie cineva vreo firmã de dezmembrãri mai aproape de Vaslui unde m-aº putea interesa de un bord cu turometru pentru Agila ? Nu se potriveºte oare unul de Corsa?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De Corsa din cite stiu nu merge, putin probabil sa fi murit turometrul, este un banal bobinaj. Se desface si se rezolva daca este el, deci daca, se obicei probleme de contacte, fire etc. Cind mai treci prin Iasi sa stii ca te putem ajuta cu multe Laughing .
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan, pentru ofertã. De principiu vin la Iasi vineri 14 decembrie in jurul orei 15,00. Daca ne-am putea vedea, te rog sã fixezi tu locatia si eventual ora exactã avand in vedere faptul cã eu am o intânire de serviciu la ora 16,00. Poate ne vedem 10 minute sa schimbam numerele de telefon pentru a comunica mai repede. Numai dacã se poate.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ai pm
  • claudiu71

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Va rog sa-mi explicati daca la Agila 1,2 e normal sa ai 2000 rot/min la viteza de 60km/h in treapta a 4a ?
  • raducu ion

  • Mesaje scrise: 417
  • Locatie: Arges
  • Masina: Meriva 2004 Z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
a-s vrea sa-mi pun un turometru pe agila de 1,2 nu-l are l-am cumparat dar meseriasii incearca sa mi-l lege de unul din firele care intra in bobina ,acul turometrului nu urca de loc ,asa ca am renuntat la meseriasi.d-nu dan daca a-mi dai cateva indicii l-as monta singur .,daca nu este mare filozofie.(meseriasii mi-au sugerat sa cumpar bordul cu ceasuri ,ptr ca nu se poate in viziunea lor...)
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu am turometru pe masina mea dar nu se misca decat la punerea contactului un pic sub zero apoi se situeaza fix pe poaitia zero si nu se misca deloc dupa ce pornesc motorul. Stie cineva de unde ia semnal? Sau are cineva o schema?
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hei! Nu e interesat nimeni de subiect? Poate stie totusi cineva ceva si despre acest turometru.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 288
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu semnalul pleaca de la senzorul cranckshaft trece prin calculator si apoi ajunge in ceasurile de bord. Daca te ajuta cu ceva succes. Oricum da mai multe detalii. Asa ai luat masina? sa stricat pe parcurs? Original a fost cu turometru? - poate trezesti interesul la cineva
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Masina are bordul dotat cu turometru de la mama ei. De cand am cumparat-o nu functioneaza. Asa cum am mai spus intr-un post anterior am fost la reprezentanta Opel de la Iasi si mi-au spus ca este instrumentul de masurã din bord defect. De fapt i-a mincat pielea si l-au desfacut de iau sarit toate de la locul lor in loc sa-l masoare ca niste meseriasi ce se considera. Am fost nevoit sa-l recompun din partile componente. Apoi l-am masurat. Aparatul in sine este bun. Nu primeste semnal si acesta nu stiu de unde vine si cam ce nivel de tensiune sau ce altceva este. Se poate face vre-o improvizatie de pe la bobina de inductie? Sau ce alt mod de a-l pune in functiune ar fi, bineinteles fara a mai ajunge la meseriasii de la Gold&Platin de la Iasi?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cu un tester se "plimba" acele si se vede daca instrumentele sunt bune dupa care se cauta mai departe defectul.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Vreau sa imi montez un turometru digital(nu are deloc).Intrebarea ar fi..Unde este ruptorul,cum il gasesc...sau de unde iau semnalul de la ruptor?
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
andrei arian a scris:Vreau sa imi montez un turometru digital(nu are deloc).Intrebarea ar fi..Unde este ruptorul,cum il gasesc...sau de unde iau semnalul de la ruptor?

Uita de notiunea "ruptor" la motoarele cu ECU....Acesta stabileste momentul si ordinea aprinderii (scanteii) in functie de informatiile primite de la diferiti senzori montati pe volanta sau pe axele cu came. Semnal pentru turometru teoretic ai putea lua de pe ECU fiindca nu cred ca modelele care nu au montate din fabrica asa ceva au un ecu diferit, deci careva din iesiri ar putea comanda turometrul. Dar din cate am inteles din discutiile de mai sus instrumentul original este unul banal electromagnetic,analogic, care pur si simplu primeste tensiune mai mare sau mai mica de la computer, pe cand turometrele digitale functioneaza prin integrarea semnalelor de aprindere, adica masoara frecventa si o transforma in cifre de pe afisor. Asa ca practic nu prea vad cum ai putea monta acel instrument la masinuta.
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Din TIS - citire: se poate observa ca semnalul pentru turometrul din bord este dat de ECU prin mufa X46 , pin 20,

fir maro cu dungi galbene cu sectiune de 0.5 mm 2, fir ce duce in mufa conector a instrumentelor indicatoare,
la pinul 31 din figura alaturata Idea

Restul sunt verificari.. Arrow
Atentie nu fa masuratori in mufa instrumentelor de bord cu mufa scoasa de pe blocul instrumentelor si cu motorul pormit pentru ca iti va stoca citeva erori in ECU.. Exclamation
  • cciureanu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
claudiu71 a scris:Va rog sa-mi explicati daca la Agila 1,2 e normal sa ai 2000 rot/min la viteza de 60km/h in treapta a 4a ?


1,2 din 2003 , la 2000 de ture am fix 50km/h. Cred ca e facuta pentru un raport echilibrat putere/consum la viteza de oras.
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Din conceptie, AGILA a fost fabricata pentru oras.....
Asa ca nu te mira de turatii mari la trepte mici de viteza!
Rasport transmisie in treapta a-IV-a este de 0.97, la care mai intervine in discutie eventuala diferenta data de diametrul rotilor care difera de marimea stamdard de 155/65/R14, esti pe aproape de normal...Fa si tu socoteala..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR