- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu o sa observi contacte proaste ca nu ai de unde, dar s-ar putea sa observi drumul pe care-l fac scanteile ratate catre masa (drum de curent). Sau sa vezi vreo fisura (in capac). Ai putea sa ridici capota noaptea sa vezi daca fura scantei pe undeva (in exteriorul capacului sau la vreo fisa). Ceea ce auzi tu este un zgomot de descarcare de inalta tensiune la masa (scantei furate). Si daca a furat scanteia, a evacuat gazele nearse, deci putere mai mica, deci apesi mai tare pe acceleratie sa obtii acelasi efect, deci consumi mai mult.
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu te mai chinui , schimba capacul si "luleaua" si ai rezolvat problema ... , nu uita sa verifici si fisele de bujii , trebuie sa aiba intre 2-3Kohm si 10Kohm . Verifica/schimba si bujiile in caz ca nu ai facut'o deja .
Daca tot desfaci capacul "Delco" si vezi o bobina pe axul pe care sta luleaua , schimb'o si pe aia , ai sa observi o imbunatatire in mersul motorului .
Atentie la ordinea de montare a fiselor pe noul capac "Delco"
Daca trebuie sa demontezi Delco cu totul nu uita sa marchezi pozitia in care este , foloseste un marcher permanent .
Daca tot desfaci capacul "Delco" si vezi o bobina pe axul pe care sta luleaua , schimb'o si pe aia , ai sa observi o imbunatatire in mersul motorului .
Atentie la ordinea de montare a fiselor pe noul capac "Delco"
Daca trebuie sa demontezi Delco cu totul nu uita sa marchezi pozitia in care este , foloseste un marcher permanent .
- tofi25
- OP
- 152 mesaje
- din 21 Nov 2007
- Astra 2002 Z16XE
- Cluj
tofi25
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
ketymyky
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea,am mare nevoie de ajutor:astazi,am fost sa schimb bujiile,hotarat sa pun NGK BKR5EK(specific ca am un opel vectra B,2,2 16 valve si mai specific ca sunt in spania si habar nu am de mecanica).Am ajuns la magazin si acolo am gasit bujii cu codul BKR6EK si vanzatorul mi-a aspus ca nu este nici o problema,ca la clima de aici sunt mai bune astea.Am cumparat bujiile,le-am montat si am plecat spre casa(circa 25 km)am ajuns aproape de bloc,masina mergand destul de bine,nimic deosebit,dar,cu 50 de metrii inainte sa intru in garaj,la un stop,abia ce mai statea pornit motorul,functiona ingrozitor,parca era un tractor.Am tras pe drepta si am oprit.Am deschis capota si iesea si un pic de fum cam din zona fiselor,motorul degajand foarte multa caldura.M-am speriat ingrozitor.Am desfacut fisele sa verific bujiile si stupoare:acolo plin de apa,toata apa era peste bujii si nimic in vas...Chiar nu stiu ce sa mai zic,sunt pur si simplu blocat,imi vine sa plang...Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat,cu o incurajare,va multumesc din tot sufletul.
- Mr.Opel
- Admin
- 2,373 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,373
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare! vad ca nu s-a mai scris de ceva vreme aici...dar sper sa mi se raspunda cat mai repede
am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
nu prea am inteles in care parte trebuie sa dai ca sa maresti si in care parte sa dai ca sa-l micsorezi , nu inteleg la care parte mobila se refera,capacul delcoului care devine mobil dupa ce slabesti piulita sau partea aia metalica pe care se afla piulita...ca daca e partea metalica si tragi spre faruri de ea delcoul se duce in partea opusa,daca faci invers delcoul se misca spre faruri, nu inteleg depsre care vb cand zice "parte mobila"
va multumesc si astept raspunsuri cat mai repede ca masina inca nu e inscrisa si trebuie s-o duc la RAR si....
am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
nu prea am inteles in care parte trebuie sa dai ca sa maresti si in care parte sa dai ca sa-l micsorezi , nu inteleg la care parte mobila se refera,capacul delcoului care devine mobil dupa ce slabesti piulita sau partea aia metalica pe care se afla piulita...ca daca e partea metalica si tragi spre faruri de ea delcoul se duce in partea opusa,daca faci invers delcoul se misca spre faruri, nu inteleg depsre care vb cand zice "parte mobila"
va multumesc si astept raspunsuri cat mai repede ca masina inca nu e inscrisa si trebuie s-o duc la RAR si....
gabih
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2012
- Mesaj Privat